Witam a ja bylbym zainteresowany -może tylna szyba mniej by się brudzila ,także jesli ktoś zalożył to również prosilbym o opinie jesli nie to dlaczego,z naj życzeniami na nowy rok 2008 Andrzej
Witam wszystkich posiadaczy Dacii. Zakładałem ostatnio chlapacze z przodu po przejechaniu 30 tyś. km i bardzo się zdziwiłem gdy po odchyleniu nadkola od dołu zobaczyłem coś w postaci mułu rzecznego. Było tego po dwie spore garście w dolnej części błotnika (progu). Zostało to nawciskane tam spod opony i mogło się stać ogniskiem korozji. W związku z tym namawiam do zakładania chlapaczy bo oprócz tego chronimy też progi i drzwi przed kamieniami wyrzucanymi spod kół (praktyczne spostrzeżenie). Ja osadziłem je na silikonie bezbarwnym aby tam się nic nie dostawało. ktoś może powiedzieć idiota bo wszystko uszczelnił i będzie tam wilgoć. Po pierwsze jest otwór w progu aby woda spływała, a po drugie miałem tak zrobione w polonezie i po 11 latach wymieniałem złamany chlapacz i było suchutko i zero rdzy. Do przymocowania używałem kołków do tapicerki z wbijanym w środek tzw. gwoździem i jednego wkręta wewnątrz do połączenia z nadkolem. Chlapacze kupiłem na allegro w firmie AutoVip dość fajnie się dopasowały i proste w montażu.
Podaj maila to ci wyślę parę fotek bo mają za duży rozmiar aby je tutaj zamieścić. Będę zakładał też z tyłu tylko na wiosnę chyba, że będzie wcześniej ciepło.
Witam wszystkich posiadaczy Dacii. Zakładałem ostatnio chlapacze z przodu po przejechaniu 30 tyś. km i bardzo się zdziwiłem gdy po odchyleniu nadkola od dołu zobaczyłem coś w postaci mułu rzecznego. Było tego po dwie spore garście w dolnej części błotnika (progu). Zostało to nawciskane tam spod opony i mogło się stać ogniskiem korozji. W związku z tym namawiam do zakładania chlapaczy bo oprócz tego chronimy też progi i drzwi przed kamieniami wyrzucanymi spod kół (praktyczne spostrzeżenie). Ja osadziłem je na silikonie bezbarwnym aby tam się nic nie dostawało. ktoś może powiedzieć idiota bo wszystko uszczelnił i będzie tam wilgoć. Po pierwsze jest otwór w progu aby woda spływała, a po drugie miałem tak zrobione w polonezie i po 11 latach wymieniałem złamany chlapacz i było suchutko i zero rdzy. Do przymocowania używałem kołków do tapicerki z wbijanym w środek tzw. gwoździem i jednego wkręta wewnątrz do połączenia z nadkolem. Chlapacze kupiłem na allegro w firmie AutoVip dość fajnie się dopasowały i proste w montażu.
Marek, jakbys mógł to poproszę też te fotki, mail wysyłam na priv'a
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-06, 08:54
Marek1603 napisał/a:
Podaj maila to ci wyślę parę fotek bo mają za duży rozmiar aby je tutaj zamieścić. Będę zakładał też z tyłu tylko na wiosnę chyba, że będzie wcześniej ciepło.
Też chciałbym zobaczyć, i inni pewnie też. Może byś założył publiczną galerię w jakimś serwisie np google. Zobacz link:
Co do chlapaczy, to w katalogu akcesoriów logana są po ok 120 zł sztuka. Wada to upiorna cena, zaleta, że będą pasowały jak ulał (chyba).
Na wiosnę zrobię przegląd podwozia po zimie, założę nadkola i chlapacze oraz wykonam konserwację atykorozyjną profili i kieszeni w karoserii. Co niektórzy mogą mieć inne zdanie, ale w tak traktowanym wartburgu, pierwsze dziurki (i to malutkie) pojawiły się po 15 latach użytkowania.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2008-01-06, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
Kołki kupiłem w sklepie z częściami samochodowymi, a w komplecie są tylko wkręty z czego jeden wykorzystałem do przyczepienia chlapacza do nadkola. Z gwarancją szczerze powiedziawszy o tym nie myślałem, ale są wykonane z tworzywa (chyba guma) które przy -20 jest w miarę plastyczne (przy próbie odgięcia ręką), a zarazem sztywne samo w sobie. Zamieszczę drugiego posta o usztywnieniu podłogi bagażnika bo zaczęło mnie denerwować uginanie się dywanika. Poszukam danych AutoVip i zamieszczę później.
Aktualnie na allegro są pod nazwą:phuVip-
Chlapacze błotochrony EXTREME model 2007 POLECAM (numer 289261070) tylko19.90zł komplet na jedną oś
Sklep AutoViP od 8 do 16 (22)7258043 694707411 Mielczarek Rafał od 9 do 20 602273581 http://www.chlapacze.pl
Jeszcze jedna uwaga co do montażu chlapaczy. Dobrze jest też zasylikonować połączenie nadkola z nadwoziem na samej górze wokół sprężyny, bo tamtędy też dostaje się błoto i spływa po zewnętrznej części nadkola na dół. Można zobaczyć zacieki na nadkolu po dźwignięciu maski i wpatrzeniu się, w które miejsca spływa woda, a raczej mieszanina wody i ....... wszystkiego co na drodze.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-09, 11:15
Marek1603 napisał/a:
Jeszcze jedna uwaga co do montażu chlapaczy. Dobrze jest też zasylikonować połączenie nadkola z nadwoziem na samej górze wokół sprężyny, bo tamtędy też dostaje się błoto i spływa po zewnętrznej części nadkola na dół. Można zobaczyć zacieki na nadkolu po dźwignięciu maski i wpatrzeniu się, w które miejsca spływa woda, a raczej mieszanina wody i ....... wszystkiego co na drodze.
Mnie bardziej martwi to co spływa po wewnętrznej stronie błotnika. Plastikowe nakole nie skoroduje a błotnik i owszem. Dlatego warto dpdatkqwo zabezpieczyć błotnik od wewnątrz woskiem lub bitexem oczywiście po dokładnym umyciu i wysuszeniu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-10, 18:12
jan ostrzyca napisał/a:
Mnie bardziej martwi to co spływa po wewnętrznej stronie błotnika
Dokladnie tak. Chlapacze same w sobie wiele nie pomagaja na trwalosc progow bo na nich nie zalega spora ilosc wilgotnego/mokrego blota co ma miejsce w oslonietych szczelinach pod nadkolami. Co do ochrony przed uderzeniami kamieni spod kol - chlapacze tu chyba za wiele tez nie pomoga. W sienie nie ma zadnych chlapaczy i progi sa wytarte i poobijane bardziej od wsiadania i wysiadania do/z samochodu niz od tych kamieni... A sienka w tym roku skonczy 10 lat i ma 240 000 kilometrow przebiegu.
Jeszcze jedna uwaga co do montażu chlapaczy. Dobrze jest też zasylikonować połączenie nadkola z nadwoziem na samej górze wokół sprężyny, bo tamtędy też dostaje się błoto i spływa po zewnętrznej części nadkola na dół. Można zobaczyć zacieki na nadkolu po dźwignięciu maski i wpatrzeniu się, w które miejsca spływa woda, a raczej mieszanina wody i ....... wszystkiego co na drodze.
Marek, jaki silikon radzisz? Bo są takie silikony, które śmierdzą octem. Takich chyba nie należy stosować?
kuba18
Kuba ja właśnie taki zastosowałem, a czy będzie dobry to sie okaże. Jak na razie trzyma sie dobrze. Aha najlepiej bezbarwny i dekarski bo ten wydaje mi się jest najtrwalszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum