to jest tylko propozycja gazownika
nie chcialem tez przesadzić z masą żeby mi podłogi nie wyrwało. Przy okazji jak wyjołem koło to tam jest profil wzmacniający ciekawe czy do tego przykręcają czy do podłogi. bo chyba nie trzyma zbiornika ten kosz na opone
Skoro już wyjmowałeś koło to widziałeś że jest tam ogromnie dużo miejsca .
Butli nie wyrwie jak gazownik nie spartoli roboty .
Jak by się postarać to nawet 200-300 kg tam można zamieścić
a co tu myśleć ?
w przypadku instalacji gazowych patrzy się na wydajność / żywotność
Wszystko się zużywa więc warto brać wtryski i reduktor popularnych producentów aby potem łatwo można było kupić uszczelki .
Komputer może być byle jaki K4M to relikt który 90 % ustawień nie obsłuży bo nie ma nawet czujników .
Wtryski do tego auta też mogą być byle jakie aby tylko wydajnościowo reduktor dawał rade.
Drogie wtryski przejadą 150-200 tyś , najtańsze 50 tyś różnica w cenie 1000 %
Nie ma co się nastawiać że jak kupisz drogo to kupisz dobrze , np w przypadku wtrysków lepiej wymienić tanie za 120 zł (4 szt ) raz na 50-100 tyś km niż jeździć na wtryskarkach za 700 zł
Jak je zalejesz złym gazem to oba szlag trafi
to jest tylko propozycja gazownika
nie chcialem tez przesadzić z masą żeby mi podłogi nie wyrwało. Przy okazji jak wyjołem koło to tam jest profil wzmacniający ciekawe czy do tego przykręcają czy do podłogi. bo chyba nie trzyma zbiornika ten kosz na opone
Do butli zewnętrznej musi być wykonany specjalny stelaż i to dopiero jest przykręcane go podłogi.
podliczyłem graty i wyszło 1700zl. co prawda nie wiem ile kosztują te wszystkie złączki ale przyjąłem ze 150zł. To całość chyba nie zamknie sie w 2tyś. Dodam tylko że na lpg forum są zdjęcia kilku nastu aut które zrobili i widać że za kazdym razem zdejmują kolektor (może lubią). a na strojeniu możesz być kierowcą w swoim aucie a Pan siedzi z boku z laptopem:D
Co do zdejmowania kolektora tak robią profesjonaliści i warto się o to pytać. Co do ceny to myślę że koszt jako takiego montażu to 2200-2500 natomiast ludzie co są "wyjadaczami" instalacji za taką samą instalację zakładaną w 3 dni ( rozplanowanie zdejmowanie kolektora robienie zdjęć na każdym etapie tak by nie było niedomówień ) policzą coś koło 3.5 tyś. Ja coś koło tego zapłacę w sandero 1.2.
muszę się "odswiezyć"
czy ktoś miał styczność z:
- wtryskiwaczami LPGTECH Dragon
-kompem LPGTECH 204
Wiem tylko że to polska firma z Białego stoku która zrobiła błyskawiczną karierę. Nawet Pudzian ich reklamuje
A można wiedzieć gdzie zakładałeś i ile cie policzyli ew na pw ode mnie chca 2800-3000.
miło by yło tez zobaczyć zdjęcie silnika a raczej sposobu montazu wtryskiwaczy:D
wojtus dzięki za sweet focie. Od razu cie przeproszę bo kiedyś wykorzystałem zdjęcie twojego silnika ale nie skojarzyłem że to Ty:
http://lpg-forum.pl/zlece...1-6-t52242.html
Dzisiaj postanowiłem zająć się instalacją gazową w moim nowo nabytym Sandero Stepway. Zaproponowano mi instalację STAG Qbox. Cała reszta będzie też od STAG-a.
Co Panowie sądzą o takim zestawieniu?
Jak dobrze zainstalowana będzie ok. Można kupić jeszcze lepsza instalację tylko pytanie czy jest sens pakować xxx zł więcej jak ta o której mówisz będzie działała dobrze. Dobry instalator i będzie działało ok.
To chyba mi wystarczy. Choć sam nie wiem czym tak naprawdę różnią się te instalacje od siebie. Niby czytałem już o tym sporo, o wadach i zaletach tych czy owych ale jestem chyba zbyt "zielony" w temacie:P
Do tego silnika będzie git. Spośród znajomych dwie osoby mają auta całkowicie oparte na stagu i nie mają żadnych problemów. Sam też miałem mocniejsze auto prawie całe na stagu i też było dobrze. Auto jednego ze znajomych ma nalatane 90 tyś na instalacji i wszystko jeszcze działa kibicujemy kiedy padną wtryskiwacze bo przeważnie padają koło 60-80 tyś taki syfiasty gaz albo montaż w nie sprzyjającej pozycji. Napisz coś więcej jakie dokładnie elementy będą montowane.
Wyjec, jeszcze poczytaj na www.lpg-forum.pl. Tam jest mnóstwo informacji na te tematy.
Przyjemnej lektury!
Mam BRC w całości i jestem zadowolony, a STAG też jest dobry, tylko najważniejsze jest KUMATY GAZOWNIK i DOBRZE ZESTROJONA instalacja pod dany silnik, a wszystko i reszta będzie cacy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dzisiaj postanowiłem zająć się instalacją gazową w moim nowo nabytym Sandero Stepway. Zaproponowano mi instalację STAG Qbox. Cała reszta będzie też od STAG-a.
Co Panowie sądzą o takim zestawieniu?
Sandero I 2012, 1.6 benzyna 8 zaworowa.
Trzeba patrzeć na wydajność parownika i wtrysków .
Zwykle producent podaje do ilu koni można stosować dany parownik , jak gazownik chce przyoszczędzić to do 90 konnego auta wsadza parownik do 100 koni . Lepiej wsadzić parownik do 150 konnego
bo producenci też przeceniają swoje konstrukcje a różnica w cenie jest mała
Parownik nie może być zbyt wydajny , a słaby parownik może np szarpać na autostradzie pod pełnym butem .
Jak cała instalacja jest na stagu to obstawiam że zamontuje AC R01 150km ( stag ma jeszcze jeden rzadko stosowany R02 ) więc zapasu spokojnie wystarczy.
butla - jak największa
elektronika - nie warto przepłacać bo ten silnik to staroć i połowy funkcji nie obsłuży
reduktor - dobra wydajność min 150 KM
wtryski - średnie starczą każde się kiedyś zużyją
Nawierty na kolektorze mają być wykonywane na zdjętej pokrywie , jeżeli robi inaczej to zabrać samochód od razu . Nie pytać się czy zdejmuje kolektor ssący bo każdy powie że zdejmuje .
Najlepiej to samemu sprawdzić czy zdjął przychodząc do niego w trakcie pracy .
Instalacja ma być wyregulowana w trakcie jazdy , tryb auto kalibracji na postoju wyreguluje go tylko na postoju !!!! Konieczna jest jazda autem właściciela (pod jego jazde się reguluje ) .
Ok dzięki. Potrzeba było mi właśnie takich prostych wskazówek:) Będę to robił w Davanti w Katowicach już gdzieś widziałem, że koledzy z forum raczej polecają ten zakład.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum