Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zdalne otwieranie bagażnika
Autor Wiadomość
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-01, 10:30   

eplus napisał/a:
Te sławne mikrokontrolery mają jedną wadę - raczej nie wytrzymają 12V. Potrzebny jest stabilizator "liniowy" niestety, ostatecznie impulsowy... Co innego


Żadna wada, a jakiś sterownik do tego i tak jest konieczny, jeśli ma to działać tak jak opisywałeś, czyli z orginalnego pilota za drugim otworzeniem zamków.
Robiąc to np. na Atmedze mamy pełną swobodę w zasadzie działania takiego otwierania bagażnika w bardzo przyjemny, wygodny i prosty sposób.
Taki sterownik można umieścić pod deską rozdzielczą lub pod tą czarną osłona w klapie bagażnika.
Podając zasilanie, sygnał zamykania drzwi i otwierania drzwi oraz od włącznika zamkniętej klapy mamy pełną informację do kontroli otwierania klapy.
Oczywiście koledzy, którzy chcą sobie coś takiego zrobić sami, to tego nie zrobią, co jest jedyną wadą tych sterowników i nie ważne czy będzie to na mikrokontrolerze czy na czymś innym - potrzebują kogoś kto im coś takiego wykona a oni sobie to jedynie podłączą.
Mikrokontroler oczywiście na 12V nie działa, ale co z tego ?
Żaden obecny procesor nie działa na 12V, a pełno mamy takich w naszym aucie.

Ja gdybym miał sobie coś takiego zrobić, to właśnie wykonałbym to na mikrokontrolerze, na najprostszej atmedze 8. Ale nie posiadam długich paznokci , a w Sandero przycisk otwierania klapy wystaje na zewnątrz także dla mnie funkcja otwierania klapy jest całkiem zbyteczna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-01, 10:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-11-01, 11:57   

O tym "niestety 12V" to było przekomarzanie w temacie, że elektronika analogowa przeszła do skansenu techniki, atu masz - bez 7805 ani rusz.. :lol:
Łatwo sobie wyobrazić sterownik całkowicie mechaniczny - elektromagnes dostaje impulsy otwierania (powiedzmy dodatnie), pociąga dźwignię z zapadką, jak w sekatorach do cięcia grubych kabli (taka dźwigniowa przekładnia mechaniczna), po drugim kroku następuje wychylenie powodujące uwolnienie klapy i spadek na poziom pierwszego kroku (drugi krok nie ma już zapadki, aby możliwe było zatrzaśnięcie klapy i ponowne jej otwarcie). Cewka "resetu" dostaje impulsy ujemne z drugiej diody i zwalnia zapadkę pierwszego stopnia w momencie zamykania, aby pierwszy impuls otwierania ponownie mógł wprowadzić zamek na pierwszy poziom, a nie od razu otworzył. Nie wiem, czy zrozumiale to opisuję (nie mam do tego talentu), do narysowania to jest proste, a zrobi to każdy zdolniejszy wiejski kowal w Rumunii. Ja niestety się nie podejmę. :oops:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-01, 12:05   

Bez LM-a ani rusz, podobnie jak sygnał wejściowy nie może być 12 V, ale to przecież oczywiste i to żadna wada, można to zrobić na dwóch opornikach i diodzie zenera 5 V lub na tranzystorze czy też na optokuplerze itp. wiemy o co chodzi, nie będę się rozpisywał bo zaraz nas zlinczują, że niezrozumiale piszemy :)

A taki sterownik całkowicie mechaniczny to już jest coś takiego gotowego ? Czy trzeba by było takie zapadki, dźwignie robić samemu , wiercić, piłować itd. ? Bo to wtedy wymaga pracy rzemieślniczej bardziej, całkiem odwrotnie niż w zamyśle elektrycznym.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-01, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-11-01, 13:27   

Nie było mnie na forum 3 dni a widzę, że sprawa otwierania tylnej klapy w DD nabrała tempa. Wychodzi na to, że jednak patent z otwieraniem klapy z wewnątrz jest aktualny dla wielu użytkowników. Co prawda ja skłaniam się nadal do prostego przycisku i elektromagnesu, plus odbojni-ki ze sprężyną. Wynika to z tego, że nie lubię robić zakupów i często czekam na moją panią jak wali z wózkiem i zakupami. Wtedy jestem bardzo usłużny i nie wysiadając z samochodu mogę klapę odryglować, a moja pani podniesie i wtranżoli zakupy. Zamkniecie klapy nie sprawia dużego problem nawet z tipsami.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-11-01, 14:46   

Ajajaj, przecież mężczyzna też powinien uczestniczyć w zakupach, przecież zwykle pełni niebagatelną rolę: dźwiga portfel! A dać wybrance kartę i pinkod -to ruina murowana i długi na wiele lat :!: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-11-01, 17:28   

Wydzielam gotówkę z kartką na zakupy :-D
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-11-03, 12:48   

project2010 napisał/a:
(choć _żadna_ sie nie odezwała, gdy grzmiałem powyżej o konieczności ochrony szponów przez zamkami w dusterach!)

Uznałam, że właściwiej będzie pominąć tę kwestię - milczeniem :)


eplus napisał/a:
Ajajaj, przecież mężczyzna też powinien uczestniczyć w zakupach, przecież zwykle pełni niebagatelną rolę: dźwiga portfel! A dać wybrance kartę i pinkod -to ruina murowana i długi na wiele lat :!: :mrgreen:

Hmm, hmmm. Ja swoją kartę sama dźwigam... :-P
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-04, 22:10   

Dopiero teraz zorientowalem sie, ze Duster ma schowany przycisk - zamek do otwierania. Dziala lzej niz w Sandero ale jest trudniej dostepny. W clio juz jest elektromagnes + pstryczek - mogli w np wersji Laureate dac takie cudo ;-)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-11-04, 22:56   

I by sie psulo i kosztowalo potem gazylion merkeli... ;)
_________________
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-11-10, 16:23   

Eee tam, w Scenicu z 2004r nie psuje się :)
 
metysw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-10, 16:55   

Witam.
Moja pani radzi sobie zgiętym palcem i nie narzeka :)
_________________
Darek Wrocław
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-10, 20:09   

zgięty palec jest zwykle bardziej skuteczny a już na pewno bardziej niezawodny niż jakieś urządzenie elektryczne, choć niektóre kobiety też je lubią
 
halina56 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 09 Kwi 2013
Posty: 25
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2013-04-13, 12:48   

:-) Witam mam pytanie. Miałam już przed Dacią trzy samochody i można było otwierać bagażnik z miejsca kierowcy za pomocą dźwigni pod fotelem. Nie mam takiej opcji w Daci Sandero i czy jest taka możliwość. Trochę mnie irytuje ,że muszę wysiąść z auta i jeszcze wyjąc klucz ze stacyjki ,ażeby otworzyć bagażnik.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-13, 13:52   

halina56 napisał/a:
czy jest taka możliwość

Nie ma.

halina56 napisał/a:
wyjąc klucz ze stacyjki ,ażeby otworzyć bagażnik

Jeżeli nie jest to najniższa wersja - access - to zablokowane zamki można otworzyć guziolem od centralnego na konsoli środkowej. Potem nie ma potrzeby wkładania kluczyka, wystarczy wcisnąć przycisk na klapie.

W accessie nie ma rady - taka jego uroda... Ale jeśli bardzo przeszkadza, to pewnie dałoby się przerobić.
 
halina56 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 09 Kwi 2013
Posty: 25
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2013-04-13, 13:59   

:-) Dziękuję za odp.,bo już myślałam,że tylko te zamknięcie jakie dają przyciski na konsoli od zamka centralnego dotyczą tylko drzwi ,a nie klapy od bagażnika. Jutro sprawdzę.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-09-22, 20:13   

Dziś dodaję kolejne modyfikację Logana. Sporo było na tym forum, że nie da się zamontować otwierania klapy bagażnika. Więc tu pokazuję ze jednak się da. Pewna trudność polegała na tym, że w wypadki Logana trzeba zastosować siłownik pchający natomiast wszystkie dostępne na rynku są ciągnące, więc temat wydaje się nie do przeskoczenia, a jednak.
Na początku planowałem, że zrobię ten układ na pneumatyce wykorzystując pompkę o Mercedesa W124 i siłownik tylnej klapy, Do tego układ rewersyjny, który po otworzeniu i potwierdzeniu położenia siłownika powodowałby powtórne zadziałanie pompki i cofnięcie siłownika do położenia pierwotnego, aby dało się zamknąć klapę lub kawałek blaszki na pręcie siłownika i ręczne cofanie po każdym otwarciu. Po wszystkim z tego zrezygnowałem i dałem jednak siłownik elektryczny. Siłownik jak widać 5 przewodowy 2 przewody służą do jego otwierania i zamykania, a pozostałe 3 to informacja, w jakim położeniu jest siłownik. To położeni miałem zamiar wykorzystać do jego powrotu w analogiczny sposób jak przy pompie pneumatycznej. Ze swoich zapasów udało mi się wygrzebać siłowniki firny TESOR ( uniwersalne z zaleceniem do montażu, w WV grup), które maja długi skok i na końcach toru listwy zębatej odbojniki, które powoduję, że siłownik po cyklu pracy ustawia się prawie w położeniu środkowym. Więc bez problemu udało mi się uzyskać otwieranie i powrót do pozycji umożliwiającej zamknięcie, co przedstawiłem na filmach. Wiązka zabezpieczona taśmą parcianą, która ma tą zaletę do plastykowej ze jest elastyczna.

Do tego z firmy Altim został zakupiony sterownik centralnego zamka robiony dla nich w Chinach, ale dobrej jakości. Cena z rabatem instalatorskim to 45zł siłowniki miałem i kabelki miałem. Niestety wycofali się ze sprzedaży sterownika warszawskiej firmy, której nazwy nie pamiętam, droższego o 20 zł, bo im nie schodził. Tamten sterownik miał możliwość oprogramowani wielu fajnych funkcji jak np. otwieranie szyb po dłuższym naciśnięciu przycisku otwierania celem przewietrzenia auta latem, czy też otwarcie tylko drzwi kierowcy jeżeli jedzie sam.
Teraz jescze odwiedziny szroty zeby zdobyć guzik do otwierania z kabiny bez pilota i będzie git. :mrgreen:

http://przeklej.org/file/...a.silownika.mp4

http://przeklej.org/file/rlGKVs/Cala.klapa.mp4

09_kabelki wersja finalna.jpg
Ostateczne rozwiązanie położenia wiązki przewodów.
Plik ściągnięto 166 raz(y) 99 KB

08_kabelki.jpg
cie wiązki z kątownika klapy.
Plik ściągnięto 140 raz(y) 91,36 KB

07_pierwotna wersja rozmiesczenia kabli.jpg
Pierwotna droga wiązki przez sprężynę.
Plik ściągnięto 156 raz(y) 82,41 KB

06_demontaz.jpg
Tak to wyglądało po demontażu.
Plik ściągnięto 163 raz(y) 160,51 KB

05_demontaz tylniej kanapy.jpg
Demontaż tylnej kanapy
Plik ściągnięto 159 raz(y) 151,2 KB

04_ciagniemy kabelki.jpg
Ciągniemy kabelki, które schowałem w klapie
Plik ściągnięto 141 raz(y) 66,4 KB

03_inne ujęcie silownika.jpg
Inne ujęcie siłownika
Plik ściągnięto 154 raz(y) 106,61 KB

02_Montaz silownika.jpg
Dwie dziurki i mamy siłownik zamocowany.
Plik ściągnięto 145 raz(y) 60,32 KB

01_silownik i wygiete blaszki.jpg
Siłownik i sposób wycięcia cięgna i blach mocującej.
Plik ściągnięto 162 raz(y) 86,35 KB

Ostatnio zmieniony przez kali 2013-09-22, 21:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 20:23   

Nie łatwiej na jakiejś metalowej lince w pancerzu ;-) Serio gratuluje inwencji i samozaparcia. Czekamy na finalne rozwiązanie z pstryczkiem elektryczkiem - może jakieś video Zamieścisz ?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-09-22, 20:31   

Niestety mam problem z wrzuceniem plików wideo lub spakowanych klipów. Linka odpada tam zamek jest w klapie a nie w pasie tylnik.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 20:35   

Wrzuc na youtube, potem umiesc na forum.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-09-22, 21:06   

Linki do filmików podrzucone możma już oglądać. Teraz przedemną podgrzewanie foteli i ogrzewanie postojowe. Bo zima się zbliża. Myślę jescze o ringu poświetlającym stacyjkę coby łatwiej było kluczykiem celować.
Ostatnio zmieniony przez kali 2013-09-22, 21:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 22:00   

Kali. Ja głupi myślałem, że ty chcesz elektrycznie otwierać, czyli unosić do góry klapę. Ten siłownik wydawał się za mały ale.. Polak potrafi ! ;-) Nie skojarzyłem, że to chodzi o centralny zamek w klapie ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-22, 23:20   

kali napisał/a:
Sporo było na tym forum, że nie da się zamontować otwierania klapy bagażnika

Eeetam, od dawna wiadomo, że się da, na różne sposoby: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=361
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-09-23, 07:50   

mekintosz napisał/a:
Kali. Ja głupi myślałem, że ty chcesz elektrycznie otwierać, czyli unosić do góry klapę.

I linka to chciałęś zrobić? :lol:
laisar napisał/a:

Eeetam, od dawna wiadomo, że się da, na różne sposoby:


A zauważ, że towarzystwo rozważało to teoretycznie.
Dochodząc do wniosków, że najlepszy jest siłownik od Nexi, który się nie nadaje i napisałem, dlaczego. Napisano też, że siłownik od centralnego się nie nadaje a ja pokazałem, że jednak się nadaje. Link do filmu na Youtube jest nieaktywny.
I żaden z kolegów nie pokazał swojego gotowca w działaniu. Jest twój link do siłownika na Rumuńskim forum i ta klapa z wydrapanym miejscem położenia i wiercone a dwa razy, bo pierwszy raz nie trafił. I te nie obcięte śruby. No cóż co kraj to obyczaj. :shock:
Ostatnio zmieniony przez kali 2013-09-23, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-23, 16:06   

kali napisał/a:
link do siłownika na Rumuńskim forum

O nim właśnie myślałem - tam jest więcej niż jeden przykład realizacji.

A Tobie nie odbieram chwały (; - zgrabnie to zmontowałeś; ja odniosłem się tylko do zarzutu, że "mówio że się nie da" CC:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-10-10, 09:11   

No panowie czas na uwięczenie dzieła, czyli montaż guzika do otwierania ze środka. Początkowo miałem zamiar dać od BMW E46 który ma też fajne bursztynowe podświetlenie zerznięte żywcem z Dacki. Który miałem umiejscowić na desce rozdzielczej z lewej strony kierownicy. Ale tam będzie wkrótce zegar do ogrzewania postojowego. W końcu wybrałem okrągły od Forda Fusion, który miałem dać na lewych drzwiach w pobliżu słupka A. Ale jak widać ostatecznie wylądował na konsoli środkowej.

1 dacia.jpg
A tak to wygląda
Plik ściągnięto 187 raz(y) 67,34 KB

2 bmw.jpg
Taki miał być.
Plik ściągnięto 181 raz(y) 27,58 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne