Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-07-02, 01:02
Wydajność klimatyzacji
Autor Wiadomość
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-04-22, 17:03   

brzuch0 napisał/a:
To co mają mówić pasażerowie ostatniego rzędu w lodgy przy upałach ?

Rocznik 2017, więc samemu zdążysz się w najbliższym czasie przekonać ;-)
_________________
enjoy the silence
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-04-22, 18:27   

Cav napisał/a:

Przyczyna moim zdaniem jest banalna - zbyt mały parownik, więc szybko się wychładza i zamarza, więc żeby się przed tym zabezpieczyć, zastosowali wyłączanie chłodzenia.
Czyli na niskich biegach dmuchawy klima głównie nie działa.


eplus napisał/a:
U mnie sprężarka pracuje ciągle. Nawet w upały mam na wylocie 8-7C. 8-)



W kazdym aucie sprezarka sie wylacza co jakis czas (co chwilę w zasadzie). Dzieje sie tak z kilku wzgledow - raz, zeby nie dopuscic do zamarzniecia ukladu, dwa, ze wydluza to zywotnosc sprezarki. Gdy powietrze osiagnie najnizsza dopuszczalna temp to sprezarka sie wylacza. W KAŻDYM AUCIE i nie wierze, ze komus dziala ciagle, bo by zamarzl uklad. To, ze z nawiewow leci zimne powietrze =/= wlaczonej sprezarce.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 214
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-04-22, 19:29   

gregorisan napisał/a:
brzuch0 napisał/a:
To co mają mówić pasażerowie ostatniego rzędu w lodgy przy upałach ?

Rocznik 2017, więc samemu zdążysz się w najbliższym czasie przekonać ;-)

2017 ale przed liftingiem
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-04-23, 09:13   

W moim Dusterze klima działa dobrze i sprawnie, nawet przy + 30 stop. C., trochę gorzej zimą z ogrzewaniem. Do - 15 stop. C jest OK, przy - 20 stop. C. już diesel nie dogrzeje kabiny do komfortowej temperatury, (to obserwacje z 6 lat użytkowania).
Na szczęście tak niskie temperatury są u nas bardzo rzadko. Za to silnik bez problemu odpala nawet przy - 28 stop C.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 10:48   

Dusterjack napisał/a:
W moim Dusterze klima działa dobrze i sprawnie,


Przecież tłumaczy się co chwilę, że problemy z klimą dotyczą wersji poliftowej.....
A co chwilę ktoś się wyrywa z info z wersji wcześniejszych.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-23, 11:38   

Trzeba co roku dobijać klimę i czyścić parownik.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 11:56   

Fruxo napisał/a:
Trzeba co roku dobijać klimę i czyścić parownik.


To w jakiś konkretny sposób zmieni konstrukcję klimy, czy o co chodziło w tym zdaniu?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-04-23, 13:05   

Przecież wierz jeżeli przyłożyłeś się do tematu że klima w daci do 2013 i po 2013 nie różni się w sposób namacalny ale tylko oprogramowaniem i czujnikami .
Odniosłem się do słabej wydajności ogólnej klimatyzacji jako takiej .
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 15:32   

Fruxo napisał/a:
Przecież wierz jeżeli przyłożyłeś się do tematu że klima w daci do 2013 i po 2013 nie różni się w sposób namacalny ale tylko oprogramowaniem i czujnikami .


A skąd Ci do głowy przychodzą takie pomysły?
Bo jest dokładnie odwrotnie, sprzętowo też się jak najbardziej różnią.
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-24, 15:30   

U mnie wersja poliftowa ale z klimą jest w porządku - mimo upałów na zewnątrz około 35 stopni nigdy nie musiałem kręcić wiatraka więcej niż na 2 bieg i było zimno. Zobaczymy jak będzie w trzeci sezon letni. Mam porównanie ze Skodą gdzie ustawiam sobie dwie strefy na konkretną temperaturę na automacie i nie mogę się jakoś przyczepić do klimy ręcznej z Dustera - chociaż automat jest wygodniejszy w obsłudze.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-10, 11:55   Wydajność klimatyzacji

Przez 2 tygodnie jeździłem normalnym samochodem i zapomniałem jaka beznadziejna jest dacia.
Otóż w daci nie jestem w stanie schłodzić otoczenia do satysfakcjonującego poziomu. Ustawienie zawsze na górę i dół full zimno, bieg 2/3 bezpośrednio na ciało. Powietrze z nawiewów leci ledwo zimniejsze.
W tym roku dobiłem klimę (stara maszyna bez wydruku ale dokładnie powiedziałem majstrowi ile ma być czynnika )
Robiłem pseudo ozonowanie , czyściłem granatem wurtha, myłem bezpośrednio parownik (w idealnym stanie) filtr oczywiście nowy.
Ostatnio zdjąłem nawet osłonę silnika licząc że mniejsza temperatura w komorze da jakikolwiek efekt (ale nie dała).
Sprzęgło klimy zachowuje się ok po załączenie pracuje nie przerwanie na stałym poziomie, po uruchomieniu klimy od razu odpala się wentylator na chłodnicy więc tam też wszytko ok.
Otwarte okno schładza dużo lepiej od tej namiastki klimatyzacji

W starym nie zadbanym oplu klima zamraża w porównaniu z dacia a w nowym aucie trzeba przesuwać nawiewy bo podmuch jest tam zimny że prawie boli , jedyny plus tej beznadziejnej sytuacji jest fakt że w daci praktycznie nie da się przeziębić.
Nie wiem co mam już diagnozować , chłodzenie silnika jest ok może chłodnica klimy jest zamulona jakimś syfem , sprężarka daje za małe ciśnienie ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-06-10, 12:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-10, 14:02   

@Fruxo: Nie "dacia jest beznadziejna", tylko najwyraźniej masz jakąś usterkę, skoro innym działa bardzo dobrze - http://www.daciaklub.pl/f...p=128736#128736 albo http://www.daciaklub.pl/f...1613747#1613747 (to u kolegi, który pierwotnie też narzekał, że w ogóle mu nie chłodzi - ale niestety nie pochwalił się jak naprawił, a wentylacja to osobna kwestia).

Diagnostyka - normalna, w warsztacie, przez internety nic się nie zrobi...

A przy jakiejś okazji można porównać wydajność.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-10, 17:46   

Przeleciałem dziś trochę na S8 i klima działa ok jeżeli utrzymujemy powyżej 3 tyś obr. Teraz jeżdzę bardzo spokojnie do 100 km/h na 5 mam wtedy 2 tyś obr i klimatyzacja prawie nie działa.
Zaczynam podejrzewać że to nie z klimatyzacją jest problem ale z samochodem , w słońcu schłodzenie auta jest praktycznie nie możliwe.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-06-10, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-11, 13:07   

Panowie mam taki problem, zreszta z tego co poczytalem nie tylko ja: klima chlodzi jakby sie jej nie chcialo. Na 2 biegu jest dramat, raz leci przyjemny chlod zeby za chwile lecialo cos zblizone do chlodu. Nie ma szans na schlodzenie samochodu. Zalaczam 3 bieg, jest niemilosiernie glosno, i mozna powiedziec ze jest Ok. Da sie cos zrobic z tym badziewiem ? 17 letni samochod chlodzi lepiej niz nowa dacia :/
Ostatnio zmieniony przez art 2017-06-11, 13:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-06-11, 16:22   

zdejmij osłonę silnika i jeździj na wysokich obrotach
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-11, 17:36   

art napisał/a:
raz leci przyjemny chlod zeby za chwile lecialo cos zblizone do chlodu

Jeśli w loganie II to pewnie http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154

Obojętnie od modelu: rozwiązanie = zdiagnozować z czym realnie jest problem, sprawdzając parametry pracy, i stosownie do faktycznej awarii naprawić.

To nie jest TTTM.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-11, 21:26   

laisar napisał/a:
@Fruxo: Nie "dacia jest beznadziejna", tylko najwyraźniej masz jakąś usterkę, skoro innym działa bardzo dobrze


A widziałeś na własne oczy że działa?
Bo ja potwierdzam, w moim Dusterze też praktycznie nie działała.
Zwłaszcza w porównaniu do innych aut.
Na 3 biegu coś tam chłodziło, ale znowu hałas był niemiłosierny.
Sportage DUŻO lepiej chłodzi na biegu pierwszym.
Wszystkie dotychczasowe auta też chłodziły lepiej.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-11, 22:49   

art napisał/a:
Panowie mam taki problem...
U mnie po 2 latach brakowało ~50g (10%) czynnika. Wystarczyło by poczuć różnicę. Kiedy ostatnio serwisowałeś swoją?
 
jahu 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 19
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-06-13, 08:37   

W moim Loganie klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. Wczoraj w korkach gdy komputer pokazywał temperaturę 28-30 stopni włączyłem 2 bieg i było przyjemnie. Musiałem później zmniejszyć na 1 i nawiewy odwrócić w żeby na mnie nie leciało bo zrobiło się już zbyt chłodno. Jedyne co mnie denerwuje to w momencie gdy jeżdżę z włączonym systemem start stop i silnik gaśnie to niestety sprężarka też przestaje pracować i robi się cieplej.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-13, 08:54   

jahu napisał/a:
W moim Loganie klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. Wczoraj w korkach gdy komputer pokazywał temperaturę 28-30 stopni włączyłem 2 bieg i było przyjemnie. Musiałem później zmniejszyć na 1 i nawiewy odwrócić w żeby na mnie nie leciało bo zrobiło się już zbyt chłodno. Jedyne co mnie denerwuje to w momencie gdy jeżdżę z włączonym systemem start stop i silnik gaśnie to niestety sprężarka też przestaje pracować i robi się cieplej.

To wyłącz S&S na stałe poprzez CLIP-a. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jahu 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 19
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-06-13, 09:17   

route2000 napisał/a:

To wyłącz S&S na stałe poprzez CLIP-a. ;-)


Na razie sobie testuje jak to wszystko działa ale możliwe że tak się skończy :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-13, 09:18   

jahu napisał/a:
gdy jeżdżę z włączonym systemem start stop i silnik gaśnie to niestety sprężarka też przestaje pracować

Teoretycznie powinno być tak, że czujnik temperatury na parowniku ma ponownie włączyć silnik, kiedy temperatura powietrza stanie się zbyt wysoka. Ta granica zmienia się też chyba w zależności od stanu trybu Eco. Nie wiem niestety ile konkretnie wynoszą te wartości, ani czy w ogóle tak to w daciach działa - ale zapewne można to sprawdzić oprogramowaniem diagnostycznym: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3279 + http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1582
 
jahu 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 19
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-06-13, 09:53   

laisar napisał/a:
Teoretycznie powinno być tak, że czujnik temperatury na parowniku ma ponownie włączyć silnik, kiedy temperatura powietrza stanie się zbyt wysoka.


Na pewno to prawda bo silnik sam się uruchamiał bez wciskania sprzęgła :) wczoraj pierwszy raz jechałem z trybem ECO. Następnym razem spróbuję bez i zobaczę czy coś się zmieni :)
Ostatnio zmieniony przez jahu 2017-06-13, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-13, 11:20   

Tak, tylko że silnik może sam się włączyć z wielu innych powodów, można mieć w ogóle wyłączoną klimatyzację.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-14, 08:16   

Cav napisał/a:
A widziałeś na własne oczy że działa?
Bo ja potwierdzam, w moim Dusterze też praktycznie nie działała.
Zwłaszcza w porównaniu do innych aut.
Na 3 biegu coś tam chłodziło, ale znowu hałas był niemiłosierny.
Sportage DUŻO lepiej chłodzi na biegu pierwszym.
Wszystkie dotychczasowe auta też chłodziły lepiej.


Nie mam co prawda jeszcze Dacii, ale samochody z manualną klimą którymi jeździłem (łącznie z moim Matizem) najlepiej chłodziły na 1 i 2 biegu nadmuchu. Bieg 2 był konieczny stojąc w korku a 1 optymalna podczas normalnej jazdy. Jest to logiczne, bo im szybciej i więcej powietrza przepuszczamy przez parownik, tym mniej się ono schładza, na wyższych biegach owszem- dmucha mocniej, ale powietrze siłą rzeczy jest znacznie cieplejsze.
W Matizie przy +28*C na zewnątrz i nadmuchu na pierwszym biegu (praktycznie wtedy wentylatora nie słychać) termometr wsadzony w kratkę nawiewu pokazuje +3*C/+5*C. Dłonie marzną... Szczerze mówiąc czytając o tym jak to działa w Dacii jestem pełen obaw.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne