Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-10-31, 00:31
MCV 7-os. kontra reszta świata
Autor Wiadomość
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-27, 13:15   

Przy siedmiu osobach na pokładzie to chyba tylko w T4/T5 zmieszczą się wszystkie bagaże.
_________________
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-08-29, 10:16   

Ale tylko w najdłuższej wersji.
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-30, 15:20   

Seal napisał/a:
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców :mrgreen: :mrgreen:

Ten tego tam, hmhhhh hmhhhhh - ja jestem sprzedawcą Reno/Dacia i nie uważam sie za niedouczonego, co do niedoinformowania, to jak mi firma nie przekazuje danych, to ja ich nie znam (poza tym niektóre w błyskawicznym tempie się zmieniają) a co do dziwnych samochodów w dziwnych wersjach to ja też np od początku pracy nie widzialem na oczy Espace'a i jakby mi się klient zapytał jak wygląda jakaś mega, wypas wersja w tym samochodzie i jakie ma otwieranie dachu to też bym wielkie oczy wywalił i poprosił o odrobinę czasu....
Prawda jest taka że w salonach znajdują się samochody łatwe do późniejszej odsprzedaży i nie ma to nic wspólnego ze złą wolą i niską fachowością sprzedawców koncesji.
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-08-30, 15:28   

Husky, jeśli to nie jest tajemnica, to ile MCVów, Sandero i Dusterów miesięcznie się u Was sprzedaje?
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2010-08-30, 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-30, 18:07   

husky napisał/a:
Seal napisał/a:
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców :mrgreen: :mrgreen:

Ten tego tam, hmhhhh hmhhhhh - ja jestem sprzedawcą Reno/Dacia i nie uważam sie za niedouczonego, co do niedoinformowania, to jak mi firma nie przekazuje danych, to ja ich nie znam (poza tym niektóre w błyskawicznym tempie się zmieniają) a co do dziwnych samochodów w dziwnych wersjach to ja też np od początku pracy nie widzialem na oczy Espace'a i jakby mi się klient zapytał jak wygląda jakaś mega, wypas wersja w tym samochodzie i jakie ma otwieranie dachu to też bym wielkie oczy wywalił i poprosił o odrobinę czasu....
Prawda jest taka że w salonach znajdują się samochody łatwe do późniejszej odsprzedaży i nie ma to nic wspólnego ze złą wolą i niską fachowością sprzedawców koncesji.

Husky tak nie do końca bo to był salon "wzorcowy" Citroena na al.Krakowskiej w Warszawie i oczekiwał bym aby w takim salonie sprzedawcy byli doinformowani i douczeni. Wiesz dla mnie to obciach aby klient miał większa wiedzę niż sprzedawca i nie mówimy tu o jakiś parametrach technicznych z wiedzą inżynierską tylko o prostych rzeczach. A w ogóle to gdzie są i co robią działy do szkolenia sprzedawców?
Ostatnio zmieniony przez Seal 2010-08-30, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-08-30, 18:32   

Ja tylko od siebie dorzucę, że w całym Poznaniu nie ma ANI JEDNEGO Doblo 7-osobowego. Ryłem ostro w necie i znalazłem tylko jeden taki w Jeleniej Górze... Podejrzewam, że z innymi autami tego typu (Berlingo, Partner) będzie podobnie.

Przyczyna tego stanu jest oczywista - KASA. Po co wydać kilka tysięcy na ciekawszą wersję demo, skoro można kupić tańszą... I w ten sposób miałem kolejny argument, żeby nie ryzykować Doblo... skoro nawet nie mogę wypróbować tych dodatkowych miejsc...
_________________
 
wojtekj 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: prawie Łódź
Wysłany: 2010-08-30, 18:57   

4 lata temu przerabiałem temat wożenia 7-miu osób, wybrałem konstrukcje VW-Ford (sharan, galaxy, alhambra w seacie)

przymierzając się do zafiry grandScenica czy p307sw jak już się wcisnąłem w fotel w 3cim rzędzie to jak najszybciej chciałem wysiąść... o doblo nic nie wiedziałem wtedy
w galaxym spokojnie przejechałem do Francji (z trumienką na dachu na narty, reszta maneli w środku, ustawienie foteli 2+2+2) zamieniając się z innymi kierowcami na wszystkie siedziska, co potwierdziło mój słuszny wybór :-)

wsiadłem kiedyś do MCV i z dużym zaskoczeniem WYGODNIE i porównywalnie do galaxa usadowiłem się w 3cim rzędzie
_________________
pozdrawiam, Wojtek
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-09-30, 09:40   

Odświeżę temat bo udało mi się obejrzeć Doblo z 7 miejscami - w wypożyczalniach samochodów na greckich wyspach jest tego dużo. Na wysokość nie ma problemu - Doblo jest wysokie więc fakt że te siedzenia są ok 15 cm wyżej nie gra roli. Jeśli chodzi o miejsce na nogi to jest go ok 8 cm mniej niż w drugim rzędzie - jak kogoś interesuje ile to jest to niech weźmie takiej szerokości pudło i pójdzie do Fiata, położy za przednim siedzeniem i usiądzie na tylnym. Nie widziałem MCV 7 osobowej, więc nie wiem ile w niej jest miejsca, ale z tego co piszecie pewnie na nogi w drugim i trzecim rzędzie jest tyle samo, więc lepiej. Na pewno taki układ jest w 7 osobowym Caddy do którego też zajrzałem - ale to już inna liga cenowa
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-30, 18:14   

PiotrWie napisał/a:
Odświeżę temat bo udało mi się obejrzeć Doblo z 7 miejscami - w wypożyczalniach samochodów na greckich wyspach jest tego dużo. Na wysokość nie ma problemu - Doblo jest wysokie więc fakt że te siedzenia są ok 15 cm wyżej nie gra roli. Jeśli chodzi o miejsce na nogi to jest go ok 8 cm mniej niż w drugim rzędzie - jak kogoś interesuje ile to jest to niech weźmie takiej szerokości pudło i pójdzie do Fiata, położy za przednim siedzeniem i usiądzie na tylnym. Nie widziałem MCV 7 osobowej, więc nie wiem ile w niej jest miejsca, ale z tego co piszecie pewnie na nogi w drugim i trzecim rzędzie jest tyle samo, więc lepiej. Na pewno taki układ jest w 7 osobowym Caddy do którego też zajrzałem - ale to już inna liga cenowa

Chciałbym zabrać głos w dyskusji bo miałem kiedyś auto 7 os. (Ulysse 2001, 2.0 HDi, 109 kM) i powiem tak - osobowe samochody 7mio miejscowe dzielą się na te z płaską podłogą i te adaptowane do 7miu osób. Vany typu Ulysse czy nasz Espace mają płaską podłogę i tzw. pełnowymiarowe fotele i to są prawdziwe auta siedmiomiejscowe, które zapewniają wygodną podróż wszystkim pasażerom a auta quasi-7mio osobowe, takie jak Grandscenic, czy MCV to zupełnie inna bajka. Polecam duże Vany jeżeli ktoś ma takie potrzeby.
Osobnym zagadnieniem jest to że w mojej opinii z 7mo osobowych Vanów (tych prawdziwych) akurat konstrukcja VAG/Ford to konstrukcja.... najsłabsza ! (i awaryjnością i ergonomią) zdecydowanie polecam Eurovany (PSA/Fiat) i naszego Espace (tylko trzeba uważać na silniki, bo są konstrukcje dobre i kiepskie)
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-09-30, 19:18   

a ja od 2 dni bujam sie troszke XC90 i powiem szczeze ze nie chetnie sie przesiadam do drakulki :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-09-30, 19:41   

Pomyśl sobie że za takie Volvo miałbys ze 4 wypasione Daćki :mrgreen:
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-09-30, 20:18   

to co kupilismy to kosztuje tyle ile nowa dacka, sprawdzilismy je i to dosc dobrze naped zawieszenie itp blacharka byla robiona ale to norma wnetrze jest tak dobrze utrzymane ze moglbym rzec ze w mojej 2 letniej jest gorzej a tam jest jasny berz :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-09-30, 23:00   

husky napisał/a:
Polecam duże Vany jeżeli ktoś ma takie potrzeby.
Osobnym zagadnieniem jest to że w mojej opinii z 7mo osobowych Vanów (tych prawdziwych) akurat konstrukcja VAG/Ford to konstrukcja.... najsłabsza ! (i awaryjnością i ergonomią) zdecydowanie polecam Eurovany (PSA/Fiat) i naszego Espace (tylko trzeba uważać na silniki, bo są konstrukcje dobre i kiepskie)


Kurcze, a ja polecam podmiejskie domy o powierzchni 200m2, z dużą działką, zamiast 50m2 w bloku ;-)

Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV. Podobnie raczej nie znalazłbyś osoby, która mogąc kupić Audi A6 poszłaby raczej do twojego salonu i wyjechała Laguną.

A najprawdziwsza prawda jest taka, że (podobnie jak to jest z pliszkami i ogonkami) lubimy się snobować z tytułu zakupu auta tak fantastycznego jak Logan MCV. Ale jak się zbyt mocno nadmiemy, to zaraz spuszczamy z siebie nieco powietrza i jest dobrze. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-30, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-30, 23:37   

Mikele napisał/a:
Kurcze, a ja polecam podmiejskie domy o powierzchni 200m2, z dużą działką, zamiast 50m2 w bloku ;-)

No widzisz, jak to pozory mylą. :) Ja mieszkam w bloku, w mieszkaniu o powierzchni 60m2, ale w cenie podmiejskiego 200-metrowego domu. Tyle, że blok jest niemal nad samą stacją metra. :) Coś za coś - albo mieszkanie w ciasnej klitce i raczej starożytnym bloku, ale 10 minut od centrum, albo mieszkanie we własnym domu, a raczej nocowanie tamże, bo resztę życia trzeba spędzić w samochodzie na dojazdach do/z miasta.

Podobnie jest z MCV. :)

Mikele napisał/a:
Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV.

Cena to nie jedyny atrybut, jaki różni MCV od mniej lub bardziej prawdziwych 7-mioosobowych vanów. Dla nas istotnym czynnikiem było to, że MCV to nadal osobówka - fakt, długa i wysoka, ale jednak jeździ (i parkuje!) się nią nadal jak osobówką. Vany jednak są sporo szersze (mamy bardzo wąskie miejsce parkingowe), zupełnie inaczej w nich się siedzi, inaczej widać świat za oknem, inaczej się nimi manewruje. Stąd też, mając kasę na sporo droższe auto, wybraliśmy MCV (i remont kuchni :) - bo to jedyne takie auto. :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-30, 23:44   

Mikele napisał/a:
Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV

Znalazłby - ale rzecz nie tylko w środkach, lecz również w praktyczności.

A moje ukochane Espace - chociaż to naprawdę świetne auto - to jednak na co dzień w mieście niekoniecznie jest ani najlepsze w ogóle, ani nawet zwyczajnie lepsze od rzeczonej MCV-ki...


husky napisał/a:
auta quasi-7mio osobowe, takie jak Grandscenic, czy MCV

Akurat MCV-ka nie jest żadna tam "quasi" d: - pod względem miejsca w 3 rzędzie totalnie deklasuje nie tylko Grand Scenica etc, ale także Galaxy / starego Sharana (nowego dopiero się wybieram obejrzeć). Daćka ma tam po prostu normalne, uczciwe, pełnowymiarowe miejsca dla dorosłych o nawet ponadprzeciętnym wzroście czy tuszy (:
 
Matthias[Wlkp] 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 125
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 2010-10-01, 19:45   

husky napisał/a:
osobowe samochody 7mio miejscowe dzielą się na te z płaską podłogą i te adaptowane do 7miu osób


To ja dorzucę jeszcze, że te z płaską podłogą dzielą się na osobowe z założenia i adaptowane do przewozu ludzi. W tej drugiej kategorii są np. Nissan NV200 czy Citroen Jumpy. Samo siedzenie jest super, ale wokół jest troche mniej fajnie. Za to cena zasadniczo niższa od wszelkich Espace'ów, czy Galaxy.

laisar napisał/a:
Daćka ma tam po prostu normalne, uczciwe, pełnowymiarowe miejsca dla dorosłych


I tyle w temacie.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-14, 23:45   

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Zainteresowałem się też Nissanem NV200, kiedy stałem w korku zobaczyłem odpowiedni salon. Niestety - jest to typowa puszka, gdzie pasażerowie z tyłu nie dostają nic, oprócz fotela. Na rodzinne autko się nie nadaje

Ma być lepiej: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65813#65813
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-01-18, 08:53   

laisar napisał/a:
Mikele napisał/a:
Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV

Znalazłby - ale rzecz nie tylko w środkach, lecz również w praktyczności.


Jakby rzecz nie byla w srodkach, to by kupil Merca R klasy - idea ta sama co MCV, tylko warunki podrozy jakby inne. I dla wszystkich 7 osob....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-18, 09:41   

Tylko że to się nie musi przekładać na sumaryczną praktyczność na co dzień - np gdzie parkować 5-metrowe "bydlę", skoro nawet na niecałe 4,5 m (do tego węższe o 20 cm) brakuje miejsca? Bo własnymi środkami to se można kupić wille z garażem, ale nie da się wybudować własnego parkingu w centrum ani drogi dojazdowej do niego.

(I nie, odpowiedź: "Nie jeździć autem do centrum" nie jest prawidłowa w tym kontekście <<<: ).


Szczerze mówiąc - nie rozumiem: naprawdę tak ciężko jest pojąć, że jakieś rozwiązanie może być bez fanatyzmu dla kogoś sumarycznie lepsze, nawet jeśli stać tę osobę na jakieś inne, teoretycznie jeszcze lepsze, ale za to tylko w pewnych aspektach...?
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-01-18, 09:57   

No to jak sie ciagle do tego centrum jezdzi, to lepiej kupic dwie toyoty IQ, ktorymi sie przewiezie te sama ilosc osob, a parkowanie to betka.
Na krotkich dystansach ilosc miejsca dla kazdej osoby ma znaczenie marginalne. A przy dlugich to, czy sie u celu zaparkuje pod "muzeum" czy 500 metrow dalej, gdzie miejsce na "bydle" bedzie, ma znaczenie marginalne.

Czyli, MCV nadaje sie TYLKO do "sredniego zasiegu" wypraw samochodowych. Choc juz wtedy halas moze zaczynac meczyc ;-)




laisar napisał/a:

Szczerze mówiąc - nie rozumiem: naprawdę tak ciężko jest pojąć, że jakieś rozwiązanie może być bez fanatyzmu dla kogoś sumarycznie lepsze, nawet jeśli stać tę osobę na jakieś inne, teoretycznie jeszcze lepsze, ale za to tylko w pewnych aspektach...?


No przeciez to oczywiste - bo to Dacia! :->
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-18, 11:54   

Moja MCV na co dzień robi taką trasę: dom - centrum miasta (żona do pracy 20 km) - miejsce zbiórki (biuro, 5 km załadunek kompletu pasażerów) - wyjazd w teren (do 150 km) - powrót do biura (odstawienie pasażerów) - centrum miasta (odbiór małżonki połączony z obiadem "na mieście" albo w centrum handlowym lub gdzieś na osiedlu, gdzie trzeba gdzieś zostawić samochód - powrót do domu. Wszystko z maksymalnie załadowanym bagażnikiem.
Tak! Jestem fanatykiem Dacii! Bo nie wykorzystuję do tego dwóch IQ.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-02, 15:02   

bebe napisał/a:
MCV to nadal osobówka - fakt, długa

No, naprawdę - bez przesady... d;


fi napisał/a:
Merca R klasy - idea ta sama co MCV

Chyba wyłącznie w najbardziej podstawowym sensie: "przewieźć więcej niż 5 osób" - reszta jest już przecież zupełnie inna: rozmiary (!), luksus, osiągi...

Ale też w większości...
Cytat:
tylko warunki podrozy jakby inne.

...jedynie proporcjonalne do ceny.


Cytat:
I dla wszystkich 7 osob....

No więc właśnie nie - co najwyżej dla 6: http://www.auto-types.com...-klasse_ou6.jpg

Ewentualne 0,5 osoby ma się mimo wszystko gorzej niż w dacii <<:


I jeszcze ciekawostka z danych technicznych:

Cytat:
Pojemność bagażnika (VDA) (l): 550-1950 / wersja długa 633–2385
[...]
Dane o pojemności bagażnika dotyczą pojazdów z zestawem TIREFIT przy załadunku do wysokości dachu. Przy układzie siedzeń 4+2 i 5+2 pojemność bagażnika od trzeciego rzędu wynosi 324 l (w wersji długiej 414 l).

Nooo, jak na te rozmiary - 492 / 516 cm - to nie są to powalające wielkości, delikatnie mówiąc...


Cytat:
bo to Dacia! :->

No to co? Serio pytam. Czyżbyś należał jednak do wyznawców Znaczka Na Masce? Czy jak MCV-ka dostałaby na jakimś rynku logo z gwiazdą, to automagicznie podniosłaby się jej jakość???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-02, 15:02   

Cytat:
jak sie ciagle do tego centrum jezdzi, to lepiej kupic dwie toyoty IQ, ktorymi sie przewiezie te sama ilosc osob, a parkowanie to betka.

No chyba do reszty zgłupiałeś...

W czym niby to jest "lepiej"?


W kosztach? Toyota vs Dacia? Ha. Ha... Nie: cena, ubezpieczenia, przeglądy - a nawet codzienne koszty eksploatacyjne (czyli głównie benzynka) są co najwyżej porównywalne (iq: 4,9 L / 100 km).

W praktyczności? Nie: dla 5 mojej osobowej rodziny wymagałoby zawsze dwóch kierowców.

W komforcie? Nie: nawet dziecku w foteliku jest z tyłu ciasno, a jakbym wiózł całą trójkę, to bagażnik ma 32 litry - nie mieszczą się w nim nawet 2 plecaki do szkoły, a co dopiero np łyżwy dla wszystkich d:

W parkowaniu? "Betka"? :roll: 2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m? No więc - też nie.


Z takiego malucha byłoby pewnie faktycznie lepiej korzystać w jakiś 10-20% przypadków - jako drugie auto, obok czegoś większego. Czyli - niespodzianka! - tak, jak został zaprojektowany <:


No sorki, ale nawet argument ad absurdum powinien mieć choć ziarno sensu... d;


Cytat:
Na krotkich dystansach ilosc miejsca dla kazdej osoby ma znaczenie marginalne.

Być może, w zależności od subiektywnych preferencji - ale też jedynie wtedy, jeżeli się w ogóle zmieszczą...



Cytat:
A przy dlugich to, czy sie u celu zaparkuje pod "muzeum" czy 500 metrow dalej, gdzie miejsce na "bydle" bedzie, ma znaczenie marginalne.

0) Najlepszy w parkowaniu jest zbiorkom <;

1) Kwestia gustu.

2) A jak jest więcej? 800 m? 1,5 km?

3) Jakbym mieszkał w mieście, gdzie by to było marginalne, to bym sobie ani innym "4 liter" nie zawracał d:


Cytat:
Czyli, MCV nadaje sie TYLKO do "sredniego zasiegu" wypraw samochodowych.

Bynajmniej - MCV-ka jest po prostu dla niektórych osób zgrabnym kompromisem.


Cytat:
Choc juz wtedy halas moze zaczynac meczyc ;-)

Częściowo - prawda, ale tak naprawdę-naprawdę to jest to zależne od prędkości, nie od długości trasy. Do 100 km/h - nie męczy. A rzeczywiście marnie jest powyżej 120 /: - więc albo pozostaje wybór innego auta, albo... wyciszenie daćki. (Zdam relację, bo planuję na wiosnę).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-02, 16:02   

laisar napisał/a:
W kosztach? Toyota vs Dacia? Ha. Ha... Nie: cena, ubezpieczenia, przeglądy - a nawet codzienne koszty eksploatacyjne (czyli głównie benzynka) są co najwyżej porównywalne (iq: 4,9 L / 100 km)

Otóż to, Brutalna, polska rzeczywistość jest taka, że to przede wszystkim kasa decyduje. Ile kosztuje taka IQ? Podejrzewam że tyle samo co mcv-ka laureatte czy arctica z benzyniakiem a może i drożej...oczywiście koszty x2 (wszytskie: zakupu, ubezpieczenia,serwisu, opon sezonowych itp)
laisar napisał/a:
W parkowaniu? "Betka"? 2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m? No więc - też nie.

Zależy od specyfiki parkowania w danej dzielnicy/mieście itp. W katowicach często ejst tak, że łatwiej znależć dwa wolne miejsca o wymiarach 2x3 metry niż jedno o wymiarach 2x5 metrów
laisar napisał/a:
Bynajmniej - MCV-ka jest po prostu dla niektórych osób zgrabnym kompromisem

Czasami kompromisem, a zcasami pojazdem wielofunkcyjnym. W pracy - po złożeniu 2 ostatnich rzędów - mini-ciężarówka. Po pracy- 5os na pokłądzie ze sporym bagażem albo wielkimi zakupami to nie problem. Weekend - wyprawa 3pokoleniowa (pociechy+rodzice+dziadkowie)-w wersji 7os bez problemu

Co do hałasu to w mcv-ce się nie wypowiadam, ale w loganie ph1 1.4 jest to jakaś wada, jeśli się sporo podróżuje autostradami to warto zainwestować we wspomniane wygłuszenie
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-02-02, 16:18   

laisar napisał/a:

No chyba do reszty zgłupiałeś...


Tylko bez takich - w piotrresa sie bawisz?

laisar napisał/a:

W czym niby to jest "lepiej"?


W kosztach? Toyota vs Dacia? Ha. Ha... Nie: cena, ubezpieczenia, przeglądy - a nawet codzienne koszty eksploatacyjne (czyli głównie benzynka) są co najwyżej porównywalne (iq: 4,9 L / 100 km).


Jakich kosztach? Rozmawiamy o sytuacji, kiedy kogos stac na R klase - czy taki ktos sie przejmuje kosztem przegladow???


laisar napisał/a:

W praktyczności? Nie: dla 5 mojej osobowej rodziny wymagałoby zawsze dwóch kierowców.


I co z tego? Przeszkadza to w czyms? Zadanie jest: przewiezc rodzine po miescie

laisar napisał/a:

W komforcie? Nie: nawet dziecku w foteliku jest z tyłu ciasno, a jakbym wiózł całą trójkę, to bagażnik ma 32 litry - nie mieszczą się w nim nawet 2 plecaki do szkoły, a co dopiero np łyżwy dla wszystkich d:


Za to w drugim samochodzie jest miejsce, bo jeden fotel nie wykorzystany. Na miasto ladownosc w sam raz.

laisar napisał/a:

W parkowaniu? "Betka"? :roll: 2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m? No więc - też nie.


Zastanowiles sie, co napisales? Teraz sproboj wykonac.

laisar napisał/a:

Z takiego malucha byłoby pewnie faktycznie lepiej korzystać w jakiś 10-20% przypadków - jako drugie auto, obok czegoś większego. Czyli - niespodzianka! - tak, jak został zaprojektowany <:

Samochod zostal zaprojektowany jakos auto MIEJSKIE. Niespodzianka!

laisar napisał/a:

No sorki, ale nawet argument ad absurdum powinien mieć choć ziarno sensu... d;


No wlasnie Twoje maja go tez cos malo....
I po co w ogole ta lacina?

laisar napisał/a:

Cytat:
Na krotkich dystansach ilosc miejsca dla kazdej osoby ma znaczenie marginalne.

Być może, w zależności od subiektywnych preferencji - ale też jedynie wtedy, jeżeli się w ogóle zmieszczą...



Siedziales w IQ? Polecam wyprawe do salonu tojki :idea:

laisar napisał/a:

Bynajmniej - MCV-ka jest po prostu dla niektórych osób zgrabnym kompromisem.


Ale jest tez Dacia - dla niektorych zbyt trudne do przelkniecia.
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-02-02, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne