Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-03-23, 07:33   

dzieki jurek za solidna rade... masz moze lpg w swoim aucie...? jak masz to prosze cie zebys cos napisal dokladniej o tej twojej instalacji.... a jak nie masz, no to coz...trudno... mokrego jajka!!
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-03-23, 12:01   

nie mam instalki, raz, ze nie robie duzych przebiegow, a czego nie ma to sie nie zepsuje. tez wszystkiego dobrego. pozdr
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-31, 12:39   

Witam
Jestem tu nowy.

Ja mam bardzo dobre doświadczenia z gazem w moim Palio Weekend 1.4, przejechałem na gazie nim 75kkm, żadnych problemów z silnikem, mimo że był to najprostszy układ gazu do jednopunkowego wtrysku. Zakładałem go jednak w serwisie Fiata w Kościerzynie, więc wszystko było bardzo dobrze dobrane.
Teraz siędzę i czekam na odbiór mojego NOWEGO NISSANA APRIO MCV z gazem.
Mam nadzieję, że i w tym wypadku wszystko będzie dobrze dobrane.
Jak już go dostanę i zrobię parę kółek po mieście to zdam realcję.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-28, 11:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-01, 17:59   

Cytat:
MCV z gazem

Napisz coś więcej, proszę - jaka instalacja, czy wersja fabryczna itp.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-01, 19:15   

laisar napisał/a:
Cytat:
MCV z gazem

Napisz coś więcej, proszę - jaka instalacja, czy wersja fabryczna itp.


Spokojnie, ja sam jeszcze nie wiem co mi tam zamontują, pewnie coś dedykowanego przez inż z reno. Nic innego i tak nie można zainstalować.
28.03.2008 zakończone wszystkie formalności finansowania auta i sam z niecierpliwością czekam na mojego NISSANA APRIO MCV.
Samochód już widziałem na placu, ale nawet nie był jak do niego wsiąść bo zastawiony z każdej strony.
Proszę o cierpliwość, muszę najpierw poczekać na autko a później musicie trochę poczekać aż zrobię parę kółek po mieście

[ Dodano: 2008-04-04, 20:40 ]
No i JEST mój NISSAN APRIO MCV 1.6 MPI+LPG ;-)
Zrobiłem kółko po mieście i kawałek po obwodnicy.
Instalacja BRC z układem sterującym SEQUENT-24.
Różnica pomiędzy PB95 a LPG nieodczuwalna.
Ta część była przeznaczona dla zwolenników LPG i innych gazów.
A teraz część dla dieselowców i innych co nie lubią się gazować, zezwalam nawet na złośliwości.
Więc pali się CHECK ENGINE czyli kontrolka sondy lambda na gazie i benzynie, trzeba będzie pojechać pewnie na regulację i sprawdzenie. :-(

A tak na marginesie wlew gazu w MCV zmieścił się koło wlewu paliwa.


Instalacja kosztowała 3950 PLN.
Instalacja jest objęta 2-letnią gwarancją dystrybutora tych instalacji wraz z assistance na terenie Polski (dosyć duża liczba warsztatów).
Chwilowo nie mogę powiedzieć ile pali, bo trzeba jakieś 1000 km pojeździć na benzynie (tak szczerze mówiąc nie wiem po co ).
Spawdziłem tylko jak się jedzie i jaka jest różnica między gazem a benzyną.
Jak narazie nie zauważyłem żadnych różnic, przełączenie nie powoduje żadnych przerw ani szarpnięć.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-28, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-04-09, 08:07   

Mamert, a jakiej pojemności zbiornik zmieści się wkoszu?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 08:11   

Nie miałem na to wpływu więc zainstalowany jest toroidalny 42 l.
Jak przeglądałem stronę Stako (producenta zbiorników) to mają zbiornik pełny i tam po wymiarach wydaje mi się że wszedłby 60 l
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 08:27   

Patrząc po cennikach różnych firm (np tu czy tu) wydaje mi się to dość drogo - czyżby aż tyle kosztowało to assistance? Tyle że zazwyczaj i tak ma się je z innych źródeł, a nie wiem czy te inny firmy też go nie oferują.

Druga sprawa to gwarancja - ciekawe, jakie będzie podejście Renault w praktyce... Oby jak najlepsze [:

Szkoda, że nie oferują w Loganie instalacji fabrycznej, bo mają ją (i kilka innych ciekawostek) w ofercie.

Dzięki za wszystkie informacje - mam nadzieję, że będziesz się dzielił wrażeniami (:

W cenniku jeden z podanych przeze mnie firm jest informacja, że duży zbiornik toroidalny (choć może w rzeczywistości być raczej elipsoidalny ;) ma objętość 70 L.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 08:41   

Nie wiem czy jest aż tak drogo, w Śkodzie do Fabii chcą za instalację 4300, poza tym jakbym sam zakładał tą instalację - to utrata gwarancji Renaulta.
Gwarancja Renaulta - hmmm wydaje mi się, że jak na fakturze za auto stoi "instalacja LPG", to chyba nie mają nic do gadania.
Instalacja fabryczna, no to tu można mieć wątpliwości czy jest lepsza (masówka).


laisar napisał/a:
W cenniku jeden z podanych przeze mnie firm jest informacja, że duży zbiornik toroidalny (choć może w rzeczywistości być raczej elipsoidalny ;) ma objętość 70 L.

Stako ma zbiornik toroidalny zamknięty o pojemności 95 L !!!, ale czy on wejdzie w miejsce koła do MCV ??
Poza tym u mnie wielkość zbiornika nie stanowi problemu (prawie cały czas po mieście)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 09:02   

Napisałem jasno - drogawo w porównaniu ze znalezionymi cennikami <:

To co jest na fakturze nie jest do końca miarodajne, jeśli gdzieś jest dopisek (jak w przypadku instalacji montowanych na rynku Holenderskim), że uszkodzenia związane z instalacją LPG (i to nie tylko jej samej) nie są objęte gwarancją fabryczną. Stąd moja niepewność.

A rozwiązanie fabrycznie fabryczne (; jest na pewno lepsze - to nie jest tylko instalacja zasilająca, ale część elementów silnika (np zawory) jest inna, specjalnie przystosowana do innego paliwa.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 09:16   

laisar napisał/a:
ale część elementów silnika (np zawory) jest inna, specjalnie przystosowana do innego paliwa.

Ja w to nie wierzę, to chyba jest wielka ściema.
Te legendy o wypalaniu zaworów powstały przez enerdowskie złomy które przejechały po 200-300 kkm, później przyjechały do Polski i dziwnym trafem miały na liczniku 100 kkm. Złomy takie mają już powypalane zawory a nowi nabywcy zakładają do tego najtańsza instalację to później wszyscy winią LPG za wypalenie zaworów.
Ja miałem Fiata Palio Weekend, kupiony od pierwszego właściciela z pełną książką serwisową miał 85 kkm, przy 95 kkm założyłem LPG i nie miałem żadnych awarii silnika do przebiegu 170 kkm, żadnego zwiększonego zużycia oleju.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-04-09, 09:21   

jak Ci sie swieci kontrolka, to raczej nie regulacja tylko skopana ingerencja w elektronike, poniewaz swieci i na gazie i na pb. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 09:23   

Ja się nie znam, czy owe sławetne zawory faktycznie się mogą wypalać, nie wiem więc czy to ściema czy nie, ale faktem jest, że producent ma w ofercie silnik o którym twierdzi to co napisałem.

(Szukam linka do strony z tymi informacjami, którą wczoraj oglądałem).
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 09:24   

jurek napisał/a:
jak Ci sie swieci kontrolka, to raczej nie regulacja tylko skopana ingerencja w elektronike, poniewaz swieci i na gazie i na pb. pozdr

Oj zapomniałem, się pochwalić był to błąd "za zimnej sondy lambda" tak wyszło na kompie i już jest skasowany.

laisar napisał/a:
Ja się nie znam, czy owe sławetne zawory faktycznie się mogą wypalać, nie wiem więc czy to ściema czy nie, ale faktem jest, że producent ma w ofercie silnik o którym twierdzi to co napisałem.

(Szukam linka do strony z tymi informacjami, którą wczoraj oglądałem).


Jest rzeczywiście mała różnica w oznaczeniu silnika, ja mam K7M F7, a ten z GPL ze strony www.dacia.ro ma K7M 718, ale tak się zastanawiam czy zmiany w samym silniku nie spowodowałoby zmiany głownego typu K7M i czy czasami te dodatkowe cyferki nie oznaczają tylko konstrukcji kolektora dolotowego (dodatkowe wtryski)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 10:46   

Mamert napisał/a:
Te legendy o wypalaniu zaworów


Fiat siena 1.4 8V 75 KM - po 160 000 (od 30 000 LPG) km w jednym z wymienianych zaworow byla dziura wielkosci 2x5mm (wypalona wzdluz jego pekniecia), z gniazd zaworow tez niewiele pozostalo. Wiec legenda bym tego nie nazwal. Zuwaz tylko, ze wypalona dziura w zaworze byla juz dosc znaczna, wiec problemy zaczely sie sporo predzej.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 10:58   

Cytat:
się zastanawiam czy zmiany w samym silniku nie spowodowałoby zmiany głownego typu

Niekoniecznie, chociaż bardzo prawdopodobne - ale najważniejsze jest to, że ten GPL@RO to nie jest taki silnik, a wyłącznie zwykły, doposażony w zasilanie gazem, tak samo jak u Ciebie (choć innej firmy - Landi). Dlatego pisałem że szkoda że nie ma fabrycznie przystosowanego silnika - taki występuje tylko w niektórych prawdziwych renówkach.

Np w Scenicu LPG jest to K4M 788.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 13:32   

KaS602 napisał/a:
w jednym z wymienianych zaworow byla dziura wielkosci 2x5mm

Być może to akurat przypadek że jeden zawór, może jakaś wada materiałowa akurat tego zaworu. Zresztą to taki sam silnik jak w moim Palio, więc wiesz jaka tam była instalacja gazowa, prostsza niż w gaźniku, tam dziurę w wydechu trzeba było odrazu łatać w przeciwnym razie spalanie było większe o 30%, no i kiedyś wyczytałem że najlepsze do gazu są świece BOSCHA te z czterema elektrodami, wtedy to już była porażka, kichał prychał i nie jechał, jak zmieniłem spowrotem na NGK jak ręką odjąć
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 13:54   

http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG#Wady_instalacji_LPG napisał/a:
wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa

Czyli jak rozumiem: o ile na co dzień temperatura mieści się w normalnym dla silnika przedziale, to w przypadku awarii bądź rozregulowania się instalacji faktycznie może dojść do szkodliwego przegrzania - i stąd ewentualne, niekonieczne ale potencjalnie przydatne, modyfikacje dodatkowo zwiększające odporność.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-04-09, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-09, 13:58   

laisar napisał/a:
http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG#Wady_instalacji_LPG:
Cytat:
wyższa temperatura spalania niż benzyny powoduje szybsze zużycie silnika - jeden z mocno rozpowszechnionych mitów na temat instalacji LPG, temperatura spalania w głównej mierze zależy od składu mieszanki (a więc prawidłowej regulacji instalacji LPG) a nie od zastosowanego paliwa

Ten cytat może się także odnosić do tego zaworu w Sienie, zawór miał wadę materiałową, zrobiła się dziura, a reszta silnika już nie pracowała normalnie, stąd też wypalone gniazda zaworów
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 14:00   

Oczywiście - awaria przecież może dotyczyć każdego elementu.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 14:31   

Mamert napisał/a:
Być może to akurat przypadek że jeden zawór, może jakaś wada materiałowa akurat tego zaworu. Zresztą to taki sam silnik jak w moim Palio, więc wiesz jaka tam była instalacja gazowa, prostsza niż w gaźniku, tam dziurę w wydechu trzeba było odrazu łatać w przeciwnym razie spalanie było większe o 30%

Nie wiem czy to przypadek, pozostale zawory tez za dobrze nie wygladaly, ale sprzeczac sie nie bede. W Sienie mialam instalacje II generacji i nie widze jej zwiazku z (fakt faktem znacznie) slabszymi osiagami z nieszczelnym wydechem bo na benzynie w mojej hienie bylo identycznie. Co do swiec po eksperymentach z swiecami BOSCH (4ro elektordowe wlasnie) rowniez bardzo szybko wrocilem do fabrycznych NGK i problemy zniknely.
Wada materialowa? Nie recze, ze nie. Widzialem tez takie przypadki w innych samochodach na LPG - moze to byc zbieg okolicznosci.

Skoro LPG nie ma wplywu (negatywnego) na silnik to dlaczego powoduje rozregulowanie zaworow juz po 15000 km, usterki silnika krokowego (dot. to wypowiedzi innych uzytkownikow DL z LPG z niewielkimi przebiegami)?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 15:08   

Nigdy nie jeździłem gazowcem, ale z tego co teraz czytam wynika, że o ile samo spalanie LPG nie ma negatywnego wpływu jako takiego, to faktycznie nieco zakłóca działanie np właśnie zaworów - wszędzie podkreśla się konieczność częstej ich regulacji. I w ogóle skrupulatnego dbania o instalację i jakość paliwa.

Niedawna dyskusja o dieslach też zakończyła się zresztą podobnymi wnioskami.

Jak to w życiu - zawsze coś trzeba zainwestować, żeby móc oszczędzać (;
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-04-09, 18:56   

to nie mit. zla regulacja miszanki gazowej /za uboga/ potrafi blyskawicznie wypalic zawory i gniazda. powodem jest zbyt wysoka temp spalania. czesto dzieje sie tak na zyczenie uzytkownika, ktory chce osiagnac jak najnizsze zuzycie paliwa. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-09, 19:18   

No przecież dokładnie to samo jest tam napisane (: - że wypalanie zaworów faktycznie może wystąpić, ale jest mitem przy prawidłowym ustawieniu mieszanki.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-09, 19:43   

laisar napisał/a:
jest mitem przy prawidłowym ustawieniu mieszanki

Swoja instalacje serwisowalem w serwisie, ktory ja zalozyl. Za kazdym razem twierdzili, ze jest dobrze ustawiona...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne