Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-19, 21:14
flatron316 napisał/a:
Jeśli chodzi o tą metodę wyłączenia (deaktywacji) sterownika -w celu przeprowadzenia zmian -to nie mam takiej możliwości -mogę zmienić Verrouillage/déverrouillage ale nie mam czym tego zatwierdzić -chyba że o czymś nie wiem.
Verrouillage/déverrouillage to zablokowac/odblokowac, ale co chcesz blokowac?sterownik ?
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-19, 21:22
shrek napisał/a:
Verrouillage/déverrouillage to zablokowac/odblokowac, ale co chcesz blokowac?sterownik ?
No tak jak z cytatu wyżej.
Ja rozumiem to tak :zablokować (nie wiem odłaczyć od systemu SRS lub odłaczyć poduchy od wyjść) -dokonać zmian -odblokować(podłaczyć) .
Co zresztą usiłowałem zrobić -ale ja nie mam takiej opcji w DDT -tzn opcji zatwierdz czy wykonaj.
A poducha dalej raz świeci raz nie
nab1.jpg
Plik ściągnięto 109 raz(y) 88,91 KB
Ostatnio zmieniony przez flatron316 2017-08-19, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-19, 21:42
Możesz rozwinąć?
Na to co ja myślę:
-w 1 rubryce jest wybór SDM 5 lub 7 -to chyba model sterownika bo w E3 tak nazywa się model modułu airbag
-w 2 rubryce -to blokowanie o którym mówimy
-w 3 wybór autorization albo inhibition (z pamięci to piszę) -no mi też wychodzi na pompę paliwa
Zmieniać to mogę ale jak zapisać albo zatwierdzić?
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-19, 22:00
no mogę spróbować
ale chyba i tak nie dam rady zatwierdzić bo nie mam czym -albo nie wiem
Na pewno E nie odpala jak wyjmę bezpiecznik od airbagu -bo to sprawdzałem.
Czy z odpiętym(fizycznie) modułem airbag odpali?-tego nie sprawdzałem
Ostatnio zmieniony przez flatron316 2017-08-19, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-27, 21:23
Podsumowując
1 Ta liczba impedancji 149 jest taka jak być powinna chyba-bo kolega w swojej E3 też ma taką samą.
2 Taśma zwijacza jest ok bo obejrzałem ją w DDT bez podłaczonej poduszki kiery ,potem z rezystorem i pokazywał oczywiście bez kiery błąd,z rezystorem OK.
3 Dalej mi swieci poduszkę -ciekawostka jak jest chłodno -jak się kabina w której jest moduł nagrzeje poducha gaśnie.
Czyli chyba pozostaje wgranie wsadu do epromu w module.
Czyli chyba pozostaje wgranie wsadu do epromu w module.
Niekoniecznie. Może być to uszkodzenie mechaniczne polegające na tzw. "zimny lut". Tak łopatologicznie to jest nie dolutowany jakiś element na płycie i jak się nagrzeje robi styk i nie wywala błędu.
To tak tylko w związku z tym ciepło - zimno.
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-28, 07:33
shrek napisał/a:
Lub mniej prawdopodobne, ale rowniez mozliwe brak styku na wtyczce.
Wtyczkę rozbierałem -pomierzyłem czy nie zanika napięcie zasilania albo masa -wszystko z nią OK
Cytat:
Niekoniecznie. Może być to uszkodzenie mechaniczne polegające na tzw. "zimny lut". Tak łopatologicznie to jest nie dolutowany jakiś element na płycie i jak się nagrzeje robi styk i nie wywala błędu.
To tak tylko w związku z tym ciepło - zimno.
Mam dwa moduły i jeden (ten co świeci bład cały czas) otworzyłem - ciężko by tam było z zimnym lutem -bo płytka zalana jest lakierem - ale mogę popatrzeć w tym drugim (reagującym na ciepło)-dzięki za sugestie
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-29, 23:18
Nic nie zobaczyłem w drugim module też -to wszystko jest zalane lakierem .
Zastanawiam się nad kupnem Carproga na aliexpresie i wgraniem od nowa wsadu do modułu.
Ale jak coś to służę pomocą jak będziesz tą E3 testował
Ostatnio zmieniony przez flatron316 2017-08-29, 23:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-30, 05:02
Marek1603 napisał/a:
flatron316 napisał/a:
Czyli chyba pozostaje wgranie wsadu do epromu w module.
Niekoniecznie. Może być to uszkodzenie mechaniczne polegające na tzw. "zimny lut". Tak łopatologicznie to jest nie dolutowany jakiś element na płycie i jak się nagrzeje robi styk i nie wywala błędu.
To tak tylko w związku z tym ciepło - zimno.
Sprawdz jeszcze rezystancje czujnikow cieplo/zimno. Njo i oczywiscie obecnosc poduszek cieplo/ zimno.
Zrob scren-y z modulu airbag jak wyswietla bblad i to samo bez bledu. Musi gdzies byc roznica.
Ten e3, ktorego bede robic ma podobno uszkodzona tasme a komp laczy sie tylko z clipem(podobno).
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-08-30, 05:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-08-30, 07:36
Cytat:
Sprawdz jeszcze rezystancje czujnikow cieplo/zimno. Njo i oczywiscie obecnosc poduszek cieplo/ zimno.
Rozumiem że chodzi ci o podejrzenie linii jak jest ciepło i jak jest zimno?
Taka sama jest
Cytat:
Zrob scren-y z modulu airbag jak wyswietla bblad i to samo bez bledu. Musi gdzies byc roznica.
Róznica jest jedna -swieci aktualne "panne" w rubryce "anomalie elektronique interie boitier sdm" -jak jest dobrze to świeci w tej rubryce "OK"
Cytat:
Ten e3, ktorego bede robic ma podobno uszkodzona tasme a komp laczy sie tylko z clipem(podobno).
Może ktoś nie wybiera właściwego sterownika dla DDT?
Nie wiem jak jest w waszych Daciach -ale w E3 przeskanowanie wszystkich modeli i automatyczny wybór modółów airbag,sterownika,abs itd nijak się ma do realu.
Tzn wybiera ale błędnie,więc się nie połaczy -trzeba z palca znaleźć i wskazć , sterownik np z Laguny czy Clio.
Na to możesz zwrócić uwagę przy połączeniu
Chyba to ciepło/zimno - to prockowi jakiś reballing zafunduję
Ostatnio zmieniony przez flatron316 2017-08-30, 07:40, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2017-09-19, 19:36
No ja swój problem rozwiązałem prawie.
Załatwiłem sobie sprzęt ,w stary moduł wgrałem nowy wsad -i ten działa bez problemu.
W nowy moduł wgrałem ten sam wsad -ale dalej jak jest zimny -świeci bład -jak ciepły świeci OK.
Dziś z nim parę godzin powalczyłem -podgrzewałem opalarką poszczególne elementy i na razie mam go dość - nie wygrałem ale zawęziłem pole elementów po których podgrzaniu świeci OK.
Będę walczył jak będę miał czas.
Jak ktoś będzie miał jakieś problemy z wgraniem wsadu -to mam sprzęt i jestem w stanie pomóc.
I dzięki wszystkim co pomogli mnie .
Pzdr Flat
Marka: Renault
Model: Espace 3
Silnik: 2.0 16V 140 km
Rocznik: 2001
Dołączył: 04 Lip 2018 Posty: 6 Skąd: google
Wysłany: 2018-07-05, 16:40
Witam,szukałem wszędzie odpowiedzi na moje pytanie, ale widzę że wiedza na waszym forum jest duża i proszę o pomoc z moim problemem.
Mam problem z DDT2000, wykrywa ECU a testy modułów nie, mam bazę 600 MB i 1.30 GB i na każdej to samo, czy muszę szukać innej bazy czy zrobić coś innego muszę?
Dziękuję za każde porady.
Marka: Renault
Model: Espace III
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2000
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 16 Skąd: 3miasto
Wysłany: 2018-07-06, 22:17
smoczatko napisał/a:
Czy jest ktoś w stanie pomóc się uporać z moim problemem?
A co ty chcesz zrobić?
Już pisałem tu albo na "naszym" forum.
DDT nie wykrywa w skanie wszystkich modułów prawidłowo.
Musisz mu je z palca wskazać.
Ja mam niektóre moduły z Lagi niektóre z Clio.
A ty sapodałeś tylko Avanta.
Próbowałeś innych?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-07-07, 07:25
smoczatko napisał/a:
Czy jest ktoś w stanie pomóc się uporać z moim problemem?
Tez pisalem.
Jaki masz problem?
Czy cos w aucie nie dziala?
Czy tylko chcesz tak dla zabawy ?
Tak jak kolega wyzej pisze czasami trzeba wskazac moduly i sprobowac polaczyc sie przez inne.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum