Wysłany: 2010-06-22, 06:17 Duster + kratka (van) = brak homologacji na hak
Dowiedziałem się, że do Dustera w wersji ciężarowej (z kratką) nie ma możliwości zamówienia i zainstalowania haka, ponieważ auto takie nie przejdzie przeglądu technicznego. Podczas zgłaszania auta do homologacji Renault Polska przez pomyłkę nie wpisał w zgłoszeniu homologacyjnym w wyposażeniu haka i teraz klienci mają problem.
Renault obiecuje, że postarają się to jak najszybciej naprawić, ciekawy jestem kiedy naprawią błąd i kiedy będzie można dokupić hak...
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-22, 10:23
Ale przecież autem z hakiem bez wbicia w dowód można jeździć. Nie można tylko ciągnąć przyczepy. Jeśli komuś zależy np. tylko na przewozie rowerów, to nie ma problemu.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1092 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-22, 10:33
matucha napisał/a:
Ale przecież autem z hakiem bez wbicia w dowód można jeździć. Nie można tylko ciągnąć przyczepy. Jeśli komuś zależy np. tylko na przewozie rowerów, to nie ma problemu.
hmmm... wydaje mi się że upierdliwy policjant mógłby narobić z tego powodu kłopotów.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-22, 10:38
Ja to mówię z doświadczenia, gdyż w pierwszym aucie w domu hak był założony "dla bezpieczeństwa" i nigdy nie był wbity w dowód.Przecież jak założysz hak, to musisz i tak jechać na przegląd i możesz tak jechać. W związku z tym:
"Panie władzo, dopiero dzisiaj rano założyłem... "
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-06-22, 10:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1092 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-22, 12:27
matucha napisał/a:
Ja to mówię z doświadczenia, gdyż w pierwszym aucie w domu hak był założony "dla bezpieczeństwa" i nigdy nie był wbity w dowód.Przecież jak założysz hak, to musisz i tak jechać na przegląd i możesz tak jechać. W związku z tym:
"Panie władzo, dopiero dzisiaj rano założyłem... "
taaa... i założyli go razem z bagaznikiem rowerowym, z rowerami i zapakowali ci samochód na wczasy ;)
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?
Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa.
Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-22, 14:42
Samochód który nie ma zrobionej fabrycznej homologacji na montaż haka nie może mieć go założonego.
Taka sytuacja była np. w UNO po 2000 roku a są samochody które mają obligatoryjny zakaz montażu haków np Audi TT.
Co do montażu haka bez legalizacji to szanujący się diagnosta uwali Wam na przeglądzie mimo zapewnień że hak ma być tylko pod bagażnik rowerowy.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1092 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-22, 15:34
slawek_torun napisał/a:
matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?
Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa.
Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę...
No to zostanie Ci zakup wersji bez kratki, co wiąże się z brakiem odliczenia VAT od paliwa i mniejszym odliczeniem VAT przy zakupie samochodu. Nie wiem jak na tę chwilę wygląda odlicznie VAT od przeglądów od samochodu osobowego ?
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?
Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa.
Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę...
No to zostanie Ci zakup wersji bez kratki, co wiąże się z brakiem odliczenia VAT od paliwa i mniejszym odliczeniem VAT przy zakupie samochodu. Nie wiem jak na tę chwilę wygląda odlicznie VAT od przeglądów od samochodu osobowego ?
Tak trochę z innej strony - przepisy od odliczaniu VAT w pełni mają zostać zniesione najpóźniej 1 stycznia 2011...
Sam zastanawiałem się nad zamówieniem Dustera z kratką (bo i tak będzie na firmę), ale z tego względu zrezygnowałem.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-22, 19:14
Jasne, wszystko pięknie ładnie tylko na załatwienie formalności związanych z wpisem haka do dowodu masz 30 dni - dostajesz fakturę na zakup i/lub montaż haka i od daty na tej fakturze masz 30 dni na zrobienie dodatkowego badania i załatwienia wpisu w dowodzie. Przez ten czas musisz fakturkę wozić przy sobie (zanim załatwisz sprawę do końca). Podobnie wygląda sprawa z instalacją lpg tylko że tam jest potrezebny jeszcze wyciąg ze świadectwa homologacji instalacji gazowej (papierek potwierdzający że instalacja jest dopuszczona do sprzedaży, spełnia normy bezpieczeństwo itp itd...)
Auto jest już u dealera. Przyjechało z fabryki bez haku, został on zainstalowany przez pracownika ASO. W dokumentach do rejestracji w miejscu "dopuszczalna masa przyczepy" wpisane jest 0,000 i podobnie na tabliczce znamionowej na słupku "B" prawych drzwi.
Na razie będę jeździł bez homologacji, no chyba, że ktoś z Was podsunie mi pomysł, jak zalegalizować ten hak, bo stacja kontroli pojazdów na podstawie dokumentów auta nie chce się tego podjąć...
No żartujesz sobie… A to niby czemu? Ja także dopłaciłem do haka i też nie dostałem homologacji – po zarejestrowaniu pojazdu podjechałem na pierwszą lepszą stację diagnostyczną, tam mi zrobili badanie za 35PLN i z tym badaniem do urzędu miasta przy odbiorze twardego dowodu – od ręki wbili i w dowód rejestracyjny i w kartę pojazdu. Różnica między nami polega tylko na tym, że Ty masz Duster’a a ja Sandero…
Wysłany: 2015-06-17, 21:14 Problem z legalizacją haka holowniczego w Duster
Witam,
Mam pytanie czy ktoś miał może problem z legalizacją haka holowniczego w Duster?
Opiszę po kolei mój problem.
Kupiłem auto w 2010 u dealera w Łomży - nigdy więcej u niego. Po pewnym czasie założyłem hak automatyczny w firmie steelcar w Markach - rewelacja.
Jeździłem ciągałem przyczepki zapominając wogule o przeglądzie technicznym i wbicia haka w dowód.
Pewnego wieczora ciągnąc przyczepkę miałem kontrolę policyjną i okazało się, że nie mam wbitego haka w dowód, policjant był wyrozumiały - puscił mnie. Następnego dnia pojechał do stacji diagnostycznej w celu przeglądu a tam się okazało, że w dowodzie mam wbitą DMC kompletu (auta i przyczepki) równą masie całkowitej auta. Pozycja określająca masę przyczepki była z wartością 0kg. Kupując auto byłem świadomy, że będę mógł ciągnąć przyczepkę. Sprawdziłem na tabliczce znamionowej - takie same wartości.
Szukam porady co z tym dalej można zrobić.
Wysłany: 2015-06-17, 21:36 Re: Problem z lagalizacją haka holowniczego w Duster
rafalik77 napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy ktoś miał może problem z legalizacją haka holowniczego w Duster?
Opiszę po kolei mój problem.
Kupiłem auto w 2010 u dealera w Łomży - nigdy więcej u niego. Po pewnym czasie założyłem hak automatyczny w firmie steelcar w Markach - rewelacja.
Jeździłem ciągałem przyczepki zapominając wogule o przeglądzie technicznym i wbicia haka w dowód.
Pewnego wieczora ciągnąc przyczepkę miałem kontrolę policyjną i okazało się, że nie mam wbitego haka w dowód, policjant był wyrozumiały - puscił mnie. Następnego dnia pojechał do stacji diagnostycznej w celu przeglądu a tam się okazało, że w dowodzie mam wbitą DMC kompletu (auta i przyczepki) równą masie całkowitej auta. Pozycja określająca masę przyczepki była z wartością 0kg. Kupując auto byłem świadomy, że będę mógł ciągnąć przyczepkę. Sprawdziłem na tabliczce znamionowej - takie same wartości.
Szukam porady co z tym dalej można zrobić.
Musisz dorwac homologaje i isc do wydzialu komunikacji w celu poprawy dowodu.
Ps umnie jest 1200 i 630 kg przy pozyvji O1i O2
dla dustera 4x4 z 1.6 16 v
Masa własna pojazdu (kg) 1250
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 724
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 526
Dopuszczalna masa całkowita DMC (kg) 1800
Masa maksymalna samochodu z przyczepą (kg) 3300
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) 1500
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) 660
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-17, 21:42, w całości zmieniany 3 razy
Mam wpisane :
Masa pojazdu gotowa do jazdy - 1363kg
Maksymalna masa całkowita - 1820kg
Przyczepy z osią centralną 0kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 0kg
Do wydziału nie mam po co iśc bo świadectwo homologacji zgadza się z tabliczką znamionową.
Mam auto Duster 1,6 benzyna 4x4.
Czy ktoś ma inny pomysł
Mam wpisane :
Masa pojazdu gotowa do jazdy - 1363kg
Maksymalna masa całkowita - 1820kg
Przyczepy z osią centralną 0kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 0kg
Do wydziału nie mam po co iśc bo świadectwo homologacji zgadza się z tabliczką znamionową.
Mam auto Duster 1,6 benzyna 4x4.
Czy ktoś ma inny pomysł
Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe z kratką i na 4 osoby.
W innych autach to nie preszkadzało - miałem fabię ciężarową i masy były rózne tzn mozna było zalegalizować hak
Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe z kratką i na 4 osoby.
W innych autach to nie preszkadzało - miałem fabię ciężarową i masy były rózne tzn mozna było zalegalizować hak
Czyli trza zmienic na osobowe i wtedy mozna haczyk miec :)
Byś może masz racje, że zmiana z "ciężarówki" na osobowe wystarczy. Mniemam, jednak , ze nie. Tabliczka znamionowa auta pozostaje mimo, iz auto zmienia swe przeznaczenie i jest na stałe przyczepiona do swego pojazdu. Na tabliczce jest wyraźnie wpisane 0 kg dla przyczepki.
W tej chwili napisałem pismo do Renault i będę czekał cierpliwie.
Może ktoś miał albo ma taki sam przypadek albo juz się z tym uporał. Czekam na informację
Byś może masz racje, że zmiana z "ciężarówki" na osobowe wystarczy. Mniemam, jednak , ze nie. Tabliczka znamionowa auta pozostaje mimo, iz auto zmienia swe przeznaczenie i jest na stałe przyczepiona do swego pojazdu. Na tabliczce jest wyraźnie wpisane 0 kg dla przyczepki.
W tej chwili napisałem pismo do Renault i będę czekał cierpliwie.
Może ktoś miał albo ma taki sam przypadek albo juz się z tym uporał. Czekam na informację
bo jest ciezarowka i dlatego ma 0 jak sie zmieni to ten wpis tez bedzie zmieniony :)
zrób przegląd na okręgowej stacji diagnostycznej, tam sie dowiesz czy można zmienić dane jeśli jest zarejestrowane auto jako ciężarowe,
jak kupiłem motocykl to w dowodzie rejestracyjnym miałem, że jest dwa miejsca, a w karcie pojazdu, że jednomiejscowy motocykl i musiałem na okręgowej stacji dostać dokument, że jednak jest dwumiejscowy, choć diagnosta na pierwszy rzut oka też stwierdził, że motocykl jest jednomiejscowy(pojechałem na przegląd z nakładką aerodynamiczna zamiast siedzenia-specjalnie), jak sie go zapytałem to poco są podnóżki z tyłu, to gość stwierdził, że wszelkie dane musi sprawdzić w komputerze i przyznał mi racje. wystawił zaświadczenie i dopiero wtyedy mogłem przerejestrować na siebie moto.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-18, 09:11
Karenzo napisał/a:
dla dustera 4x4 z 1.6 16 v
Masa własna pojazdu (kg) 1250
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 724
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 526
Dopuszczalna masa całkowita DMC (kg) 1800
Masa maksymalna samochodu z przyczepą (kg) 3300
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) 1500
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) 660
Ale wersja z kratką (ciężarówka) ma inne dane.
I 0 dla przyczepy.
Wieczorkiem postaram się zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego - teraz jest w mieście.
dane są z kosmosu i nikt z tym nic nie chce zrobić.
Renault telefonicznie się wypięło, teraz czekam na odpowiedź pisemną - może dostanę.
Na stacji diagnostycznej - okręgowa powiedzieli mi ze nie moga zrobić badan.
Sprawdził dowód rejestracyjny z tabliczką znamionową producenta i wszystko się zgadzało. Jakby tutaj były różnice - tabliczka by pokazywała jakąś wagę przyczepki większą niż 0kg, jak najbardziej wydałby zaświaqdczenie. Jeśłi jest wszystko na dówch dokumentach i na tabliczce niestety, ale on niczego nie może zrobić
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-18, 10:20
rafalik77 napisał/a:
Wieczorkiem postaram się zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego - teraz jest w mieście.
dane są z kosmosu i nikt z tym nic nie chce zrobić.
Dane niekoniecznie są z kosmosu - ładowność wersji ciężarowej jest wielokrotnie większa niż osobowej - takie były wymogi ustawy o VAT żebyś mógł odliczyć.
Jak nawalisz 500 kg do bagażnika (teoretycznie możesz), to może po prostu tylnej osi nie wystarczyć wytrzymałości, żeby dodatkowo obciążyć ją hakiem i ciężarem przyczepy.
Jeśli tak wyszło podczas homologacji, to nic nie zrobisz, poza przeróbką na osobowy, gdzie ładowność przestaje istnieć.
Teraz zresztą kratka do niczego Ci nie jest potrzebna, bo o odliczeniu vat decydują inne parametry niż wpis w dowodzie.
Więc spokojnie możesz przerobić auto na osobowe - zyskasz możliwość instalacji haka, pewnie też legalne piąte miejsce, nic przy tym nie tracąc (poza kilkuset zł opłaty za taką przeróbkę i przerejestrowanie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum