Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Program diagnostyczny DDT2000 / kabel KKL (OBD-II / EOBD)
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-02, 00:01   

Odpalic DDT2000 Light i wskazac katalog z rozpakowaną bazą ECU z xmlami.

Wszystko bedzie dzialac , tylko ze sam bedziesz musial sobie klikac po modulach.
Ale to co dostepne bedzie sam program dobierze, po nacisnieciu "lornetki" (SCAN ALL).

Poza tym nie ma zadnej roznicy w dzialaniu/ korzystaniu z programu.
 
piotres 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-02, 20:22   

Czyli w ddt light wybieram opcje "open local folder" wyskakuje mi okno "select an ECU folder" i tutaj mam wybrac cały folder DDT200data czy tylko podfolder "ecus" z tego folderu ? Tak czy inaczej - nie pojawiaja mi się modele aut do wyboru. :-? Poki co potrzebuje ddt by zczytać błąd airbagu w moim clio , zrobiłem to ale wyskoczył tylko numer błędu ##9006## bez żadnego opisu i weź dojdź co jest winne...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-02, 22:07   

Tak, z tego co pamiętam to ECUS ( tak przynajmniej też pamiętam - nie chce mi się schodzić po kabel żeby sprawdzić na 100%) ...
NO i jak sie zaladuje to bedziesz mial liste modeli w kontrolce tzw . Treeview po lewej
- wybierasz najblizszy model do Twojego

Ja wybieram Logan 4x4 -bo nie ma dustera i tak, i mam ABS , UCH, ECM , Airbag do dzialania i sprawdzania. A jak jestes mega leniwy to klikasz po kolei i lornetke po prawej - scan all
i sam program skanuje wszystkie konfiguracje sterownikow z XMLi jakie komunikuja sie z tymi z twojego auta
 
piotres 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-03, 02:06   

Robie wszystko tak jak napisałeś ale dalej nie mam w tym drzewie modeli aut a tylko zawsze tam jest "all projects" i nie ma opcji wyboru czegos innego. Wyswietla się lista modułów i nic wiecej. a bazy probowalem 180, 677 i ok 870mb. na kazdej to samo.

tak to wyglada:

Ostatnio zmieniony przez piotres 2016-01-03, 02:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-03, 11:11   

Nie wskazałeś katalogu poprawnie.
 
piotres 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-07, 00:15   

Poszlo :)

problem polegał na tym kopiowałem baze do C:/DDT2000data/DDT2000data zamiast do C:/DDT2000data (myślałem błędnie że nalezy kopiować cąły rozpakowany ściagnięty katalog). Dopiero jak się na dole w oknie logów ddt2000 light doczytałem gdzie program szuka danych to wpadłem na to ;).

Baza 405mb jest w moim przypadku najlepsza do clio IIph2 (najwiecej modułów ogarnia) . A sprawdzałem także ta 872mb (niby najnowsza).



Co to oznacza - że jest połączenie z airbagiem pasażera ale rezystancja poduszki nie jest prawidłowa ? Czy że wogóle nie ma połączenia ? Domyślam się że problem jest z jednym z dwóch nabojów poduszki.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-07, 07:20   

Może po prostu coś źle styka na wtyczce airbaga. Spróbuj resetu błędów i zobaczysz czy się znowu pojawi ten błąd. Możesz też pokombinować z wyłącznikiem poduszki pasażera.
_________________

 
piotres 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Clio Sport
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2016-01-07, 11:39   

Już to wszystko wcześniej rozbierałem i sprawdzałem - bo juz wcześniej wiedziałem że wg diag bład powoduje poducha pasażera. Błąd kasowałem oczywiście, odrazu znowu się pojawia.

Przejscie pomiedzy oboma wtyczkami airbagu a wtyczka sterownika jest - sprawdzane multimetrem wszystkie 4 żyły. Airbag ma poprawna rezystancje na obu nabojach, nie pamietam już dokładnie ile ale ok 2,5ohm.

Wiec naprawde nie wiem w czym jest problem :-/ . Obecnie obstawiam wtyczke przy poduszce, że po prostu "nie kontaktuje".
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-07, 14:30   

Jeśli rezystancja jest mała , to znaczy że jest gdzieś zwarcie .
Ps. Prąd ma to do siebie że lubi płynąć układem o małym oporze :-P
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-10, 00:06   

Panowie taki widok jak na załączonym zdjęciu na pc przy niepodpiętym samochodzie to norma?

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 134 raz(y) 12,39 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 00:08   

Tak.
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-10, 17:20   

TO DDT2000 już mam chyba poprawnie zainstalowany. Teraz widziałem parę postów temu, że jeden z kolegów pytał o kabel diagnostyczny do Sandero Stepway I (2012) i chyba nie otrzymał odpowiedzi. Wie ktoś jaki kabel użyć?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 19:06   

Jak jest na Canie szyna to jedyne co to CAN za ok 600pln podróbka z allegro, jeżeli jeszcze K+L i inne to właśnie ten Vagowski kabel VAG K+L wystarczy za 40-50pln
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-10, 19:23   

A jak mógłbym to sprawdzić?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-10, 19:29   

Jeżeli Twój moduł z dana wersja (bo tu np rozne sa np dla ABSu/ESP), który chcesz zdiagnozować np DDT jest z zielonym rombem ( z górnego paska "DIAGONCAN" , lub oznaczony jest przez taki czarno-czerwony znaczek ( "CAN" ) to możesz tylko przez kabel za 600pln, a reszta czyli romb pomaranczowy(K Fast Init monopoint), zolty, niebieski jasny i ciemny - mozesz uzywajac kabla vag k+l za 40-50pln

http://i.imgur.com/G9VLzbw.jpg
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-15, 16:44   

Moje złącze to coś takiego to jakiego kabla potrzebuje?

1606636.207.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 17,06 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-15, 18:38   

złącze OBD2

już napisałem, jeśli się nie łączy przez kabel VAG K+L i DDT2000 bo jest już u Ciebie na CANie - moduł ABS, to bedziesz potrzebowal CAN CLIP za 600pln podróbkę z allegro bądź z aliexpress ok 110$
 
Tuti 
Zielony listek


Marka: Daćka
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: SZA
Wysłany: 2016-02-15, 11:51   Dacia Logan MCV '11 + VAGKKL + DDT2000

- czy mam odpowiedni kabel? jest na nim napisane VAGKKL + Fiatecuscan i przełączniki 7, 3, 1/9 i 12/13
- jakie ECU mam wybrać w DDT2000 Light? Dacia Logan MCV, 7 osobowa. W dowodzie rejestracyjnym mam napisane Dacia SD -ksd04 -ksd045 LOGAN. Silnik 1.5 dCi, rok 2011.
_________________
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy
Ostatnio zmieniony przez Tuti 2016-02-15, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 14:38   

Jak nie wierz to bierz wszystkie po kolei i skanuj .
Z czym się uda mu połączyć to będziesz widział.

Ja np wybieram Logan 4x4 - mam sterownik w wersji ECM 1.2
I to mozesz tez sprawdzic na nalepce na ECU przy akumulatorze
 
Tuti 
Zielony listek


Marka: Daćka
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: SZA
Wysłany: 2016-02-15, 16:44   

A gdzie tam jest przycisk "połącz"?

Kabel mam dobry? Dokładnie taki mam: http://allegro.pl/fiat-al...4901354778.html
_________________
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy
Ostatnio zmieniony przez Tuti 2016-02-15, 17:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 17:44   

scan

A przewód z fejsem dobry ale pod K+L a nie pod sam CAN jesli juz u Ciebie jest. U mniw jeszcze ecm 1.2.
Obadaj sobie najpierw na sterowniku co masz za ECM ?
 
Tuti 
Zielony listek


Marka: Daćka
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: SZA
Wysłany: 2016-02-17, 10:59   

Który to przycisk Scan? Nie widzę takiego.

Próbowałem uruchamiać przez Reac ECU Identification, wybierałem z listy wszystkie ECU z Dacii i był error. Czy możliwe, że ECU z Renówek będzie działać?
_________________
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 12:09   

Wybierasz injection - ECM , i scan albo po kolei wszystkie albo scan ALL
Wszystko masz na czerwono.
Druga sprawa jestli twój ECM jest w wersji z zielonym rombem na linii CAN to się tym fejsem już nie polaczysz ;)
A możesz tez wybierac z ECMów dla RENAULT - to nie szkodzi , chociaż ja wybierałem u siebie dla dacii logan 4x4 :)
 
Tuti 
Zielony listek


Marka: Daćka
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 5
Skąd: SZA
Wysłany: 2016-02-17, 16:58   

Dzięki. Udało się połączyć, odczytałem i skasowałem błędy. Tylko jak sprawdzić parametry takie jak ciśnienie doładowania, przepływki, korekcje wtrysków?

Sory, ale Multiecuscan prostszy, tutaj się nie mogę odnaleźć.
_________________
Klub Alfa Romeo - Alfaholicy
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-17, 18:38   

Jest tam w injection ECM ... któraś z podstron i będzie pressure boost , injection correction itd.
Bierze sie wczesniej zielone koleczko z gory menu i znak "PLAY" i te wartosci sa odswiezane na biezaco jak auto odpalone.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne