Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-09-05, 13:12   

Wygląda że tak tylko szkoda bo tak naprawdę to nie wiadomo jaki powinien być do Pb a jaki do ON
_________________
Pawlo
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-18, 18:56   

Pawlo napisał/a:
U mnie w dieslu 70ah. Powiem tak z ciekawości sprawdziłem u siebie poziom elektrolitu (poprzez odkręcenie korków) i co się okazało zielona kulka czyli aku ok a w każdej celi brakowało ok. 1,5cm elektrolitu oczywiście dolałem wody destylowanej oczko zrobiło się czarne, więc wczoraj wyjąłem akumulator i na ładowarkę go. Dzisiaj oczko jest już zielone czyli wygląda na to że chyba go uratowałem.
Czytałem trochę na temat tych akumulatorów w necie i wygląda że tak do końca to one takie bezobsługowe nie są. A stare powiedzenie "jak dbasz tak masz" chyba jest trafione.
Te bezobsługowe aku chyba są przeliczone tak na 4-5lat jak się przy nich nic nie robi i wymiana jak z akumulatorami żelowymi w systemach alarmowych.


A powiedz mi jak odkręciłeś ten korek ?
Ja go próbowałem odkręcić to niechcący zrobiłem w nim dziurę :)
_________________

 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-10-18, 20:50   

Szerokim nożem do tapet bez wysuwania oszcza,drugi sposób to śrubokręt pod kątem i delikatnie w niego postukać potem już idzie paluszkami.Trzeba przyznać że nie jest to proste ale może dlatego że bezobsługowy :lol:
_________________
Pawlo
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-19, 09:00   

jackthenight napisał/a:


A powiedz mi jak odkręciłeś ten korek ?
Ja go próbowałem odkręcić to niechcący zrobiłem w nim dziurę :)

Jak odkręcałem dwoma małymi śrubokrętami, po przeciwnych stronach korka.
Wgłebienia w korku są zaprojektowane do zakręcania, ale jakoś daje się odkręcić.
U mnie po 2 latach brakowało jakieś 5mm elektrolitu.
Ostatnio zmieniony przez tomi 2010-10-19, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-19, 09:09   

No to muszę dzisiaj spróbować - dzięki tomi i pawlo.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-01-08, 19:11   

Czy zdarzyło się już komuś z samochodem 2008r wymienić akumulator? Pytam bo renault daje 25% rabat na nową baterię
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-08, 20:41   

Mariusz napisał/a:
Czy zdarzyło się już komuś z samochodem 2008r wymienić akumulator? Pytam bo renault daje 25% rabat na nową baterię

Pytanie tylko od jakiego poziomu - Renault Polska potrafi kupić część od poddostawcy, zapakować we własne pudełko i sprzedawać za 300% ceny - tak miałem z dmuchawą do klimy w Lagunie - producent był włoski, nie pamiętam już firmy, ale na spalonej dmuchawie były oznaczenia producenta identyczne jak na nowej, cena producenta 560 pln, cena Renault Polska 1780 pln!!! wobec czego nawet 50% rabatu jest zdzierstwem.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-08, 23:04   

Moja bateria jeszcze daje radę nawet przy dużych mrozach.
_________________
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-07-30, 19:34   

piotrres napisał/a:
W Loganie benzyniaku oryginalny "Calciu-Romania" sprawował się b/z przez 5.5roku....



TAXI AIRPORT napisał/a:
Tak a propo to jakie macie akumulatory fabrycznie w dci. Ile mają Ah, ja mam 60Ah i wydaje się mało jak na diesla-pewnie oszczędzają w fabryce.Marka Rombat Calcium z tego co pamiętam.


Ja mam Cakcia-Romania w autku z lutego 2011.
Raz jakoś ciężej zakręcił to podłączyłem prostownik.
Dziś się wkurzyłem bo palić pali ale zielone "oczko" jest słabo zielone i znów kilka godzin na prostowniku (po ładowaniu zapalił jak wsiekły).
Zastanawiam się co jest powodem tego że akumulator pada. Ładowanie trochę ponad 14V sprawdzone zwykłym miernikiem.
Czy zdarzyło się komuś aby akumulator padł po 6 miesiącach?
Jest cieplutko i autko powinno palić bez problemów jak wsciekłe.

Dla porównania to w pandzie akku wytrzymał długo.
Pozostałe Centry które mam też spisują się bardzo dobrze.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-07-31, 16:07   

Podtwierdzam, u mnie tak samo!
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-31, 17:34   

U mnie również jak na razie żadnych problemów z aku, po 3 latach nawet jak zimą stało auto tydzień pod blokiem to odpalało bez najmniejszych problemów.
Proponuje koledze aby podjechał z problemem do ASO.
Jeśli zielone oczko się słabo świeci to może brakuje elektrolitu i wystarczy dolać trochę wody destylowanej - można odkręcić te korki i sprawdzić poziom elektrolitu.
_________________

 
El Diablo 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-31, 19:51   Witaj!

U mnie w Loganie 1.4 benz. w marcu minęło 6 lat (72kkm)i jest ok.Autko pod chmurką, przebiegi miejskie.Ale na zimę raczej wymienię...tak dla pewności :lol:
Pozdrawiam 8-)
Ostatnio zmieniony przez El Diablo 2011-07-31, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-31, 21:52   

El Diablo napisał/a:
minęło 6 lat ... i jest ok.Autko pod chmurką, przebiegi miejskie.Ale na zimę raczej wymienię...tak dla pewności

j.w. tyle że nie wymienię, tak dla zasady. Dostanie nowy jak ten zdechnie na amen.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-01, 10:29   

w poczciwym maluszku przez ponad 7 lat miałem akumulator Akuma (czeski, nieistniejący już producent). Brat kupił go z tym aku, jeżdził on, potem ja, sprzedałem go z ty aku i nadal odpalał bez problemów
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-08-01, 15:13   

Kratylos napisał/a:
faktycznie aku w daci to jedne z mocniejszych punktów...

niestety nie u mnie ;(
pojeżdzę jeszcze ale coś widzę że będzie z nim problem. Dziś poganiałem trochę po mieście a nie jak zwykle na trasie i faktycznie jakoś lepiej kręcił przy -20st Celcjusza niż teraz.
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-01, 15:45   

Mi akumulator fabryczny Rombat Calciu padł równo po 4 latach od zakupu. Definitywnie i do samego końca, nagle, no i nie dawał sie już naładować prostownikiem. Zastąpiłem go Centrą Futura. Wydaje mi się, że ogólnie rzecz biorąc, w dieslach aku szybciej się zużywają. Kiedyś miałem od nowości lwiątko 306 i na fabrycznej Varcie chodził 8 lat (1,4 benzyna), a wymieniłem baterię tylko z obawy, że dziewiąty rok eksploatacji fabrycznego aku to już przesada i że któregoś zimowego poranka nie odpalę, a nie z powodu niesprawności tegoż.

pozdrawiam,
Kristoff
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-02, 16:12   

W piątek wyjeżdżam sobie z garażu gaszę silnik. Po spakowaniu rzeczy do samochodu wsiadam, żeby udać się na przyjemny weekend na działce. Wsiadam, przekręcam kluczyk a tu cisza i reset zegara. Przekręcam drugi raz kontrolki wszystkie gasną. Myślę sobie co jest. Poprosiłem sąsiada o kable i z jego Matiza podpiąłem zasilanie do swojej sanderki. Przekręcam kluczyk i cisza. Myślę sobie elektronika siadła. Podszedł następny sąsiad z innymi kablami (grubszymi) i zasilanie dla mojej sanderki poszło tym razem z Mercedesa (diesla). Przękręcam kluczyk i cisza. Załamany poprosiłem o pomoc w popchnięciu mi samochodu, żeby odpalić z popychu. Lekkie pchnięcie i samochód odpalił. Zadowolony jadę na działkę bez świateł i po podjeździe pod bramę działki włączyłem światła. Nagle samochód zgasł :cry: Załamany podłączyłem pod akumulator prostownik. Lampka na akumulatorze cały czas świeciła się na zielono. Po 15 min prostownik pokazuje mi ,że akumulator już jest naładowany więc przękręcam kluczyk a tu wariacje kontrolek na desce. Rano kolejna próba. Przekręcam kluczyk i sytuacja ta sama (wariacje kontrolek) Dzwonię do assistance Renault i po 40 min przyjeżdża laweta. Podpinają mi swoje kable i sanderka odpala bez problemu. Samochód pojechał do serwisu i co się okazało. Zwarcie na celi w akumulatorze. Wymiana na nowy Centra+ robocizna ASO 365zł. Akumulator wytrzymał niecałe 3 lata
_________________

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-02, 16:16   

Mariusz napisał/a:
Wymiana na nowy Centra+ robocizna ASO 365zł. Akumulator wytrzymał niecałe 3 lata

Na mój gust drogo, o stówkę mniej więcej drożej niż na mieście...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-02, 19:34   

benny86 napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Wymiana na nowy Centra+ robocizna ASO 365zł. Akumulator wytrzymał niecałe 3 lata

Na mój gust drogo, o stówkę mniej więcej drożej niż na mieście...


jak na jakość sprzedawanych teraz akumulatorów to i tak długo. W megane co 2 lata musimy zmieniać akumulator :-(
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-02, 19:37   

Mariusz napisał/a:
.... Przękręcam kluczyk i cisza. Załamany poprosiłem o pomoc w popchnięciu mi samochodu, żeby odpalić z popychu. Lekkie pchnięcie i samochód odpalił. .... Wymiana na nowy Centra+ robocizna ASO 365zł. Akumulator wytrzymał niecałe 3 lata


Dziekuj Bogu, ze tylko 350 zl... samochodow z pakiem rozrzadku nie powinno sie tak odpalac. Koszt ewentualnych komplikacji bylby o wiele wiekszy.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-02, 19:37   

Miałem pełne portki odpalając z popychu ;-)
Zgadza się około 100zł przepłacone, ale przyjemność jazdy sprawnym autkiem bezcenna :-)
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-08-02, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-02, 19:38   

Mariusz napisał/a:
Zgadza się około 100zł przepłacone, ale przyjemność jazdy sprawnym autkiem bezcenna :-)


Jak to w ASO... wszystko jest bezpodstawnie drozsze, o wiele drozsze.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-02, 19:43   

Właśnie. Może gdyby żona nie była w 9 miesiącu ciąży to chłodniej podszedłbym do zaistniałej sytuacji. Tak to nerwówa i chęć naprawy samochodu bezwzględu na koszty
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-08-03, 07:39   

U mnie było to samo, co u Mariusza, ale bateria wytrzymała 4 lata i pare miesięcy.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-03, 07:51   

mekintosz napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Zgadza się około 100zł przepłacone, ale przyjemność jazdy sprawnym autkiem bezcenna :-)


Jak to w ASO... wszystko jest bezpodstawnie drozsze, o wiele drozsze.


No nie do końca, bo przecież Assistnace przyjechało a to kosztuje i ktoś (klient) tak czy inaczej musi za to zapłacić. Więc assistance masz "za darmo" ale w serwisie płacisz więcej.
Takie życie... :-(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne