W mojej sanderce z 2011 klima nie dawała rady. Dopiero jak szyby zafoliowałem to jako tako wyrabia, lecz muszę nawiew na siebie dać w upalne dni, bo jednak takie chłodzenie ogólne to za mało.
Duster 2016 rok.
Wydajność klimatyzacji przy temperaturze do ok 26-27 stopni IMO wystarczająca. Powyżej- raczej słabo ale nie beznadziejnie.
Zawsze ustawiam klimatyzację na obieg zamknięty, pokrętło nawiewu ustawione na twarz/korpus( przy ustawieniu na korpus/nogi wieje wyraźnie słabiej), bieg trzeci, okna tylne uchylone, po przewietrzeniu okna zamykam, bieg dmuchawy na dwa, czasem na jeden.
Przy temperaturach ok 30 stopni dmuchawa o jeden bieg do góry, robi się nieprzyjemnie głośno.
Powiem szczerze, w poprzednich Fiatach( Stilo, Qubo) było wyraźnie lepiej.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
A czy tryb Eco ma wpływ na wydajność? W mojej jakby słabo wiało na 1. i 2. biegu, ale jechałem pierwsze kilometry na Eco i może ktoś podpowie, czy przełożył się on na chłód z nawiewów.
witam
przypadkiem wczoraj odkryłem że w moim dokerze dżwignia - powietrza pobierana z auta a z zewnątrz pojazdu ustawiona był po środku , ...... może to mieć jakiś wpływ na działanie klimatyzacji ?
Nie wiem, nie próbowałem, ale przypuszczam że takie położenie dźwigni powoduje mieszanie powietrza wewnętrznego z zewnętrznym. Wewnętrzne powietrze jest schłodzone, ale nieświeże, a zewnętrzne ciepłe albo letnie, ale świeże i może klima działa wydajniej. Taka jest moja sugestia.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
no ba ale czy klima lepiej dział pobierają powietrze z zewnątrz czy z wewnątrz , przecież całe urządzenie klimatyzacji znajduje się jakby na zewnątrz pojazdu ?
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-06-23, 13:28
Dłuższe stosowanie zamkniętego obiegu powietrza może spowodować zaparkowanie szyb bocznych oraz przedniej (szczególnie w okresie jesienno-zimowym oraz przy opadach deszczu) oraz powstawanie zapachów charakterystycznych dla zamkniętych pomieszczeń.
Dlatego zaleca się ustawienie w pozycji pobierania z zewnątrz.
Tak z ciekawości w mojej Toyocie Auris (klimatyzacja automatyczna) w pierwszej fazie uruchomienia klimatyzacji przy wysokiej temperaturze wewnątrz kabiny, przez około 1 minutę układ automatycznie zamyka dopływ powietrza z zewnątrz (następuje silne schłodzenie) następnie przechodzi automatycznie na obieg zewnętrzny i tak utrzymuje cały czas. Nie wiem co inżynierowie mieli na myśl ale to działa.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-06-23, 14:58
Klima chłodzi zawsze znacznie wydajniej pracując w obiegu wewnętrznym powietrza. Schładza wtedy wielokrotnie to samo powietrze i jest w stanie uzyskać znacznie niższą temperaturę niż w przypadku jednorazowego schładzania powietrza z zewnątrz, które ma np. 28*C. To chyba jasne. Ja na przykład jeżdżę zawsze na obiegu wewnętrznym (lub pół na pół) a jedynie co ok. pół godziny przełączam na chwilę na zewnętrzny żeby zaczerpnąć trochę tlenu i właśnie wilgoci. Szyby absolutnie nie parują, bo to w obiegu wewnętrznym powietrze wysusza się znacznie bardziej. Dlatego chcąc szybko odparować szyby przełączamy właśnie na obieg wewnętrzny.
Dodam jeszcze, że przed wyłączeniem silnika przełączam obieg wewnętrzny na zewnętrzny, wyłączam klimę i pozwalam silnikowi i dmuchawie trochę tak popracować. Staram się zrobić to chwilę przed dojechaniem do celu, jeśli oczywiście o tym pamiętam
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-06-25, 09:41
Otóż to. Nie dość, ze na obiegu wewnętrznym już głośno działająca dmuchawa w Dacii jest jeszcze bardzie uciążliwa to w okresach chłodniejszych i deszczowych dni okna zaczynają parować dość intensywnie.
Dlatego jak dla mnie po różnych eksperymentach najbardziej optymalnym ustawieniem klimatyzacji jest:obieg zewnętrzny, pokrętło na max. zimne powietrze, dmuchawa 2-3, nawiew ustawiony na nogi oraz korpus, ale kratki wentylacyjne przestawione jak najniżej i lekko pod kątem.
Tak wiem, że to niezbyt fortunne ustawienie ze względów zdrowotnych, ale inaczej nie da się jeździć w czasie wysokich temperatur
Otóż to. Nie dość, ze na obiegu wewnętrznym już głośno działająca dmuchawa w Dacii jest jeszcze bardzie uciążliwa to w okresach chłodniejszych i deszczowych dni okna zaczynają parować dość intensywnie.
Rozumiem, że mówisz o wentylacji działającej BEZ KLIMATYZACJI? Intensywne parowanie szyb przy obiegu zamkniętym bez załączonej klimatyzacji jest całkowicie normalne. Wilgoć skumulowana w kabinie po prostu zacznie się skraplać bez dostępu świeżego powietrza.
Natomiast obieg zamknięty z załączoną klimatyzacją z zasady nie powinien skutkować parowaniem szyb. Klimatyzator poza chłodzeniem ma za zadanie osuszać powietrze - nawet w szczelnej kabinie. Jeśli parują ci szyby z klimatyzacją to coś jest nie tak.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-25, 16:33
A może ktoś z rocznikiem '17 sandero/logan sprawdzić u siebie czy nadal fabryka nie montuje nawiewów na drugi rząd siedzeń (pod fotelami)? Jest tylko dziura w wykładzinie czy widać w niej plastik rury nawiewu?
Pewnie trochę pomagają (w stosunku do golasa) u mnie przyciemnione szyby, wygłuszony dach/podłoga i dołożone dolne nawiewy drugiego rzędu, ale:
Przede wszystkim przewietrzenie i wstępne wychłodzenie tapicerki. 2-4 minuty:
Owszem, może upierdliwy manewr, ale to podstawa by po ruszeniu zostać na:
lub wymiennie
Nawiewy ustawione mocno w górę i tak by mnie omijały (i dmuchałyteż trochę na tył), ale tak bym czuł choć minimalny ruch powietrza na twarzy (bo lubię).
@edit
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2017-06-25, 17:29, w całości zmieniany 1 raz
A może ktoś z rocznikiem '17 sandero/logan sprawdzić u siebie czy nadal fabryka nie montuje nawiewów na drugi rząd siedzeń (pod fotelami)? Jest tylko dziura w wykładzinie czy widać w niej plastik rury nawiewu?
Pewnie trochę pomagają (w stosunku do golasa) u mnie przyciemnione szyby, wygłuszony dach/podłoga i dołożone dolne nawiewy drugiego rzędu, ale:
Przede wszystkim przewietrzenie i wstępne wychłodzenie tapicerki. 2-4 minuty:
Obrazek
Owszem, może upierdliwy manewr, ale to podstawa by po ruszeniu zostać na:
Obrazek
lub wymiennie
Obrazek
Nawiewy ustawione mocno w górę i tak by mnie omijały (i dmuchały na tył), ale tak bym czuł choć minimalny ruch powietrza na twarzy (bo lubię).
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 618 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-06-26, 22:35
@wat
Strach się bać czego jeszcze może nie być...
Kupiłem i założyłem rury od dustera 279318256R 279304511R (widziałem jak niemcy to robią - bo też wykastrowane mieli, ruskie lepili sobie z pcv). ASO twierdziło, że nie będzie pasować, więc albo pod mój VIN "nie przysługuje" ta część, albo numery części (i same części) są inne dla dustera i logana. Nie umiem poszukać numerów, widziałem tylko rysunki i wiem, że stara MCV i lodgy ma inne rury (z odejściem na 3 rząd). Zakładam, że duster/sandero/logan ma to samo.
#edit
Znalazłem numery dla sandero. Te same co duster...
@arnold
Może pół rury dali? ;) Taki kompromis...
rura1.jpg
Plik ściągnięto 107 raz(y) 46,36 KB
rura2.jpg
Plik ściągnięto 90 raz(y) 36,34 KB
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2017-07-05, 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Co chodzi o wydajność klimatyzacji to nie wiem, dlaczego niektórzy tak dramatyzują. Mam od kilku dniu MCV i na klimatyzację narzekać nie mogę. Druga sprawa, że zrobiłem też kilka tysięcy kilometrów w upalne dni Loganem w sedanie w wersji Celebration i tam także klimatyzacja pracowała wydajnie. Podsumowując, według mnie klimatyzacja daje radę.
Bo generalnie nie umieją obsługiwać manualną klimą.
A tak ze swego doświadczenia to jeszcze nie nabijałem klimy od nowości, jeszcze chłodzi tak jak trzeba - nie za zimno i nie za gorąco. Nastawy mam tak: wentylator - 2 bieg, nawiew pomiędzy górą (z przewagą góry) a dołem, a kraty nawiewu lekko w górę (nie na ciało!!!), a temperatura na maksymalny minus (niebieskie pole) i - UWAGA - przełącznik nawiewu powietrza zewnątrz i wewnątrz ustawiony na PÓŁ czyli po środku i jest OK.
Powietrze z zewnątrz jest "gorące" i dlatego klima dłużej chłodzi, stąd taki efekt kiepskiego chłodzenia, a powietrze "schłodzone" z wewnątrz jest lepiej chłodzone, a żeby nie było za duszno to ustawiam przełącznik na pół (przełącznik znajduje się pod pokrętłem wentylatora).
W kabinie jest przyjemny chłodek, a nie takie zimno jak w lodówce.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ja ustawiam na pobor z zewnatrz, temperature nawet w upalach jest OK. czasem zdarza mi sie dodac ogrzewania w deszczu, gdy szyba jednak zaczyna parowac, a robi sie za zimno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum