DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy będzie silnik dCI 110 KM w MCV?
Autor Wiadomość
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-21, 23:45   Czy będzie silnik dCI 110 KM w MCV?

Czy po wprowadzeniu Dustera do sprzedaży producent się odważy i zrobi w MCV przesunięcie silnikowe w dCI np: 85 KM zamiast 68 KM i 110 KM zamiast 85 KM?
Porównując wagi Dustera i MCV to nie będzie, aż takich wielkich różnic.
Duster:
4x2 - 1180 kg nie podano do jakiego silnika
4x4 - 1280 kg nie podano do jakiego silnika
MCV:
1205 kg - 68 KM i 85 KM
Wydaje mi się, że waga nie powinna być przeszkodą dla producenta do nie wprowadzenia silnika 110 KM do MCV?
Jak myślicie?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-21, 23:58   

Waga raczej nigdy nie była taką przeszkodą...

Jak zwykle, chodziło zapewne raczej o zupełnie trzy inne rzeczy:
1. pieniądze,
2. pieniądze,
3. pieniądze...

(:
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-01-22, 07:54   

Moim zdaniem 68 koni do mcv to lekka porazka ja mam teraz 100koni i jest naprawde niezle, nie wyobrazam sobie jak bym sie meczyl z silnikiem 68konnym z zaladunkiem co na Harende jechalem
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-22, 11:26   

Ja nie wyobrażam sobie kupienia auta bez jazdy próbnej - a po niej to już bez problemu sobie wyobrażam, że ktoś uznaje że dla niego jednak wystarczy (; (albo i nie).
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 16:26   

Nie pamiętam dokładnie czy mówił o tym jantar gdy odwiedziłem go w salonie na Puławskiej ale wystarczy zmienić chip i z 85 robi sie 110, a koszt to około 3000 zł.

Nie jest to informacja do końca sprawdzona, ale podaję ją bo myślę że albo jantar ją zweryfikuje pozytywnie albo rozwieje nasze nadzieje.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-23, 16:53   

A to czytaliście ?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40999#40999
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=42550#42550
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-01-23, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-23, 20:08   

Cytat:
wystarczy zmienić chip

Nie, nie wystarczy - tzn może i faktycznie udałoby się osiągnąć taką moc (choć i w to bardzo wątpię), ale silnik chyba raczej kiepsko by to znosił... Silniki o różnych mocach różnią się dość znacznie szczegółami konstrukcji - np http://www.daciaklub.pl/f...p?p=45024#45024
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2010-02-02, 20:07   

jackthenight napisał/a:
Moim zdaniem 68 koni do mcv to lekka porazka


Jak zamawiałem daćkę tylko takie były jeździłem takim samochodem testowym i dyskomfortu nie zaznałem. Jako że na auto czekałem 6 miesięcy w między czasie pojawiła się wersja 85kM,trochę kasy dozbierałem i zmieniłem zamówienie. Jestem zadowolony ale czy słusznie wydałem 2tys dopłaty do wersji 85kM do dzisiaj nie wiem.
 
Malutki 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi 85
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 210
Skąd: Piaseczno/Warszawa
Wysłany: 2010-02-03, 14:53   

jacek napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Moim zdaniem 68 koni do mcv to lekka porazka


Jak zamawiałem daćkę tylko takie były jeździłem takim samochodem testowym i dyskomfortu nie zaznałem. Jako że na auto czekałem 6 miesięcy w między czasie pojawiła się wersja 85kM,trochę kasy dozbierałem i zmieniłem zamówienie. Jestem zadowolony ale czy słusznie wydałem 2tys dopłaty do wersji 85kM do dzisiaj nie wiem.


Ja jestem przekonany, że dla wersji 7 os a taką mam 68 koni byłoby zdecydowanie zbyt mało dlatego po jeździe próbnej zdecydowałem się na 85.
2 tys dopłaty to niezbyt wygórowana cena za znaczącą poprawę komfortu jazdy, no i zawsze zostaje jeszcze trochę mocy na tzw. wszelki wypadek. (ale to moje zdanie i każdy może mieć inne)
Ostatnio zmieniony przez Malutki 2010-02-03, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2010-06-04, 19:03   

Malutki napisał/a:
Nie pamiętam dokładnie czy mówił o tym jantar gdy odwiedziłem go w salonie na Puławskiej ale wystarczy zmienić chip i z 85 robi sie 110, a koszt to około 3000 zł.


1 Strasznie drogo bo chipa w dobrej firmie masz za ok 1.5-2 tys
2 Chip to nie wszystko. Proponuje porównać różnicę między silnikami w określonych wersjach mocowych. Ja to zrobiłem z oplowskimi silnikami serii 1.7 i mi wyszło że się różnią i to bardzo duże. Inne turbo, inne bloki a co za tym idzie chłodzenie, IC jest bądź go brak, wielkość chodnicy itd, itd Nie zrobisz za pomocą samego chipa z 85KM 110KM bez uszczerbku na trwałości i to im więcej dowalisz tym szybciej go zaorzesz. Moim zdaniem sam chip to bezpieczne 10% a jak idziesz wyżej to trzeba dokonać zmian takich jak dokonał tego producent. Może swap jeśli szyna taka sam?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1403
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-08, 13:55   

pisałem już o tym - 1.5dCi 85 i 105/110 to nie tylko inny soft. Przede wszystkim inna jest turbina wersje 105/110 mają zmienną geometrię. O takich rzeczach jak inne chłodzenie czy wytrzymałość bloków/ głowic, tłoków się nawet nie mysłi a one też są inne ws silnikach różniący się mocą. Wtryskiwacze są inne... Wg mnie(i nie tylko) korekty na poziomie 20% i więce mocy/momentu to forsowanie silnika ewidentnie mające już wpływ na jego trwałość.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne