DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe silniki w Dusterze - na E85 i z DPF
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 18:07   Nowe silniki w Dusterze - na E85 i z DPF

http://www.planetedacia.c...le+Duster..html

- będzie prawie to samo:

* 1.6 16v 105 E85 zamiast 1.6 16v 105 4x2 - za 300 € więcej (oprócz wersji podstawowej, której cena się nie zmienia);

* oraz 1.5 dCi 90 DPF 4x2 zamiast 1.5 dCi 85 4x2 - za 600 € więcej.


Co jednak ciekawe, drożeją również pozostałe wersje, z silnikiem 1.5 dCi 110 FAP - także o 300 €...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2017-10-30, 01:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 18:40   

laisar napisał/a:
oraz 1.5 dCi 90 DPF 4x2 zamiast 1.5 dCi 85 4x2 - za 600 € więcej.
Czyli wychodzi na to, że w silniku dCi - 1 KM kosztuje więcej o 120 Euro.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-07-09, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 19:22   

...a DPF jest gratis? No jakoś wątpię.. <;
 
Rysiob 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 350
Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-07-09, 19:33   

Tyle że oznaczenie dCi 90 nie musi oznaczać, że ten silnik ma dokładnie 90 KM :P Francuzi uwielbiają nieścisłości i jeden silnik, często również ten sam podtyp ma moc podawaną z różnicami 1-4 KM (np. 73, 74, 75, 77). Tak jest i z dCi 70, które ma 68 KM. Taką taktykę stosuje też PSA - np. HDI 110 ma czasem 109, czasem 110, a czasami nawet 112 KM.
_________________
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 20:12   

laisar napisał/a:
...a DPF jest gratis? No jakoś wątpię.. <;
O.K. na ten szczegół rzeczywiście nie spojrzałem - będę wdzięczny jak mi ktoś jeszcze wytłumaczy co znaczy to DPF i czym się różni od regularnego dCi?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 20:16   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cząstek_stałych
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-09, 20:27   

Dzięki Laisar już wiem wszystko ... poza tym, czego jeszcze nie wiem.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 21:33   

Co daja te zmiany oprocz wzrostu cen ? Moce te same, czy chodzi o norme Euro 5 ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 22:23   

Tak.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1387
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-09, 22:48   

patrząc na specyfikację renówek, 1.5dCi 90FAP naprawdę ma 90km (66kW),do tego minimalnie mniej pali niż wersja 1.5dCi 85KM bez FAP.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-10, 08:35   

Z tego co piszą to ustrojstwo raczej przysparza problemów niż korzyści, do tego jest awaryjne i cholernie drogie w serwisowaniu i naprawach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-10, 08:42   

Na pewno z DPF nie będzie palił mniej, oni zapewne to wyliczyli na podstawie mocy że więcej mocy silnik będzie palił mniej bo nie będzie ciśnięty.
Poza tym auto z DPF nie nadają się na taksówkę i do miasta, gdyż w bardzo szybkim tempie zawala się filtr i przybywa oleju w misce. Silnik leje ON żeby wypalić filtr a ten przedostaje się do miski zamiast spalać.W bardzo szybkim tempie można zatrzeć silnik. Było nawet w TVN Turbo kamera jak taksiarz kupił Chevroleta lacetti diesla z DPF i mu oleju przybywało cały czas hehe :->
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-10, 10:12   

Od DPFu nie przybywa oleju silnikowego, tylko napędowego w silnikowym :) zwłaszcza w Fordach. FAP działa na innej zasadzie niż DPF i nie wypala filtra dodatkowa dawką paliwa, tylko do spalin dodaje sie mocznika z flaszki, którą trzaba w serwisie co jakis czas uzupełniać.

Do laisara mam pytanie o zmiany w silniku 1.6 16V o co chodzi z E85, bo E85 jest raczej znany jako etanol do napędu.

Z czego zrozumiałem chodzi właśnie o etanol, wtedy zazwyczaj modyfikacja wiąze się z utwardzeniem zaworów i wariatorem zapłonu, czasem z jakimś podgrzewaniem silnika w mrozy, w sumie wszystie te rzeczy idealnie pasują do LPG
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-10, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-10, 12:54   

Zawory są pewnie sodem chłodzone tak jak w innych konstrukcjach na etanol i są z innego materiału, poza tym w renault ci tego silnika nie przerobią na gaz, w salonie montują tylko do zwykłego 1.6 16V. W ogóle cała opłacalność jazdy na etanolu jest wątpliwa, etanolu spala więcej 20-30% tak jak lpg.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-10, 14:30   

Zawory sa chemicznie utwardzane, a zmiany w wersji E85 dobrze słuza instalacji LPG, to tyle co chciałem powiedzieć. Opłacalność etanolu i jego dostępność jest zerowa
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-10, 14:57   

To u nas te silnikowe- FAPowe zmiany będą przed końcem tego roku czy już w nowym?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-10, 16:25   

Teoretycznie powinny być chyba od września - bo tak zdaje się zaczyna obowiązywać Euro5.


jan ostrzyca napisał/a:
ustrojstwo raczej przysparza problemów niż korzyści, do tego jest awaryjne i cholernie drogie w serwisowaniu i naprawach

TAXI AIRPORT napisał/a:
auto z DPF nie nadają się na taksówkę i do miasta

Już chyba nie: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=50774#50774 i dalsza dyskusja...


adams napisał/a:
FAP działa na innej zasadzie niż DPF

Nie do końca - to po prostu tylko nazwy w różnych jeżykach: Filtre À Particules / Diesel Particulate Filter.

Natomiast różnice w zasadzie działania i regeneracji to już inwencja własna poszczególnych producentów.

Jak jest w renówkowych - zostało już wyjaśnione w dyskusji z powyżej przywołanego linku.



Cytat:
E85 jest raczej znany jako etanol do napędu

No i właśnie dokładnie o to chodzi (:

Zmiany były opisane w http://www.daciaklub.pl/f...p?p=43538#43538 i http://www.daciaklub.pl/f...p?p=24727#24727

Aczkolwiek 1.6 16v i tak jest już wystarczająco dobry do LPG - to tylko dla 1.6 8v przeróbka na E85 była dość cenna pod tym kątem.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-10, 18:51   

adams napisał/a:
...etanolu (...) dostępność jest zerowa

A ja myślałem, że te czasy juz dawno minęły. :lol:

A bardziej poważnie. Przecież z produkcją biopaliwa nie powinno być wielkiego problemu. Skandynawscy rolnicy sami produkują biodiesla.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-07-10, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-10, 20:11   

Beckie napisał/a:
adams napisał/a:
...etanolu (...) dostępność jest zerowa

A bardziej poważnie. Przecież z produkcją biopaliwa nie powinno być wielkiego problemu. Skandynawscy rolnicy sami produkują biodiesla.

zrób to w PL a zobaczysz, że przecietny urzędnik ze skarbówki przekroszy prędkosć światła
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-11, 11:14   

Gorąco jest, to nie chce mi się szukać, ale wydawało mi się, że i u nas były plany wprowadzenia czegoś podobnego? (Tzn. ostatnio, nie lata temu).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3763
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-12, 09:16   

Co innego bioestry z olejów roślinnych (produkcja jest banalna , wystarczy wytłaczarka do nasion i alkohol metylowy do estryfikacji - technologia znana od czasów pana Rudolfa Diesla jego pierwsze silniki z zapłonem samoczynnym korzystały z takiego paliwa) a co innego destylacja etanolu - tu już proces jest zdecydowanie trudniejszy zwłaszcza usunięcie resztek wody z destylatu - sam baniak na zacier i czajnik z wężownicą nie wystarczą.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne