Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-11-14, 23:34 Kto ukradl 5 koni z Dustera? (Odp.: Nikt - mod.).
Na wielu stronach w internecie widnieje info ze silnik 1.6 w Dusterze ma moc 110KM tak jak w innych "bolidach" ze stajni Renault. Natomiast w oficjalnych materialach Dacia PL podana jest wartosc 105KM. Czy oni te konie uspili czy zabili? Czy da sie przywrocic do zycia te niechciane kuce? Kto jest madry i kompetentny niech sie wypowie w tej kwestii .
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-15, 09:18, w całości zmieniany 2 razy
Ani uśpili, ani zabili - bo to jest jedynie oznaczenie silnika, natomiast jego parametry są podane w danych technicznych, dokładnie tak samo jak w innych renówkach:
- Megane I faza II: 107 KM (79 kW);
- Megane II: 113 KM (81 kW);
- Megane III: 100 KM (74 kW) i 110 KM (81 kW).
Po prostu osiągi zależą od znacznie większej liczny rzeczy niż tylko pojemność i liczba zaworów - a to, że ktoś z niewiedzy wypisuje "na wielu stronach" jakieś głupoty, to już tylko jego problem...
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-15, 10:19
Bo to jest stary silnik montowany od 1999 roku w Meganie I FL, ja miałem w Megane 1.4 16V 95KM i chodził nieziemsko i spalanie 5,5 l średnie miałem. Wersja 110KM ma zmienne kolo faz rozrządu ktore lubi sie sypnąć a które Dacia nie posiada w wersji 105KM. Silnik ten jest bardzo elastyczny ja jeździłem na 5 od 40-50 km/h .
Zamontuj sobie sportowy wkład filtra powietrza King Dragon albo K&N, silnik ma lżej oddychać i jest elastyczniejszy. Do tego zalej silnik olejem Fuel Save , ELF 5W30 albo
0W30 naprawdę czuć różnicę.
Bo to jest stary silnik ...Wersja 110KM ma zmienne kolo faz rozrządu ktore lubi sie sypnąć a które Dacia nie posiada w wersji 105KM. Silnik ten jest bardzo elastyczny ja jeździłem na 5 od 40-50 km/h .
Potwerdzam bajeczną elastyczność silnika 1,6 benzyna Duster - na jeździe próbnej sprawdzałem moje przyzwyczajenie z Felki 1,6 - ruszyć z jedynki i gdy się toczy od razu trójka - Duster przyjmował bez zająknięcia i ucieszyło mnie to bardzo, gdyż ch-ka momentu teoretycznie jest w silniku 1,6 16V bardzo stroma i mógł odmówić.
Silnik nie "ma" 105/110 koni - on je "miewa" na określonych obrotach przy otwartej przepustnicy. Na co dzień dużo więcej znaczy ch-ka silnika na średnich obrotach - mam porównanie Poloneza Caro 1,6 książowo 85KM i Felki 1,6 75KM - przy różnicy masy kilkadziesiąt kg Felka potrafi "wcisnąć w fotel" na trójce, analogicznie Poldas huczy i buczy a wrażenie jakby stał.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-11-17, 20:35
Mój 1,6 16v w Lagunie 1998 ( to był pierwszy model z K4M ) zrobił 205 tkm bez żadnych problemów, cały czas jeździłem na Elf Synthese 5W 40, poza wymianami co 20 000 dolałem w okresie eksploatacji ok 3 l, w Auto Świecie przy teście Mazdy serii 6 aż piali z zachwytu że silnik na dystansie 100 000 km wymagał dolania tylko 2 litrów oleju
Aktualnie mój VW benzyna 1,6 w Felce chla coś w okolicach książkowej normy, którą określili nie wiem czemu na 0,8 litra oleju/1000km (jeden tysiąc). Może ciut ją przekracza. (190.000km nalotu) Za karę od wakacji musi zadowolić się 1/2syntetykiem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-11-18, 00:27
a ja miałem ten silnik 1.6 16 107km w megane classic I ph2 1999. Byłem nim zauroczony - to były czasy kiedy jeździłem niemiłosierni agresywnie i szybko a moja meganka nigdy nie spaliła więcej niż 7.5-8.0 L/100km (prz jeździe 1 lub 2 os na pokładzie) przy prędkościach na trasie między 150-200km/h (i to notorycznie), a jeśli się nie przekraczało 130km/h to miesciał się w 6-6.5l. Niestety, w megane2 po dodaniu zmiennych faz rozrządu silnik ten "przestał jeździć" i zaczął chlać jak nałogowiec :(
Bo to jest stary silnik montowany od 1999 roku w Meganie I FL, ja miałem w Megane 1.4 16V 95KM i chodził nieziemsko i spalanie 5,5 l średnie miałem. Wersja 110KM ma zmienne kolo faz rozrządu ktore lubi sie sypnąć a które Dacia nie posiada w wersji 105KM. Silnik ten jest bardzo elastyczny ja jeździłem na 5 od 40-50 km/h .
Zamontuj sobie sportowy wkład filtra powietrza King Dragon albo K&N, silnik ma lżej oddychać i jest elastyczniejszy. Do tego zalej silnik olejem Fuel Save , ELF 5W30 albo
0W30 naprawdę czuć różnicę.
Szkoda że nie montują do sandero 1,4 16v 95km.
Ten 1,2 16v jest za słaby.
A tak konkretnie, to po ilu km doszedłeś do tego wniosku? <; Bo ja znam sporo osób, które sobie go chwalą - także w innych renówkach, nawet po 200 tys...
Wszystko jest po prostu kwestią gustu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum