Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-04-22, 18:27
Cav napisał/a:
Przyczyna moim zdaniem jest banalna - zbyt mały parownik, więc szybko się wychładza i zamarza, więc żeby się przed tym zabezpieczyć, zastosowali wyłączanie chłodzenia.
Czyli na niskich biegach dmuchawy klima głównie nie działa.
eplus napisał/a:
U mnie sprężarka pracuje ciągle. Nawet w upały mam na wylocie 8-7C.
W kazdym aucie sprezarka sie wylacza co jakis czas (co chwilę w zasadzie). Dzieje sie tak z kilku wzgledow - raz, zeby nie dopuscic do zamarzniecia ukladu, dwa, ze wydluza to zywotnosc sprezarki. Gdy powietrze osiagnie najnizsza dopuszczalna temp to sprezarka sie wylacza. W KAŻDYM AUCIE i nie wierze, ze komus dziala ciagle, bo by zamarzl uklad. To, ze z nawiewow leci zimne powietrze =/= wlaczonej sprezarce.
W moim Dusterze klima działa dobrze i sprawnie, nawet przy + 30 stop. C., trochę gorzej zimą z ogrzewaniem. Do - 15 stop. C jest OK, przy - 20 stop. C. już diesel nie dogrzeje kabiny do komfortowej temperatury, (to obserwacje z 6 lat użytkowania).
Na szczęście tak niskie temperatury są u nas bardzo rzadko. Za to silnik bez problemu odpala nawet przy - 28 stop C.
Przecież wierz jeżeli przyłożyłeś się do tematu że klima w daci do 2013 i po 2013 nie różni się w sposób namacalny ale tylko oprogramowaniem i czujnikami .
Odniosłem się do słabej wydajności ogólnej klimatyzacji jako takiej .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-04-23, 15:32
Fruxo napisał/a:
Przecież wierz jeżeli przyłożyłeś się do tematu że klima w daci do 2013 i po 2013 nie różni się w sposób namacalny ale tylko oprogramowaniem i czujnikami .
A skąd Ci do głowy przychodzą takie pomysły?
Bo jest dokładnie odwrotnie, sprzętowo też się jak najbardziej różnią.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2017-04-24, 15:30
U mnie wersja poliftowa ale z klimą jest w porządku - mimo upałów na zewnątrz około 35 stopni nigdy nie musiałem kręcić wiatraka więcej niż na 2 bieg i było zimno. Zobaczymy jak będzie w trzeci sezon letni. Mam porównanie ze Skodą gdzie ustawiam sobie dwie strefy na konkretną temperaturę na automacie i nie mogę się jakoś przyczepić do klimy ręcznej z Dustera - chociaż automat jest wygodniejszy w obsłudze.
Przez 2 tygodnie jeździłem normalnym samochodem i zapomniałem jaka beznadziejna jest dacia.
Otóż w daci nie jestem w stanie schłodzić otoczenia do satysfakcjonującego poziomu. Ustawienie zawsze na górę i dół full zimno, bieg 2/3 bezpośrednio na ciało. Powietrze z nawiewów leci ledwo zimniejsze.
W tym roku dobiłem klimę (stara maszyna bez wydruku ale dokładnie powiedziałem majstrowi ile ma być czynnika )
Robiłem pseudo ozonowanie , czyściłem granatem wurtha, myłem bezpośrednio parownik (w idealnym stanie) filtr oczywiście nowy.
Ostatnio zdjąłem nawet osłonę silnika licząc że mniejsza temperatura w komorze da jakikolwiek efekt (ale nie dała).
Sprzęgło klimy zachowuje się ok po załączenie pracuje nie przerwanie na stałym poziomie, po uruchomieniu klimy od razu odpala się wentylator na chłodnicy więc tam też wszytko ok.
Otwarte okno schładza dużo lepiej od tej namiastki klimatyzacji
W starym nie zadbanym oplu klima zamraża w porównaniu z dacia a w nowym aucie trzeba przesuwać nawiewy bo podmuch jest tam zimny że prawie boli , jedyny plus tej beznadziejnej sytuacji jest fakt że w daci praktycznie nie da się przeziębić.
Nie wiem co mam już diagnozować , chłodzenie silnika jest ok może chłodnica klimy jest zamulona jakimś syfem , sprężarka daje za małe ciśnienie ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-06-10, 12:01, w całości zmieniany 3 razy
Przeleciałem dziś trochę na S8 i klima działa ok jeżeli utrzymujemy powyżej 3 tyś obr. Teraz jeżdzę bardzo spokojnie do 100 km/h na 5 mam wtedy 2 tyś obr i klimatyzacja prawie nie działa.
Zaczynam podejrzewać że to nie z klimatyzacją jest problem ale z samochodem , w słońcu schłodzenie auta jest praktycznie nie możliwe.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-06-10, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
Panowie mam taki problem, zreszta z tego co poczytalem nie tylko ja: klima chlodzi jakby sie jej nie chcialo. Na 2 biegu jest dramat, raz leci przyjemny chlod zeby za chwile lecialo cos zblizone do chlodu. Nie ma szans na schlodzenie samochodu. Zalaczam 3 bieg, jest niemilosiernie glosno, i mozna powiedziec ze jest Ok. Da sie cos zrobic z tym badziewiem ? 17 letni samochod chlodzi lepiej niz nowa dacia :/
Ostatnio zmieniony przez art 2017-06-11, 13:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-11, 21:26
laisar napisał/a:
@Fruxo: Nie "dacia jest beznadziejna", tylko najwyraźniej masz jakąś usterkę, skoro innym działa bardzo dobrze
A widziałeś na własne oczy że działa?
Bo ja potwierdzam, w moim Dusterze też praktycznie nie działała.
Zwłaszcza w porównaniu do innych aut.
Na 3 biegu coś tam chłodziło, ale znowu hałas był niemiłosierny.
Sportage DUŻO lepiej chłodzi na biegu pierwszym.
Wszystkie dotychczasowe auta też chłodziły lepiej.
W moim Loganie klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. Wczoraj w korkach gdy komputer pokazywał temperaturę 28-30 stopni włączyłem 2 bieg i było przyjemnie. Musiałem później zmniejszyć na 1 i nawiewy odwrócić w żeby na mnie nie leciało bo zrobiło się już zbyt chłodno. Jedyne co mnie denerwuje to w momencie gdy jeżdżę z włączonym systemem start stop i silnik gaśnie to niestety sprężarka też przestaje pracować i robi się cieplej.
W moim Loganie klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. Wczoraj w korkach gdy komputer pokazywał temperaturę 28-30 stopni włączyłem 2 bieg i było przyjemnie. Musiałem później zmniejszyć na 1 i nawiewy odwrócić w żeby na mnie nie leciało bo zrobiło się już zbyt chłodno. Jedyne co mnie denerwuje to w momencie gdy jeżdżę z włączonym systemem start stop i silnik gaśnie to niestety sprężarka też przestaje pracować i robi się cieplej.
To wyłącz S&S na stałe poprzez CLIP-a.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
gdy jeżdżę z włączonym systemem start stop i silnik gaśnie to niestety sprężarka też przestaje pracować
Teoretycznie powinno być tak, że czujnik temperatury na parowniku ma ponownie włączyć silnik, kiedy temperatura powietrza stanie się zbyt wysoka. Ta granica zmienia się też chyba w zależności od stanu trybu Eco. Nie wiem niestety ile konkretnie wynoszą te wartości, ani czy w ogóle tak to w daciach działa - ale zapewne można to sprawdzić oprogramowaniem diagnostycznym: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3279 + http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1582
Teoretycznie powinno być tak, że czujnik temperatury na parowniku ma ponownie włączyć silnik, kiedy temperatura powietrza stanie się zbyt wysoka.
Na pewno to prawda bo silnik sam się uruchamiał bez wciskania sprzęgła :) wczoraj pierwszy raz jechałem z trybem ECO. Następnym razem spróbuję bez i zobaczę czy coś się zmieni :)
Ostatnio zmieniony przez jahu 2017-06-13, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3623 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-14, 08:16
Cav napisał/a:
A widziałeś na własne oczy że działa?
Bo ja potwierdzam, w moim Dusterze też praktycznie nie działała.
Zwłaszcza w porównaniu do innych aut.
Na 3 biegu coś tam chłodziło, ale znowu hałas był niemiłosierny.
Sportage DUŻO lepiej chłodzi na biegu pierwszym.
Wszystkie dotychczasowe auta też chłodziły lepiej.
Nie mam co prawda jeszcze Dacii, ale samochody z manualną klimą którymi jeździłem (łącznie z moim Matizem) najlepiej chłodziły na 1 i 2 biegu nadmuchu. Bieg 2 był konieczny stojąc w korku a 1 optymalna podczas normalnej jazdy. Jest to logiczne, bo im szybciej i więcej powietrza przepuszczamy przez parownik, tym mniej się ono schładza, na wyższych biegach owszem- dmucha mocniej, ale powietrze siłą rzeczy jest znacznie cieplejsze.
W Matizie przy +28*C na zewnątrz i nadmuchu na pierwszym biegu (praktycznie wtedy wentylatora nie słychać) termometr wsadzony w kratkę nawiewu pokazuje +3*C/+5*C. Dłonie marzną... Szczerze mówiąc czytając o tym jak to działa w Dacii jestem pełen obaw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum