DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa gwarancyjna a zużycie eksploatacyjne
Autor Wiadomość
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-06-25, 15:40   Naprawa gwarancyjna a zużycie eksploatacyjne

Cytat:
Gwarancja DACIA nie obejmuje:
- wymiany części podlegających normalnemu zużyciu, związanemu z eksploatacją pojazdu i odpowiadającemu jego przebiegowi kilometrów

Spotkał się ktoś z odmową naprawy/wymiany gwarancyjnej i powołaniem się na ten punkt gwarancji? Teoretycznie, wszystko można pod ten punkt podciągnąć - tarcze (bębny) hamulcowe, szczęki (klocki) hamulcowe, porysowanie szyby, sparciałe gumy, pierścienie tłokowe, łożyska, itp. itd.
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-12, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-25, 15:55   

Normalne zużycie - bębny, tarcze, klocki - owszem.

Ale pierścienie tłokowe czy łożyska w okresie gwarancji (do 3 lat) nie powinny się zużyć - chyba, ze wystąpiła wada fabryczna, albo ktoś na chama eksploatował samochód.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-06-26, 09:19   

w Polsce, na polskich drogach wszystko się jest w stanie zużyć, myślę że wstrząsy nie mają pozytywnego wpływu na żywotność cylindrów, tłoków, łożysk, zawieszenia, czy chociażby foteli w samochodach.
Jest to "pseudoeksploatacyjne" zużycie i często spotyka się nawet droższe samochody, którym ustawia się sezonowo zbieżność, okresowo wymienia łożyska i wiele innych śmiesznych spraw się dzieje (patrz wtyczka od silnika krokowego która jakieś 10kkm mi wypadła).
a kamienie na Polskich drogach nie mają wpływu na "żywotność" lakieru? Mają (no może w moim przypadku, gdzie korozja zaczęła występować przy zamku bagażnika wewnątrz nie zabardzo), ale myślę że nawet jeśli powierzchnia lakieru nie jest naruszona to wiecznie obijana blacha ma większe tendencje do korozji.

Z drugiej strony dobrze jest mieszkać w Polsce, bo wady materiałowe wychodzą bardzo szybko :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne