Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wykres z hamowni
Autor Wiadomość
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-06-13, 20:22   

Mi się wydaje, że hamownia hamowni jest nie równa... Niestety jedni lepiej dbają o sprzęt, drudzy gorzej i nie każda jest poprawnie skalibrowana.
Kiedyś byłem na takim spocie gdzie każde auto miało tyle kucy ile fabryka dała, a nawet więcej, a auta miały już swoje latka...
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-13, 20:45   

Marek1603 napisał/a:
Yarocz powiedz mi jakie masz świece. Jedno czy dwuelektrodowe.


Dwuelektrodowe, Renault 7700500168 - francuskie.
_________________

 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-11-20, 22:26   lodgy 1.6 MPI + LPG wyniki z hamowni

wrzucam jako ciekawostkę pliki z dzisiejszej wizyty w hamowni mojej lodóweczki
sprawdzana na benzynie i na gazie LandiRenzo instalowanym w salonie Renault

benzyna II.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 350 raz(y) 57,13 KB

benzyna I.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 349 raz(y) 57,11 KB

lpg I.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 56,96 KB

spaliny benzyna jałowy.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 227 raz(y) 40,62 KB

lpg II.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 277 raz(y) 57,43 KB

spaliny benzyna max moment.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 204 raz(y) 40,92 KB

spaliny lpg max moment.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 247 raz(y) 40,92 KB

spaliny lpg jałowy.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 245 raz(y) 40,33 KB

symulacja max obciążenie.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 214 raz(y) 44,92 KB

 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 22:46   

Na LPG mniej niż na PB. Ile koszt taka usługa - pomiar ?
 
lodziaz 



Marka: Dacia / Renault
Model: Lodgy / Clio
Silnik: 1.6 MPI + LPG / 1.4 8v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 63
Skąd: warszawa/białystok
Wysłany: 2014-11-20, 23:03   

nie mam pojęcia jaka to jest kwota . samochód badany w ramach pracy inżynierskiej badanie wykonane darmowo

w tamtym tygodniu dla porównania badany hyunday i20 1.2 16V z gazem BRC lepsze wyniki niż w lodzi . różnica między gazem a benzyną po nałożeniu wykresów na siebie prawie nie zauważalna
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 23:07   

Może jakby ktoś chciał testowo Sandero 1.5 dci sprawdzić służe autem ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-21, 01:16   

od 100 zł pomiar .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-11-21, 01:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-11-22, 19:55   

Na zlotach renault pierwszy pomiar 50 + 10 każdy kolejny, bo auto już stoi na rolkach.
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-04-09, 14:03   Wyniki z hamowni silnika 1.2 16V w Sandero II

Witajcie koledzy i koleżanki :-) Korciło mnie żeby sprawdzić parametry mojego autka i dziś właśnie nastał ten piękny dzień, w którym błękitna strzała odwiedziła hamownię podwoziową na sprawdzenie parametrów. Zapraszam do zapoznania się z wykresami i porównania :-) Ilość kucy wyszła fabryczna (czyli 75KM) natomiast różni się moment obrotowy, który u mnie wyszedł in + o 2 Nm przy niższych obr/min (niby niewiele ale zawsze ;) ) wszak jeździ się momentem obrotowym a nie mocą ;-)

linki do filmików :-)

1) https://www.youtube.com/watch?v=V1CM4t6pCQ0
2) https://www.youtube.com/watch?v=9IwS_O2p4Fg

Przy okazji przetestowałem spalanie i z moich obliczeń wyszło że moja błękitna strzała spala średnio 6,1 litra / 100km :-)

Sandi na hamowni.jpg
Plik ściągnięto 109 raz(y) 54,89 KB

wykres z hamowni.JPG
Plik ściągnięto 251 raz(y) 76,43 KB

1.2 16v 55kw 75KM - wykres.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 194,53 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-10, 17:46, w całości zmieniany 3 razy  
 
wojciech_69 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway 2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 160
Skąd: Biała k/Radzynia Podlaskiego
Wysłany: 2015-04-09, 14:28   

A mnie interesuje koszt takiego "zabiegu"?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 14:35   

wojciech_69 napisał/a:
mnie interesuje koszt takiego "zabiegu"?

100-150 zł dla FWD - http://www.google.com/search?q=hamownia+cennik
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-09, 20:02   

Ile płaciłeś za hamownie ?
Ja pod domem pytałem to 3 pomiary za 100 zł
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-09, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
PrzemekS30 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance
Dołączył: 06 Paź 2013
Posty: 97
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-04-10, 08:24   

Karenzo napisał/a:
...
Ile płaciłeś za hamownie ?
Ja pod domem pytałem to 3 pomiary za 100 zł


Dałem 100zł :-)
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 31
Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 08:39   

Dla zainteresowanych podrzucam wykres z hamowni dla Duster 1.5 dCi z 2021 r.

Człowiek wykonujący badanie wyglądał na dość rzetelnego: co ciekawe, wykres z hamowni wskazuje na znacznie lepsze parametry silnika niż wynikające ze specyfikacji producenta:
a) nie 116 KM a 121 KM przy 3186 rpm;
b) nie 260 Nm a 306 Nm przy 2284 rpm.

Auto z przebiegiem c/a 30.000 km, bez żadnych ingerencji.

O ile moc niewiele większa od deklarowanej, to różnica w momencie obrotowym wyszła już sroga.
Nie jest tak, że hamownia źle bada - jest w ciągłym użyciu i dla sporej części aut wychodzą parametry zbliżone do deklarowanych lub niższe - a tutaj wyszło o dziwo sporo lepsze.

CamScanner 07-01-2022 06.24.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 124 raz(y) 108,5 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-01, 09:19   

wow, 45Nm więcej ? musieli zwiększyć ilość paliwa . Wg mnie była ingerencja we flasha, 20Nm więcej może być jeszcze akceptowalne w fabrycznym sofcie , ale nie 45Nm.
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 31
Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 09:34   

Corrado, na razie nikt spoza ASO w samochód nie ingerował. Szykujemy się do PowerBoxa - po założeniu podrzucę jeszcze wykres wskazujący na to jak wpłynęło to na parametry silnika.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-01, 09:46   

A sprawdzałeś plik flasha ? Wg mnie był modyfikowany, jeśli chcesz mogę sprawdzić czy był zmieniony - wystaw plik lub możesz podesłać na priv, wg mnie na 90% był zmieniony.
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 31
Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 10:03   

Chętnie podeślę, ale potrzebowałbym instrukcji jak dla niedorozwoja jak to zrobić przy uwzględnieniu, że nie mam złącza OBD - można to wyklikać z poziomu Media Nav Evolution?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-01, 10:26   

nie , niestety :) Trzeba mieć programator jakiś by móc odczytać . Myślałem, że masz jakiś bo pisałeś też o sprawdzaniu mocy, PowerBoxie i hamowni.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2022-07-01, 11:09   

MarekZawadzki napisał/a:
Dla zainteresowanych podrzucam wykres z hamowni dla Duster 1.5 dCi z 2021 r.

Człowiek wykonujący badanie wyglądał na dość rzetelnego: co ciekawe, wykres z hamowni wskazuje na znacznie lepsze parametry silnika niż wynikające ze specyfikacji producenta:
a) nie 116 KM a 121 KM przy 3186 rpm;
b) nie 260 Nm a 306 Nm przy 2284 rpm.

Auto z przebiegiem c/a 30.000 km, bez żadnych ingerencji.

O ile moc niewiele większa od deklarowanej, to różnica w momencie obrotowym wyszła już sroga.
Nie jest tak, że hamownia źle bada - jest w ciągłym użyciu i dla sporej części aut wychodzą parametry zbliżone do deklarowanych lub niższe - a tutaj wyszło o dziwo sporo lepsze.


W ubiegłym roku kontaktowałem się popularną firmą wyspecjalizowaną w tej dziedzinie -DynoSet. Kujawsko-Pomorskie.
Zoaroponowali mi identyczne parametry jak z wykresu powyższej. Jest to według nich najbardziej bezpieczna opcja bez szkody dla silnika, układu napędowego, czy sprzęgłowego.
Do każdego silnika program jest pisany indywidualnie, po wcześniejszym badaniu samochodu na hamowni.
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 31
Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-01, 11:49   

Tylko cała zagadka właśnie w tym, że to jest badanie na hamowni jeszcze przed ingerencją - auto w takiej formie wyszło z fabryki, 1 raz soft był aktualizowany w ASO i tyle. Ten wykres to nie jest efekt ingerencji tunera nakierowanego na podkręcenie. Założymy powerboxa V-Tech (zapewne w przyszłym tygodniu - zobaczymy jak to wpłynie na wykres.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-01, 12:31   

MarekZawadzki, wg mnie to dawka paliwa jest już zwiększona i niedodane doładowanie, dlatego moment obr mocno spada, a moc max jest - przy 3100obr/min ?! :roll:

Na Twoim miejscu zrobiłbym jednak sprawdzenie tego przed podłączeniem boxa , bo egt już może być naprawdę wysokie teraz a już naprawdę ponad normę jeśli jeszcze dodasz koksu jakimś oszukującym CR boxem.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
  Wysłany: 2022-07-01, 19:53   

MarekZawadzki napisał/a:
Tylko cała zagadka właśnie w tym, że to jest badanie na hamowni jeszcze przed ingerencją - auto w takiej formie wyszło z fabryki, 1 raz soft był aktualizowany w ASO i tyle. Ten wykres to nie jest efekt ingerencji tunera nakierowanego na podkręcenie. Założymy powerboxa V-Tech (zapewne w przyszłym tygodniu - zobaczymy jak to wpłynie na wykres.


Nie tak do końca. Auto po 3 latach eksploatacji (w moim przypadku), nie musi utrzymywać parametrów fabrycznych. Na podstawie aktualnych parametrów mierzonych na rolkach(czasem może być już słabe turbo, wtryski itd.) ustala się czego i ile można dodać, żeby zaraz po tuningu nie rozwaliło czegoś.
Mnie taka mapa jak obecnie w Twoim w zupełności by mi wystarczyła.
Większą moc i moment ( od Twojego aktualnego,) to już dla tego silnika, z fabrycznym intercoolerem i dolotem może być słabo. Dolewanie zwiększonej dawki tylko paliwa może być korzystne na krótką metę.
Śledzę temat fachowców z powyższej branży w YT,,Coobcio Garage". Nwet mam styczność wypróbowania samochodu ich dzieła, tylko że to Audi A3 2.0 TFSI Qatro. Powiem, w trybie Sport robi zaj....te wrażenie.
 
MarekZawadzki 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 31
Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-06, 05:57   

Panowie, aktualizacja w sprawie hamowni dla silnika 1.5 dCi z AdBlue. Ci, którzy wątpili w poprzedni wykres wskazujący na ponad 300 Nm w seryjnym silniku mieli racje. Nie wiem z czego dokładnie wynikał ten błąd, ale poniżej prawidłowe (bo sprawdzane dwukrotnie) wykresy dla silnika bez ingerencji i dla silnika z powerboxem VTech.

Po powerboxie moc urosła z 112 KM do 129 KM, moment obrotowy z 250 Nm do 275 Nm,

Różnica jest bardzo odczuwalna.

Pozdrawiam

20220705142252414.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 94 raz(y) 162,25 KB

 
pietreksz 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 Tce LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2021
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2022-07-06, 22:38   

To ja podzielę się efektami założenia boxa do 1.0 LPG.

Testowane na hamowni zimą, dlatego na LPG słabsze osiągi niż spodziewane.

Generalnie niby w liczbach różnica niewielka ale auto jest dużo bardziej dynamiczne i czuć dużą różnicę w jeździe.
Przyspieszenie od 60-120 skróciło się z 17.5s do 14.7s

AFR, temperatura spalin itp. testowane na drodze - wszystko w normie.

Box.jpg
Plik ściągnięto 75 raz(y) 232,57 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne