Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-10-28, 20:16   

Bardziej gniazda niż zawory.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-29, 05:33   

Każde ASO taki bełkot będzie nawijać.

Jak miałem Opla, było to samo. Po roku chciałem założyć, oczywiście ASO w krzyk, że nie wolno, że silnik zepsuję, że się nie da -- i co? Przejechałem na LPG 120000 km przez 5 lat bez awarii.
_________________
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-11-27, 17:48   

dziś minęły dwa miesiące od montażu gazu. montowałem staga w fabrycznym punkcie. przejechałem w tym czasie około 5 tyś. km. jakie są moje doświadczenia?, bardzo pozytywne. montaż w punkcie fabrycznym był szybki i czułem się obsłużony profesjonalnie (chłopcy dostali grantsa). gaz włączą się przy 35 stopniach, zobaczymy jak to będzie zimą ale obecnie dzieje się to bardzo szybko i bez szarpania. spalanie w mieście to około 10 litrów, poza miastem schodziłem do 9. samochód jest o wiele dynamiczniejszy niż na benzynie, wynika to zapewne z innej mapy wtrysków. jedynym minusem jest chyba mało precyzyjny wskaźnik poziomu gazu, który na dodatek po włączeniu automatycznej kalibracji zgłupiał zupełnie. trzeba było ją wyłączyć. ogólnie jestem mega zadowolony i żałuje tylko tego, że zrobiłem to tak późno a szalę goryczy przelały koszty drugiej podróży do chorwacji.
 
Maciek911 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe 115KM
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-01-10, 15:49   

Nie znalazłem oddzielnego tematu na forum, więc tutaj się dopinam z racji 67 stron rozważań...

Czy ktoś myślał, albo ma LPG w Lodgy 1.2 TCE (wtrysk bezpośredni)?

Zacząłem jeździć autkiem sporo więcej i prawie 10L/100 km to trochę sporo jak na 1.2.

Słyszałem o jakiś nowościach - nie są tanie i działają na zasadzie LPG + dotrysk Pb co jakiś czas.

Ktoś ma jakąś wiedzę w związku z powyższym?

Dziękuje za info
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 16:06   

Jedyna działająca instalacja to byl Prins Liqui Max ....był bo wraz z wejściem normy Euro6 zniknął z oferty. ..
Żadne dotryski nie mają sensu w tym silniku, tylko i wyłącznie wtrysk fazy ciekłej LPG ...
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-10, 16:16   

I to przez pompę wysokiego ciśnienia benzyny. Koło 10 tys. złotych za przeróbkę.

http://www.prinsautogaz.p...t-liquimax-2-0/

W pdf z listą Lodgy nie ma, ale jest Duster, ale na dole strony Lodgy jest.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-10, 16:40   

A to dlatego że dla Euro6 jest instalacja VSI DI zamiast Liqui Max .... nie wiedziałem. ..
 
Maciek911 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe 115KM
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-01-10, 16:57   

Cena z lekka szokuje :shock:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-10, 18:57   

Ma być taniej i z Polski.
http://dgi.pl/czas-na-faze-ciekla/
Miało być we wrześniu tamtego roku. Ale jeszcze nie ma. Pewnie też będą jakieś problemy wieku dziecięcego. No i cena ma być konkurencyjna. Ciekawe co to znaczy.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-01-10, 19:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maciek911 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2 TCe 115KM
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 45
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-01-10, 20:27   

Ciekawe...
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-10, 22:01   

Zobaczymy jaka cena konkretnie. No i trwałość, do tego koszty serwisowania.
 
kejo81pl 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 85
Skąd: świętochłowice
Wysłany: 2017-02-01, 14:36   

gdzie robicie przeglądy LPG BRC na śląsku (Swiętochłowice, Chorzów, Katowice i okolice tych miast)?
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2017-02-14, 18:13   

Witam, Logan 2005 1,4 MPI od listopada 2016 w instalacji LPG STAG koszt 2500,-
Parę słów o kosztach: tankuję gaz do pełna za jakieś 55,- i przejeżdżam około 330 km. Paliwa 95 tankuję za 50,- i starcza na miesiąc może troszkę więcej miesięczny koszt to około 270,-
W kwestii technicznej nic nie mogę powiedzieć po za tym, że tylko wyczuwalne jest przełączenie z benzyny na LPG ( przed przeglądem po 1000 km nie było wyczuwalne) Silnik jest lepiej zmapowany do LPG i ma lepsze przyspieszenie, ma lepszą kulturę pracy.
Montaż: Autoryzowany Serwis STAG http://www.autoformat.pl/ Wielkopolska Okolice Gniezna.
Polecam.
 
Piotr 


Marka: Renault
Model: Megane III Grandtour
Silnik: 1.6 16v 110 KM
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-23, 13:11   

Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jak jest mało gazu w zbiorniku to trzeba zatankować.
_________________
Pozdrawiam
Piotrek
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-23, 13:46   

Po prostu, jak rurka pobierająca gaz jest z przodu zbiornika, to przy małej ilości gazu, przy przyspieszaniu lub jeździe pod górę, gaz przelewa się do tylnej części zbiornika i pobierana jest faza gazowa zamiast ciekłej. Jest to uciążliwe przy mocnych autach z malutkimi zbiornikami LPG ;). Nie ma co się przejmować, tylko zatankowac jak paliwo się kończy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-23, 14:01   

Albo przedłużyć rurkę pobierającą gaz od wielozaworu do tylnej części zbiornika, tak mam zrobione przez gazownika w innym aucie, że jak przyśpieszam to się nie dławi z braku gazu. Tak na dobrą sprawę, to lepiej zatankować gaz i po sprawie. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-23, 14:10   

Pic polega na tym że w instrukcji niektórych zbiorników takie ustawienie jest poprawne.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-23, 14:15   

No bo w sumie jest poprawne. Jak będziesz tankował LPG tak jak benzyne, czyli niedługo po zapaleniu rezerwy (tu też jest zazwyczaj problem zbyt wczesnego jej zapalania) to kierunek montarzu nie ma znaczenia. Polonez też mi przerywał jak wyjeżdżałem benzyne do końca ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-23, 14:22   

Kierunek montażu ma znaczenie. Ale od tego jest dokumentacja.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-23, 15:00   

kali jak zwykle jesteś w 1000% poprawny ;-) . Oczywiście że zamontowane ma być jak przewidział producent, a nie jak piszą na forach.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-23, 17:06   

https://zapodaj.net/f9c341c01ec1c.png.html
Z instrukcji.
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-02-23, 17:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-24, 08:45   

Ciekawe te zbiorniki MoreMo, przy tych samych wymiarach zew. wchodzi kilka litrów więcej.
Jaki największy zbiornik w miejejsce zapasu można włożyć do Dustera 4x4? Obecnie mam 630x220, niby miejsca dookoła zbiornika jest dużo i 650, a nawet 670 powinna wejść, ale mam wątpliwości czy dolna "krzywizna" wnęki będzie pasaować, czyli czy 220 przy większym rozmiarze nie będzie bardziej wystawać w górę.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Bartek_TG 


Marka: Skoda/Dacia
Model: Felicia/Logan MCV
Silnik: 1.3 MPI+LPG/1.2 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2000/2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 37
Skąd: Tarnowskie Góry/Przeczyce
Wysłany: 2017-03-01, 12:46   

Witam!
Jakie świece stosujecie do Logana 1.2 16V z niefabryczna instalacją LPG (BRC). Właśnie dobijam do 120tyś. i nie wiem jakie zamówić.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-03-01, 13:13   

Zamów świece jednoelektrodowe np. NGK. Wejdź na stronę NGK i już masz świece do Twego auta. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-03-01, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-03-23, 22:29   

Na każdej instalacji pójdzie. Ale jakoś że względu na cenę i dostępność części oraz serwis raczej odradzam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne