Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Mój Duster 1.6 16V 4x2
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-16, 19:02   Osłona progu: struktura

laisar napisał/a:
piotrres napisał/a:
stukneło mojemu wątkowi 100 000 odsłon

Gratulacje!


A dziękuję :-)
laisar napisał/a:
Spojrzenie optymisty: "Ooo, teraz ładnie widać jak to wszystko jest mocowane" [;

Spojrzenie optymisty: A mogło być gorzej!

No to jeszcze zdjęcie wewn. struktury osłon bocznych.

Jak widać, nie jest to element aerodynamiczny czy festyniarsko-odpustowy a również ustój energochłonny. Na zewnątrz widać osłonę aerodynamiczną,w formie rury cienkościennej składanej na zatrzaski (w terenie: jak zaczyna trzeszczeć to pierwsze ostrzeżenie) w środku belka o strukturze: z wierzchu chrupiący w środku miękki, przykręcona do progu od boku i spodu (patrz środek zdjęcia, po lewej: widać "osieroconą" śrubę i podkładkę)

Ot, taki to bąbel przeciwtorpedowy ;-)

A propos aerodynamiki: wracając z RST wjechałem sobie na odcinek S-19 + Autostradowej Obwodnicy Rzeszowa-Wschód :lol: (tzw. highway to hell ;-) ) i zauważyłem, przy ok. 120-130 km/h gwałtowny wzrost hałasu po stronie prawej i lekkie, acz wyraźnie ściąganie w prawo (asymetria oporu i siły nośnej)

prog_w_srodku.jpg
Struktura wewnętrzna osłon bocznych.
Plik ściągnięto 381 raz(y) 38,79 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-10-16, 21:45, w całości zmieniany 6 razy  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-10-17, 19:15   

piotrres napisał/a:
Jak widać, nie jest to element aerodynamiczny czy festyniarsko-odpustowy a również ustój energochłonny. Na zewnątrz widać osłonę aerodynamiczną,w formie rury cienkościennej(...)
Zboczeniec zawodowy! :mrgreen:
Jeżeli dobrze czytałem w którymś z innych wątków, wzywałeś Policję - to tak dla zasady, czy był problem by ugodowo podejść do tematu? Napomknąłeś też o ubezpieczycielu sprawcy - możesz i ten aspekt rozwinąć?

W roli poszkodowanego, najwięcej przepychanek miałem z InterRisk. PZU, MTU i Hestia, oceniam poprawnie. Przy czym za każdym razem cedowałem prawa na warsztat.
_________________
---
Stepway
 
Masterino 
Zielony listek


Marka: Na razie zbieram kasę na Dacię :)
Model: Duster lub Lodgy :)
Silnik: benzyna
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-27, 14:04   

Cześć wszystkim forumowiczom.

Dziś zarejestrowałem się na tym forum, ale wątek "Mój Duster 1.6 16V 4x2" czytam już z wielkim zainteresowaniem od dłuższego czasu. Bardzo mnie wciągnął :)
piotrres trzymam kciuki za szybkie naprawienie Twojego samochodu po niedawnej stłuczce.
Na pocieszenie dla Ciebie oraz informacyjnie dla wszystkich zainteresowanych zamieszczę tutaj link do artykułu, który został dziś opublikowany na WP, a mówi o tym, że Dustery w nowej odsłonie będą teraz podbijać rynek Ameryki Południowej :)

Renault DCross: Dacia w przebraniu
http://moto.wp.pl/kat,123...,wiadomosc.html

Masterino
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-27, 14:52   

Masterino napisał/a:
Renault DCross: Dacia w przebraniu
http://moto.wp.pl/kat,123...,wiadomosc.html

- po pierwsze witaj w Klubie... :-)
- po drugie: dobrze byłoby byś założył swój własny temat... :lol:
- po trzecie: trochę z tą rewelwcją się spóźniłeś, było to już na Forum i to nie raz :-P - (ale nie przejmuj się tym, DKP jest bardzo aktywny i wszystkie ciekawostki/nowinki pojawiają się bardzo szybko dlatego nawet klubowiczom z dłuższym stażem nie wszystko udaje się na bieżąco wychwycić :mrgreen: )...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-10-30, 23:05   

Stepway napisał/a:
piotrres napisał/a:
Jak widać, nie jest to element aerodynamiczny czy festyniarsko-odpustowy a również ustój energochłonny. Na zewnątrz widać osłonę aerodynamiczną,w formie rury cienkościennej(...)
Zboczeniec zawodowy! :mrgreen:


A to sam dobrze wiem! W końcu każdy ma prawo do 256 drobnych zboczeń.... ;-)

Stepway napisał/a:
Jeżeli dobrze czytałem w którymś z innych wątków, wzywałeś Policję - to tak dla zasady, czy był problem by ugodowo podejść do tematu? Napomknąłeś też o ubezpieczycielu sprawcy - możesz i ten aspekt rozwinąć?
....Przy czym za każdym razem cedowałem prawa na warsztat.


A to tak: sprawca miał w świadkach przewagę 3:0, i mogło okazać się, że:
a) był w szoku więc się poczuł do winy;
b) szok minął "a to było zupełnie inaczej..."
c) Niestety, nad czym ubolewam, żyjemy w kraju o najniższym zaufaniu społecznym w całej Europie (wliczając w to Albanię) :-?

ad c.) nie sam P.T. sprawca się migał, a ubezpieczyciel TUW "TUW" (C.L.S. w Wa-wie) ponieważ po uporczywych próbach nawiązania kontaktu telefonicznego okazywało się, że, a to polisa jest nieważna, a to nie ma ją takiego numeru, a to Policja podała mi złe dane etc. Pani nakrzyczała na mnie, że zgłaszam sprawę w niewłaściwym miejscu, mówię niewyraźnie (hmm, może bełkocę? :shock: ) etc. bomba. Złożyłem zatem wizytę we właściwym sprawie komisariacie, i... okazało się, że papiery nie noszą znamion przerabiania, w sprawa ruszyła z miejsca. Jak się okazało, zaciął się przepływ informacji w Towarzystwie Ubezpieczeń... pomiędzy Rzeszowem a Warszawą :shock:
I po co ta nerwówka, ten korowód, skoro sprawa była prosta jak dwuteownik?!
Sprawy ruszyły z miejsca, auto odstawiam do naprawy w poniedziałek po Wszystkich Świętych i do końca tygodnia ma być gotowe.
P.S.:
Wątpliwa to "sadyswakcja", ale teraz mogę poinformować, że ocynk jest. Przynajmniej z tyłu nadwozia w jego dolnej partii, oraz na prawych tylnych drzwiach :mrgreen:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-10-31, 12:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-02, 07:14   

Nie chcę być złośliwy ale trochę ostudzę optymizm związany z ocynkiem bo jesli jest to po naprawie w miejscach, ktore dosięgnie szlifierka blacharza już go tam nie będzie:(

Miałem tak w astrze g gdzie przetarłem tylny błotniik i aso lakierowało a po roku w miejscu gdzie odprysł lakier na rantach pojawił się rdzawy nalot. Niestety lakierowanie serwisu też było mało trwałe (opel - głogów: raczej odradzam w kwestiach lakierniczych).

Nadkole z drugiej strony było jak nowe gdy sprzedawałem a drugie dałem przed sprzedażą do znajomego lakiernika, który poprawil i co dalej to już wie następny właściciel (powiedziałem mu o nadkolu:))

Rada moja dopilnować i dokładnie sprawdzić pracę serwisu i nie przyspieszać odbioru auta na siłę.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-02, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-02, 09:09   

Jeśli panowie lakiernicy zrobią robotę na "odwal" to takich efektów można się spodziewać. Nie położą podkładu tylko samą szpachlę, na to lakier i po ok. roku takie "kfiatki" wyłażą. A nie zawsze można stać nad człowiekiem i sprawdzać, co i jak robi bo do tego jeszcze odpowiednia wiedza jest potrzebna aby ocenić czy naprawa jest wykonywana zgodnie ze sztuką. :cry:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 10:32   

tomala72 napisał/a:
w miejscach, ktore dosięgnie szlifierka blacharza już go tam nie będzie:(

Niekoniecznie - sama procedura naprawy przewiduje również odtworzenie warstwy galwanicznej...
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-02, 10:45   

A to ciekawe.

Tylko w jaki sposob?
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-02, 11:00   

ocynk można nanosić również ogniowo
masz palnik i pręt pod wpływem temp się roztapia i tym dmuchasz na element
(Feuer verzinkt)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 11:02   

tomala72 napisał/a:
w jaki sposob?

"Elektrogalwanizacja cynkowa na zimno" - cokolwiek to jest... (; W każdym razie w rolach głównych występuje generator prądu 8V oraz butla płynu cynkowego (cokolwiek to jest).
 
Farurej 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Duster
Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-02, 11:12   

Można i sprayem - galwaniczna to niekoniecznie nanoszona galwanicznie. Elektroda magnezowa na ten przykład jest na klej zamocowana i chroni świetnie. Galwanicznie.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-03, 00:20   

tomala72 napisał/a:
Rada moja dopilnować i dokładnie sprawdzić pracę serwisu i nie przyspieszać odbioru auta na siłę.

Dziękuję za radę! Nie przyspieszam. Wg serwisu zajmie im to ok. tygodnia, w miejsce DD będzie w tym czasie najprawdopodobniej ix35 :shock: (no, zobaczymy...) natomiast po oględzinach,wg ASO oraz w opinii rzeczoznawcy przysłanego przez f-mę ubezpieczeniową do wymiany ma pójść to co zaznaczono na różowo na załączonej rycinie. O żadnym "klepaniu/szpachlowaniu" mowy nie było. Drzwi z prawej strony do malowania. Odtworzenie powłoki galwanicznej (obojętnie-co-to-nie-znaczy)o której pisał Krtek też wchodzi w grę.

remoncik.jpg
Plik ściągnięto 378 raz(y) 218,07 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-11-03, 12:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-03, 15:58   

Czyli, ta naprawa będzie w stylu tej, którą zamieszczam poniżej. A przynajmniej z początkowej fazy tegoż filmu.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-03, 23:20   

:mrgreen:
monopios napisał/a:
Czyli, ta naprawa będzie w stylu tej, którą zamieszczam poniżej. A przynajmniej z początkowej fazy tegoż filmu.

Na szczęście, rany nie są aż tak dotkliwe jakie odniósł ten Golf Mk. V po dziadku w Royal Higlanders ;-) Toteż ingerencja nie będzie tak radykalna jak na załączonym filmiku.

Trochę przykro, że będę miał nówkę, prawie nieśmiganą. :-?
Ale cóż, rzeczy wchodzą z sobą w relacje i to wyznacza tzw. strzałkę czasu... :-?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-11-03, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-11-04, 13:09   

Jeśli podłoga nie wymaga naciągania na robocie, to samochód nie jest bity. Blacharka to jak zmiana brudnej koszuli na świeżą. ;-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-11-04, 14:51   

W przypadku ASO nikt nie ciągnie progów jak na filmiku. Tu się wycina stary odkształcony próg i wspawuje się nowy. Ja tak miałem robione w ASO.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-04, 23:14   

eplus napisał/a:
Jeśli podłoga nie wymaga naciągania na robocie, to samochód nie jest bity. Blacharka to jak zmiana brudnej koszuli na świeżą. ;-)

Progi ocalały, głównie za sprawą listw bocznych i wyższego zawieszenia, w porównaniu ze środkiem napadu drogowego.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-11-04, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-05, 10:08   

piotrres napisał/a:
Toteż ingerencja nie będzie tak radykalna jak na załączonym filmiku.

Chodziło mi bardziej o zdejmowanie poszycia, tak jak jest to pokazane na filmie. Choć widzę, że część progu też będzie cięta i wymieniana ( ta przy tylnym kole).
_________________
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-05, 23:50   

monopios napisał/a:
piotrres napisał/a:
Toteż ingerencja nie będzie tak radykalna jak na załączonym filmiku.

Chodziło mi bardziej o zdejmowanie poszycia, tak jak jest to pokazane na filmie. Choć widzę, że część progu też będzie cięta i wymieniana ( ta przy tylnym kole).


Do łączenia na progu, raczej...
Dzisiaj odstawiłem Trzepniętą Daczkę vel Dragstera do serwisu. Wyjechałem... Pg 308 HDi 90 KM i zaczęło się czekanie.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2012-11-16, 18:55   Drugi tydzień bez DD

Czekam dalej, bo ubezpieczyciel P.T. Sprawcy się nie spieszy.... :evil: podobno wycena ASO (4800 PLN) jest zbyt droga. Cóż, rozumiem szpachla, szpachla, szpachla oto standard.pl
Jak tak dalej pójdzie, to zacznę opisywać moje doświadczenia z Peugeotem 308 1.6 HDI :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2013-03-24, 18:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-20, 11:13   

piotrres napisał/a:
bo ubezpieczyciel P.T. Sprawcy się nie spieszy....

Tak to już jest w tym biznesie, ubezpieczyciel będzie czekał do ostatniego dnia ustawowego na przelanie kasy (30 dni,bez komplikacji), to już norma u nas.
_________________
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-11-20, 20:39   

Dzisiaj odebrałem wehikuł. Prawie jak nowy. Przy okazji zniknęło parę starych rys. :-D
Teraz odzwyczajam się od Peugeota. :-D Jak zasiadłem ponownie za sterami DD, to mój kręgosłup powiedział yesss! :lol:

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-11-21, 00:15 ]
Ws foteli: http://www.daciaklub.pl/f...p=149024#149024.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-22, 00:27   

piotrres napisał/a:
Dzisiaj odebrałem wehikuł.

I jak po naprawie, nic nie stuka, nie trzeszczy, dobrze poskładali czy jakąś fuszerkę zmontowali ?
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-01-04, 19:44   

Moto-szybowiec o który wspomniano w dzisiejszym wydaniu Teleexpresu to też Twoje dziecko? Jeśli tak to gratuluję 8-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne