Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-18, 22:32   

Dacia Logan MCV I 1.6 MPI instalacja BRC SQ 24
Przejechane 150.000 km na gazie.
Cztery razy wymiana membrany w parowniku (średnio co dwa lata po zimie), ale gaz na to zarabia.
Świece wymieniane standardowo co 40.000 km.
Przewody WN wymienione pierwszy raz przy 120.000 km.
Zawory przestały się zapadać chyba przy ok 80.000 km (koszt regulacji w nieautoryzowanym serwisie 50 zł, to gaz też na to zarobi).
Wydech rozleciał się w całości po 8 latach i 135.000 km (ale chyba miał już prawo).
Wtryski gazu bez smarowaczy, działają nadal a Dacia jeździ choć miała urwane koło, rozbitą miskę olejową, skrzywioną tylną belkę, zdarty przedni błotnik i przednie drzwi lewe, a ostatnio dostała w prawe tylne drzwi.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 08:48   

Mamert napisał/a:
Zawory przestały się zapadać chyba przy ok 80.000 km

A co ile robiłeś kontrolę?
 
TRANS-4YOU 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 5
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2016-09-19, 17:03   

Witam,

jeżeli chodzi o niefabryczną instalację gazową to polecam firmę BRC.
Sam posiadam taką instalację, jestem z niej zadowolony.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-19, 20:49   

laisar napisał/a:
Mamert napisał/a:
Zawory przestały się zapadać chyba przy ok 80.000 km

A co ile robiłeś kontrolę?

A po co kontrole, jak zaczyna gasnąć po 200-300 m od odpalenia, tzn że czas na regulację zaworów. Pierwsza regulacja była po ok 15.000 druga po następnych 18.000, trzecia po następnych 18.000 a ostatnia po następnych 22.000 -25.000, już nie pamiętam, tak szczerze mówiąc przestałem o drakulę dbać, pojeżdżę nią jeszcze z 4 lata i na autozłom, albo jak ktoś się uprze ją kupić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-19, 21:32   

Mamert napisał/a:
po co kontrole

"Kontrolę" w sensie właśnie "regulacji" (która przecież zaczyna się od faktycznej kontroli).

Mamert napisał/a:
ostatnia po następnych 22.000 -25.000

I następne 70 tys. km już bez efektów wymagających regulacji?

Mamert napisał/a:
jak ktoś się uprze ją kupić

Ogłoś się najpierw na forum (:
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-20, 19:31   

Kontrole w liczbie mnogiej...
Chyba 70.000 km, nie wiem co się działo z drakulą przez 1,5 miesiąca jak była naprawiana w Węgrowie po "lekkiej" stłuczce co wyrwało koło i pękła miska olejowa, a miała wtedy 105.000 km.
A będziesz miał zamiar wtedy kupić 12-letniego szrota z przebiegiem grubo ponad 200.000 km ??? Ja nie będę płakał jak nie jeden niemiec, no chyba, że ze śmiechu...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-20, 23:30   

Mamert napisał/a:
będziesz miał zamiar wtedy kupić

Swojej MCV-ki nie mam zamiaru się pozbywać, a mam pewien Plan, więc za jakiś czas być może faktycznie będę szukał drugiego egzemplarza - i właśnie niekoniecznie w stanie tip-top... (Czego oczywiście w wieku MCV-ek i możliwym w nim przebiegu w ogóle nie ma co oczekiwać).
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-09-21, 08:13   

mareckimarekk napisał/a:
Karenzo, route2000Pytam o lubryfikację ponieważ wpadła mi ostatnio w ręce gazeta Auto Świat o LPG i tam właśnie w kontekście tego silnika pisali, że warto taką lubryfikację mieć. Natomiast te zakładay LPG, które pytałem o montaż twierdzą, że dobra instalacja tego nie potrzebuje [...]


właśnie dzięki forum dowiedziałem sie po co mi ten czwarty pojemnik pod maską , o którym w zasadzie zapomniałem ! to pewnie pojemnik z lubryfikantem , gazownik nigdy nie wspominał o takim czymś , tak czy inaczej mam wywnioskować iż posiadam złą instalację bo
ponoć dobra instalacja tego nie potrzebuje ?
moim zdaniem niezależnie od tego jaka by nie była instalacja to tankowane paliwo w sensie gaz bedzie bez dodatku zabezpieczającego zawory i ich gniazda .
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-09-21, 19:38   

dzis oddałem autko do montażu instalacji LPG w warsztacie STAG w Białymstoku. Jutro mają montaż a w piątek odbiór. Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę przy odbiorze.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 22:06   

od razu uderzyć do nich że co to za druciarnia , kalibracje mapy wtryskowej robi się w czasie jazdy najlepiej z właścicielem bo pod niego się ustawia

normą jest że odpalają auto kalibracje na postoju i więcej robić im się nie chce
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-21, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-09-21, 22:22   

to niezły tekst. ja trochę jestem pod terminem bo trasę mam w piątek do zrobienia. zdziwiło mnie podczas omówienia montażu, że chcą zdemontować przednią osłonę bloku silnika: "bo tam kable będą szły". czy to norma?
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2016-09-21, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 22:44   

lepiej żeby zdemontowali głowice do nawiertów na kolektorze ssącym bo wszystkie opiłki pójdą w tłok
te "przewody " to chodzi ci o wężyki gumowe od wtrysków do kolektora ?
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-21, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-22, 22:43   

Mamert napisał/a:

Cztery razy wymiana membrany w parowniku (średnio co dwa lata po zimie), ale gaz na to zarabia.


A to ciekawostka... Wychodzi na to, że konieczna była wymiana membran po przebiegach średnio co 37,5 kkm. W poprzedniej bryce wymieniałem po 90 tysiącach przebiegu więc albo masz kiepskiej jakości membrany albo niedogrzany silnik i gaz nie rozpręża się jak trzeba powodując tak błyskawiczne twardnienie gumy membrany.
_________________
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-23, 06:54   

piotr. z napisał/a:
Mamert napisał/a:

Cztery razy wymiana membrany w parowniku (średnio co dwa lata po zimie), ale gaz na to zarabia.


A to ciekawostka... Wychodzi na to, że konieczna była wymiana membran po przebiegach średnio co 37,5 kkm. W poprzedniej bryce wymieniałem po 90 tysiącach przebiegu więc albo masz kiepskiej jakości membrany albo niedogrzany silnik i gaz nie rozpręża się jak trzeba powodując tak błyskawiczne twardnienie gumy membrany.


W mojej poprzedniej wcale nie wymieniałem membrany, zrobiłem na niej 110 tyś. km. i wszystko było ok.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2016-09-23, 07:38   

piotr. z napisał/a:
niedogrzany silnik i gaz nie rozpręża się jak trzeba powodując tak błyskawiczne twardnienie gumy membrany

Chyba właściwa diagnoza.
:roll:
_________________
48piotr
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-09-26, 14:09   

odebrałem auto po instalacji STAGA w warsztacie firmowym producenta. ogólnie jestem zadowolony, bo auto na gazie działa lepiej niż na benzynie. znikły problemy z falującymi obrotami czyli da się@ zupełnie jeszcze nie opanowałem wskaźnika zużycia gazu no i nie bardzo dam na razie radę wyliczyć spalanie na gazie. czy moglibyście mniej więcej podać przybliżone spalanie dusterów na instalacji staga?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-26, 14:48   

Mam dwa auta na lpg , jednym przełącza na gaz przy 35 i jest to za mało gdyż przy mrozach auto dostaje zadyszki przy ruszaniu , no i duster z fabrycznym ale ten przełącza się przy 20 ale żadnych problemów nie ma
dziwne mam już 55 tyś nalatane i nie widać zużycia membrany
_________________
Moje auto
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-26, 22:10   

Gaz się przełącza przy 50 st.C.
Membrana po dwóch latach jest na dole krucha i tam się uszkadza. Da się z tym jeździć dłuższy czas bez jakiejkolwiek utraty osiągów. Jedynym objawem jest trudność w odpaleniu po od 30 min do paru godzin po zgaszeniu silnika. Po parunastu godzinach odpala się normalnie (gaz się "ulatnia" z filtra powietrza), a dostaje się tam poprzez wężyk podciśnienia.
Wiele osób może nawet tego nie zauważyć.
Raczej to jest związane z czasem, a nie z ilością przejechanych kilometrów, wcześniej robiłem mniej kilometrów (30 tyś w dwa lata), teraz więcej (45 tyś)
Ostatnio zmieniony przez Mamert 2016-09-26, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2016-10-17, 20:01   Niefabryczny GAZ LPG do 90 TCE

Witam :)

Po kupnie Daci (TCE 90) która NIE posiada fabrycznej instalacji gazowej, chciałem zamontować sobie ją po kupnie i odkryłem że ASO nie montuje LPG do tego silnika.

Przyczyną jest to że prawdopodobnie obydwa silnik różnią się od siebie jakoś (gniazda zaworów??)

Pytanie:
Montował ktoś może instalację w takim silniku?

Pozdrawiam,
Gercio :-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-17, 21:01   

wątpię , w k4m nie różniły się niczym
_________________
Moje auto
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-18, 04:45   

Proszę: http://lpg-forum.pl/logan...-km-t52026.html
_________________
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-18, 06:08   

Dzięki mbar.
Znalazłem więcej informacji tam: http://lpg-forum.pl/czy-w...lpg-t47786.html

Wygląda na to że powinno być ok, cytuję:

"Pośredni wtrysk, turbo o stałej geometrii, hydraulika "w zaworach"- przeciwwskazań brak. Wskazania: dobry gazownik, porządne graty, perfekcyjne strojenie"
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-18, 07:02   

Tak, choć ta hydraulika nie oznacza automatycznego kasowania luzów zaworowych.
Polecane: http://lpg-forum.pl/dolnoslaskie-t17774.html
_________________
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-10-18, 07:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 10:00   

Gercio napisał/a:
hydraulika "w zaworach"

Nieprawdą jest, jakoby - popychacze są stałe, niehydrauliczne.
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-18, 21:45   

laisar, w takim razie trzeba regulować luzy zaworowe (nie ma hydrauliki?) ?
Ostatnio zmieniony przez Gercio 2016-10-18, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne