do tankowania niezbędna jest oczywiście końcówka tankująca (w RP typu włoskiego), gdyby klapka wlewu paliwa była zamykana nie byłoby potrzeby każdorazowo końcówki odkręcać...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-02, 20:14
TD Pedro napisał/a:
koniu,
ze strzykawką to oczywiście żart...
maciek napisał/a:
masz takie coś co się wkręca
do tankowania niezbędna jest oczywiście końcówka tankująca (w RP typu włoskiego), gdyby klapka wlewu paliwa była zamykana nie byłoby potrzeby każdorazowo końcówki odkręcać...
Mam to samo. Bardzo estetyczne rozwiązanie. A nawet eleganckie...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
czasem jak jest jakiś świeży LPg-podawacz to jest zabawa obleci samochód do o koła potem już chce się awanturować ze on nie będzie mi lał benzyny a tu nagle pojawia się "w krecik do LPG " i jest
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Właśnie wróciłem z trasy Bielsko-Borne Sulinowo-Bielsko = 1268km wyszło mi 8,5l gazu przy prędkości średniej 78km\h. Najlepszy wynik był na odcinku Bielsko-Wrocław, komputer wskazywał 7,2l i prędkość średnią 103km\h-potem to już wielka lipa wąska droga i tiry.
PiotrSC,
sugeruję poszukać...:
http://www.gazeo.pl/index.php
- warto poświęcić trochę czasu, jest to "kopalnia" wiedzy... (warto się zarejestrować i korzystać nie tylko z portalu ale również z forum...
Dzięki - przekopię, chociaż akurat o Duster tam nie ma ale będzie.
Mnie, jako nie fachowcowi w tym temacie, jest trudno oceniać oraz porównywać poszczególne elementy. Robię rozeznanie a jutro rozmowa jeszcze z gazownikiem.
Zobaczymy co powie.
PiotrSC,
- popytaj gazownika o instalację Landi Renzo Omegas...
- forum które Ci wskazałem zawiera opisy i charakterystyki najróżniejszych systemów, nie sugeruj się wyłącznie marką samochodu a silnikiem
jechałeś Dusterem i wyliczyłeś rzeczywiste zużycie metodą "od tankowania do tankowania" ?
SARCO napisał/a:
komputer wskazywał 7,2l
komputer wskazywał zużycie PB? bo chyba nie LPG...
Gaz liczyłem z tankowania bo to jedyna pewna metoda.
Tak komputer wskazywał benzynę, ale też na benzynie jechałem -zgodnie z zaleceniami gazownika co trzy zbiorniki gazu około 300km na benzynie.
W drodze powrotnej na tym samym odcinku spalanie było wyższe o około 0.8l-chyba dlatego że wracałem w góry
Kolejne tankowanie gazu 38,7 l, przejechane 428,3 km czyli średnie spalanie 9 l/100.
Tym razem trochę więcej jazdy po mieście.
Komputerek pokładowy pokazał śr spalanie na poziomie 9,4 l/100 czyli wyższe od wyliczonego powyżej to chyba ze względu na częstsze uruchamianie silnika a co za tym idzie dodatkowe zużycie benzyny.
Piszecie, że nie można używać kom. pokładowego do wyliczania zużycie gazu, a ja myślę, że można, obarczone jest to błędem ponieważ dodatkowo zużywamy benzynę i jest to średnia zużycia benzyny i LPG.
Komp. pokładowy wylicza zużycie benzyny na podstawie parametrów pracy jednostki sterującej silnika a nie rzeczywiste (jeśliby wyliczał rzeczywiste spalanie to musiałby korzystać z jakiegoś przepływomierza paliwa i wtedy przy jeździe na gazie pokazywałby zużycie zerowe), natomiast komp. inst. gazowej korzysta ze wskazań jednostki sterującej silnika i na jej podstawie oblicza parametry pracy wtryskiwaczy gazowych. Czyli wskazania kom. pokładowego w trakcie jazdy na LPG pokazują de facto zużycie LPG.
Czyli wskazania kom. pokładowego w trakcie jazdy na LPG pokazują de facto zużycie LPG.
Czyli wskazania kom. pokładowego w trakcie jazdy na LPG pokazują de facto zużycie LPG pomniejszone o 10-15% (różnica spalonego LPG do PB)
Chyba raczej nie ma potrzeby zwiększać wskazań komp. pokł. bo u mnie przy jeździe na PB średnio wychodziło około 7 do 8 l/100, a teraz na LPG wychodzi między 8 a 9 l/100.
Ostatnio zmieniony przez wojtus 2011-05-06, 08:45, w całości zmieniany 2 razy
byłoby fajnie, ale - jeżeli komputer w Sandero jest taki sam jak w Dusterze, to ośmielę się podważyć taką tezę:
- zatankowałem na "full" zarówno PB jak i LPG - liczniki wyzerowałem,
po przejechaniu 233,6 km (szacuję, że 50/50 trasa/miasto) zatankowałem na "full" LPG - weszło 24,25 l co daje zużycie LPG ok. 10,38 l/100 ale komputer pokładowy wskazuje zużycie 9,1 l/100, czyli gdyby było tak jak napisałeś:
wojtus napisał/a:
Komputerek pokładowy pokazał śr spalanie na poziomie 9,4 l/100 czyli wyższe od wyliczonego powyżej to chyba ze względu na częstsze uruchamianie silnika a co za tym idzie dodatkowe zużycie benzyny.
to "mój" komputer powinien był wskazać zużycie wyższe niż 10,38 l/100
wojtus napisał/a:
Piszecie, że nie można używać kom. pokładowego do wyliczania zużycie gazu, a ja myślę, że można, obarczone jest to błędemponieważ dodatkowo zużywamy benzynę i jest to średnia zużycia benzyny i LPG
owszem jest błąd tyle, że u mnie komputer wskazuje zużycie (łączne?) niższe niż zużycie rzeczywiste samego LPG...
- a może komputer wskazuje jednak zużycie tylko PB ale symulowane w oparciu o rzeczywiste zużycie PB w chwilach pracy silnika tylko na PB do momentu przełączenia na zasilanie LPG, chociaż takie uzasadnienie też budzi wątpliwości, silnik pracując na PB jest zimny, samochód pokonuje pierwsze kilkaset metrów kiedy to zużycie jest największe ... a wskazania komputera pokazują jednak jednak coś innego ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum