Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 22:28   

Gercio napisał/a:
w takim razie trzeba regulować luzy zaworowe

Tak.
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-10-20, 22:43   

Regulacja zaworów = wymiana popychaczy (czyli w najgorszym razie 12 popychaczy + rozpięcie rozrządu, demontaż wałków) to nie będzie tanie.
I tak co 30 tys km.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-20, 22:58   

gdzieś ty widział żeby wymienili wszystkie szklanki ?
maks to na wydechu koszt jednej 150-200 w ASO
i nie co 30 ale prędzej 60 , co 30 trzeba dokonywać sprawdzenia
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-20, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-10-21, 04:14   

https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ
Adjusting the valve clearance is an economic disaster.
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-10-21, 04:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 08:22   

no niestety teraz wszyscy robią na szklankach bo silnik ma mniejsze opory wewnętrzne (mniej pali )
_________________
Moje auto
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-10-21, 09:25   

Have you reckoned fuel advantage against control chain and camshaft dismantle?

http://onuryedekparca.com/?p=8758 1 piece plunger = 170pln

at sce must the motor be removed for this operation
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 16:25   

Really in SCe you mast remove the engine from car to change the valve tappet ?
It s normal for boxer engine but in line engine you just take off the cylinder head .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 19:06   

Podręcznik serwisowy Renault nakazuje w celu kontroli zaworów wymontować silnik, ale Nissan w swoich modelach z tym samym motorem przewiduje wykonanie tych czynności bez wyjmowania agregatu z auta - czyli także w Dacii powinno to być możliwe.

Rzeczywista regulacja (chociaż podobno rzadko potrzebna) faktycznie wymaga wymontowania silnika we wszystkich markach.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 907
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 19:25   

Czyli kompletnie nieopłacalne w przypadku konieczności regulacji...
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-10-21, 19:53   

Jeżeli to prawda o tej regulacji to ja montaż instalacji w tym silniku chromole!

Ciekawi mnie w takim razie czy wersja z fabrycznym LPG ma także taką drogą regulację luzu zaworowego i jak często. Może ktoś wie?

Może spróbuje też do ASO zadzwonić i się dowiedzieć.

Szerokości :)
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-10-21, 20:10   

Karenzo napisał/a:
Really in SCe you mast remove the engine from car to change the valve tappet ?


For dismounting the cover the control chain.

sce and tce LPG motors do not have a maintenance interval for valve clearance
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 20:12   

nawet w boxerach subaru nie wyjmuje się silnika do sprawdzenia luzów zaworowych a tam wymiana świec to prawdziwa gimnastyka .

Przy wyjęciu silnika i wymiany szklanek to będzie ok 2-4 tyś PLN co 60-80 tyś km
tak więc ave k4m gdzie tyle kosztuje dobry silnik z przekładka
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-21, 20:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 08:18   

To jak to w końcu jest:

1 tce90 i tce90lpg mają tak samo rozwiązany układ zaworowy czy nie?

2 co ile należy sprawdzać/regulować zawory w tce90lpg zgodnie z zaleceniami producenta?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 09:30   

1 tak
2. nie ma informacji / brak
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-22, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 10:30   

Karenzo napisał/a:
2. nie ma informacji / brak


Dzięki za odpowiedz.

Ad 2 jak to nie ma? to producent nie podaje harmonogramu i zakresu przeglądów w autach, które w pełni autoryzuje ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 11:26   

to zależy od tak wielu czynników że nikt nie jest wróżką , regulacje robi się dopiero jak zaczynają się problemy
W starych 1.4/1.6 8v z regulacją na śrubkach gdzie koszt usługi zamykał się w 50-100 zł producent nie podawał interwału regulacji . Na lpg przyjęło się co 20-30 tyś
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-22, 11:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-10-22, 17:49   

Karenzo napisał/a:
Na lpg przyjęło się co 20-30 tyś


1.6 8v factory lpg from year 2011 intervall 120.000km
tce and sce factory lpg no intervall
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-10-22, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 18:05   

Pomieszanie z poplątaniem.
Nie ma określonego czasu zwanego mądrze interwałem :mrgreen: tzn nie trzeba regulować w cale. Jak są już ewidentne objawy to imo może być za późno (jakim trzeba być niezłym aby na słuch czy objawy wtórne wychwycić zły luz zaworowy zanim się wypalą).

Dalej tego nie rozumiem :-(
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 18:44   

na benzynie nie trzeba ,
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-22, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-22, 20:01   

Ależ oczywiście, że trzeba. To jest mit, że na benzynie się nie kontroluje luzów zaworowych.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 20:04   

Pytałem w aso fakt że przy innym silniku ale konstrukcja popychaczy taka sama , powiedzieli że od 2008 roku silnik jest na rynku i nie spotkali się z potrzeba regulacji zaworów na benzynie .
Zwykle taka operacja wypada przy okazji jakieś dużej roboty z silnikiem typu uszczelka pod głowicą itp .
_________________
Moje auto
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-22, 20:09   

Nie jestem zdziwiony, A16XER w Astrze IV ma pierwszą kontrolę zaworów przy 160000 km.
_________________
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2016-10-28, 15:49   

Napisałem do Dacia Polska: (w skórcie) Czy silnik TCE 90 w Dacia Logan 2016 jest przystosowany do montażu LPG, jeżeli zrobię to poza autoryzowanym serwisem to czy stracę gwarancję na silnik?

Odpowiedź mailowa:

Renault Polska napisał/a:
Szanowny Panie,
dziękujemy za kontakt z Infolinią Klienta Renault.

Odpowiadając na Pańskie zapytanie, odnośnie montażu instalacji LPG do auta marki Dacia informuję, że dostępne instalacje znajdują się pod adresem : http://www.dacia.pl/minisite/lpg/dlaczego-warto/

Po szczegóły zapraszam do dealerów, lista znajduje się pod adresem www.dacia.pl w górnym prawym rogu strony.

Odnośnie pytania o gwarancję informuję, że przeprowadzenie modyfikacji czy montaż akcesoriów, samodzielny bądź poza siecią autoryzowanych partnerów, nie skutkuje automatycznym odebraniem gwarancji na auto . O jej utracie możemy mówić wyłącznie w odniesieniu do elementów, które uległy modyfikacji. Firma Renault zastrzega sobie również prawo do odmówienia wykonania naprawy gwarancyjnej jeśli przyczyną usterki będzie nieprawidłowo wykonana modyfikacja czy montaż wspomnianych akcesoriów.

Zapraszam również do skorzystania z naszej najnowszej akcji "Zima 2016" szczegóły znajdą Państwo pod poniższym linkiem https://www.renault.pl/us...ja-zima-16.html

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod
numerem telefonu 0 800 900 803 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Czat jest dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00.

Z poważaniem,
Krzysztof Kujawiak
Infolinia Klienta Renault
Tel: 0 800 900 803

Renault Polska Sp. z o.o.
ul. Marynarska 13
02-674 Warszawa
NIP 526-020-59-83
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydz. Gospodarczy
KRS 0000121892 kapitał zakładowy 4 773 000 PLN
www.renault.pl

Oczywiście jest to odpowiedź niewiele mówiąca ..... :evil:

Zadzwoniłem do ASO (Wrocław Nawrot) i spytałem serwisanta, oto odpowiedź:
1. Silniki z fabrycznym LPG mają wzmocnioną głowicę!
2. Regulacja luzów zaworowych odbywa się za pomocą wymiany "szklanek" w głowicy.
3. Instalacja LPG w praktyce wiąże się z utratą gwarancji na silnik.
4. Pan odradził instalować LPG.

Kuźwa nie będze gazu :-/
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 16:01   

chyba zawory wzmocnione
_________________
Moje auto
 
Marcinbzyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 140
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-28, 20:10   

Gniazda zaworowe.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne