Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster + kratka (van) = brak homologacji na hak
Autor Wiadomość
slawek_torun 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Toruń / Poznań
Wysłany: 2010-06-22, 07:17   Duster + kratka (van) = brak homologacji na hak

Dowiedziałem się, że do Dustera w wersji ciężarowej (z kratką) nie ma możliwości zamówienia i zainstalowania haka, ponieważ auto takie nie przejdzie przeglądu technicznego. :shock: Podczas zgłaszania auta do homologacji Renault Polska przez pomyłkę nie wpisał w zgłoszeniu homologacyjnym w wyposażeniu haka i teraz klienci mają problem.

Renault obiecuje, że postarają się to jak najszybciej naprawić, ciekawy jestem kiedy naprawią błąd i kiedy będzie można dokupić hak... :roll:
_________________
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 816
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-22, 11:23   

Ale przecież autem z hakiem bez wbicia w dowód można jeździć. Nie można tylko ciągnąć przyczepy. Jeśli komuś zależy np. tylko na przewozie rowerów, to nie ma problemu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
r70 


Marka: obecnie: Citroen/Renault/Suzuki/Skoda
Model: obecnie: Berlingo/megane2/jimny4x4/pickup
Silnik: obecnie: 1.6hdi90/1.5dci82/1.5dci86/1.9d64
Rocznik: obecnie: 2006/2003/2008/1997
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 397
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-22, 11:33   

matucha napisał/a:
Ale przecież autem z hakiem bez wbicia w dowód można jeździć. Nie można tylko ciągnąć przyczepy. Jeśli komuś zależy np. tylko na przewozie rowerów, to nie ma problemu.

hmmm... wydaje mi się że upierdliwy policjant mógłby narobić z tego powodu kłopotów.
_________________
Jimny 4x4 ddis
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Wersja: [Inna]
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 816
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-22, 11:38   

Ja to mówię z doświadczenia, gdyż w pierwszym aucie w domu hak był założony "dla bezpieczeństwa" i nigdy nie był wbity w dowód.Przecież jak założysz hak, to musisz i tak jechać na przegląd i możesz tak jechać. W związku z tym:
"Panie władzo, dopiero dzisiaj rano założyłem... :-P "

Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-06-22, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: obecnie: Citroen/Renault/Suzuki/Skoda
Model: obecnie: Berlingo/megane2/jimny4x4/pickup
Silnik: obecnie: 1.6hdi90/1.5dci82/1.5dci86/1.9d64
Rocznik: obecnie: 2006/2003/2008/1997
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 397
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-22, 13:27   

matucha napisał/a:
Ja to mówię z doświadczenia, gdyż w pierwszym aucie w domu hak był założony "dla bezpieczeństwa" i nigdy nie był wbity w dowód.Przecież jak założysz hak, to musisz i tak jechać na przegląd i możesz tak jechać. W związku z tym:
"Panie władzo, dopiero dzisiaj rano założyłem... :-P "


taaa... i założyli go razem z bagaznikiem rowerowym, z rowerami i zapakowali ci samochód na wczasy ;)
_________________
Jimny 4x4 ddis
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
slawek_torun 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Toruń / Poznań
Wysłany: 2010-06-22, 15:35   

matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa. :-/

Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę... :roll:
_________________
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3207
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-22, 15:42   

Samochód który nie ma zrobionej fabrycznej homologacji na montaż haka nie może mieć go założonego.
Taka sytuacja była np. w UNO po 2000 roku a są samochody które mają obligatoryjny zakaz montażu haków np Audi TT.
Co do montażu haka bez legalizacji to szanujący się diagnosta uwali Wam na przeglądzie mimo zapewnień że hak ma być tylko pod bagażnik rowerowy.

Poczytajcie sobie to forum:
http://www.norcom.com.pl/...opic.php?t=3704
 
r70 


Marka: obecnie: Citroen/Renault/Suzuki/Skoda
Model: obecnie: Berlingo/megane2/jimny4x4/pickup
Silnik: obecnie: 1.6hdi90/1.5dci82/1.5dci86/1.9d64
Rocznik: obecnie: 2006/2003/2008/1997
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 397
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-22, 16:34   

slawek_torun napisał/a:
matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa. :-/

Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę... :roll:


No to zostanie Ci zakup wersji bez kratki, co wiąże się z brakiem odliczenia VAT od paliwa i mniejszym odliczeniem VAT przy zakupie samochodu. Nie wiem jak na tę chwilę wygląda odlicznie VAT od przeglądów od samochodu osobowego ?
_________________
Jimny 4x4 ddis
pozdrawiam
www.pawelpawlak.pl
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 339
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-06-22, 17:09   

r70 napisał/a:
slawek_torun napisał/a:
matucha napisał/a:
Swoją drogoą ciekawe, co by się stało, gdybyś założył hak z homologacją i pojechał z takim na przegląd. Czy w dowodzie po prostu nie ma wbitych mas dopuszczalnych?

Handlowiec z salonu mówił mi, że Duster z fabrycznie założonym hakiem nie przeszedł przeglądu ...więc lipa. :-/

Ja kupuję to auto do firmy i potrzebuję do ciągnięcia dwuosiowej przyczepy, więc raczej marne szanse na prześlizgnięcie się przez kontrolę... :roll:


No to zostanie Ci zakup wersji bez kratki, co wiąże się z brakiem odliczenia VAT od paliwa i mniejszym odliczeniem VAT przy zakupie samochodu. Nie wiem jak na tę chwilę wygląda odlicznie VAT od przeglądów od samochodu osobowego ?


Tak trochę z innej strony - przepisy od odliczaniu VAT w pełni mają zostać zniesione najpóźniej 1 stycznia 2011...

Sam zastanawiałem się nad zamówieniem Dustera z kratką (bo i tak będzie na firmę), ale z tego względu zrezygnowałem.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Wersja: [Inna]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2968
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-22, 20:14   

Jasne, wszystko pięknie ładnie tylko na załatwienie formalności związanych z wpisem haka do dowodu masz 30 dni - dostajesz fakturę na zakup i/lub montaż haka i od daty na tej fakturze masz 30 dni na zrobienie dodatkowego badania i załatwienia wpisu w dowodzie. Przez ten czas musisz fakturkę wozić przy sobie (zanim załatwisz sprawę do końca). Podobnie wygląda sprawa z instalacją lpg tylko że tam jest potrezebny jeszcze wyciąg ze świadectwa homologacji instalacji gazowej (papierek potwierdzający że instalacja jest dopuszczona do sprzedaży, spełnia normy bezpieczeństwo itp itd...)
 
slawek_torun 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Toruń / Poznań
Wysłany: 2010-08-17, 16:31   

Auto jest już u dealera. Przyjechało z fabryki bez haku, został on zainstalowany przez pracownika ASO. W dokumentach do rejestracji w miejscu "dopuszczalna masa przyczepy" wpisane jest 0,000 i podobnie na tabliczce znamionowej na słupku "B" prawych drzwi.

Na razie będę jeździł bez homologacji, no chyba, że ktoś z Was podsunie mi pomysł, jak zalegalizować ten hak, bo stacja kontroli pojazdów na podstawie dokumentów auta nie chce się tego podjąć... :-(
_________________
 
qubacen 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 95
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-08-19, 16:53   

No żartujesz sobie… A to niby czemu? Ja także dopłaciłem do haka i też nie dostałem homologacji – po zarejestrowaniu pojazdu podjechałem na pierwszą lepszą stację diagnostyczną, tam mi zrobili badanie za 35PLN i z tym badaniem do urzędu miasta przy odbiorze twardego dowodu – od ręki wbili i w dowód rejestracyjny i w kartę pojazdu. Różnica między nami polega tylko na tym, że Ty masz Duster’a a ja Sandero…
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2015-06-17, 22:14   Problem z legalizacją haka holowniczego w Duster

Witam,
Mam pytanie czy ktoś miał może problem z legalizacją haka holowniczego w Duster?
Opiszę po kolei mój problem.
Kupiłem auto w 2010 u dealera w Łomży - nigdy więcej u niego. Po pewnym czasie założyłem hak automatyczny w firmie steelcar w Markach - rewelacja.
Jeździłem ciągałem przyczepki zapominając wogule o przeglądzie technicznym i wbicia haka w dowód.
Pewnego wieczora ciągnąc przyczepkę miałem kontrolę policyjną i okazało się, że nie mam wbitego haka w dowód, policjant był wyrozumiały - puscił mnie. Następnego dnia pojechał do stacji diagnostycznej w celu przeglądu a tam się okazało, że w dowodzie mam wbitą DMC kompletu (auta i przyczepki) równą masie całkowitej auta. Pozycja określająca masę przyczepki była z wartością 0kg. Kupując auto byłem świadomy, że będę mógł ciągnąć przyczepkę. Sprawdziłem na tabliczce znamionowej - takie same wartości.
Szukam porady co z tym dalej można zrobić.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1284
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-06-17, 22:36   Re: Problem z lagalizacją haka holowniczego w Duster

rafalik77 napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy ktoś miał może problem z legalizacją haka holowniczego w Duster?
Opiszę po kolei mój problem.
Kupiłem auto w 2010 u dealera w Łomży - nigdy więcej u niego. Po pewnym czasie założyłem hak automatyczny w firmie steelcar w Markach - rewelacja.
Jeździłem ciągałem przyczepki zapominając wogule o przeglądzie technicznym i wbicia haka w dowód.
Pewnego wieczora ciągnąc przyczepkę miałem kontrolę policyjną i okazało się, że nie mam wbitego haka w dowód, policjant był wyrozumiały - puscił mnie. Następnego dnia pojechał do stacji diagnostycznej w celu przeglądu a tam się okazało, że w dowodzie mam wbitą DMC kompletu (auta i przyczepki) równą masie całkowitej auta. Pozycja określająca masę przyczepki była z wartością 0kg. Kupując auto byłem świadomy, że będę mógł ciągnąć przyczepkę. Sprawdziłem na tabliczce znamionowej - takie same wartości.
Szukam porady co z tym dalej można zrobić.


Musisz dorwac homologaje i isc do wydzialu komunikacji w celu poprawy dowodu.
Ps umnie jest 1200 i 630 kg przy pozyvji O1i O2
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4579
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-17, 22:41   

dla dustera 4x4 z 1.6 16 v
Masa własna pojazdu (kg) 1250
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 724
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 526
Dopuszczalna masa całkowita DMC (kg) 1800
Masa maksymalna samochodu z przyczepą (kg) 3300
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) 1500
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) 660
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-17, 22:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2015-06-17, 22:53   

Mam wpisane :
Masa pojazdu gotowa do jazdy - 1363kg
Maksymalna masa całkowita - 1820kg
Przyczepy z osią centralną 0kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 0kg

Do wydziału nie mam po co iśc bo świadectwo homologacji zgadza się z tabliczką znamionową.
Mam auto Duster 1,6 benzyna 4x4.
Czy ktoś ma inny pomysł
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1284
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-06-17, 22:59   

rafalik77 napisał/a:
Mam wpisane :
Masa pojazdu gotowa do jazdy - 1363kg
Maksymalna masa całkowita - 1820kg
Przyczepy z osią centralną 0kg
Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca 0kg

Do wydziału nie mam po co iśc bo świadectwo homologacji zgadza się z tabliczką znamionową.
Mam auto Duster 1,6 benzyna 4x4.
Czy ktoś ma inny pomysł


Auto na firme jako van ????
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2015-06-17, 23:46   

Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe z kratką i na 4 osoby.
W innych autach to nie preszkadzało - miałem fabię ciężarową i masy były rózne tzn mozna było zalegalizować hak
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1284
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-06-18, 07:49   

rafalik77 napisał/a:
Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe z kratką i na 4 osoby.
W innych autach to nie preszkadzało - miałem fabię ciężarową i masy były rózne tzn mozna było zalegalizować hak


Czyli trza zmienic na osobowe i wtedy mozna haczyk miec :)
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2015-06-18, 08:48   

Byś może masz racje, że zmiana z "ciężarówki" na osobowe wystarczy. Mniemam, jednak , ze nie. Tabliczka znamionowa auta pozostaje mimo, iz auto zmienia swe przeznaczenie i jest na stałe przyczepiona do swego pojazdu. Na tabliczce jest wyraźnie wpisane 0 kg dla przyczepki.
W tej chwili napisałem pismo do Renault i będę czekał cierpliwie.
Może ktoś miał albo ma taki sam przypadek albo juz się z tym uporał. Czekam na informację
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1284
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-06-18, 09:01   

rafalik77 napisał/a:
Byś może masz racje, że zmiana z "ciężarówki" na osobowe wystarczy. Mniemam, jednak , ze nie. Tabliczka znamionowa auta pozostaje mimo, iz auto zmienia swe przeznaczenie i jest na stałe przyczepiona do swego pojazdu. Na tabliczce jest wyraźnie wpisane 0 kg dla przyczepki.
W tej chwili napisałem pismo do Renault i będę czekał cierpliwie.
Może ktoś miał albo ma taki sam przypadek albo juz się z tym uporał. Czekam na informację


bo jest ciezarowka i dlatego ma 0 jak sie zmieni to ten wpis tez bedzie zmieniony :)
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Wiek: 48
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 114
Skąd: wrocław
Wysłany: 2015-06-18, 10:03   

zrób przegląd na okręgowej stacji diagnostycznej, tam sie dowiesz czy można zmienić dane jeśli jest zarejestrowane auto jako ciężarowe,
jak kupiłem motocykl to w dowodzie rejestracyjnym miałem, że jest dwa miejsca, a w karcie pojazdu, że jednomiejscowy motocykl i musiałem na okręgowej stacji dostać dokument, że jednak jest dwumiejscowy, choć diagnosta na pierwszy rzut oka też stwierdził, że motocykl jest jednomiejscowy(pojechałem na przegląd z nakładką aerodynamiczna zamiast siedzenia-specjalnie), jak sie go zapytałem to poco są podnóżki z tyłu, to gość stwierdził, że wszelkie dane musi sprawdzić w komputerze i przyznał mi racje. wystawił zaświadczenie i dopiero wtyedy mogłem przerejestrować na siebie moto.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3024
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-18, 10:11   

Karenzo napisał/a:
dla dustera 4x4 z 1.6 16 v
Masa własna pojazdu (kg) 1250
Nacisk na przednią oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 724
Nacisk na tylną oś pojazdu gotowego do jazdy (kg) 526
Dopuszczalna masa całkowita DMC (kg) 1800
Masa maksymalna samochodu z przyczepą (kg) 3300
Masa maksymalna przyczepy hamowanej (kg) 1500
Masa maksymalna przyczepy niehamowanej (kg) 660


Ale wersja z kratką (ciężarówka) ma inne dane.
I 0 dla przyczepy.
 
rafalik77 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Marki
Wysłany: 2015-06-18, 11:01   

Wieczorkiem postaram się zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego - teraz jest w mieście.
dane są z kosmosu i nikt z tym nic nie chce zrobić.
Renault telefonicznie się wypięło, teraz czekam na odpowiedź pisemną - może dostanę.
Na stacji diagnostycznej - okręgowa powiedzieli mi ze nie moga zrobić badan.
Sprawdził dowód rejestracyjny z tabliczką znamionową producenta i wszystko się zgadzało. Jakby tutaj były różnice - tabliczka by pokazywała jakąś wagę przyczepki większą niż 0kg, jak najbardziej wydałby zaświaqdczenie. Jeśłi jest wszystko na dówch dokumentach i na tabliczce niestety, ale on niczego nie może zrobić
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna]
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3024
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-18, 11:20   

rafalik77 napisał/a:
Wieczorkiem postaram się zrobić zdjęcie dowodu rejestracyjnego - teraz jest w mieście.
dane są z kosmosu i nikt z tym nic nie chce zrobić.


Dane niekoniecznie są z kosmosu - ładowność wersji ciężarowej jest wielokrotnie większa niż osobowej - takie były wymogi ustawy o VAT żebyś mógł odliczyć.
Jak nawalisz 500 kg do bagażnika (teoretycznie możesz), to może po prostu tylnej osi nie wystarczyć wytrzymałości, żeby dodatkowo obciążyć ją hakiem i ciężarem przyczepy.

Jeśli tak wyszło podczas homologacji, to nic nie zrobisz, poza przeróbką na osobowy, gdzie ładowność przestaje istnieć.
Teraz zresztą kratka do niczego Ci nie jest potrzebna, bo o odliczeniu vat decydują inne parametry niż wpis w dowodzie.
Więc spokojnie możesz przerobić auto na osobowe - zyskasz możliwość instalacji haka, pewnie też legalne piąte miejsce, nic przy tym nie tracąc (poza kilkuset zł opłaty za taką przeróbkę i przerejestrowanie).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne