Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-19, 22:25   

Ciekawe w jaki sposób chcesz życie zaworów wydłużyć.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-19, 22:57   

lepiej dobrana mieszanka dłuższe życie zaworów
_________________
Moje auto
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-20, 07:05   

Tylko że każdy dobry instalator pierwsza rzecz co robi to wyłącza korektę parametrów po obd ponieważ rozjeżdża się na nich ustawiona wcześniej mapa więc bez sensu jest pakować ten bajer. Chyba że masz jakiegoś instalatora który wypuści Ciebie po auto kalibracji ewentualnie po nieudolnej kalibracji i wtedy faktycznie lepsze obd niż taki partacz ;)
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-20, 07:25   

To ładnie brzmi w teorii, ale w praktyce to nastawiasz widełki korekt, po których sterownik gazu ma modyfikować lekko ustawienia. Bo w innym wypadku tak wszystko rozhuśtasz, że w krótkim czasie auto przestanie jeździć dobrze na każdym rodzaju paliwa. Dzisiaj tylko te starsze i najtańsze ( chociaż czasem w opcji są )nie mają korekt pod OBD.
 
kendrik 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 06 Lip 2016
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-20, 10:43   

route2000, piękna fura, też mam białą, tylko rocznik 2012 :)
kontaktowałem się z kilkoma warsztatami i padały też propozycje BRC SQ 24, ale namawiają mnie na 32 "bo nowsza i lepsza" i sam nie wiem, pomyślałem że może lepiej iść w nowszą technologię, nie ukrywam że kompletnie się na tym nie znam, dlatego też szukam pomocy na forum
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-07-20, 10:53   

To stary i prosty silnik pojedzie na wszystkim. Tylko gazownik kumaty co to poskłada i ustawi. Jednostka centralna to w zasadzie wsio ryba. Parownik w zasadzie też. Ale jak chcesz coś trwałego i stabilnego w parametrach to już trzeba dopłacić parę złotych. To samo wtryski. Do tego silnika każde dobre. Ale jedne się rozkalibrują po 20-30 tyś a padną całkowicie po 50. A na innych zrobisz minimum 100 a nawet więcej tyś i nie będziesz wiedział, co to wtryskiwacz gazu. Tylko, że każdy chce tanio i to póżniej się odbija, bo jeden dobrej, jakości wtryskiwać potrafi kosztować tyle, co kompletna listwa z wtryskami na wszystkie 4 cylindry.
Tak więc najważniejsza rzecz to człowiek, który to robi. Potem wtryskiwacze, potem parownik i dopiero na końcu sama centralka. A wy się podniecacie jakie to centralki chcecie założyć i co to nie maja.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-20, 11:23   

kendrik, jak masz kasę to czemu nie, ale MSZ nie warto.. ;-)
Załóż sprawdzoną instalację taką jak BRC czy STAG. Priorytetem jest KUMATY gazownik i dobrze zestrojona instalacja pod dany silnik (silnik silnikowi nierówny mimo, że mają takie same dane i parametry fabryczne), a reszta będzie chodziła jak w zegarku.
Jak Ci nie odstrasza nawet instalacja montowana poza Warszawą to warto, a nawet bardzo warto się wybrać do Lublina.
Ten facet jest pasjonatem i robi to każdemu z wielką dokładnością, każdemu powie i pomoże oraz doradzi każdemu laikowi. Nawet możesz do niego zadzwonić i pogadać na ten temat. :-)
To jest prawdziwy magik od LPG, wiele osób nawet przyjeżdżało z daleka, by poprawić po gazowych partaczach. Nie jest tani, ale złota zasada jest taka, że nie oszczędzać na samych instalacjach, tylko już oszczędzać w trakcie eksploatacji (brak poprawek i niespodziewanych serwisów). Bardzo ważna jest interwałowa wymiana filtrów, bo wiadomo, że gaz LPG nie jest czysty, jak Wam się wydaje... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-07-27, 10:24   

Witam,

Da się zainstalować instalację LPG do TCE 90 bez utraty gwarancji?
Wie ktoś? Ma ktoś? Słyszał ktoś? :-)

Pytałem dealera i na razie nie da się u niego zaintalować - nie mają homologacji.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-27, 10:40   

To spytaj u innego dealera. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2016-07-27, 11:00   

Gercio napisał/a:
Da się zainstalować instalację LPG do TCE 90 bez utraty gwarancji?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3267 - montaż LPG nie powoduje całkowitej utraty gwarancji fabrycznej na całe auto nawet w przypadku instalacji nie zatwierdzonej oficjalnie przez producenta samochodu. Natomiast w przypadku awarii spowodowanej przez LPG gwarant może odmówić jej naprawy. Nie ma to wpływu na gwarancję na pozostałe części auta.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-07-27, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-07-28, 09:23   

laisar napisał/a:
... montaż LPG nie powoduje całkowitej utraty gwarancji...


Preferuję jednak mieć pełną gwarancję (zwłaszcza na ten silniczek TCE który do najprostszych konstrukcji nie należy), więc pewnie poczekam trzy lata i wtedy coś przekombinuję z LPG. Chciałem przedłużyć gwarancję do 5 lat ale w takim razie się na nią nie piszę (no chyba żeby dealer mógł domontować LPG w miarę tanio).

Czy ktoś może wie jak S&S działa z LPG - po wyłączeniu jest restart na LPG czy na benzynie?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-28, 09:47   

Gercio, to czego nie wziąłeś od razu LPG przy zakupie auta? :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2016-07-28, 10:33   

route2000 napisał/a:
Gercio, to czego nie wziąłeś od razu LPG przy zakupie auta? :->


Echh z czystej głupoty chyba... Miałem jechać do Francji nowym samochodem we wrześniu. Zdecydowałem się na zakup w lipcu. Za krótki termin żeby zamówić auto w/g własnych preferencji... Wziąłem więc co stało na placu i było najbliżej moich przekonań

... po czym okazało się że do Francji swoim autem nie pojadę - żona się rozmyśliła - mój plan rozpiermandolony :mrgreen:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-28, 10:35   

Mądry człowiek po szkodzie. :mrgreen:
Cytat:
żona się rozmyśliła - mój plan rozpiermandolony :mrgreen:

to wpadnij na zlot i napijemy piwa. :-D
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-08-02, 21:30   

Dostałem w dniu dzisiejszym wycenę Logana 1.2 z montażem instalacji LPG.
Instalacja to koszt 3500 zł po rabacie przed 4500 :shock: . Czy ktoś chce mnie zrobić w konia ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-03, 07:23   

ASO tak to wyliczyło? Mnie instalacja BRC w ASO kosztowała 3 tys. zł.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-08-03, 08:23   

route2000 napisał/a:
ASO tak to wyliczyło?

Tak ASO, nawet dzwoniłem się upewnić i jak się dowiedziałem cena ustalana jest przez BRC.
Z tego co widzę masz silnik 8 v a chyba do 16 V instalacja będzie inna
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2016-08-03, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-03, 10:04   

To nie ma wielkiej różnicy czy mam 8V czy 16V, instalka jest taka sama, wtryskiwaczy jest CZTERY jak do benzyny i do LPG. 8V i 16V to liczba zaworów, tylko kompem odpowiednio dostraja się do pracy silnika. Sterownik od LPG jest bardzo uniwersalny i może pracować z każdym silnikiem.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-08-29, 08:56   

Ja wybrałem Landi Renzo Omegas Evo. Jest to prostsza wersja Omegasa dla niewyrafinowanych silników takich jak K4M. Gazownik przekonywał mnie w ten sam sposób –archaiczny silnik wystarczy prostsza instalacja ponieważ ten silnik i tak nie wykorzysta jej wszystkich możliwości.
 
mareckimarekk 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-15, 17:24   

1.Mam pytanie do tych osób co mają LPG w 1.6 8V - czy wasze instalacje mają lubryfikację?

2. Dostałem takie propozycje instalacji - proszę o informacje co sądzicie:

A.
Sterownik LPG Tech 224/OPTIMA/KME NEVO
Wtryskiwacze Barracuda
Reduktor Shark 1200 / KME Tur

B.
sterownik - LPG TECH 204/224
reduktor - KME TUR
wtryskiwacze - Dragon listwa 4 szt
emulator wskazań poziomu paliwa

Z góry dzięki!

Marek
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-15, 21:17   

lubryfikacja nie działa , nie zajmuj sobie nią głowy
w doborze podzespołów ważne jest aby były popularne an rynku (cena/dostępność ) filtrów zestawów naprawczych .
Sterownik ma być taki aby instalator go ogarniał i ładnie wystroił
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-15, 21:20   

A w życiu, nie ma żadnej lubryfikacji. Tylko dobrze zestrojona i dobrze dopasowane części LPG nie powinna przynosić jakiś problemów. Taki silnik jak K4M jest to sprawdzona stara jednostka doskonale współpracująca z instalacją LPG.
Lubryfikacja to zakładają gazownicy, którzy mają problemy z instalacją LPG (silniki nie lubią gazu) by nie wypalić zawory.

A co do propozycji montażu to się nie wypowiem, ale na Twoim miejscu bym założył BRC albo STAG (obie firmy są bardzo popularne w Polsce).
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mareckimarekk 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 09:11   

Karenzo, route2000, dzięki za informacje. Pytam o lubryfikację ponieważ wpadła mi ostatnio w ręce gazeta Auto Świat o LPG i tam właśnie w kontekście tego silnika pisali, że warto taką lubryfikację mieć. Natomiast te zakładay LPG, które pytałem o montaż twierdzą, że dobra instalacja tego nie potrzebuje także jest to zgodne z tym co mówicie. Dzięki!

route2000, ja mam ten silnik co Ty czyli K7M.
K4M to chyba 16V jest.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 10:06   

To tak prosty silnik że trudno spartolić go złą instalacją ale ... :)
Musisz tylko pamiętać o częstej regulacji zaworów (w zasadzie warto to robić przy każdej wymianie filtrów LPG)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-16, 10:47   

mareckimarekk, fakt, to mój mały błąd. :oops:
Miałem taki silnik w Scenicu K4M czyli 1,6 16V, a tak to mam 1,6 8V czyli K7M. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne