Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-22, 11:48   

to jest tylko propozycja gazownika
nie chcialem tez przesadzić z masą żeby mi podłogi nie wyrwało. Przy okazji jak wyjołem koło to tam jest profil wzmacniający ciekawe czy do tego przykręcają czy do podłogi. bo chyba nie trzyma zbiornika ten kosz na opone
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-22, 14:09   

Skoro już wyjmowałeś koło to widziałeś że jest tam ogromnie dużo miejsca .
Butli nie wyrwie jak gazownik nie spartoli roboty .
Jak by się postarać to nawet 200-300 kg tam można zamieścić
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-22, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-22, 15:05   

... a co myślicie o pozostałych komponentach...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-22, 15:37   

a co tu myśleć ?
w przypadku instalacji gazowych patrzy się na wydajność / żywotność

Wszystko się zużywa więc warto brać wtryski i reduktor popularnych producentów aby potem łatwo można było kupić uszczelki .
Komputer może być byle jaki K4M to relikt który 90 % ustawień nie obsłuży bo nie ma nawet czujników .

Wtryski do tego auta też mogą być byle jakie aby tylko wydajnościowo reduktor dawał rade.
Drogie wtryski przejadą 150-200 tyś , najtańsze 50 tyś różnica w cenie 1000 %

Nie ma co się nastawiać że jak kupisz drogo to kupisz dobrze , np w przypadku wtrysków lepiej wymienić tanie za 120 zł (4 szt ) raz na 50-100 tyś km niż jeździć na wtryskarkach za 700 zł
Jak je zalejesz złym gazem to oba szlag trafi
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-12-22, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-12-22, 15:38   

kaka84 napisał/a:
to jest tylko propozycja gazownika
nie chcialem tez przesadzić z masą żeby mi podłogi nie wyrwało. Przy okazji jak wyjołem koło to tam jest profil wzmacniający ciekawe czy do tego przykręcają czy do podłogi. bo chyba nie trzyma zbiornika ten kosz na opone


Do butli zewnętrznej musi być wykonany specjalny stelaż i to dopiero jest przykręcane go podłogi.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-22, 15:41   

Nie ma się co przejmować że samochód nowy więc instalacja musi być skomplikowana .
Ten silnik to relikt przeszłości pójdzie na byle czym
_________________
Moje auto
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-22, 19:56   

podliczyłem graty i wyszło 1700zl. co prawda nie wiem ile kosztują te wszystkie złączki ale przyjąłem ze 150zł. To całość chyba nie zamknie sie w 2tyś. Dodam tylko że na lpg forum są zdjęcia kilku nastu aut które zrobili i widać że za kazdym razem zdejmują kolektor (może lubią). a na strojeniu możesz być kierowcą w swoim aucie a Pan siedzi z boku z laptopem:D
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-22, 21:36   

Co do zdejmowania kolektora tak robią profesjonaliści i warto się o to pytać. Co do ceny to myślę że koszt jako takiego montażu to 2200-2500 natomiast ludzie co są "wyjadaczami" instalacji za taką samą instalację zakładaną w 3 dni ( rozplanowanie zdejmowanie kolektora robienie zdjęć na każdym etapie tak by nie było niedomówień ) policzą coś koło 3.5 tyś. Ja coś koło tego zapłacę w sandero 1.2.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-23, 07:19   

no tą specyfikacje co podałem wcześniej 2800-3000 zależnie ile będzie kosztował zbiornik
a ja już wiem że ma być meega
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-23, 18:56   

muszę się "odswiezyć"
czy ktoś miał styczność z:
- wtryskiwaczami LPGTECH Dragon
-kompem LPGTECH 204
Wiem tylko że to polska firma z Białego stoku która zrobiła błyskawiczną karierę. Nawet Pudzian ich reklamuje :shock:

To samo dotyczy się -reduktora KME TUR
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-12-27, 16:08   

Ja w swojej Lodzi mam zamontowany taki zestaw:

- sterownik Tech-224,
- wtryskiwacze Barracuda,
- reduktor Shark 1200,
- zbiornik Bormech 630/225 55l

Działa ok.
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-28, 09:04   

A można wiedzieć gdzie zakładałeś i ile cie policzyli ew na pw ode mnie chca 2800-3000.
miło by yło tez zobaczyć zdjęcie silnika a raczej sposobu montazu wtryskiwaczy:D
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-12-28, 09:49   

Montowałem w klinikaLPG.pl

zdjęcia z montażu dostępne na lpg-forum.pl po zalogowaniu

http://lpg-forum.pl/post6...t=lodgy#p660510
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-28, 09:59   

Na zdjęciach wygląda to na ładny sajgon ;) Ale to pewnie zdjęcia w trakcie montażu.

Ciekawa galeria http://lpg.slupsk.pl/Instalacje_LPG_Dacia,19
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2015-12-28, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2015-12-28, 10:14   

wojtus dzięki za sweet focie. Od razu cie przeproszę bo kiedyś wykorzystałem zdjęcie twojego silnika ale nie skojarzyłem że to Ty:
http://lpg-forum.pl/zlece...1-6-t52242.html
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-07, 20:57   

Dzień dobry,

Dzisiaj postanowiłem zająć się instalacją gazową w moim nowo nabytym Sandero Stepway. Zaproponowano mi instalację STAG Qbox. Cała reszta będzie też od STAG-a.
Co Panowie sądzą o takim zestawieniu?

Sandero I 2012, 1.6 benzyna 8 zaworowa.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-07, 21:13   

Jak dobrze zainstalowana będzie ok. Można kupić jeszcze lepsza instalację tylko pytanie czy jest sens pakować xxx zł więcej jak ta o której mówisz będzie działała dobrze. Dobry instalator i będzie działało ok.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-07, 21:19   

To chyba mi wystarczy. Choć sam nie wiem czym tak naprawdę różnią się te instalacje od siebie. Niby czytałem już o tym sporo, o wadach i zaletach tych czy owych ale jestem chyba zbyt "zielony" w temacie:P
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-07, 21:36   

Do tego silnika będzie git. Spośród znajomych dwie osoby mają auta całkowicie oparte na stagu i nie mają żadnych problemów. Sam też miałem mocniejsze auto prawie całe na stagu i też było dobrze. Auto jednego ze znajomych ma nalatane 90 tyś na instalacji i wszystko jeszcze działa kibicujemy kiedy padną wtryskiwacze bo przeważnie padają koło 60-80 tyś taki syfiasty gaz albo montaż w nie sprzyjającej pozycji. Napisz coś więcej jakie dokładnie elementy będą montowane.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-07, 21:47   

Wyjec, jeszcze poczytaj na www.lpg-forum.pl. Tam jest mnóstwo informacji na te tematy.
Przyjemnej lektury! :-)
Mam BRC w całości i jestem zadowolony, a STAG też jest dobry, tylko najważniejsze jest KUMATY GAZOWNIK i DOBRZE ZESTROJONA instalacja pod dany silnik, a wszystko i reszta będzie cacy. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-08, 00:06   

Wyjec napisał/a:
Dzień dobry,

Dzisiaj postanowiłem zająć się instalacją gazową w moim nowo nabytym Sandero Stepway. Zaproponowano mi instalację STAG Qbox. Cała reszta będzie też od STAG-a.
Co Panowie sądzą o takim zestawieniu?

Sandero I 2012, 1.6 benzyna 8 zaworowa.

Trzeba patrzeć na wydajność parownika i wtrysków .
Zwykle producent podaje do ilu koni można stosować dany parownik , jak gazownik chce przyoszczędzić to do 90 konnego auta wsadza parownik do 100 koni . Lepiej wsadzić parownik do 150 konnego
bo producenci też przeceniają swoje konstrukcje a różnica w cenie jest mała

Parownik nie może być zbyt wydajny , a słaby parownik może np szarpać na autostradzie pod pełnym butem .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-08, 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-08, 08:48   

Jak cała instalacja jest na stagu to obstawiam że zamontuje AC R01 150km ( stag ma jeszcze jeden rzadko stosowany R02 ) więc zapasu spokojnie wystarczy.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-08, 14:19   

Dzięki zwrócę na to uwagę. Na co jeszcze mam popatrzeć? O co mógłbym ewentualnie zapytać do czego dołożyć?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-08, 14:29   

butla - jak największa
elektronika - nie warto przepłacać bo ten silnik to staroć i połowy funkcji nie obsłuży
reduktor - dobra wydajność min 150 KM
wtryski - średnie starczą każde się kiedyś zużyją


Nawierty na kolektorze mają być wykonywane na zdjętej pokrywie , jeżeli robi inaczej to zabrać samochód od razu . Nie pytać się czy zdejmuje kolektor ssący bo każdy powie że zdejmuje .
Najlepiej to samemu sprawdzić czy zdjął przychodząc do niego w trakcie pracy .

Instalacja ma być wyregulowana w trakcie jazdy , tryb auto kalibracji na postoju wyreguluje go tylko na postoju !!!! Konieczna jest jazda autem właściciela (pod jego jazde się reguluje ) .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-01-08, 14:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyjec 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway I
Silnik: 1.6 (64kW)
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 22
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2016-01-08, 21:57   

Ok dzięki. Potrzeba było mi właśnie takich prostych wskazówek:) Będę to robił w Davanti w Katowicach już gdzieś widziałem, że koledzy z forum raczej polecają ten zakład.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne