Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Domykanie szyb
Autor Wiadomość
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-04, 07:56   

Super opis, duże brawa!!!!!
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-04, 10:13   

Jackthenight - świetna, naprawdę świetna robota - WIELKIE BRAWA z tę instrukcję.

You are the best !!!

Jednak zdecydowanie nie jest to robota dla laika - za dużo kabelków. :cry:
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-06-04, 13:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-04, 10:39   

Blade napisał/a:
Rozumiem, że to tak jest zrobione że szyby zamykają się każda po kolei a nie wszystkie razem? Ogólnie fajna sprawa ten moduł :-) I gratuluję umiejętności i wytrwałości :-)


No tak, szyby domykane są każda po kolei - Najpierw zamykana jest szyba kierowcy, potem pasażera i tylna lewa a na końcu tylna prawa.
Oczywiście kolejność można zmienić w zależności od podłączenia.
Dodałem filmik na początku opisu, widać na nim jak działa to domykanie szyb.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-04, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 21:17   

jackthenight napisał/a:
[- Najpierw zamykana jest szyba kierowcy, potem pasażera i tylna lewa a na końcu tylna prawa.
Oczywiście kolejność można zmienić w zależności od podłączenia.
Dodałem filmik na początku opisu, widać na nim jak działa to domykanie szyb.


Gratuluje umiejetnosci i wytrwalosci. Samochodzik juz chyba po gwarancji, ze ingerujesz w elektryke ? Fajny bajer - tylko czy ma jakies praktyczne znaczenie kolejnosc domykania ? Ja bym chyba wolal wszystkie na raz, moze to ulatwiloby montaz ?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-04, 21:58   

mekintosz napisał/a:
Samochodzik juz chyba po gwarancji, ze ingerujesz w elektryke ?


Ależ skąd, jeszcze mi pozostało rok gwarancji.
Tak prawdę nami, to żadna ingerencja praktycznie - ingerencja jak montaż radia, CB, czy alarmu.

mekintosz napisał/a:
Tylko czy ma jakies praktyczne znaczenie kolejnosc domykania ?


Kolejność nie ma znaczenia, ważne jest natomiast że domyka jedną szybę, a nie wszystkie naraz ze względów poboru prądu. Zamykając jedną szybę pobór prądu jest mały, co chroni naszą instalację samochodu - montaż takiego modułu jest z tego względu prostszy, gdyż nie trzeba prowadzić oddzielnych grubszych przewodów do akumulatora, tylko można wykorzystać przewody, które już są w środku auta.

mekintosz napisał/a:
Ja bym chyba wolal wszystkie na raz, moze to ulatwiloby montaz ?


Nie ułatwiłoby. Nawet gdyby była możliwość zamykania wszystkich szyb naraz, to akurat tutaj żadnego ułatwienia montażu by nie było, bo i tak do wszystkich szyb musisz się podłączyć.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-06, 08:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
burbon 



Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1,5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 27
Skąd: KRAKOW
Wysłany: 2010-06-05, 08:54   

Czy można dodatkowo usprawnić, tak, aby można było zamykać i otwierać szyby od wewnątrz bez konieczności wcześniejszego włączenia kluczykiem zapłonu [Sandero Stepway]?
_________________
SANDERO STEPWAY 1.5 dCi 68KM
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-05, 09:15   

@burbon: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2177
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-11, 08:19   

Odebrałem wreszcie moduł domykania dwóch szyb, przeszedł także termometr. Także w sobotę najprawdopodobniej zamontuję.
U ciebie Jackthenight wiązka do przycisków też była króciutka i trzeba było ją sztukować?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-11, 12:18   

Tomi wiązka domykacza 2 szyb jest krótka i tak właśnie u kolegi Wieży musiałem przedłużać kabelki.
Natomiast wiązka kabli domykacza 4 szyb jest wystarczająco długa.

Tomi musisz tylko wydłużyć kable które dochodzą do przycisków podnoszenia/opuszczania szyby, pozostałe kabelki powinny wystarczyć.

Jak będziesz miał pytania to pisz śmiało.
Jeszcze ciekaw jestem jak chcesz podłączyć sygnał wyzwalania ?
Czy tak jak ja to opisałem w mojej instrukcji montażu czy jakoś inaczej ?
Z diodą czy bez diody ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-06-11, 12:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-16, 11:41   

Podłączyłem w reszcie moduł domykania dwóch szyb.

Trochę inna jest wtyczka 8 pinowa w stosunku do opisu który zamieścił jackthenight dla modułu na 4 szyby.
Ponadto ponieważ mam alarm fabryczny, zamykanie drzwi i uzbrajanie alarmu aktywowane jest tym samym przyciskiem z kluczyka. więc za radą jacktheniht sygnał wyzwalania podpiąłem do UCH P1-B2.

1. Czerwony (+12v) - podłączmy do UCH P1-B3
2. Czerwony zakończony wtyczką (sygnał plusowy polaryzacji) - zwieramy z pinem 8 (przewód niebiesko-czerwony)
3. Brązowy (+12v po zapłonie) - podłączamy do UCH P1-A5
4. Pomarańczowy (Plusowy sygnał wyzwalania) - podłączamy do UCH P1-B2
5. Żóty - niewykorzystany
6. Czarny (masa) - podłączamy do UCH PI-A1
7. Czarny zakończony wtyczką - niewykorzystany
8. Niebiesko-czerwony (kabel polaryzacji) - na pisane wcześniej zwieramy z pinem 2

Dzięki opisowi który zrobił jacktheniht montaż był prosty i bezproblemowy.

Tutaj instrukcja od modułu domykania 2 szyb

modul_2b.jpg
Plik ściągnięto 397 raz(y) 49 KB

modul_2a.jpg
Plik ściągnięto 455 raz(y) 74,49 KB

Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-06-16, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-03, 12:10   

Ja tutaj jeszcze chce dodać, że w przypadku montażu domykania szyb dla 4 szyb powstaje jeden drobny problem z tylnymi szybami - rozwiązanie tego problemu jest dość proste, ale po podłączeniu tego jak wyżej opisałem na pewno się pojawi.
Zresztą pojawi się zawsze, niezależnie jak kto podłączy tylne szyby, gdyż producent auta wymyślił wyłącznik szyb tylnych, które to odcinają masę z tylnych szyb.

Otóż tylne szyby mają wyłącznik o ten widoczny na tym zdjęciu :


zdjęcie nr.1

Tym przyciskiem możemy wyłączyć sterowanie tylnych szyb, tak aby nikt nie mógł otworzyć/zamknąć szyby.
I tu powstaje problem, bo ten wyłącznik odcina masę na tylne szyby.
A wiadomo jak nie ma masy, to napięcie podane przez moduł domykania szyb próbuje znaleźć przejście.

I znajduje przez żarówki, które są w tylnych włącznikach opuszczania/zamykania szyb - podświetlenie przycisków, o tych :


zdjęcie nr. 2

I teraz co się dzieje, kiedy napięcie podane przez moduł domykania szyb przechodzi przez tą żarówkę - otóż napięcie przechodzi do przewodów (żółtych - tych po zapłonie) i pojawia się istna choinka na desce rozdzielczej. Choinka świeci się tylko wtedy, kiedy mamy wyłączone sterowanie tylnych szyb przez wyłącznik pokazany na zdjęciu nr.1.
Jak włączymy sterowanie tylnych szyb, to choinki oczywiście nie będzie, bo masa będzie podana do układu tylnych szyb.

Rozwiązaniem najprostszym jest demontaż żarówek z przycisków zamykania/otwierania szyb tylnych ze zdjęcia numer 2.
Drugim rozwiązaniem jest podłączenie diody w kierunku do żarówki na żółtym przewodzie dochodzącym do pinu nr. 4 we wtyczkach od przycisków podnoszenia/opuszczania tylnych szyb.

Ja wybrałem rozwiązanie najprostsze, czyli wyjąłem żarówki z przycisków zamykania/otwierania szyb tylnych. Może latem wrócę z żarówkami i założę diodę, ale się w sumie zastanawiam czy warto, gdyż tak naprawdę te żarówki w tych przyciskach od tylnych szyb są zbędne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-09-03, 17:26, w całości zmieniany 6 razy  
 
strykol 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16v benzyna
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 15
Skąd: Śląsk Radlin
Wysłany: 2013-03-14, 08:43   

witam mam zamiar zamontować moduł 2 szyb w dusterku i mam pytanie o kolory kabli czy są podobne do tego opisu powyżej w sandero, a może jakiś opis lub zdjęcia do podłączenia w dusterku
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-14, 11:50   

strykol napisał/a:
czy są podobne do tego opisu powyżej

Zasadniczo tak - występujące różnice są łatwe do sprawdzenia zwyczajnym miernikiem, bo nie ma żadnych cudów-wianków, wszystko jest na +/- 12 V.
 
strykol 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16v benzyna
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 15
Skąd: Śląsk Radlin
Wysłany: 2013-08-24, 17:00   

Wreszcie znalazłem czas do zabudowy modułu domykania 2 szyb i jako laik z elektryki samochodowej z takim opisem jaki jest na forum to muszę powiedzieć tak ,laptop na przednim siedzeniu i cztery godziny pracy, wszystko działa jak należy ,wielkie dzięki za szczegółowy opis i zdjęcia na 100% przydatne.WIELKI SZACUN.
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 12:02   

Ja już też moduł dokupiłem i zanim go zamontuje to go zmodyfikuje. Juz po samym filmie widzę że denerwowałoby mnie domykanie po kolei każdej szyby (choc mam tylko 2).

Po rozebraniu modułu banalnie prosta jest modyfikacja by moduł działa bezpiecznie na 2 szybach jednoczenie:) Połączę sygnał sterujący 1 przekaźnikiem do wysterowania 2 przekaźnika oraz odetnę sygnał sterujący oryginalnie 2 przekaźnik :)
Przy 4 szybach można by było zrobić by jednocześnie szły przednie szyby a potem tylne szyby. Przewody zasilające na wszelki wypadek też wymienię na grubsze bo te chińskie mi nie pasują... tym bardziej że ~20A musza przez chwilę pociągnąć... :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-30, 12:16   

A nie masz tam układu pomiaru prądu w układzie zasilania silnika (od strony styków przekaźnika)?
Jeżeli nie to proste ale jak masz to może się okazać że połączenie dwóch silników będzie ci wybijało ograniczenie prądowe (układ odczyta że już zamknięte bo wzrośnie prąd) i nie będzie domykał.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-09-30, 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 12:23   

Hmmm.... Powiem Ci że zapomniałem o tym zabezpieczeniu... Możesz dokładniej opisać w którym miejscu mierzy prąd? Wydaje mi się że gdybym podłączył 2 szyby do jednego przekaźnika to wtedy i usmazylbym przekaźnik lub właśnie zabezpieczenie przeciw przeciazeniowe by zadziałało.... Ale jak samo sterowanie przepne, że obydwa przekaźniki jednocześnie będą pracować to nie wiem... Raczej nie wywali...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 14:00   

WoojaS zanim coś zrobisz, to sprawdź najpierw czy wyjście tranzystorowe ze scalaka jest w stanie udźwignąć podwójne obciążenie cewki przekaźnika.
Co do kontroli prądowej obciążenia silnika szyby, to tutaj pozostaje tak jak było, czyli jeden przekaźnik steruje jedną szybą, więc nie ma się czym przejmować.
Należy tylko sprawdzić czy wyjście ze scalaka sterującego przekaźnikami jest wstanie prądowo wytrzymać załączanie dwóch przekaźników na raz, bo prąd z dwóch cewek wzrośnie dwukrotnie i czy wytrzyma to tranzystor sterujący ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-09-30, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 14:15   

I tu faktycznie może coś być nie tak.... zaraz będę czytał instrukcję scalaka uln2003a
 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 14:24   

:] Output clamp current -> 500 mA...
Nie mogę znaleźć ile przekaźniki MAD-S-112-C ciągną na cewce... :/
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 14:55   

MAD-S-112-C ma cewkę o mocy 0.8 W, czyli jakieś 66 mA.
To spokojnie driver uln2003a powinien udźwignąć dwie takie cewki.
_________________

 
WooojaS 



Marka: Dacia
Model: Logan Pick-Up
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Logan
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 188
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-30, 14:59   

Więc modyfikacja da radę ;) Będzie to przydatne, jak się człowiek gdzieś spieszy... bo lepie rączki obcych ludzi są nieobliczalne...
 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-11-03, 00:20   Moduł domykania szyb

Witam,

ma ktoś z Was doświadczenie z tym urządzeniem http://www.proxima.pl/files/catalog_215.pdf ?
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-04, 07:38   

Tego konkretnego modelu nie znam, ale miałem domykacze w poprzednim aucie i była to fajna sprawa. Przy 4 szybach elektrycznych, które nie działają po wyjęciu kluczyka, to się na prawdę przydaje. Warto ustawić inne opóźnienie na przód i inne na tył, aby szyby nie szły jednocześnie (mniejsze obciążenie).
_________________

 
Ben32 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,5 dCi 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 77
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-11-04, 14:25   

Dzięki, to że jest to fajna sprawa wiem doskonale, gdyż Dacia to mój pierwszy samochód, który takiej możliwości nie posiada.
Chodzi mi o konkretnie przedstawiony w linku sterownik ze względu na jego programowalne funkcje.
_________________
Pozdrawiam Ben32
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne