Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Logan MCV 1.0 SCe - szerszeń :D
Autor Wiadomość
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-07-19, 00:14   Logan MCV 1.0 SCe - szerszeń :D

Witam ponownie z pokładu kolejnego pojazdu spod znaku otwieracza do piwa 8-)

Dacia Logan MCV 1.0 SCe Open (baza + dołożona klima i pełne koło) - na obrotach chodzi jak wściekły szerszeń w słoiku stąd ksywa do MCV-ki :-P

Przesiadka podyktowana potrzebą bagażnika bez większych nakładów finansowych - wożę ze sobą sporo rzeczy na objętość - na szczęście ważących max kilkadziesiąt kilogramów.

Przesiadłem z się z Sandero 1.2 16v 2016r i po części sam silnik 1.0 SCe będę mógł porównywać bezpośrednio z jego poprzednikiem.

Zdjęcia niebawem, a tymczasem wrażenia po pierwszych 600km, które odbiegają od Sandero z 1.2:

Na plus:
- zdecydowanie lepsze wyciszenie - przy trasowych 80-120 km/h w aucie jest naprawdę przyzwoicie - w porównaniu z głośnym 1.2 16v jest wręcz przepaść :!:
- przy normalnej jeździe do 3500 obr 1.0 SCe wydaje się być całkiem żywotny, na pewno nie gorzej od 1.2 [narazie docieram to nie kręcę do oporu]
- przy mocnym depnięciu w gaz rozłącza kompresor klimatyzacji - nie trzeba tego robić przyciskiem jak w 1.2 żeby zyskać "power" :mrgreen:
- Logan wydaje się być sztywniejszy od Sandero
- bardziej miękkie fotele, lepiej spasowane wnętrze, ładna kierownica, otwieranie wlewu paliwa tylko z kabiny auta

Na minus:
- typowy warkot 3 garów pod obciążeniem + wibracje od silnika ale przy stałej prędkości jest cicho i spokojnie w środku
- nerwowe chwytanie sprzęgła między 1 a 2 biegiem które pewnie wynika ze zbyt dużego skoku przełożenia - może się ułoży lub ten typ tak ma :idea:

Zobaczę wyniki spalania z dystrybutora (nie mam komputera pokładowego) z najbliższego tankowania. Przy spokojnej jeździe na tych samych odcinkach w cyklu mieszanym Sandero 1.2 uzyskiwało spalanie średnie 5.5-5.7 (7-7.2 LPG), a Fiat Tipo 1.4 95km uzyskuje 6.5-6.8.

Wiem, że auto się dociera ale obstawiam że wynik powinien być z 5 z przodu. Jestem najbardziej ciekaw tras które pokonuję zwykle spokojnie w użytecznym przedziale 80-120 i liczę na ciut lepsze wyniki niż przy 1.2 :roll:






Ostatnio zmieniony przez laisar 2019-07-19, 16:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-07-19, 11:45   

Witaj
Pozwól, że odniosę się to tego co napisałeś (z własnych doświadczeń):
- w moim odczuciu silnik jest jednak za slaby do tego auta, Sandero z takim samym silnikiem jest żwawsze
- jak najbardziej MCV jest sztywniejszy od Sandero, a także od zwykłego Logana
- wyłączanie klimy przy mocniejszym naciśnięciu na gaz? nie zauważyłem tego u mnie, normalnie sprężarka nie pracuje cały czas (było w odpowiednim temacie) może z tym mylisz
- masz otwieranie klapki wlewu z wnętrza w wersji open ???
- co do kultury pracy silnika 3-cylindrowego ja byłem zaskoczony na plus
Życzę zadowolenia z jazdy, patrząc na całokształt auto jest naprawdę fajne i pakowne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-19, 12:04   

Cytat:
MCV jest sztywniejszy od Sandero

DMC/ładowność.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-07-19, 13:00   

Wydaje mi się, że dynamika i głośność w aucie w porównaniu do silnika 1.2 16v jest tylko złudzeniem po przesiadki do nowego auta, które z biegiem czasu minie. Niespełna rok temu kiedy rozbiłem teściowej Sandero 1.2 16v z 2015r jako auto zastępcze z ASO otrzymaliśmy Nowe Sandero 1.0 Sce z 2018 r i przebiegiem 1000km. Na pewno w tym aucie nie było ciszej i na 100% nie było dynamiczniejsze. Aby się jakoś rozpędzało trzeba było silnik kręcić powyżej 3000obr./min gdzie w motorze 1.2 16v wystarczyło kręcić go do 2500-2750obr./min. Spalanie owszem było trochę mniejsze ale to raptem 0,5l/100km a jakość wykonania identyczna z plus a nawet, śmiem twierdzić, że uchwyty drzwi przednich w wersji Laureate w wersji przed FL były lepiej spasowane bo nie trzeszczały tak bardzo jak w tym nowym Sandero. Dodam, że nawet moja żona z teściową również dostrzegły te zmiany o których wyżej pisałem a nie są znawcami motoryzacji. I co jest najgorsze w silniku 1.0Sce to jego dźwięk oraz okropne drgania które czuć na kierownicy kiedy silnik pracuje na biegu jałowym. A tak z ciekawości dodam, ze silniczek 1.2 16v przed wprowadzeniem Euro 6 był znacznie cichszy i dynamiczniejszy. Miałem takie porównanie ponieważ ja miałem MCV II ( rocznik 2014) a teściowa w/w Sandero. I moja MCV II była cichsza w środku, silnik lepiej wkręcał się na obroty dzięki czemu auto było na prawdę dynamiczne .
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-07-19, 14:52   

bartos123 napisał/a:
Witaj
Pozwól, że odniosę się to tego co napisałeś (z własnych doświadczeń):
- w moim odczuciu silnik jest jednak za slaby do tego auta, Sandero z takim samym silnikiem jest żwawsze
- jak najbardziej MCV jest sztywniejszy od Sandero, a także od zwykłego Logana
- wyłączanie klimy przy mocniejszym naciśnięciu na gaz? nie zauważyłem tego u mnie, normalnie sprężarka nie pracuje cały czas (było w odpowiednim temacie) może z tym mylisz
- masz otwieranie klapki wlewu z wnętrza w wersji open ???
- co do kultury pracy silnika 3-cylindrowego ja byłem zaskoczony na plus
Życzę zadowolenia z jazdy, patrząc na całokształt auto jest naprawdę fajne i pakowne.


Sandero jest o ok 100kg lżejsze więc musi lepiej śmigać :-)

Powyżej 4 tys odłącza sprężarkę ale jak się wciśnie pedał w podłogę - dowiedziałem się w serwisie i zgadzało się z jazdą próbną.

Tak, otwieranie klapki paliwa z wnętrza mając Open-a :mrgreen:
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-07-19, 15:04   

dudu$ napisał/a:
Wydaje mi się, że dynamika i głośność w aucie w porównaniu do silnika 1.2 16v jest tylko złudzeniem po przesiadki do nowego auta, które z biegiem czasu minie. Niespełna rok temu kiedy rozbiłem teściowej Sandero 1.2 16v z 2015r jako auto zastępcze z ASO otrzymaliśmy Nowe Sandero 1.0 Sce z 2018 r i przebiegiem 1000km. Na pewno w tym aucie nie było ciszej i na 100% nie było dynamiczniejsze. Aby się jakoś rozpędzało trzeba było silnik kręcić powyżej 3000obr./min gdzie w motorze 1.2 16v wystarczyło kręcić go do 2500-2750obr./min. Spalanie owszem było trochę mniejsze ale to raptem 0,5l/100km a jakość wykonania identyczna z plus a nawet, śmiem twierdzić, że uchwyty drzwi przednich w wersji Laureate w wersji przed FL były lepiej spasowane bo nie trzeszczały tak bardzo jak w tym nowym Sandero. Dodam, że nawet moja żona z teściową również dostrzegły te zmiany o których wyżej pisałem a nie są znawcami motoryzacji. I co jest najgorsze w silniku 1.0Sce to jego dźwięk oraz okropne drgania które czuć na kierownicy kiedy silnik pracuje na biegu jałowym. A tak z ciekawości dodam, ze silniczek 1.2 16v przed wprowadzeniem Euro 6 był znacznie cichszy i dynamiczniejszy. Miałem takie porównanie ponieważ ja miałem MCV II ( rocznik 2014) a teściowa w/w Sandero. I moja MCV II była cichsza w środku, silnik lepiej wkręcał się na obroty dzięki czemu auto było na prawdę dynamiczne .


Przyjechałem sandero 1.2 na jazdę próbną sandero 1.0 i zaraz potem do sandero 1.2 więc jadąc tą samą trasą z tą samą prędkością było czuć dużą różnicę w hałasie wewnątrz auta. W 1.2 nie miałem wygłuszenia grodzi ani maski, a w 1.0 już to dołożyli :->

1.2 jak się mocno kręciło to naprawdę spoko jechał tylko się darł, kręcenie 1.0 z kolei nie daje jakiegoś przyrostu mocy. 1.0 jest dla ludzi jeżdżących spokojnie i zwykle samemu w aucie - zakres obrotów 2500-4000 i jest ok.

Kultura pracy i wibracje w 1.0 to tragedia ale byłem świadomy zakupu, druga sprawa to dacia jest autem, które mam do mojej działalności a prywatnie śmigam 4 litrowym v8 8-)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-07-19, 17:18   

Jedno mnie zastanawia, dlaczego zmienili lampy w sedanie i Sandero, ale już w MCV tego nie zrobili :D
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-07-19, 19:16   

Może za słabo sie sprzedaje MCV i za dużo lamp na tył im zostało to nic nie zmieniali :mrgreen:

A i z ciekawości ciekawa promocja na min MCV co się załapałem:

- pełne ubezpieczenie 0,9 % pierwszy rok - wyszło mnie 358zł :shock:

- pakiet przeglądów na 5 lat / 80 tys km - 899zł :->


Po kolejnej trasie wychodzi podsumowanie dla kombinacji 1.0 SCe w MCV-ce: Jest to auto dla jeżdżących przepisowo, bez aspiracji na wyprzedzanie pojazdów, które lecą 100/110 i więcej. Mając te auto jako rodzinne zdecydowanie brałbym 0,9 turbo.

Sam jeżdżę jako 1 osoba, czasem w 2 osoby + bagaż łączny 40-100kg. Wyjeżdżam z zapasem w trasy a drugą część pokonuję po godzinie 1:00 w nocy do samego rana więc tym bardziej nie cisnę kiedy zwierzaki pakują się przed auto.

To już moje n-te auto "do roboty" mające okolice 14-15s do setki więc wiem, że mam do czynienia z mułem ale mi to nie przeszkadza :-P
 
Obywatel MK 



Marka: Dacia
Model: Duster II Blanc Glacier
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Posty: 736
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-07-19, 22:47   

Lać dobry olej, często zmieniać filtry, jeździć i nie przejmować się. A punktów za wyprzedzanie i pierwszeństwo spod świateł nikt nie daje oprócz glin.
Dokąd ten kierowca tak się spieszy? :-D
_________________
Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2019-07-19, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-07-20, 09:43   

No jasne ;-)

Swoją drogą coś zmienili w zaleceniach serwisowych i wymana oleju jest zapisana co 30 tys km lub 2 lata :lol: co oczywiście jest totalną pomyłką nawet przy stosowanych olejach "long life"
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2019-07-20, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-07-20, 13:54   

Ftt napisał/a:
No jasne ;-)

Swoją drogą coś zmienili w zaleceniach serwisowych i wymana oleju jest zapisana co 30 tys km lub 2 lata :lol: co oczywiście jest totalną pomyłką nawet przy stosowanych olejach "long life"

Ooo to kolejna zmiana (po otwieraniu wlewu z wnętrza w wersji open), u mnie jest co 20 tys. lub rok
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-20, 14:00   

Ftt napisał/a:
No jasne ;-)

Swoją drogą coś zmienili w zaleceniach serwisowych i wymana oleju jest zapisana co 30 tys km lub 2 lata :lol: co oczywiście jest totalną pomyłką nawet przy stosowanych olejach "long life"


No akurat może poprawili jakość i masz "padakę" według moich doświadczenń z ostatnich 16 lat w Reanault Thalia 1,4 6v z 2003 i Fluence 1,6 16v miałem zalecany olej elf efoluton 5w30 i stosowałem się do zaleceń wymieniając co 30 tys km talią zrobiłem 280 tys km fluence 201 z tego 160 na lpg i silniki były w idealnej kondycji. Tak ze pisanie subiektywnych i nieuzasadnionych przemyśleń z dupy jest niecelowe dla innych serów i jest totalna pomyłką
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-07-20, 14:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-20, 14:01   

bartos123 napisał/a:
Ftt napisał/a:
No jasne ;-)

Swoją drogą coś zmienili w zaleceniach serwisowych i wymana oleju jest zapisana co 30 tys km lub 2 lata :lol: co oczywiście jest totalną pomyłką nawet przy stosowanych olejach "long life"

Ooo to kolejna zmiana (po otwieraniu wlewu z wnętrza w wersji open), u mnie jest co 20 tys. lub rok

No z całym szacunkiem masz silnik podstawowy =najtańszy w ofercie czego masz się spodziewać i do czego porównywać?
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 104
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-07-20, 14:09   

gawel napisał/a:
bartos123 napisał/a:
Ftt napisał/a:
No jasne ;-)

Swoją drogą coś zmienili w zaleceniach serwisowych i wymana oleju jest zapisana co 30 tys km lub 2 lata :lol: co oczywiście jest totalną pomyłką nawet przy stosowanych olejach "long life"

Ooo to kolejna zmiana (po otwieraniu wlewu z wnętrza w wersji open), u mnie jest co 20 tys. lub rok

No z całym szacunkiem masz silnik podstawowy =najtańszy w ofercie czego masz się spodziewać i do czego porównywać?

Porównuje taką samą wersję i taki sam silnik z dwóch kolejnych roczników - w czym widzisz problem ?
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-20, 14:12   

bartos123 napisał/a:
gawel napisał/a:
bartos123 napisał/a:
Ftt napisał/a:
No jasne ;-)

Swoją drogą coś zmienili w zaleceniach serwisowych i wymana oleju jest zapisana co 30 tys km lub 2 lata :lol: co oczywiście jest totalną pomyłką nawet przy stosowanych olejach "long life"

Ooo to kolejna zmiana (po otwieraniu wlewu z wnętrza w wersji open), u mnie jest co 20 tys. lub rok

No z całym szacunkiem masz silnik podstawowy =najtańszy w ofercie czego masz się spodziewać i do czego porównywać?

Porównuje taką samą wersję i taki sam silnik z dwóch kolejnych roczników - w czym widzisz problem ?

W niczym jest cos takiego jak rozwój marki kiedyś robili gorszy sprzęt ale teraz wydłużyli przeglądy i dają na to gwarancję gdyby produkowali padkę jak kiedyś to by tego nie robili przeglądy co 30 tys km są od co najmniej 20 lat normalnością dlatego nie wybierałem wiśwagenów i skody bo to gowna.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-07-28, 15:52   

Co nieco dodam o spalaniu - na ten moment 2 pełne tankowania na tym samym dystrybutorze do pierwszego odbicia :-) Zużycie liczone z dystrybutora - nie mam komputera pokładowego w Open-ie.

6,95 / 100 km

Niemal 100% klima, 50% trasa 80-110 km/h drugie 50% korki w Poznaniu, sporo klimy na postoju - wystana z dobra 1 godzina bez jazdy.

Drugie tankowanie i wynik spalania 3,48 :shock: ale jest jedno ALE a nawet więcej :-P

1. Nocna trasa po 320km, bez korków, zabudowanego, świateł
2. Jazda BEZ klimy
3. Jechałem sam + 60kg bagażu
4. W jedną stronę jazda prawym pasem za tirami 85-90 km//h
5. Droga powrotna jazda podobna 80-90 km/h
6. Miałem zapas czasu i słuchając audycji z YouTube'a byłem w stanie przeżyć dotrzymywania tempa tirom ;-)

Kolejne jazdy będą bez takich udziwnień ale sam jestem ciekaw wyników z przelotów na trasach 90-110 km/h wraz z zabudowanymi po drodze.
Ostatnio zmieniony przez Ftt 2019-07-28, 15:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-07-28, 16:03   

Ftt, jestem w szoku i gratuluję :shock:
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-08-06, 23:52   

Spalania ciąg dalszy z 3 tankowań utrzymuje się na poziomie 4,9-5,2 w cyklu mieszanym z 70% tras 90-110 km/h.

Sandero 1.2 paliło 5.5-5.7, a Fiat Tipo 1.4 95km wciąga 6.5-6.8 więc przynajmniej w temacie spalania duży plus dla 1.0 SCe.

Niedługo 3 tys i wymiana oleju po dotarciu, na pewno nie zaszkodzi a nigdy nie wiadomo czy będzie zmiana auta jak dotąd co 3 lata czy jednak będzie musiało zostać 2-3x dłużej więc dbać warto ;-)

Po przebiegu ok 1500km silnik nieco uspokoił się w temacie wibracji i płynniej się zbiera więc teraz się jeździ ok. Generalnie nie ma co jęczeć - jeździ tak jak powinno jeździć 1.0 w 3 garach i 73 koniach w 1080 kg samochodzie :roll: Muł bo muł ale za to oszczędny 8-)
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-07, 04:41   

Gratuluję wyników u mnie 28 dzień eksploatacji na liczniku ponad 2800 km i faktycznie samochód chyba przyspieszył pięknie się to zbiera i pali nieźle jak na razie 6,6 LPG i 5,1 benzyny prędkość od 60 do 130. Powiem tak komfort przy 150 jest na prawdę bardzo dobry również ani głośno ani trzęsie silnik wydaje takie ciche basowe mruczenie.

Co do leju to wymiana po 3 tys km to raczej chyba nie ma sensu bo to nie te czasy nawet w silniku sce, ja we Fluence zmieniłem 1 raz olej po 10 tys i spokojnie dożył pod moja nogą ponad 200 tys w 6 lat i pojechał dalej do innego właściciela. Po prostu zmiana oleju po 3 tysiącach ma sens jeżeli zmieniasz rodzaj oleju zwłaszcza na wyższej klasy i to trzeba zrobić szybko.
Ostatnio zmieniony przez gawel 2019-08-07, 04:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-08-07, 13:34   

gawel napisał/a:
Po prostu zmiana oleju po 3 tysiącach ma sens jeżeli zmieniasz rodzaj oleju zwłaszcza na wyższej klasy i to trzeba zrobić szybko.

To znaczy że jakbym chciał zmienić olej na lepszy po np. 50tys. km to już nie mogę? Dlaczego? Bez żadnych podtekstów, po prostu nie wiem. Podobno człowiek uczy się całe życie :-)
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 356
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-08-07, 13:50   

Hiszpan_JS napisał/a:
gawel napisał/a:
Po prostu zmiana oleju po 3 tysiącach ma sens jeżeli zmieniasz rodzaj oleju zwłaszcza na wyższej klasy i to trzeba zrobić szybko.

To znaczy że jakbym chciał zmienić olej na lepszy po np. 50tys. km to już nie mogę? Dlaczego? Bez żadnych podtekstów, po prostu nie wiem. Podobno człowiek uczy się całe życie :-)


Gorszy / lepszy

to znaczy mineralny lub półsyntetyk/ fullsyntetyk


oleje wyższej klasy są rzadsze i bardziej czyszczące silnik. Jeżeli więc silnik będzie zjechany na gorszym oleju to po wlaniu i umyciu sie na lepszym silnik traci kompresję i ma ciąg jak stary kapeć. Czy 50 tys to już by załatwiło silnik? mYslę ze już jakiś stopień zuzycia on posiada nowy nie ejst
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 15:01   

http://www.daciaklub.pl/f...1791485#1791485

telecaster1951 napisał/a:
Zacznijmy od tego że oznaczenia lepkości nie mają nic do tego czy olej jest syntetyczny czy nie. To zależy wyłącznie od baz olejowych użytych w produkcji.
Mity o tym że zmiana z oleju bardziej lepkiego na mniej powoduje rozszczelnienie silnika można wsadzić między bajki. Jeżeli pierścienie przepuszczają zbyt dużo oleju, to bardziej lepki olej tylko maskuje problem. Mało tego, olej jest w takim przypadku i tak spalany, bo pierścienie nie zbiorą całości filmu, ale lepkość oleju spowoduje że ta ilość będzie mniejsza. Poza tym silnik pracuje na oleju innym, niż ten przewidziany do niego, co powoduje szybsze zużywanie się elementów motoru. Im bardziej lepki olej, tym film olejowy grubszy, to prawda, ale też przez kilka sekund po odpaleniu silnik pracuje na sucho. Na oleju zgodnym ze specyfikacją już jeden obrót wystarcza żeby wypełnić arterie olejowe. Na oleju bardzo lepkim trwa to z 10 - 20 obrotów wału. 20 cykli pracy absolutnie na sucho. Remont silnika w takim przypadku będzie bardzo kosztowny.
Lejemy olej taki, jaki jest w instrukcji i koniec. A jak silnik zaczyna brać olej, to robimy tzw. mały remont silnika, czyli ściągnięcie rozrządu, głowicy, miski, wyjęcie wału, wymiana pierścieni na tłokach, panewek na korbowodach, ewentualne szlifowanie.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-08-07, 15:22   

Jak dotąd wszystkie auta, które miałem od nowego zawsze zaliczały wymianę oleju z filtrem po 3-4 tys km. O dziwo to właśnie Sandero 1.2 miało najwięcej opiłków metalu na filtrze, które szło zebrać magnesem, to samo tyczyło się końcówki miarki oleju.

Wiem, że obecne silniki są wykonane precyzyjne i bardziej jest to układanie się silnika niż docieranie ale znaczne opiłki były w każdym aucie więc to może być takie "słodkie pierd****ie" producentów samochodów. Tak samo jak oleje long-life i zmiana co 30 tys km.

Miesięcznie wychodzi mi różnie przebiegu od 2 do 10 tys km więc niech ta litrowa popierdółka potrzyma te 3 lata - max 5 bez remontów i przejażdżek na lawecie ;-)
 
Hiszpan_JS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Cze 2019
Posty: 303
Skąd: Tarnów... okolice :)
Wysłany: 2019-08-07, 18:44   

Dzięki za wyjaśnienia. Chociaż pojawiły się wątpliwości :-P . Olej wyższej klasy wcale nie musi być rzadszy. Przykład: MOBIL1 0W40 i ELF Evolution 500 15W40. Obydwa mają klasę jakości CF. Druga sprawa to zawartość środków czyszczących. Przecież to nie zależy, czy baza jest mineralna czy syntetyczna, tylko od dodatków.
Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie :oops:
_________________
Ignorancja może być skorygowana przy pomocy książki. Głupota wymaga strzelby i szpadla.
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2019-09-01, 20:37   

Na ten moment nie mam za wiele do powiedzenia, auto po prostu jeździ i wszystko jest ok ;-)

Ostatnie spalanie z tras z trzymianiem licznikowych 100 km/h 100% klima + kręcenie się po większych miastach przelotowo zawsze poniżej 5 litrów więc nie mam pytań :->
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne