DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Motor nr.24/2010 Cena czyni cuda?
Autor Wiadomość
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-17, 18:05   Motor nr.24/2010 Cena czyni cuda?

Zapraszam do lektury:

DiY1.jpg
Plik ściągnięto 322 raz(y) 206,68 KB

DiY2.jpg
Plik ściągnięto 326 raz(y) 208,53 KB

DiY3.jpg
Plik ściągnięto 372 raz(y) 221,84 KB

DiY4.jpg
Plik ściągnięto 329 raz(y) 214,48 KB

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-06-17, 18:26   

Z artykułu:
"W Dusterze do znalezienia optymalnej pozycji za kierownicą, brakuje osiowej regulacji kierownicy"
Już to czytałem w jakimś porównaniu Sandero z innym "renomowanym autem". O mój Boże, albo jestem taki uniwersalny(181 cm wzrostu i 98 kg wagi), albo autor artykułu "trochę" się czepia. Ja najmniejszych problemów ze znalezieniem optymalnej pozycji nie miałem, ani w Dusterze, ani w Sandero.

Podobnie te plastiki trochę twarde w Dusterze. No to co - przecież jak już ktoś na forum słusznie napisał - nie są one do jedzenia czy żucia tylko, żeby były, bo wszędzie są.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-06-17, 18:34   

Całkiem rzeczowy artykuł, widząc porównywane modele najpierw pomyślałem, że Dacia zostanie zjedzona, bo nie jest "grupa VW" :mrgreen:

Sam kilka rzeczy napisałbym nieco inaczej, na przykład trudno mieć pretensje, że dwa auta, różniące się 20 tyś. zł. w cenie będą miały podobny standard wykończenia wnętrza (plastiki i tapicerka), a pojechane zostało po Dacii, jakby kosztowała tyle co Yeti...

I jeszcze na temat bezpieczeństwa - bez testów zderzeniowych wyrokowanie to troszkę wróżenie z fusów, a powiem szczerze - wydaje mi się, że Dacia/Renault celowo dodały ESP tylko do jednej wersji silnika i wyposażenia, żeby z jednej strony auta były tanie (inne wersje), a drugiej - no właśnie - być może po to, żeby Duster zaliczył 5 gwiazdek, do których ESP jest obowiązkowe.
Oby tak było.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-06-17, 21:16   

O, bardzo ciekawy artykul - moge sie pod nim podpisac :)
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-06-17, 21:52   

fi napisał/a:
O, bardzo ciekawy artykul - moge sie pod nim podpisac :)


zgadzam się. bardzo dobry artykuł. przyjmując logikę autorów yeti jest całościowo lepsze od dustera o 5,66% (z ceną włącznie). o to mi właśnie chodziło. wydaje mi się, że o to też chodziło twórcom dustera.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-17, 22:02   

Rzeczywiście, artykuł nawet nie najgorszy...

...ale tylko nie uwzględniając tabelek z punktami: np minimalne różnice w wielkości wnętrza skutkują wielgachną bezwzględną różnicą punktową, a za to prawdziwa przepaść w wyciszeniu to raptem jeden punkcik?

Jakże, doprawdy, "rzetelnie" - jak zwykle... /:


(A Ty, fi, czepiałeś się, że gdzieś indziej "promują" Dacię zaniżając jej cenę o jakieś "grosze"...).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-06-17, 23:35   

laisar napisał/a:
np minimalne różnice w wielkości wnętrza skutkują wielgachną bezwzględną różnicą punktową, a za to prawdziwa przepaść w wyciszeniu to raptem jeden punkcik?


No nareszcie normalizacja!, tanie twarde paliwożerne plastiki, noo ten koszmarny klakson po lewej :lol: Nie to co superergonomicznie umieszczona nawigacja (za dopłatą), której w Dacii nie ma. No i nie wiem czym ma zachwyca wnętrze Skody?
Przestronniejsze wnętrze w Yeti? Jak się wyjmie (dzięki funkcjonalności) środkowy fotel to 4 osoby podróżują komfortowo.
Z paliwożernością to wyszło na podstawie dostępnych mi danych, że Duster 1.6 4x2 pali jakieś 8,6 L w miesicie (vide: Kratylos), a jak się przejechałem Yetim 1.2 TSI, to z moją jazdą na wyświetlaczu było 10,5 L/100 km i coś mi irytująco od strony silnika popiskiwało :shock:
Dane z "testu" przepisane z danych fabrycznych. droga hamowania z AŚ
Dumpingowa cena Dacii i płyta podłogowa Tiguana.... sezon ogórkowy się zbliża,
"Nessie wróć!"

Z tym tekstem mam problem jak dostawca pizzy: "kto to zamawiał ?!"

P.S.1. Kiedyś widziałem tekst w tej samej gazetce w którym Yeti dosłownie rozszarpywał na strzępy Kiszkaja :lol:

P.S.2. Jak w NCAP rozbiją wersję 1.5 dCi z ESP, to obstawiam, że będzie ok. 5 gwiazdek
Choć można podejrzewać, że będzie jak z Sandero gdzie skraszowano najuboższą wersję i w tedy niewiele brakło do 4*,podczas gdy wersja z pakietem bezpieczeństwo wypadła duuużo lepiej. Ale tego w wynikach nie uwzględniono...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-06-19, 18:16, w całości zmieniany 4 razy  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-06-18, 08:19   

laisar napisał/a:
(A Ty, fi, czepiałeś się, że gdzieś indziej "promują" Dacię zaniżając jej cenę o jakieś "grosze"...).


Na punktacje w testach nie patrze, bo oni sobie te wagi w swiat caly przyznaja, a ja zwykle mam inne potrzeby :-)
Za to opisowo bardzo sensownie to napisali i sie to pokrywa z motywami mojej decyzji - mialem wiecej kasy i wydalem je na konkretne, przydatne rzeczy, nie "prestiz" (zreszta - co to za prestizowa marka - "Skoda" - no wolne zarty. Do tego na masce omlet ze szpinakiem....)

A te "grosze" to 5000 prawie bylo :-)

Tutaj zreszta tez zdjecia nie sa tych modeli, ktore opisywali - duster jest w wersji laureate, ze slynnym radiem, a yeti to active, z nawigacja (ciekawe, czy ktos do active faktycznie te kiepska navi dokupi za "jedyne" 3500 :-) )
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-06-18, 11:24   

W artykule chyba trochę niesłusznie zachwalają jednostkę 1,2 tsi. Użytkownicy raczej (poza względnie dobrą dynamiką) na nią narzekają za kulturę pracy niższą niż 1,6 fsi (np. w Octavi) a przede wszystkim za kłopoty z nierównymi obrotami na ssaniu i dziwnym szarpaniem. W dodatku serwis Skody sobie z tym problemem nie radzi ( wgrywają nowy soft itd ale to nic nie daję), każą ludziom jeździć z usterką...
Moim zdaniem jedyną naprawdę istotną przewagą Yeti jest wyciszenie - Dacie niestety są dość głośne, 5 db przy 100 km/h to przepaść. Podobnie sprawa wygląda w Sandero.Wersja Dci, którą mam przyjemność jeżdzić, wprawdzie jest lepiej wyciszona niż benzyna (dodatkowe wyciszenie przegrody czołowej) ale i tak mogłoby być lepiej.
Co do wyglądu deski rozdzielczej Yeti to wersja Yeti czy Active bez radia czy tym bardziej navi wygląda imo podobnie jak w Dusterze.
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-06-18, 11:39   

Najgorsza w yeti jest paskudna kierownica - sama deska jest przecietna po prostu.

Co do silnika - nie wszystkie egzemplarze borykaja sie z problemem - ale ich na tyle duzo jest, ze w koncu rozwiazanie znajda. Po przesiadce z diesla i tak 1.2 TSI zachwyca aksamitna praca :lol:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1384
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-18, 18:06   

fi napisał/a:
Najgorsza w yeti jest paskudna kierownica - sama deska jest przecietna po prostu.

Nie wiem czego chcesz od kierownicy ? wersja skórzana trzyma się świetnie. A chyba to jest najistotniejsz przy kierownicy ?

Co do 1.2Tsi to dla mnie nie ma czego porównywać - ten silnik odstawia 1.6 16v pod każdym względem. Jeśli byłaby dacia z tym sinikiem to zrezygnowałbym z dci 110 ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-19, 00:20   

Cytat:
Co do 1.2Tsi to dla mnie nie ma czego porównywać - ten silnik odstawia 1.6 16v pod każdym względem

Taaa - ceną też i w tym właśnie sęęęk <;


fi napisał/a:
opisowo bardzo sensownie to napisali

Nie twierdziłem niczego innego (:

(No, może to "bardzo" jest niejaką hiperbolą, ale niech tam... d; ).
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-06-19, 08:11   

r70 napisał/a:
Nie wiem czego chcesz od kierownicy ?


Kolega wczesniej pisal o wygladzie deski, nie jej funkcjonalnosci - to do tego samego aspektu kierownicy sie odnioslem - brzydka dla mnie jest bardzo :)
Ostatnio zmieniony przez fi 2010-06-19, 08:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-06-19, 18:22   

r_lukas napisał/a:
jednostkę 1,2 tsi. Użytkownicy raczej (poza względnie dobrą dynamiką) na nią narzekają za kulturę pracy niższą niż 1,6 fsi (np. w Octavi) a przede wszystkim za kłopoty z nierównymi obrotami na ssaniu i dziwnym szarpaniem. W dodatku serwis Skody sobie z tym problemem nie radzi

Jak się dla porównania przejechałem przednionapędowym Yeti to miałem takie akurat obserwacje. I cosik od strony silnika niezbyt głośno, acz irytująco popiskiwało (o czym wspomniałem wyżej)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-06-19, 18:30   

piotrres napisał/a:
P.S.1. Kiedyś widziałem tekst w tej samej gazetce w którym Yeti dosłownie rozszarpywał na strzępy Kiszkaja :lol:


Bo kiszkaj to porazka - kiepskie auto a cena z kosmosu. Wcale sie nie dziwie werdyktowi, sam bym taki sam wystawil. Dacia walczy cena, Nissan nie ma kompletnie czym....
Ostatnio zmieniony przez fi 2010-06-20, 08:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-19, 19:17   

fi napisał/a:
Dacia walczy cena, Nissan nie ma kompletnie czym....

Z ust mi to wyjąłeś :mrgreen:
Dacia walczy ceną, Skoda (Yeti) nie ma kompletnie czym

Wyjaśniam: w porównaniu ze Skodą dla mnie autem wyżej ocenianym jest Nissan (ale - oczywiście - ze względu na cenę obydwa te auta przegrywają z Dusterem). To jest oczywiście - tylko - mój punkt widzenia (inne priorytety).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne