Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój Duster 1.6 16V 4x2
Autor Wiadomość
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-09, 16:47   

Nie chodziło mi tu o spalanie, tylko o sam sposób użytkowania auta, bo nie jestem pewny czy to auto dla mnie
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-10, 22:24   

Jaki sposób użytkowania? Sport-Utility Vehice ;-)

10-07-2010
Dzisiaj Duster-Booster (Błękitna Strzała Karpat) ciężko pracował. Zrobił 321 km ze średnią prędkością 55 km/h, z tego połowa w "porządnych" warunkach górskich. temp. ok. 30 st. C
Trasa: Rzeszów->Sanok->Cisna->Brzegi Górne->Przełęcz Wyżniańska i z powrotem.

Nie zauważyłem jakoby "benzin ledvo dychal" :lol: , pięknie radził sobie ze stromymi podjazdami na Bieszczadzkich serpentynach. Silniczek dalej wyraźnie cichnie i zyskuje na dynamice.
Praca zawieszenia i układu kierowniczego: bdb.
klimatyzacja przez 80% trasy. Górskie serpentyny, kilka wyprzedzeń w tym jedno pod góóórę w Lutczy. Parę sporych korków: na wyjeździe z Rzeszowa, wjeździe do: Boguchwały, Brzozowa, i Sanoka
Dwie dorosłe osoby + dziecko, plecaki (ostatnich 10 km w górach miałem na pokładzie parę Czechów którzy zgubili się na Szlaku Granicznym) i wynik spalania:

6,9 L 100 km

przełęcz_wyżniańska.jpg
Fig. 1. Na przełęczy Wyżniańskiej.
Plik ściągnięto 472 raz(y) 76,5 KB

przełęcz_wyżniańska1.jpg
Fig. 2. Na Przełęczy Wyżniańskiej. Przed wyruszeniem na Rawki. Małą i Wielką.
Plik ściągnięto 756 raz(y) 111,27 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-10, 22:54, w całości zmieniany 6 razy  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-11, 09:34   

Spalanie bardzo mi się podoba, czy mógłbyś zeskanować tabelę płynów z instrukcji obsługi? Chodzi zwłaszcza o oleje silnikowy i przekładniowy, oraz jezeli wiesz powiedzieć czym masz zalany silnik.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-11, 10:44   

Ale Piotrres skrzyneczkę z narzędziami widzę że wozisz :)
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-11, 13:18   

@adams: Wszystko o olejach silnikowych - w tym do 1.6 16V - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=578

W skrócie: ACEA A3/A4.


Skrzynie biegów JH/JR/TL: TRANSELF TRJ 75W80 albo NFJ 75W80 - standard APIGL4, MIL-L-2105 C lub D.

Przekładnia główna oraz skrzynia rozdzielcza (OH/MR): TRANSELF UNIVERSAL FE 80W90 - standard APIGL5, MIL-L-2105 C lub D.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-11, 14:15   

dzięki laisar jak zawsze jesteś mocno pomocny ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-11, 15:27   

Proszę bardzo - chociaż to oczywiście nie ja jestem taki mądry, tylko co najwyżej dobrze mi idzie szukanie w różnych dokumentacjach (((;
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-11, 22:10   

adams napisał/a:
Spalanie bardzo mi się podoba, czy mógłbyś zeskanować tabelę płynów z instrukcji obsługi? Chodzi zwłaszcza o oleje silnikowy i przekładniowy, oraz jeżeli wiesz powiedzieć czym masz zalany silnik.


Ależ proszę bardzo, sługa wielce uniżony :evil: ;-)

Wspomaganie i hamulcowy: DOT 4
Płyn chłodzący: Glaceol RX Type G

Reszta: patrz tabelka.

Oleje.jpg
Oleje
Plik ściągnięto 502 raz(y) 111,19 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-11, 22:17   

jackthenight napisał/a:
Ale Piotrres skrzyneczkę z narzędziami widzę, że wozisz :)


Ta skrzynka to taki trochę św. Florian na środku rynku.
A na serio: facet któremu w papierach stoi "specjalizacja: budowa i eksploatacja maszyn" MUSI mieć coś takiego w kufrze :lol:
Poza tym czasami trzeba komuś pomóc, a pod ręką jeno apteczka. :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-11, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-13, 23:09   

Dzisiaj równe 200 km w delegacji Rzeszów-->Bezmiechowa Grn.--->Rzeszów,
Z wjazdem na szczyt Kamionki (631 m npm, przewyższenie 230 m na odc. 3 km, dwa miejsca z podjazdami 100% zalecana prędkość 15 km/h i 1 bieg) temperatura zewn. 28...32 st.
Klimatyzacja w użyciu przez 100 % trasy. W jedną stronę w pojedynkę (89 kg. + bagaż podręczny) Korki już tradycyjnie w: Boguchwale, Sanoku, Brzozowie. W tym ostatnim kurs ruszania z ręcznego (pod górę) na odcinku ok. 500 m, Parę dynamicznych wyprzedzeń, w tym pod górę w Lutczy (3 TiR'y), Trochę sprzętu rolniczego na drodze. Jazda niekoniecznie w stylu Eco...

Z powrotem na pokładzie dodatkowo 3 kolegów (a ca. 80 kg.) z bagażem podręcznym, czyli +250 kg.
W tym drugim przypadku, przy klimatyzacji pracującej na full dało się odczuć wyraźny niedobór mocy :-/ przy manewrach wyprzedzania i przy stromych podjazdach. Ale mimo to nie można powiedzieć, że Benzín ledva dýcha :mrgreen:

Tak czy siak, przydałoby się tak ze 120 KM pod maską, plus "szóstka"

W tych warunkach wynik spalania (średnia z całej trasy) wyniósł:

7,8 L/100 km
Vśr= 52 km/h

Manasterzec.jpg
Manasterzec: droga o szerokości 1,5 samochodu, zawinięta o 270 st. dookoła przęsła mostu
Plik ściągnięto 602 raz(y) 202,29 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-19, 15:38, w całości zmieniany 11 razy  
 
Robin7 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2010-07-16, 19:02   

Witam :)

Dzięki za info o głośnikach :) przyda się bo na dniach mam do odebrania dustera 4x4 laureate. Przyznaję się, że nie mogę się doczekać.
Aaaa te przejściówki kupię w np. media expert ?
_________________
Robin
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-19, 15:21   

Robin7 napisał/a:
Aaaa te przejściówki kupię w np. media expert ?

Szczerze mówiąc nie wiem :-/

Duster zaliczył w ostani weekend trasę wycieczkową po Beskidzie Niskim (niski? ach te podjazdy)
Rzeszów->Jasło->Dębowiec->Folusz->Krępna->Bóbrka->Gorlice->Rzeszów.

Polecam Muzeum Magurskiego Parku Narodowego oraz Muzeum "Polskiego Kuwejtu" , Diabli Kamień na Foluszu

Razem 250 km w tym z 1,5 km rozje...żdzonej drogi gruntowej, korki z powodu ruchu wahadłowego (osuwiska!) 3osoby dorosłe + dziecko. Klimatyzacja 99%, na zewnątrz +30 st.
spalanie 7,8 L/100km
V_śr = 47 km/h

Wczoraj: Rzeszów->Białobrzegi->Rzeszów, razem 62 km pozornie dobrej drogi, klimatyzacja 2/3 drogi dla odparowania szyb i znów:
7,8 L/100 km przy
V_śr = 43 km/h

Trochę sporo w porównaniu z wyprawą w Bieszczady: patrz wyżej

Jestem zaskoczony tymi wynikami bo tendencja była raczej spadkowa :-?
Myślę, że bardziej od ukształtowania terenu,"daje popalić" płynność ruchu która wyraża się min. w prędkości średniej. Tym bardziej, że nie szaleję na drodze...

Przebieg na dziś: 2200 km (sam się dziwię, że w ciągu miesiąca tyle przejechałem)

w_terenie_4.jpg
W Dusterze nie ma różnicy czy jedziesz po asfalcie, czy, czymś takim.
Plik ściągnięto 452 raz(y) 141,29 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-21, 23:52, w całości zmieniany 11 razy  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-20, 11:52   

V_śr o płynności ruchu nie mówi praktycznie nic, nawet w kontekscie jazdy ciągle tą samą i znaną trasą.

O plynności ruch doskonale mówilby histogram prędkosci chwilowych porównując pole figury do jej obwodu
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-20, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-20, 17:36   

@ adams: O płynności ruch doskonale mówiłby histogram prędkości chwilowych porównując pole figury do jej obwodu
No prawie masz rację, wynik całkowania ( V_śr=( ∫V(x)dx )/L, x=0...L ) gubi wartości chwilowe:
Można zrobić jechać z gazem do deski (grobowej) a potem kiblować w korku z V=0 i uzyskać ten sam wynik średni co kanapą na rolkach.
dobrą informacją byłoby zapis przyspieszeń a(t) ale i to niej jest do końca informacja, bo w układzie sterowania jest wpięty człowiek, np. odreagowujący właśnie swoje frustracje, tj. zachowujący się nie do końca racjonalnie. Ot, czynnik ludzki.

Aha, stosując zasady Ecodrivingu, jeżdżąc przez ostatnie 7 dni w mieście:
uzyskałem wynik 9,1 L/100km wg komputera.

czudec_1.jpg
Plik ściągnięto 488 raz(y) 223,1 KB

czudec_2.jpg
Plik ściągnięto 471 raz(y) 199,91 KB

duster_vs_SX4.jpg
Porównanie wizualne wymiarów Dustera i SX4/Sedici
Plik ściągnięto 977 raz(y) 66,63 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-07-25, 10:55, w całości zmieniany 6 razy  
 
noespa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2010-07-26, 21:28   

Witam wszystkich.

Mój pierwszy post na tym forum, a to ze względu na to że czekam na zamówionego Dustera 1.6 16V Laureate. Poza tym że termin odbioru samochodu to Październik/Listopad to już czuję się jak jego właściciel :)

Mam pytanko do ciebie piotrres - Te felgi co widać na zdjęciach to są stylizowane stalowe (standardowe w Laureate) czy wybrałeś aluminiowe?

No i po twoich postach widzę że trochę się "wkopałem" z radiem. Myślałem że nie będzie instalacji i nie chciało mi się tego montować, a zamówiłem właśnie Laureate gdzie już wiem że instalacja jest przygotowana :(

PS. Bardzo mi się spalanie podoba :)
Ostatnio zmieniony przez noespa 2010-07-26, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-26, 22:40   

Felgi są aluminiowe. Przyszalałem wydając ekstra 1kPLN w komplecie z alufelgami jest koło zapasowe. W przypadku felg stalowych do pełnowymiarowego "zapasu" dopłacasz 0,2KPLN
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-26, 22:46   

piotrres napisał/a:
W przypadku felg stalowych do pełnowymiarowego "zapasu" dopłacasz 0,2KPLN

że jak?
czekam na dustera laureate bez alusów. uważasz, że muszę dopłacić 200zł żeby dostać standardowe pełne koło w zapasie?
 
noespa 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2010-07-27, 06:41   

No to jednak dobrze zrobiłem że też zaszalałem :) Za 1KPLN ciężko kupić 4 alusy tej wielkości. Szkoda tylko że nie dostajesz stalowych bez opon bo przydałyby się na zimówki :)
 
Vincent 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-27, 08:05   

toon napisał/a:
piotrres napisał/a:
W przypadku felg stalowych do pełnowymiarowego "zapasu" dopłacasz 0,2KPLN

że jak?
czekam na dustera laureate bez alusów. uważasz, że muszę dopłacić 200zł żeby dostać standardowe pełne koło w zapasie?


A mnie zapewniali, że Laureat ma koło pełne - i to u obu dealerów (tam gdzie zamawiałem i ponownie tam gdzie będę odbierał). Specjalnie o to pytałem. O felgach nie było mowy a wiedzieli, że pakietu look nie zamawiam.....

Są dwie możliwości - wersje felg są trzy (stalowe, stalowe udające aluminiowe i aluminiowe). Może chodziło tylko o te pierwsze - laureat ma z bazy drugie, więc tak czy inaczej pełne koło by miał.

Druga możliwość, to że będzie mnie czekała dyskusja przy odbiorze, bo odpuścić obiecanego kółka nie zamierzam. :evil:



[edit]
Jeszcze pytanie do piotressa. Nadchodzi czas odbioru i muszę się w końcu zdecydować czy chcę chlapacze czy nie (listwy na pewno odpadają, bo za drogo). Masz jak widzę chlapacze na obu osiach - ale czy tylnie są naprawdę niezbędne? Z tego co chyba Ty pisałeś, przednie warto mieć (ochrona boku), ale może choć na tylnych oszczędzę te 170+ zł.? Jak myślisz? :)
Ostatnio zmieniony przez Vincent 2010-07-27, 08:14, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-27, 09:57   

Jak zamawiałem Dustera, to wtedy (30 kwietnia) z felgami stalowymi był tylko zestaw naprawczy, a koło zapasowe kosztowało ekstra 200 zł. Może coś się zmieniło.

Co do chlapaczy tylnych, to pomagają o tyle, że mam czystszą klapę bagażnika. Myślę, że w 4x4 tylne chlapacze to rzecz prawie obowiązkowa.

Hmm, będę się musiał zastanowić nad stalówkami na zimę.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-07-27, 10:29   

Zweryfikowałem u dealera!

Wersja laureate 1.5dci 85KM z felgami stylizowanymi ma PEŁNE KOŁO ZAPASOWE na zwykłej stalowej obręczy (nie stylizowana). Uff!

zamówienie 20.05.2010
dealer Zdunek Gdańsk
 
magda 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączyła: 28 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-07-28, 11:17   

Piotrres zastanawiaj sie glosno nad tymi stalowkami :) bo tez o tym mysle i trzeba cos zakupic przed zima. No i kwestia opon... Jakie?
A chlapacze faktycznie na przod na pewno sie przydadza. Jak na razie przy deszczowej pogodzie przednie drzwi bardzo sie chlapia. Musze tez pomyslec o zakupie.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-28, 19:55   

A Loganów to już nie sprzedają!?! :-/ ;-) :roll:
_________________
 
slavo88 
Zielony listek



Marka: Daewoo
Model: Tico
Silnik: 0.8
Rocznik: 1997
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 6
Skąd: RZE
Wysłany: 2010-08-05, 13:15   

Vincent napisał/a:
Nie wiem gdzie spytać, zapytam tu.

Właściwie pytanie znowu do piotressa bo chyba tu najdłużej Dusterem jeździ - ale oczywiście zapraszam też innych użytkowników DD. :)

Przejechałem dopiero 200km i wszystko jest cacy poza jedną rzeczą.

Kierownica dosyć wyraźnie "reaguje" na nierówności w drodze (tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą). Nie do końca wiem jak to opisać, bo samochód nadal jest pod kontrolą, więc nie wydaje mi się to niebezpieczne - ale mimo wszystko jest odczuwalne.

Do tej pory miałem pandę i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Może to kwestia dużego samochodu z dużymi kołami czy coś w tym stylu - nie mam doświadczenia. Czy wybierać się z tym do serwisu czy to normalne? (Znając życie powiedzą, że nic nie znaleźli, bo sprawdzą go wokół warsztatu - a żeby to zauważyć, trzeba pojechać na jakieś nierówności :-? )


Duży kapeć w Dusterze powoduje że na nierównościach "czuć" te koleiny na kierownicy.
W Pandzie masz wąski kapeć,a poza tym rzadziej jeździsz po nierównościach.
Normalna rzecz ;-)
_________________
TicoŚmigacz
196kkm na blacie i śmiga dalej...
Na pokładzie:
Yosan Turbo + Sirio Omega 27
 
magda 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączyła: 28 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-08-05, 20:30   

Vincent napisał/a:
Nie wiem gdzie spytać, zapytam tu.

Właściwie pytanie znowu do piotressa bo chyba tu najdłużej Dusterem jeździ - ale oczywiście zapraszam też innych użytkowników DD. :)

Przejechałem dopiero 200km i wszystko jest cacy poza jedną rzeczą.

Kierownica dosyć wyraźnie "reaguje" na nierówności w drodze (tak jakby "popuszcza" to w jedną to w drugą). Nie do końca wiem jak to opisać, bo samochód nadal jest pod kontrolą, więc nie wydaje mi się to niebezpieczne - ale mimo wszystko jest odczuwalne.

Do tej pory miałem pandę i tam czegoś takiego nie zauważyłem. Może to kwestia dużego samochodu z dużymi kołami czy coś w tym stylu - nie mam doświadczenia. Czy wybierać się z tym do serwisu czy to normalne? (Znając życie powiedzą, że nic nie znaleźli, bo sprawdzą go wokół warsztatu - a żeby to zauważyć, trzeba pojechać na jakieś nierówności :-? )


Druga sprawa to cichy "warkot" pompy wspomagania przy maksymalnym skręcie kierownicy. W Pandzie też coś takiego było, ale zauwazyłem to dopiero po kilku latach. Czy to normalne w nowym dusterze (może ma po prostu większy mechanizm to i słychać lepiej)?

Z góry dziękuję za pomoc. :)



potwierdzam objawy. U mnie to samo. "dziwne ruchy" kierownicy na nierownosciach i ten dzwiek przy maksymalnym skrecie kierownicy. Zatem to raczej normalne.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne