Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 00:53
wyłączająca się klimatyzacja (odp.: niedobór czynnika)
Autor Wiadomość
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-06, 10:05   wyłączająca się klimatyzacja (odp.: niedobór czynnika)

Mam problem z klimą w loganie 1.4 MPi. Na postoju jak ją załączam i pochodzi tak z minutę, to wszystko gra, jak tylko w trakcie jazdy to sprężarka załącza sie co chwile, tzn. słychać załączenie a za chwile wyłączenie czasem nie mija nawet sekunda, co to może być? zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że narazie załadują czynnik i trzeba będzie go obserwować.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-06, 11:35   

U mnie po "naprawie po kolizyjnej" m.in. skraplacza też się tak działa. Winny był zawór ciśnieniowy - żebyś widział moje zdziwienie jak przy 110 postanowiłem włączyć klimatyzacje i zblokowało mi koła...
Ale faktycznie jeśli jest mało czynnika też tak będzie się działo
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-06, 11:58   

Dzieki, ja też miałem małą przygode i wymianli mi min. chłodnice klimy, co do skraplacza to nie pamiętam. zobaczymy, jak to nie pomoże, to może domyślą sie co z tym zrobić jak nie to podpowiem im o tym zaworze. domyślam sie, że się zdziwiłeś, każdy by się zdziwił. a uznali to w ramach gwarancji?

Dziekuje, za pomoc:)
Ostatnio zmieniony przez robertp1983 2010-07-06, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-07-06, 12:13   

czy chłodnica klimy nie jest przypadkiem nazwana na fakturach z Renault jako skraplacz?
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-06, 12:19   

bardzo możliwe, musiałbym sprawdzić na fakturze. w przyszłym tygodniu wszystko sie wyjaśni.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-06, 15:19   

czaju napisał/a:
czy chłodnica klimy nie jest przypadkiem nazwana na fakturach z Renault jako skraplacz?


To jest nazwa fachowa, a potocznie mówi chłodnica klimy, co chyba dobrze oddaje zarówno jej wygląd, jak również zastosowanie ;)

Pozdrawiam,
Kristoff
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-06, 16:04   

A dokładniej instalacja klimy w naszych drakulach wygląda tak :

(1) Sprężarka
(2) Skraplacz
(3) Zbiornik osuszający
(4) Czujnik ciśnienia
(5) Zawór rozprężny
(6) Parownik
(7) Zespół wentylatora
(8) Wentylator chłodnicy
(9) Chłodnica silnika
(10) Płyn pod wysokim ciśnieniem
(11) Para o niskim ciśnieniu
(12) Para o wysokim ciśnieniu
(13) Kabina
(14) Komora silnika
(15) Powietrze zewnętrzne
(16) Do bloku mieszającego powietrze
(17) Przegroda czołowa
(18) Powietrze zewnętrzne lub z recyrkulacji
(19) Wysokociśnieniowy zawór napełniania
(20) Niskociśnieniowy zawór napełniania

klima.JPG
Plik ściągnięto 16023 raz(y) 51,59 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-06, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-06, 20:05   

jednak człowiek uczy sie całe życie:), moje pierwsze auto z klima i dopiero ją poznaje
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-07-07, 14:00   

czaju napisał/a:
żebyś widział moje zdziwienie jak przy 110 postanowiłem włączyć klimatyzacje i zblokowało mi koła...
Jak to zablokowało Ci koła?
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-07-14, 05:04   

Byłem wczoraj na serwisie z klimą, przeczyścili układ i napełnili czynnikiem, brakowało 71gr. czynnika, póki co działa, zobaczymy jak bede dziś w największym skwarze wracał do domu. przy okazji zgłosiłem stuki w zawieszeniu z przodu z lewej strony z przodu i dowiedziałem sie, że to przez prowadnice hamulców. i dowiedziałem sie ciekawych rzeczy na temat ekonomicznej jazdy ale o tym w odpowiednim temacie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne