Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-07-09, 19:33
Tyle że oznaczenie dCi 90 nie musi oznaczać, że ten silnik ma dokładnie 90 KM :P Francuzi uwielbiają nieścisłości i jeden silnik, często również ten sam podtyp ma moc podawaną z różnicami 1-4 KM (np. 73, 74, 75, 77). Tak jest i z dCi 70, które ma 68 KM. Taką taktykę stosuje też PSA - np. HDI 110 ma czasem 109, czasem 110, a czasami nawet 112 KM.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-10, 08:35
Z tego co piszą to ustrojstwo raczej przysparza problemów niż korzyści, do tego jest awaryjne i cholernie drogie w serwisowaniu i naprawach.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-10, 08:42
Na pewno z DPF nie będzie palił mniej, oni zapewne to wyliczyli na podstawie mocy że więcej mocy silnik będzie palił mniej bo nie będzie ciśnięty.
Poza tym auto z DPF nie nadają się na taksówkę i do miasta, gdyż w bardzo szybkim tempie zawala się filtr i przybywa oleju w misce. Silnik leje ON żeby wypalić filtr a ten przedostaje się do miski zamiast spalać.W bardzo szybkim tempie można zatrzeć silnik. Było nawet w TVN Turbo kamera jak taksiarz kupił Chevroleta lacetti diesla z DPF i mu oleju przybywało cały czas hehe
Od DPFu nie przybywa oleju silnikowego, tylko napędowego w silnikowym :) zwłaszcza w Fordach. FAP działa na innej zasadzie niż DPF i nie wypala filtra dodatkowa dawką paliwa, tylko do spalin dodaje sie mocznika z flaszki, którą trzaba w serwisie co jakis czas uzupełniać.
Do laisara mam pytanie o zmiany w silniku 1.6 16V o co chodzi z E85, bo E85 jest raczej znany jako etanol do napędu.
Z czego zrozumiałem chodzi właśnie o etanol, wtedy zazwyczaj modyfikacja wiąze się z utwardzeniem zaworów i wariatorem zapłonu, czasem z jakimś podgrzewaniem silnika w mrozy, w sumie wszystie te rzeczy idealnie pasują do LPG
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-07-10, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-10, 12:54
Zawory są pewnie sodem chłodzone tak jak w innych konstrukcjach na etanol i są z innego materiału, poza tym w renault ci tego silnika nie przerobią na gaz, w salonie montują tylko do zwykłego 1.6 16V. W ogóle cała opłacalność jazdy na etanolu jest wątpliwa, etanolu spala więcej 20-30% tak jak lpg.
Zawory sa chemicznie utwardzane, a zmiany w wersji E85 dobrze słuza instalacji LPG, to tyle co chciałem powiedzieć. Opłacalność etanolu i jego dostępność jest zerowa
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3763 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-12, 09:16
Co innego bioestry z olejów roślinnych (produkcja jest banalna , wystarczy wytłaczarka do nasion i alkohol metylowy do estryfikacji - technologia znana od czasów pana Rudolfa Diesla jego pierwsze silniki z zapłonem samoczynnym korzystały z takiego paliwa) a co innego destylacja etanolu - tu już proces jest zdecydowanie trudniejszy zwłaszcza usunięcie resztek wody z destylatu - sam baniak na zacier i czajnik z wężownicą nie wystarczą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum