Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-13, 20:01   

Dlaczego niby uważacie, że silnik benzynowy jest stworzony tylko dla benzyny?
W Niemczech dilerzy do nowych aut w ramach promocji montują intalacje LPG np subaru. W Szwecji ok. nowych aut volvo 30% jest na etanol. W Ameryce Południowej sprzedawane są samochody 3 - paliwowe, benzyna + LPG + etanol np fiat.

Zresztą diesle też przerabia się na CNG i takie autobusy pomykają już po Lublinie.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-13, 20:35   

silniki na etanol sa modyfikowane. to nie seryjne benzynowki. natomiast jesli chodzi o gaz ,to najlepszy i porownywalny z benzyna jest wtrysk gazu w fazie cieklej. ale koszt instalacji to jak czytalem ok 7000 zl. pozdr
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-13, 21:01   

jej1967 napisał/a:
ale jak robie gaz to mam tylko gwarancje tylko konkretnego ASO na silnik i instalke gaz
a nie Renaulta pomimo tego ,ze to by była nówka o ile Cie wczesniej dobrze zrozumiałem


Dobrze zrozumiales :) Na silnik nie masz gwarancji, musisz sie dogadac z ASO co do warunkow rekojmi na usluge (zalozenie gazu).

jan ostrzyca napisał/a:
Dlaczego niby uważacie, że silnik benzynowy jest stworzony tylko dla benzyny?
W Niemczech dilerzy do nowych aut w ramach promocji montują intalacje LPG np subaru. W Szwecji ok. nowych aut volvo 30% jest na etanol. W Ameryce Południowej sprzedawane są samochody 3 - paliwowe, benzyna + LPG + etanol np fiat.


To dlaczego przy fabrycznych instalacjach sa inne glowice, zawory, gniazda zaworow? To samo dotyczy Ameryki poludniowej gdzie silniki sa przystosowane do etanolu.
Gaz szybciej niszczy seryjny silnik w ktorym bylo przewidziane zasilanie benzyna.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 23:08   

Zawsze można przecież kupić Logana właśnie z fabrycznym LPG - ale kosztuje ekstra jakieś 1700E i chyba jak na razie jest dostępny tylko w Rumunii...
 
julek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-15, 16:45   

kas602 napisał/a:
To dlaczego przy fabrycznych instalacjach sa inne glowice, zawory, gniazda zaworow?


Nie we wszystkich seryjnych instalacjach gazowych wprowadzane są takie zmiany silnika. Nie przesadzaj też, że instalacja gazowa w tak dużym stopniu niszczy silnik. Silnik to nie jest zegar atomowy promu kosmicznego, nie jest aż tak dokładnie zrobiony jak każdy z nas by sobie tego życzył. Każda fabryka produkująca części silnikowe ma dział zajmujący się kontrolą jakości i elementy, które nie wykazały odpowiednich parametrów nie są wyrzucane, są sprzedawane do tańszych producentów aut. Tak robi vw ze skodą i seatem, tak robi renault z dacią, tak robi fiat z fiatami... Silnik to tylko prosta maszyna, którą nie trudno popsuć ale nie trudno też naprawić. Całe zamieszanie wprowadza elektronika silnika, ale dobra instalacja gazowa, założona przez profesjonalistę i na dobrym osprzęcie, odpowiednio wyregulowana i kontrolowana regularnie nie zniszczy silnika bardziej niż polskie skorumpowane paliwo koncernu mafii paliwowej. Gaz cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a nasi zachodni sąsiedzi, zarówno Niemcy jak i Francuzi, coraz częściej przechodzą na instalacje gazowe i najczęściej nieseryjne. Coraz więcej u nich stacji LPG. więc jeśli dwa największe ośrodki motoryzacyjne Europy, jakimi są Niemcy i Francja, przechodzą na gaz to znaczyć to może tylko jedno - gaz jest lepszy niż ludzie myślą.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-09-28, 12:20 ]
Odpowiedź na podwątek o sposobie produkcji: http://www.daciaklub.pl/f...php?p=5111#5111.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-15, 18:03   

julek napisał/a:
Nie we wszystkich seryjnych instalacjach gazowych wprowadzane są takie zmiany silnika.


Mam na mysli Reno w Polsce - W renowkach sa inne czesci, jesli masz gaz i jesli nie masz gazu (fabrycznego), jak jest gdzie indziej nie wiem.

julek napisał/a:
Każda fabryka produkująca części silnikowe ma dział zajmujący się kontrolą jakości i elementy, które nie wykazały odpowiednich parametrów nie są wyrzucane, są sprzedawane do tańszych producentów aut. Tak robi vw ze skodą i seatem, tak robi renault z dacią, tak robi fiat z fiatami...


Z tym to troche przesadziles. Sa to takie same czesci, z takich samych linii montazowych, pochadzacych od tych samych wykonawcow, spelniajace te same wymagania (rowniez pisze o Reno, jak jest gdzie indziej nie weim). Tansza marka w koncernie nie jest "smietnikiem" tylko ma na celu wypelnienie niszy na rynku. Dlaczego w loganach sa skrzynie od Megane II? Sa to skrzynie, ktore nie przeszly kontroli jakosci? Nie badz smieszny. Reno stwierdzilo, ze nie oplaca sie po prostu projektowac od nowa skrzyni, ktora w finale bedzie troche tansza. To tylko przyklad.

julek napisał/a:
nasi zachodni sąsiedzi, zarówno Niemcy jak i Francuzi, coraz częściej przechodzą na instalacje gazowe i najczęściej nieseryjne


Nasi zachodni sasiedzi rowniez maja w dupie samochod z przebiegiem 150 000 kilometrow, w ktorym wsztstko zaczyna nawalac...

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-09-28, 12:21 ]
Odpowiedź na podwątek o sposobie produkcji: http://www.daciaklub.pl/f...php?p=5117#5117.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-15, 19:48   

tyle ,ze w polsce gaz jest fatalnej jakosci. problem gazu to w duzej mierze precyzyjna regulacja. przy zlej , zwlaszcza za ubogiej /popularne ustawianie dla jak najwiekszej oszczednosci. jest zabojcza dla silnika, zwlaszcza glowicy , zaworow i tlokow. pozdr
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-08, 13:57   

W Lublinie montaż instalacji LPG do logana kosztuje ok. 3.5 tys. zł. Z tym, że zachowanie gwarancji reno możliwe jest wyłącznie po montażu we skazanym serwisie LPG.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-20, 10:02   Instalacja LPG

Ile wam palą wasze LPG-i? I ile palą benzyny? Czy często regulujecie zawory? Jaki parownik macie w swoich instalacjach? Czy częściej wymieniacie olej jak macie instalacje?
Pozdrawiam.
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-21, 10:35   

Na wszystkie te pytania widzaialem juz odpowiedzi wczesniej. Poczytaj podobne tematy to napewno znajdziesz wszystko co chcesz wiedziec o lpg
_________________

 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-21, 11:07   

dzieki licek ze mnie uswiadomiles... ja jednak bardzo bym cie prosil jesli masz lpg to napisz cos o niej, tej instalacji, bylbym wdzieczny, a jak nie masz to nic juz nie pisz, tez bede wdzieczny...
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-21, 11:28   

pazorro napisał/a:
a jak nie masz to nic juz nie pisz, tez bede wdzieczny...


a po co te drobne zlosliwosci?
_________________

 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-21, 12:59   

Poczytaj te tematy:
http://www.daciaklub.pl/f...1&highlight=lpg
http://www.daciaklub.pl/f...0&highlight=lpg
http://www.daciaklub.pl/f...1&highlight=gaz
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-21, 14:06   

dzieki marcin ze mi podpowiedziales... przeczytalem te linki i wszystkie pozostale linki ktore byly nadmienione w tych pierwszych... poza licznymi spekulacji na temat tego co jest lepsze czy gaz czy benzyna czy diesel to niewiele tam faktow o ktore prosze... a prosze tylko o to zeby uzytkownicy logana z lpg (i tylko oni!!!) wypowiedzieli sie na temat swoich instalacji, zeby podzielili sie spostrzezeniami, uwagami, poradami, wynikami spalania, itp...
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-21, 15:51   

Znalazlem w tamtych tematach interesujace Cie zagadnienia, wiec jednak jest tam cos konkretnego ;-)

dolo17000 napisał/a:
I znów witam! . Moja instalacja to BRC III generacja. Spalanie to 7-8 na trasie, 9-10 po miejscu, czasami nawet wychodzi lepiej. Na 1 tankowaniu tj. ok. 32-3 l po miejscu robię do 400 km, a na trasie bywało że i 450 km. Osiągi nie odbiegają w żadnej mierze od tych z benzyną. Jedyny mankament jak do tej pory to fakt gaśnięcia na zimnym silniku na wolnych obrotach, bo na ciepłym o.k. I nie ma tu różnicy benzyna czy gaz- bo jak wiemy zapala na benzynie. A te problemy zaczęły występ[ować po przejechaniu ok. 15000 km na gazie. I jak wnioskuję potrzebna będzie regulacja zaworów. To tyle. Dzięki za uwagę. dolo17000.


Pablo78 napisał/a:
Z tego co się orientuje, niestety przy zagazowanym silniku taka regulacja jest konieczna co 15 000 km.
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-21, 16:24   

tak, sa tam i konkrety o ktore mi chodzi ale jak juz wspomnialem jest tego niewiele...
a mysle ze spora czesc z nas ma lpg i mysle ze nic sie nie stanie jak w jednej, spojnej, logicznej konstrkcji... chodzi mi o cos takiego jak z tymi tematami: "3 rzeczy ktore cie rozczarowaly lub zaskoczyly w loganie"... o taka forme mi chodzi, zeby uzytkownicy lpg powiedzieli ile pali gazu, ile benzyny, czy sa problemy, jakie maja instalacje, jednym slowem o konkrety, a nie dyskusje co jest lepsze... to jest juz sprawa kazdego z nas co kto lubi i wybierze, ale jak bedzie taka solidna info od uzytkownikow gazu to bedzie lepszy na to poglad i mozliwosc oceny...
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-21, 16:32   

Wydaje mi sie, ze wlasnie niewiele osob ma logana z LPG. Ale jak juz napisalem tak mi sie tylko wydaje, wiec moge sie mylic ;-)
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-21, 16:53   

Z uwagi na chimeryczność auta z instalacją LPG (częste regulacje zaworów, spadek osiągów w i tak nie najmocniejszych silnikach Logana, problemy z gwarancją, kiepską jakość LPG w PL) większość oszczędzających woli diesla.
_________________
GeRRaD
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-22, 08:11   

dzieki gerrard ze mi doradzasz...masz lpg w swoim loganie...? bardzo bym cie prosil o jakies szczegoly tej kaprysnosci twojej instalacji lpg w loganie, bo wnioskuje, ze masz... bede wdzieczny za dobre rady... wiem ze kazdy ma prawo do wpisywania postow, ale jesli nie masz instalacji to bardzo bym cie prosil zebys juz nic nie pisal, tylko o to mi chodzi, zeby nie robic z tego tematu kolejnej wielkiej dyskusji o tym co jest lepsze, co bardziej kaprysne, co tansze badz drozsze... to nie jest polski parlament...
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-22, 11:05   

Otóz wyobraż sobie Kolego że miałem LPG 3 generacji Landi Renzo w Ibizie 1.4 8v(pierwszy właściciel auta i instalki) i piszę z autopsji - NIGDY WIĘCEJ GAZU (m.in. z opisanych we wcześniejszym poście przyczyn). W LOganie nie mam LPG, a wycieczki personalne pominę milczeniem (nie Ty Kolego będziesz stanowił kto ma się wypowiadać na forum i jak) !!!
_________________
GeRRaD
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-22, 14:03   

gerrardzie, dziekuje za twoj wczesniejszy post i jak juz zdazylem sie doczytac byles uzytkownikiem przynajmniej dwoch aut z lpg, ibizy o ktorej wspomniales teraz i uno o ktorym wspomniales rok temu ( http://www.logan.fora.pl/...-warto,582.html )... podziel sie wiec wiedza, doswiadczeniem i praktyka ze mna bardzo cie prosze... jak czesto regulowales zawory w uno z gazem II generacji a jka czesto w ibizie z lpg III generacji?... jaki spadek mocy odczuwales pomiedzy gazem II czy tez III generacji a benzyna ktorej uzywales?... co do gwarancji nie potrezbuje wyjasnien - sporo o tym przeczytalem juz na forum... i na koncu o jakosci gazu na stacjach... na ktorych stacjach w twojej okolicy jest gaz dobry a na ktorych zly jesli bylbys uprzejmy mi pomoc..? i nie rozumiem dalczego sie tak zachowujesz i wypisujesz jkaies dziwne rzeczy w tym temacie zamiast pisac konkrety jkao doswiadczony uzytkownik skoro sam pytales niejednokrotnie na forum innych o lpg i prosiles o pomoc jakoz miales zamiar zalozyc lpg...

[ Dodano: 2008-03-22, 14:23 ]
gerrardzie..jeszcze jedna sprawa co mnie meczy i nie moge sie polapac o co ci chodzi... piszesz dzis ze : "NIGDY WIĘCEJ GAZU" a rok temu piszesz: "Poważnie rozważam montaż LPG do mojego Loganika"... powiedz mi prosze czy cos sie wydarzylo w tym czasie w twoich doswiadczeniach z lpg co mialo wplyw na tak powazna zmiane postanowien...?
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-22, 15:24   

W Uno 45 KM były duże problemy z mocą (mimo częstych i różnych - od ekonomicznego po "sportowy" trybów - regulacji LPG nie mogłem podjechać bez rozpędzania pod pochylnię w garażu wielopoziomowym), ponadto systematycznie ubywało płynu chłodzącego i wydmuchało uszczelkę pod głowicą (wg mechaników serwsiujących auto problemy pojawiły się w związku z montażem LPG). W Ibizie zaś nauczony doświadczeniem od razu przy montażu LPG (po około 40 tys. km)wymieniłem przewody wysokiego napięcia i świece.Po około 10 tys. km od założenia LPG rozpoczeły się problemy z utrzymaniem obrotów biegu jałowego na LPG (mimo zmiany w dolocie powietrza, czyszczenia przepustnicy), szarpaniem przy przyspieszaniu na niskich obrotach i przy niskim pozimie LPG w butli (regulacje - "płatne" pomagały doraźnie). Do tego odczuwalny spadek mocy (mniejszy niż w UNO, ale wyprzedzanie na trasie trwało już wyczuwalnie dłużej), szybciej wykończony tłumik i konieczność przyzwyczajenia się do kalkulowania ilości LPG w zbiorniku (żadne z kontrolek u mnie i znajomych nie były precyzyjne). Nie miałem na szczęscie problemów z pompą paliwa (jeżdziłem z pełnym zbiornikiem) wtryskiwaczami i kaprysów z przełączniem sie na LPG (niektórzy piszą iż na krótkich trasach zimą auta wogóle nie przełączają sie na LPG) . Co do LPG w Loganie, rozpocząłem szukania informacji na temat spostrzeżeń uzytkowników (myśląc że może miałem pecha z tymi instalkami), po tym co przeczytałem uznałem że nie chcę się męczyć z nowym samochodem i po dokonaniu kalkulacji (cena instalacji, przeglądów, usuwania awarii vs korzyści po przejechaniu iluś tam tys. km) stwierdzam jak wyżej. Nie martwię się o trwałośc silnika, a spalanie 1.4 MPI nie jest porażające
_________________
GeRRaD
Ostatnio zmieniony przez GeRRaD 2008-03-22, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-22, 20:21   

dziekuje
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-22, 21:50   

proszę uprzejmie i pozdrawiam
_________________
GeRRaD
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-22, 21:52   

wejdz na strone auto swiat poradnik, i poczytaj forum. jak zobaczysz ile problemow maja ludzie z lpg, to Ci pomoze wyciagnac jakies wnioski. pozdr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne