Wiemy, że Dacia Duster jest tania. Wiemy, że ma kierowcy sporo do zaoferowania. Ale dla jakiego odbiorcy jest skierowane to auto? Możemy to ustalić jedynie poprzez porównanie z innymi aut. W naszym porównaniu Dacia Duster kontra Citroen C3, Opel Astra i Nissany Cube oraz Qashqai
- niestety, odpowiedzi na pytanie czytelnik się nie doczeka...
...Ale za to może przeczytać zdanie, które do niedawna byłoby zdumiewające ((:
Cytat:
Dacia Duster jest ostatnia jeżeli chodzi o ilość przyznanych punktów, ale moralnie jest zwycięzcą tego porównania
Poprostu uwielbiam czytać niemieckie wypociny nazywane "testami" czy "porównaniami" samochodów. Nie będę wiele komentował. Każdy kto choć trochę chce się zastanowić nad tym co czyta będzie świadom "patriotyzmu", tej, tak zwanej gazety motoryzacyjnej. Jednak ten artykuł jest o dziwo dość stonowany... czyżby zmiany?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Osfald 2010-06-07, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
My tu oczywiście nie prowadzimy żadnego specjalnego Archiwum Represjonowania Dacii <; ale jak się wczytać w dawne teksty oraz nieco nowsze, to ostatnio - tak od roku? - wydaje się, że rzeczywiście widać znaczącą zmianę ocen i tonu, w jakim się o marce pisze.
Niestety, mimo wrodzonego optymizmu jakoś wątpię, żeby panowie redaktorzy faktycznie zmienili swoje postrzeganie Dacii - osobiście raczej przypuszczam, że po prostu nie chcą zbyt mocno pisać w kontrze do czytelników, którzy coraz częściej widzą Daćki i ich właścicieli i mogą skonfrontować "fakty prasowe" ("zgroza - brzydkie rdzewiejące taczki opakowane w tanie plastiki!" <;) z rzeczywistością ("żadne cuda na kiju, ale zwyczajne, porządne auta")... (:
Cytat:
Dacia Duster jest ostatnia jeżeli chodzi o ilość przyznanych punktów, ale moralnie jest zwycięzcą tego porównania
Bełkot!
Jakie kryterium porównania zostało zastosowane, auta od sasa do Lhas(a/y) ? Jakie podobne właściwości ?! Duster i C3 :hock: Duster i O. Astra Duster i N. Kubeł
fuj.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-07, 21:38
Przypominają mi się wypowiedzi pana Gmocha w przerwie meczu naszej reprezentacji - przegrywamy 0:3, ale ww jegomość twierdzi iż "mentalnie to my jesteśmy lepsi" :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1384 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-08, 10:01
mnie zatanawiają uwagi na tematy układu hamulowego... na jeździe próbnej jedyne czego od razu nie wyczułem to sprzęgło (całkiem inaczej niż w moim, do tego od kilku lat jezda dieslem a na jeździe testowej benzyna 1.6 16V), ale hamulce dały się dozować świetnie (w przeciewieństwie do megana 2 gdzie każde mśnięcie hamulca powoduje odcsk pasów bezpieczeństwa na klatce piersiowej). Kiedy zasymulowałem nagłe hamowanie to samochód na stanął jak wryty - czyli w nagłych przypadkach nie powinno być źle. W którymś teście zmierzyli drogi hamowania i 40-38m to nie jest tragicznie w moim odczuciu. Być może przy intenswenj eksploatacjia traci na skuteczności ? nie wiem.. ale w normalnej eksloatacji i tak bezpiecznie/mądzej jest hamować silnikiem i jeździć "z głową".
To chyba po prostu punkt w stylu "coś musimy zganić, a nie bardzo jest co" <; - a brak ESP to za mało, bo, mimo głośnej krytyki tego faktu, wcześniejszy test tej samej redakcji dowiódł, że temu autu wcale nie jest on potrzebny.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-08, 11:36
r70 napisał/a:
mnie zatanawiają uwagi na tematy układu hamulowego... na jeździe próbnej jedyne czego od razu nie wyczułem to sprzęgło (całkiem inaczej niż w moim, do tego od kilku lat jezda dieslem a na jeździe testowej benzyna 1.6 16V), ale hamulce dały się dozować świetnie (w przeciewieństwie do megana 2 gdzie każde mśnięcie hamulca powoduje odcsk pasów bezpieczeństwa na klatce piersiowej). Kiedy zasymulowałem nagłe hamowanie to samochód na stanął jak wryty - czyli w nagłych przypadkach nie powinno być źle. W którymś teście zmierzyli drogi hamowania i 40-38m to nie jest tragicznie w moim odczuciu. Być może przy intenswenj eksploatacjia traci na skuteczności ? nie wiem.. ale w normalnej eksloatacji i tak bezpiecznie/mądzej jest hamować silnikiem i jeździć "z głową".
Tez zauwazylem ze hamulec w duster 4x2 lapie mocniej jak sie na maxa docisnie. Przy lekkim docisnieciu po prostu zwalnia samochod. Byc moze dla testujacych dobre hamulce = hebel natychmiast po lekkim docisnieciu.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2010-06-08, 17:53
Prasa zaczęła lepiej pisać o Dacii od czasu pojawienia się Sandero. Stepway podtrzymał dobrą passę, a Duster staje się chyba naprawdę przełomowym modelem, nie tylko dla rumuńskiego producenta, ale również dla całego segmentu SUV.
Gdzie nie spojrzeć, porównują Dustera do wszystkiego, co ma cztery koła. Czyżby szukali godnego rywala? A że znaleźć nie mogą, to w desperacji porównują z czym się da :P?
Ciekawy jestem wyprzedaży rocznika 2010. Kolejne upusty (choćby 2000-2500 zł) sprawią, że konkurenci rozłożą ręce. Zobaczcie - Stepway staniał, bo wszedł Duster. Jak w wyprzedaży Duster będzie kosztował powiedzmy 37 tys. zł, to Stepway też stanieje np. do 34-35 tys. zł. A to już kwota, za którą kupuje się np. Fabię Junior (czyli totalną bidę), Corsę (która ma na pokładzie... litrowy silniczek, który sam nie wie, czy jechać, czy nie), i20 i wiele innych aut klasy A i B. Dacia naprawdę to przemyślała
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1384 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-08, 20:25
chyba się nie zanosi na wypychanie rocznika 2010 po promocyjnych cenach,bo wszystko sprzedaje się na pniu. Jutro przyszły teściu za moją namową zamawia dustera laurent 4x2 1.5dCi i realizacja na październik/listopad.
ja czekam ze złożeniem zamówienia do jazdy próbnej wersją która mnie interesuje - czyli 4x4 (prawdopodobnie lada chwila, bo samochód uż stoi u dealera, tylko czekają na papiery do rejestracji) i jeśli zamówię na przłomie czerwiec/lipiec to realizacja najpewniej będzie listopad/grudzień.
Bardziej mnie martwi że nie ma szans na żadne negocjacje cenowe :/ ma ktoś jakieś inne doswiadczenia ?
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-08, 21:15
r70 napisał/a:
Bardziej mnie martwi że nie ma szans na żadne negocjacje cenowe :/ ma ktoś jakieś inne doswiadczenia ?
To zależy od dealera. Teoretycznie na Sandero też nie chcieli dać nigdzie upustu, a w jednym salonie mi dali. Ale mam ten plus, że w jednej miejscowości jest praktycznie 5 salonów Renault ( w promieniu powiedzmy 25km ).
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1384 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-08, 21:32
Być może mam słabe umiejętności handlowe, ale kupiłem w tym salonie w ciągu 11 lat kilka samochdów i przy ostanich lagunie i meganie udało mi się wynegocjować około 18.000 rabatu. Teraz dzięki mnie też wypchną 2 albo 3 dustery, więc chyba do końca kitów mi nie ładują. Ale problem rabatów na dusterem jest popyt na niego. Nie chcę opisywać dlaczego tak jest, bo nie wiem czy moge podawać to do publiczej wiadomości , ale w każdym razie argumentacja którą usłyszałem, była jak najbardziej logiczna.
Jak już zacząłeś, to "nie krępuj się, Albercik" i nie ściemniaj, tylko gadaj co wiesz! (((;
(...Najwyżej się wytnie d; ).
Nieco poważniej: jak jest duży popyt, to wiadomo, że za wielkich rabatów nie ma.
Po drugie, ceny Daciek są stosunkowo niskie, więc dilerzy zbyt dużego marginesu na dzielenie się marżą z klientem nie mają.
No i wreszcie, o ile się nic ostatnio nie zmieniło, to akurat sprzedawcy Dacii (w przeciwieństwie do np Reno) podobno nie dostają premii za lepszą sprzedaż - więc jest dość zrozumiałe, że i motywację mają jakby nieco mniejszą...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1384 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-29, 17:38
film stary jak świata ;)
Co do błocka, to przy tzkiej konsystencji i głębokości mógłby pomóc tylko znacznie większy prześwit i sporo większe koła :) No chyba że wystarczyło terenowe ogumienie z obniżonym ciśnieniem ;)
Inaczej jak widać - zawiecha na podwoziu i nie ma rady - wszystkie 4 koła będą buksowały w miejscu :)
każdy Off-road-owiec powinien mieć wyciągarkę, mogli by zrobić test Dacia Duster 4x4 vs UAZ, prawdę mówiąc kolega takiego miał to była jazda, i te oponki od traktora były super.
niestety zakatował kolega samochód a na naprawy nie było kasy
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2010-06-29, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1384 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-29, 21:40
no tak, ale wracamy znów do tego że duster to nie pojazd do twardego off-roadu. Do wyciągarki jednak wskazana byłaby konstrkcja ramowa.
Myślę że UAZa z dusterem nie ma co porównywać :) Tak jak duster wygrałby na czarnym, tak UAZ w terenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum