Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-24, 23:31   

@kamel: Wszystko to jest od początku jasne - mnie jedynie chodziło o dowiedzenie się, czy nie ma jakiegoś lepszego materiału do auta od zwykłej izolacji hydraulicznej (:
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-25, 00:06   

A co to jest armaflex i gdzie go można kupić
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-25, 18:33   

Np na allegro :-)
_________________

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-27, 22:45   

Poszedłem do innego sklepu i armaflex jest do wyboru
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-01-30, 22:13   

Wygłuszanie samochodu od wewnątrz napewno polepszy ogólną izolację cieplną od
zewnętrznej temperatury, więc klima nie musi pracować na maxa.
A zwłaszcza ocieplenie od strony silnika i dachu.
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-04-22, 08:02   

Nie jetem pewien czy w dobrym temacie piszę,.... słońce zaczęło grzać więc wczoraj ponownie wszystkie rurki związane z klimatyzacją bardzo dokładnie zaizolowałem.
Poprzednio izolację zrobiłem ...mało starannie
Kupiłem otulinę ciepłowniczą średnicy 14mm i 16mm w cenie 1.90zł za 2mety.

Otulinę nie ciąłem na kawałki tylko na zgięciach fragmentami wycinałem aby mogła się dobrze wygiąć i szczelnie ułożyć, całość pospinałem opaskami samozaciskowymi

Otulina 14mm poszła na cieńszą rurkę, wydaje mi się żę też można zaizolować rurkę gumową, po dłuższej jeździe ona też jest chłodna, napewno nie zaszkodzi a wydajność
po zaizolowaniu klimy wzrośnie, można nastawiać na słabsze chłodzenie.

Kamel
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-22, 09:17   

kamel,
pomysł ciekawy... :-) może jakieś fotki?... :lol:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-04-22, 10:51   

kamel napisał/a:
Nie jetem pewien czy w dobrym temacie piszę,.... słońce zaczęło grzać więc wczoraj ponownie wszystkie rurki związane z klimatyzacją bardzo dokładnie zaizolowałem.
Poprzednio izolację zrobiłem ...mało starannie
Kupiłem otulinę ciepłowniczą średnicy 14mm i 16mm w cenie 1.90zł za 2mety.

Otulinę nie ciąłem na kawałki tylko na zgięciach fragmentami wycinałem aby mogła się dobrze wygiąć i szczelnie ułożyć, całość pospinałem opaskami samozaciskowymi

Otulina 14mm poszła na cieńszą rurkę, wydaje mi się żę też można zaizolować rurkę gumową, po dłuższej jeździe ona też jest chłodna, napewno nie zaszkodzi a wydajność
po zaizolowaniu klimy wzrośnie, można nastawiać na słabsze chłodzenie.

Kamel


kamel jest zauważalna różnica po tym zabiegu??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-04-22, 18:57   

Ja obstawiam w ciemno, że jest różnica ( w spalaniu naszego drogiego paliwa :-) )
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-04-22, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-22, 19:11   

A czy w jakimkolwiek innym aucie, innej marki te rurki pod maską od klimy są ocieplane ?
Bo może tak się nie powinno ich izolować ? Nie znam się zbytnio, Mariusz ty pracujesz w chłodnictwie itp. to napisz coś więcej.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-22, 19:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-04-22, 21:12   

Generalnie izolacja termiczna np za parownikiem zapobiega jeszcze większemu spadkowi ciśnienia czynnika co w konsekwencji powoduje mniejsze obciązenie sprężarki. To jest obszerny temat więc zapraszam do lektury: http://www.webside.com.pl...limatyzacja.pdf
_________________

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-04-22, 23:51   

Przewody zaizolowałem dlatego że... gdy klima jest włączona i rurkami przepływa czynnik chłodzący, to rurki doprowadzające do środka samochodu są zimne i to dość mocno.

Więc po co mają się nagrzewać w komorze silnika zawłaszcza w letnie upały gdy samochód nap stoi w korku, a pod maską jest plus 70 stopni.
Kamel
 
Xrzysioo 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-04-23, 07:49   

jest różnica?
_________________
http://vwszrot.pl/

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-04-23, 12:10   

kamel napisał/a:
Przewody zaizolowałem dlatego że... gdy klima jest włączona i rurkami przepływa czynnik chłodzący, to rurki doprowadzające do środka samochodu są zimne i to dość mocno.

Więc po co mają się nagrzewać w komorze silnika zawłaszcza w letnie upały gdy samochód nap stoi w korku, a pod maską jest plus 70 stopni.
Kamel


Zaizolowałeś rurki więć już w nich nie zachodzi wymiana ciepła, a co za tym idzie nie zmienia się ciśnienie czynnika
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-04-28, 21:27   

Wstępnie po zaizolowaniu rurek mogę powiedzieć że jest lepiej.

Wczoraj trasa Warszawa i po mieście sporo,... wstępny korek na trasie Łązienkowskiej, następnie na Towarowej po włączeniu klimy na 1 za zimno, wyłączyłem

Póżniej powrót przez Wał Miedzeszyński Otwock i Kołbiel.
Za Otwockiem rondo i skręt na Kołbiel korek na 3km, klima ustawiona na 1 bieg i temperatura spadała poniżej 20 stopni, musiałęm ją wyłączyć bo było za zimno.


Izolację piankową fi 22mm założyłem nawet na gumowej elastycznej rurce która w czasie pracy sprężąrki była zimna.
Kamel
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2011-04-29, 06:58   

Zdjęcie proszę
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-04-29, 20:59   

Różnica jest spora, koszt izolacji z opaskami około 10zł, plus 1 godzina pracy.

Kamel

PICT0468.JPG
Plik ściągnięto 21746 raz(y) 250,93 KB

 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-04-29, 21:20   

Izolacja założona jest do samej spężarki, kupując otulinę na tym samym stoisku dokupiłem 50cm grubej aluminiowej folli, /mniej nie chcieli sprzedać/ i tuż przy sprężarce na dole gdzie jest gorąco od kolektora wydechowego, na wszelki wypadek owinąłem tą folią po zewnątrz piankowej otuliny i ścisnąłem opaskami.
Opaski ucinałem nożycami do blachy.

Zauważyłem żę zimne powietrze leci błyskawicznie, przed zaizolowaniem była spora zwłoka czasowa, teraz jest naprawdę ..zimne.
Większa wydajność może mieć duże znaczenie gdy latem w samochodzie jest komplet pasażerów, przecież temperatura ciała jest 37 stopni plus wydychane powietrze, więc sprężarka może pracować na maxa lub jej brakować

Kamel
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-30, 10:51   

kamel napisał/a:
Wstępnie po zaizolowaniu rurek mogę powiedzieć że jest lepiej.

Wczoraj trasa Warszawa i po mieście sporo,... wstępny korek na trasie Łązienkowskiej, następnie na Towarowej po włączeniu klimy na 1 za zimno, wyłączyłem

Póżniej powrót przez Wał Miedzeszyński Otwock i Kołbiel.
Za Otwockiem rondo i skręt na Kołbiel korek na 3km, klima ustawiona na 1 bieg i temperatura spadała poniżej 20 stopni, musiałęm ją wyłączyć bo było za zimno.


Izolację piankową fi 22mm założyłem nawet na gumowej elastycznej rurce która w czasie pracy sprężąrki była zimna.
Kamel

Witam,
po co wyłączać, skoro można dać trochę ogrzewania i ustawić sobie temperaturę nawiewanego powietrza na właściwym poziomie ?? :shock:

PS. Dobry pomysł z tą izolacją ! 8-)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-30, 13:10   

wojtek_pl napisał/a:
po co wyłączać,


Jak to po co ?
Klimatyzacja bardzo osusza powietrze, a z dodanym ciepłym powietrzem jeszcze bardziej powietrze staje się słuche, więc trzeba ją nieraz wyłączyć, aby zbytnio nie osuszać powietrza w aucie, co dla zdrowia gardła nie jest wskazane.
_________________

 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-30, 13:18   

Jasne. Mnie chodziło raczej o to, że jak jest gorąco i włączamy chłodzenie to nie musi ono dmuchać na nas bardzo zimnym powietrzem tylko takim o komfortowej temperaturze. I wtedy nie trzeba wyłączać chłodzenia bo jest za zimno.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-30, 13:54   

A jakby tak trochę nawilżyć to powietrze...?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-30, 14:01   

Wożąc nawilżacz ? Hmm... jakoś nie na rękę by mi było jeszcze wozić nawilżacz.
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-01, 21:47   

kamel napisał/a:
Różnica jest spora, koszt izolacji z opaskami około 10zł, plus 1 godzina pracy.

Kamel


Podoba mi sie caly pomysl. Mozesz pstryknac blizej sprezarki jak wyglada z ta folia? Plus za zolte opaski - idealnie pasuja pod korek oleju ;-)
 
Artus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 60
Skąd: Piaseczno... teraz już Grójec
Wysłany: 2011-05-03, 21:19   Re: Wydajność klimatyzacji

marchewa napisał/a:

I tu mam pytanie: czy te 10,5 stopnia to nie jest przypadkiem za dużo? W sieci znalazłem informację że przy prawidłowej wydajności powinna wynosić 5-7 stopni. Ale może przy takiej temperaturze na zewnątrz to i tak dobry wynik i niepotrzebnie się czepiam? ;-)


Logana dopiero odbieram w tym tygodniu i już mnie wystraszyłeś :shock:
W Jeepie z 96 roku mam na wylocie z kratek 1,5 stopnia przy otwartym obiegu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne