A ja się dziwię, że nikogo nie martwią te 4 koła kręcące się w śniegu, wodzie, soli tylko to jedno, które jest w koszu. Jest narażone jak pozostałe. I niech nikt mi nie mówi, że jak będzie w worku foliowym czy innym pokrowcu to w razie wymiany na trasie wymieniający je mniej się " upaprze".
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-14, 08:00
Maxi napisał/a:
ja się dziwię, że nikogo nie martwią te 4 koła kręcące się w śniegu, wodzie, soli tylko to jedno, które jest w koszu. Jest narażone jak pozostałe.
te 4 na osiach czasami się myje a nawet konserwuje
Też zastanawiam się nad patentem na koło zapasowe.
Zeszłą zimę miałem w worku na opony, zaklejona taśmą, na dole nacięty otwór do odprowadzania wilgoci. Zawsze przy zmianie zimowe/letnie/zimowe wyjmuję i oglądam zapas. Niestety pojawiły się rdzawe plamy.
Tę zimę sobie worek darowałem. Zobaczymy.
Myślę, że najlepszy byłby szczelny odlew z włókna szklanego.
Nieruchome koło zapasowe jest bardziej narażone. Pozstałe koła kręcą się i samoczynnie osuszają ...
Zeszłą zimę miałem w worku na opony, zaklejona taśmą, na dole nacięty otwór do odprowadzania wilgoci. Zawsze przy zmianie zimowe/letnie/zimowe wyjmuję i oglądam zapas. Niestety pojawiły się rdzawe plamy.
To nacięcie jednakowo dobrze odprowadza jak i doprowadza wilgoć. Jeśli przygotuje się taki pakunek w suchy dzień lub w pomieszczeniu o niskiej wilgotności to nie powinno być bólu pod warunkiem, że będzie on szczelny.
Jeśli przygotuje się taki pakunek w suchy dzień lub w pomieszczeniu o niskiej wilgotności to nie powinno być bólu pod warunkiem, że będzie on szczelny.
.... a do środka warto wrzucić taki absorbent wilgotności (można kupić w sklepie z gadżetami motoryzacyjnymi) i będzie sucho.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Cześć. Zabezpieczacie jakoś sprytnie koło zapasowe po autem czy po prostu pozostaje się pogodzić z tym że będzie zaraz skorodowane i wiecznie brudne? :)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-06-10, 18:56
a po co w ogóle je zabezpieczać ? jak złapiesz gumę i założysz zapas to felga i tak się pobrudzi a podczas jej użytkownika zacznie trochę korodować więc dla mnie gra nie wara świeczki
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2019-06-10, 19:14
Zamiast się martwić estetyką zapasu to zajrzyj tam raz na jakiś czas, skontrolować ciśnienie i przekręcić śrubę - czy co tam jest - trzymającą kosz, żeby nie było zdziwienia w razie potrzeby.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum