Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-15, 14:56
Paliwo do DIESLA
Autor Wiadomość
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-03, 16:56   Dynamic 98 i Dynamic Diesel z Lotosu

Witajcie

Próbował ktoś tego? Ja mam najbliżej właśnie do Lotosu ale tam Daćką jeszcze nie tankowałem. Pierwsze tankowanie była to VervaDiesel, potem BP Ultimate Diesel który właśnie się skończył (a wczoraj pokazywał komputer, że mogę jeszcze przejechać prawie 100 kilometrów a dzisiaj, że już nic więc nie chciałem ryzykować, że stanę gdzieś po drodze do BP ;-) ) Chciałem tylko zwykłego diesla dotankować ale zobaczyłem, że na Lotosie jest jakaś nowość więc więcej tego Dynamic Diesel. Zobaczymy co z tego będzie, w Polsce mamy tylko dwie rafinerie Lotos i Orlen więc wszystkie paliwa niezależnie czy to na BP czy Statoil są produkowane właśnie w jednej z tych rafinerii tylko, że ze składu podanego przez te koncerny.

Tu jakieś news:
http://nafta.wnp.pl/lotos...2981_1_0_0.html

A tu strona firmowa:
- http://www.lotos.pl/lotos...nosci/1011.html
- http://www.lotos.pl/lotospaliwa/dynamic.html

Pozdrawiam
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-12-03, 23:13   

Olej napedowy jest odbierany z hurtowni jako zwykły olej napędowy,ulepszają go dopiero na stacji lud w cysternie smochodowej i sprzedawany jest jako verwa, vpower.
Różnica w cenie między zwykłym a ulepszonym jest ok 12 zł przy 50 litrach ( bak Daci).
Stacje albo doleją ulepszacz albo nie zależy od uczciwości ajentów.
Ja wolę kupować STP formuła do Diesla kosztuje 12zł starcza na 50 l paliwa .Jak sam wleje to wiem że wlałem. Inną sprawą jest to czy to pomoże czy nie ,jedno jest pewne nie zaszkodzi. Jedynie mam dobre samopoczucie i jestem dwanaście zeta w plecy. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-06, 08:38   

Zgodzę się z Wami ale na paliwie przynajmniej do turbo doładowanych silników nie warto oszczędzać.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-06, 09:20   

w przypadku zrownania ceny pb i on, zakup diesla staje sie moim zdaniem problematyczny. wprawdzie mniej pali, ale koszt zakupu i pozniej serwisowania jest sporo wyzszy. nie mowie juz o ewentualnych awariach /odpukac/ bo przy niektorych mozna wyskoczyc z portek. np. turbina, wtryskiwacze czy pompa. pozdr
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-12-08, 07:32   

jacek napisał/a:
Olej napedowy jest odbierany z hurtowni jako zwykły olej napędowy,ulepszają go dopiero na stacji lud w cysternie smochodowej i sprzedawany jest jako verwa, vpower.


Nie wiem, o jakich stacjach i hurtowniach piszesz, ale w dużych sieciach typu Orlen czy BP rzecz wygląda zasadniczo inaczej. Nikt w cysternie już niczego nie miesza.

Kiedyś siadłem na kawę na stacji Orlenu. Była godzina 22.20. Po chwili na stację wszedł kierowca nowiutkiej orlenowskiej cysterny, podszedł do kierownika i rozłożył jakjieś papiery do podpisu. Uprzejmy kierownik zaproponował mu kawę, ale ten powiedział, że musi się migiem zbierać, bo ma jeszcze jedną stację, a o 23.00 zamkną mu cysternę. Kierownik się zdziwił, jak mogą zamknąć, a ten mu odparł, że teraz wszystko jest na GPS-ach i satelitach. Logistycy maja na komuterze jak na dłoni każdy jego ruch i ilość oraz miejsce wylanego paliwa. O 23.00 komputer centralny blokuje via satelita zawory cysterny.

Co się tyczy profesjonalnego uszlachetniania paliw to dla dużych sieci robią to duże firmy z platformy Naftobazy, jak np. OLPP - Operator Logistyczny Paliw Płynnych pracujący m. in dla Orlenu.

Oczywiście dużo jeszcze zależy od stanu zbiorników na danej stacji, ich szczelności, właściwej konserwacji, no i uczciwości właściciela. W drugiej lidze paliwowej poziom ryzyka dla nas, klientów jest juz bardzo duży...
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-12-08, 23:19   

To co usłyszałeś jest prawdą. Takie działania istnieją w wielu dużych firmach transpornowych. Służy to dokładnemu nadzorowi bazy transportowej aby ograniczać koszty. Nie świadczy to natomiast o tym czy paliwo wzbogacane jest inne od niewzbogacanego. Logicznie myśląc nie sądze aby olej opałowy lekki np. ekoterm(nisko siarkowy), olej napędeowy , czy werwa jest produkowany na innej linii produkcyjnej, oglądając atesty, a takowe widziałem (temp. spalania wartość opałowa zawartość siarki itd) można by uznać że to ten sam olej ( do opałowego dodawany jest barwnik , do verwy ulepszacz). Z drugiej strony po głębokim zastanowieniu się oszustwa co do sprzedawania paliwa normalnego jako np.verwa mogą występować tylko na stacji. Wcześniej nie bardzo ze względu na akcyzę - częste kontrole urzędników skarbowych.
Czytając moją wypowiedź nie należy wyciągnąć wniosku że należy jeździć na oleju opałowym, uważam że powinno się tankować na firmowych stacjach paliw gdzie oszustwa występują najżadziej. A to czy to ma być paliwo ulepszane czy zwykłe jest kwestią otwartą.
Hurtownie napisałem w uproszczeniu aby uświadomić że SHell BP Statoil nie produkują paliw w Polsce tylko kupują je od central paliwowych i może tak być że olej Vpower a verwa to to samo z innym dodatkiem. Paliwo orlenu zatankowane do mojej Daci wymieszane z dodatkiem STP mogę nazwać jacek power i pewnie będzie równie dobre jak Verwa.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
  Wysłany: 2007-12-31, 12:21   Paliwo do DIESLA

Jakie paliwo lejesz do swojej Dacii? Czy widzisz/czujesz różnice pomiedzy paliwami z różnych stacji/koncernów?
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-31, 12:31   

Leje BP ULTIMATE ON i nigdy innego nie zatankowałem do swojej daćki i zawsze na tej samej stacji., dlatego nie mogę wypowiedzieć się co do różnic.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2007-12-31, 13:16   

Od nowości lałem tylko ON Verva z Orlenu ... wczoraj zatankowałem po raz pierwszy ON na automatycznej stacji Neste. Cenowo taniej, innej różnicy nie odczuwam. Spalanie: za wcześnie na ocenę :-)
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-31, 13:36   

Ja leję Dynamic Diesel z Lotosu. To jest to samo co na BP, Statoil, itp.
Jak zalałem raz zwykły ON na Orlenie to samochód gorzej chodził.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-31, 13:47   

dogberry napisał/a:
Jak zalałem raz zwykły ON na Orlenie to samochód gorzej chodził.

Ech, co te koncerny z nas zrobiły... ja żadnej różnicy nie odczuwam, leję premium ON tylko dla "ochrony" wrażliwych wtryskiwaczy paliwa.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2007-12-31, 15:30   

Gregosa napisał/a:
dogberry napisał/a:
Jak zalałem raz zwykły ON na Orlenie to samochód gorzej chodził.

Ech, co te koncerny z nas zrobiły... ja żadnej różnicy nie odczuwam, leję premium ON tylko dla "ochrony" wrażliwych wtryskiwaczy paliwa.


Jechałem już na końcówce rezerwy, bo mi się kontrolka zapaliła ponad 100km wcześniej. Czyli jak zalałem to był to praktycznie sam ON z Orlenu (jakaś dziwna ta stacja była). Po tym silnik głośniej chodził i to nie było jedynie moje odczucie ale i pasażera.

Może właściciel dolewał wody i to jest powód.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-12-31, 19:01   

Leję zwykły ON na shell i dolewam STP formuła dla diesla cenowo wychodzi jak VP shell
 
Gość

Wysłany: 2008-01-01, 22:00   

Leję na Orlenie ON VERVE i jest odczuwalna różnica w jeździe niż na zwykłej ON zalanej wcześniej. :-D
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-02, 07:56   

Podobnie jak Krystian vel Black Eryk tankuję tylko ON BP Ultimate - ale na różnych (dużych) stacjach. Czy odczuwam róznice? Oczywiście, cenowe :lol:
_________________

 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-02, 08:25   

W sylwestra gadałem na stacji BP z gościem który ma pięknego peugeota 407 SW z silnikiem bodajże 1.6HDI 110KM(zachorowałem na to autko- jest przeboskie :) ) i ma chyba nawet 6-cio biegową skrzynię i on sprawdzał swojego diesla na zwykłym on ze stacji BP i na on ultimate z tej samej stacji BP. Zagadał bo zauważył że też tankuje ON ultimate i się chciał spytać czy sprawdzałem jak moje autko jeździ na zwykłym ON a jak na ultimate (powiedziałem że nie sprawdzałem). A on stwierdził że w przyspieszeniu to on raczej nie zauważył różnic, ale test na pewnym odcinku przy stałej prędkości i podobnych warunkach wyszło mu że chwilowe spalanie na zwykłym ON było większe o około 0.4l/100km, sprawdzał przy prędkości 110km/h(wtedy chwilowe spalanie na BP On ultimate pokazywało 5.1l/100km (sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.1l/100km a min to 5.0l/100), a jak jechał później na zwykłym ON pokazywało zazwyczaj 5.5l/100km((sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.7l/100km a min to 5.5l/100km). I stwierdził że z kasą za paliwo wychodzi prawie to samo ale przynajmniej jest pewien że ma ulepszone paliwo 8-)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-02, 08:36   

ZeneC napisał/a:
Podobnie jak Krystian vel Black Eryk tankuję tylko ON BP Ultimate - ale na różnych (dużych) stacjach. Czy odczuwam róznice? Oczywiście, cenowe :lol:


Nie chcę się wtrącać do dyskusji ws diesla, ale niedawno publikowano w "AŚ" test paliw regular i premium. Badano silniki na hamowni i konkluzja była dokładnie taka jaką wyraził ZeneC.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2008-05-02, 21:30   

Black Eryk napisał/a:
A on stwierdził że w przyspieszeniu to on raczej nie zauważył różnic, ale test na pewnym odcinku przy stałej prędkości i podobnych warunkach wyszło mu że chwilowe spalanie na zwykłym ON było większe o około 0.4l/100km, sprawdzał przy prędkości 110km/h(wtedy chwilowe spalanie na BP On ultimate pokazywało 5.1l/100km (sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.1l/100km a min to 5.0l/100), a jak jechał później na zwykłym ON pokazywało zazwyczaj 5.5l/100km((sprawdzał kilkukrotnie i zawsze maks to 5.7l/100km a min to 5.5l/100km). I stwierdził że z kasą za paliwo wychodzi prawie to samo ale przynajmniej jest pewien że ma ulepszone paliwo 8-)


Ja stwierdzam ze nie tylko w chwilowym spalaniu sa roznice. Kiedys zalalem caly zbiornik Diesel Ekstra ma Shell, srednie spalanie po miescie bylo 6.6 - 6.8L/100km. Ostatnio zalałem Ulitimate Diesel na BP, spalanie powiem Wam spadlo .... min 6.0, max 6.3L / 100km. Czyli jakies pol litra mniej na 100km, czyli na calym zbiorniku jestem w stanie zaoszczedzic nawet do 4L ... czyli jakies 75-80km...

a w ulotce BP Ultimate piszą: "Nowy, ulepszony BP Ultimate Diesel pomoże przejechać więcej kilometrów na jednym baku – nawet o 36 km. "

Takze dobrze jest :-)
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2008-05-11, 19:50   

Najważniejsze, nie nalać do baku chrzczonego (nie tylko wodą) ON. Po drugie - paliwa uszlachetnione i zarazem droższe, osiągów wyczuwalnie nie zwiększają ale pomagają utrzymać silnik w dorym stanie przez długie lata (brak nagaru, zabezpieczenie przed korozją, smarowanie (poślizg) tłoków w cylindrach oraz pomp i sprężarek. Po trzecie więc - mimo większych kosztów warto, bo większe zasięgi i dłuższy resurs międzyremontowy silników.
_________________
1,5 dci Laureate
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2009-12-18, 10:24   

jechałem raz ze szczecina do Wrocławia przez niemieckie autostrady, jechałem na polskim Shellowym paliwie, jednak pod koniec jazdy niemieckimi autostradami w baku pustka, zatankowałem na Aralu i wiecie co? normalnie inne (lepsze) paliwo, różnice były odczuwalne w przyspieszeniu i spalaniu. Niestety na stacjach polskich aż takich różnic nie ma. Jak tankuje na BP ON ultimate to widzę tylko różnicę w postaci mniejszego spalania.

BTW

zima - ktoś wlewa z was uszlachetniacze STP ?
_________________

 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-12-21, 22:52   

Ja natomiast ostatnio przejechalem caaaałe Niemcy i caaaała Francje, a pozniej oczywiscie wrocilem :mrgreen: i co zauwazylem w niemieckim paliwie, tankowalem na Shellu, samochod jest naprawde zwawszy i spokojnie lecialem ... no nie powiem, z wiekszymi predkosciami :-P
Na naszym paliwie juz nie bylo to samo.

A co do naszego Shella to tak go tankuje juz dluzszy czas, ale chyba zmienie, bo cos mi sie wydaje....albo sie juz przyzwyczaiłem ;-)
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-25, 10:40   

a ja zalałem ostatnio na Statoil GOLDEM i ... widzę, że spalanie WZROSŁO. Może to śmieszna ale tak to pokazuje mój kompik
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-12-26, 00:14   

ja tankowałem od kilku lat w Neste i Auchan (bo sporo jeździłem Loganem i Uno), a od co najmniej 1,5 roku Verwę w Orlenie lub Power ON w Shell i nie bardzo widzę różnice; ale ponieważ obecnie tak się zrobiło, że pokonuję mało km, wlewam ON tylko w renomowanych firmach (ww.), co nie oznacza, że nie przepłacam bez sensu; ale może właściwości tych olejów napędowych są lepsze niż tych pierwszych; kto to wie? w każdym razie silnik po upływie gwarancji chodził jak trzeba :) także w czasie dużych mrozów; a mój znajomy wymieniał awaryjnie filtr paliwa w czasie b. niskich temperatur kiedy jego diesel zatrzymał się na drodze - ale on nie pamiętał kiedy i gdzie ostatnio zatankował - :-( trzeba mieć świadomość, że w zbiorniku mogła być jakaś ilość letniego paliwa i po uzupełnieniu ON okresu przejściowego, w czasie silnych mrozów, mogło to doprowadzić do zaczopowania nocą woskiem filtru i unieruchomienia auta; z drugiej strony reklamy Neste pokazują, że paliwo zimowe mają oni w ofercie najwcześniej spośród innych dostawców ON i innych paliw; to może być atutem tej firmy; muszę się zastanowić nad tym - i Wy też;
_________________
1,5 dci Laureate
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-02, 11:49   

sprawdziłem i nawet w trasie pali ... więcej GOLDA. Coś doprawdy dziwnego !!!
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-01-02, 16:28   

Może porównujesz z okresem kiedy temperatury były wyższe :?:
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne