Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-09, 12:13
UWAŻAM RZE
W Dusterze relingi i tak są na dużej wysokość 162cm + przynajmniej 10cm standardowe belki poprzeczne daje nam już spory dystans od ziemi.
Kufer do załadunku/rozładunku na takim bagażniku jest już niedostępny bez dodatkowego "podnóżka".
Poza tym wszelkie parkingi podziemne nie pozwolą ze wszystkimi boxami wjechać przez bramę.
Z rowerami to chyba nie będzie miało takiego znaczenia, chociaż łatwiej i bezpieczniej jak jest niżej przytwierdzony (środek ciężkości całego zestawu).
O aerodynamice nie będę już wspominał. W przypadku Dustera warto zakupiuć belki, które nie wykraczają zbytnio poza wysokość relingów np. takiego typu.
Co prawda cena jest dwukrotnie wyższa od bierdronki/lidla ale mamy niższy zestaw przynajmniej o te 10cm i więcej, co w niektórych sytuacjach ratuje "tyłek" i rekompensuje poniesione nakłady.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-06-09, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
UWAŻAM RZE
W Dusterze relingi i tak są na dużej wysokość 162cm + przynajmniej 10cm standardowe belki mamy niższy zestaw przynajmniej o te 10cm i więcej, co w niektórych sytuacjach ratuje "tyłek" i rekompensuje poniesione nakłady.
Ja zakupiłem na allegro schodki aluminiowe i po nich się wspinam aby sprawdzić co w boksie piszczy:)
czy ma ktoś doświadczenie z belkami typu aguri o których pisze daster? mnie sprzedawca z grochowskiej z warszawy uprzedził, iż do dustera nie będzie on pasował ze względu na szerokość relingów.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-09, 20:34
waldek72 napisał/a:
czy ma ktoś doświadczenie z belkami typu aguri o których pisze daster? mnie sprzedawca z grochowskiej z warszawy uprzedził, iż do dustera nie będzie on pasował ze względu na szerokość relingów.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2014-06-09, 20:47
Do ph2 raczej pasować nie będą. Kiedyś pojechałem do norauto z zamiarem kupna poprzeczek i niestety do ph1 mieli od wyboru do koloru ale do ph2 za cholerę żadne nie pasowały. Zakupiłem parę tygodni temu na allegro oryginały.
Ostatnio zmieniony przez tomek85 2014-06-09, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
Ja zakupiłem na allegro schodki aluminiowe i po nich się wspinam aby sprawdzić co w boksie piszczy
jeżeli po to kupiłeś, to należy kupić jeszcze jedne by można było sięgnąć po te pierwsze ponieważ...
rakso70 napisał/a:
Wożę ją w boksie
:) sięgam tam gdzie wzrok nie sięga i udaje mi się ją/je wydobyć. Musze się przyznać, że bez tych schodków miałbym problem z umieszczaniem w boksie różnych przedmiotów, a jakiś malutki nie jestem- 183 cm wzrostu. Generalnie powrzucać manele można bez schodków, ale aby je zabezpieczyć taśmami, to już należy mieć z nimi kontakt wzrokowy. Zaletą skrzynki, którą czasami wożę na dachu jest to, iż otwiera się na obie strony.
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2014-06-11, 07:23, w całości zmieniany 1 raz
kupiłem dziś belki w lidlu. wykonane są bardzo ładnie i kosztują tylko 149 zł. do nowego dustera pasują jednak tak sobie. łapa belki nie obejmuje szerokiego profilu relingu, ma on aż 22 średnicy na dodatek jest w kształcie trójkąta i to niestety odwróconego. belki pasują tak naprawdę do plastikowej części relingu ale o wożeniu na nich boxa raczej nie będzie mowy. czy ktoś może też je montował i znalazł inny patent na mocowanie?
łapa belki nie obejmuje szerokiego profilu relingu, ma on aż 22 średnicy na dodatek jest w kształcie trójkąta i to niestety odwróconego. belki pasują tak naprawdę do plastikowej części relingu ale o wożeniu na nich boxa raczej nie będzie mowy. czy ktoś może też je montował i znalazł inny patent na mocowanie?
Nie widziałem relingów w Dusterze "dwójce", ale powiem Ci, że w "jedynce", lidlowskie belki, również nie obejmują idealnie relingów. Pisał tu o tym jeden z kolegów. Obawiałem się, że spowoduje to ich kiepskie mocowanie. Jednak przekonałem się, jadąc z boksem na dachu przez ponad 1200 km, iż wszystko z nim i belkami jest ok.
Jak masz wątpliwości to lepiej oddaj belki do Lidla (chyba, że jej rozpakowałeś) poczekaj, aż pojawią się w sprzedaży takie, które pasują do wersji II.
u mnie ładnie obejmują jedynie plastikową część relingów, tak więc jedna belka była by na początku a druga na końcu dachu. montaż boxu jest w tej sytuacji trudny. szukam możliwości innego montażu a zdjęcie zrobię i podeślę.
Obawiam się, że z tych lidlowskich nic więcej nie wyciśniesz. Producent zaleca tez, aby były one przymocowane w pewnej odległości od siebie. W "jedynce" zachowuje się ową odległość wówczas, gdy belki są przytulone (z przodu i z tyłu) do plastikowych osłonek relingów.
Wlazłem na strony Thule, Mont Blanc i tam nadal końcowym rokiem produkcji w przypadku Dustera, jest rok 2013.
Najlepiej będzie podjechać autem do jakiegoś sklepu z bagażnikami i na miejscu ze sprzedawcą coś przypasować.
Ostatnio zmieniony przez rakso70 2014-06-13, 07:54, w całości zmieniany 2 razy
waldek72 ten bagażnik , jego stopa mocowania do relingu wygląda identycznie jak oryginalny bagażnik Renault/Dacia który mam do ph1 (w zasadzie to jest produkt Thule po prostu, a dokładnie chyba Thule 775)
Z allegro wygląda na Thule 775 tylko wersje z aluminiowymi poprzeczkami
A tu fotka Thule 775 Crossroad Fußsatz w ph2
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-06-13, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum