Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
wlodarek1 



Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 465
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-24, 15:54   

A u mnie po pół roku od chwili zakupu sanderki pewnego dnia po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie zaświeciły się kontrolki na desce rozdzielczej . Rozrusznik też nie zadziałał . Autko na lawecie pojechało do ASO .Tam pomiar napięcia pokazał .... 5,2 V Autko garażowane o niewielkim przebiegu [w dniu tego wydarzenia było 1155 km na liczniku ] Nie mam pojęcia skąd taki spadek napięcia .
Światła zawsze pamiętam wyłączyć przy wysiadaniu , radio też :-x
_________________
Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
 
imielinek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 113
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-12-24, 16:01   

Bo jak mówią starzy Polacy narząd nie używany zanika :))
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-09, 19:54   

Mam takie pytanie. Ostatnimi czasy sprawdzam sobie różne tam parametry auta poprzez ELM 327 i między innymi też napięcie akumulatora.
Parkuje pod chmurką i za każdym razem po dłuższym postoju to napięcie spoczynkowe mam 12,2-12,3 V. - przy wyłączonych wszystkich źródłach poboru prądu.
Zaraz bo zgaszeniu silnika jest prawidłowe - 12,4 - 12.5 V.
Napięcie ładowania także jest prawidłowe.
Przynajmniej raz w tygodniu robię jakaś dłuższą trasę.
Nigdy nie miałem problemu z odpaleniem samochodu - nawet przy -22 stopniach.
Czy mam powód do niepokoju? A może to metoda pomiaru jest nieprawidłowa?
_________________
enjoy the silence
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-09, 19:58   

Jedyny powód do niepokoju to sposób pomiaru godny dzieci Neostrady. A może tak po ludzku miernikiem na aku?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-09, 20:01   

Gdybym miał miernik to bym nie pytał.
_________________
enjoy the silence
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-09, 20:01   

Najtańszy miernik to kilka złotych , a powie Ci więcej niż tani chiński ELM.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-02-09, 20:06   

Dzięki za odpowiedz. Tak myślałem, ze metoda pomiaru jest błędna.
_________________
enjoy the silence
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-02-09, 20:14   

jas_pik napisał/a:
powie Ci więcej niż tani chiński ELM

Nie neguję prawdy o mierniku, sam używam i jak chce pewnie i dokładnie to analogowego, jednak w tym wypadku interfejs nie dokonuje pomiaru a tylko przekazuje informacje ze sterownika, a napięcia chyba ok. ale aby ocenić stan akumulatora powinno się sprawdzać pod obciążeniem dobranym do pojemności akumulatora. ;-)
_________________
Pozdrawiam
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2017-02-09, 20:41   

Witam!
Dołączając się do dyskusji uważam że stanu akumulatora nie sprawdzi się miernikiem uniwersalnym. Do badanie pojemności należy wykonać pod obciążeniem specjalnym miernikiem. Poglądowo można sprawdzić spadek napięcia miernikiem uniwersalnym włączając wszystkie odbiorniki prądy przy wyłączonym silniku. Napięcie poniżej 11 V wskazuje niedoładowanie akumulatora, poniżej 10,5V wskazuje głębokie niedoładowanie.
Obecnie akumulatory są "bezobsługowe" ale w wielu egzemplarzach są dostępne korki przez które można sprawdzić ilość i gęstość elektrolitu.
Mnie akumulator padł (bez zapowiedzi) po około 3,5 roku w piękne letni popołudnie po przejechaniu około 550 km. Na szczęście pod domem i po rozpakowaniu bagażu wakacyjnego.
Pomiar napięcia miernikiem uniwersalnym wskazał około 6 V. Następnego dnia na lawecie samochód trafił do serwis. Wymiana akumulatora w akcji serwisowej na gwarancji. Aktualnie akumulator ma półtora roku i bez uwag uruchamia diesla nawet z niesprawnymi świecami żarowymi przy -10 (oczywiście dość mozolnie czego doświadczyłem, będąc tydzień temu na nartach ), dlatego dzisiaj Dusterek dostał komplet świeczek żarowych. Przy okazji w serwisie dowiedziałem się, że silnik 1,5 DCi 110 ma świece żarowe na 4,4V. Awaria świec żarowych nie jest sygnalizowana przez sterownik.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2017-02-09, 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-09, 20:48   

robk1 napisał/a:
ale aby ocenić stan akumulatora powinno się sprawdzać pod obciążeniem dobranym do pojemności akumulatora. ;-)

Potwierdzam w całej rozciągłości.
Ponieważ hobbystycznie zajmuję się samochodami elektrycznymi ( mam ich kilka , także duża ciężarówkę ) .
Całą prawdę o akumulatorze powiedzą wyłącznie badania ( pomiar oporu wewnętrznego, prądu zwarcia i pojemności)
Mam do tego odpowiednie narzędzia :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-09, 21:30   

Da się uniwersalnym miernik stwierdzić ogólny stan akumulator. Bez obciążania dzisiejsze testery dają radę dać odpowiedź na temat kondycji akumulatora.
https://zapodaj.net/d56164402e632.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-02-09, 21:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-09, 22:06   

Nie do końca , to są sztuczne obciązenia działające przez moment i na tej podstawie bardzo krótkiego pomiaru interpolujące wyniki.
W realnym badaniu pod prawdziwym obciązeniem oporowym bardzo często te dane z takiego miernika się nie potwierdzają.
Mam u siebie taki akumulator który czasami pokazuję niedowiarkom.
Ma bardzo dobre parametry na takim mierniku , ale nie ruszy żadnego rozrusznika.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-02-09, 22:07   

Miernikiem uniwersalnym zmierzysz napięcie na zaciskach akumulatora, pokazany na zdjęciu tester baterii robi pomiar pod obciążeniem, a zawarta w nim elektronika i oprogramowanie przelicza pomiar wykonany i podaje wynik. Kiedyś czytałem w jakiejś starej książce że jeśli po trzykrotnym kręceniu rozrusznikiem bez odpalania (świadomie nie odpalając) silnika napięcie spadnie poniżej 10V to znak że należy umieścić w budżecie składkę na nową baterie, ale tak było dawno temu jak nie było mierników uniwersalnych i testerów.
_________________
Pozdrawiam
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-09, 22:12   

W tym urządzeniu są tak ciękie kabelki że niczego nie obciąża. Za to każdy krokodylek ma izolowane klamerki.
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-02-09, 22:33   

No cóż skoro wiesz lepiej ..., nic na siłę. Ale jak chcesz to przeczytaj i przeanalizuj jeszcze raz post kol. jas_pik.
_________________
Pozdrawiam
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-09, 22:36   

Rozkręciłem obejrzałem to i wiem.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-09, 22:38   

I co takiego ciekawego tam zobaczyłeś?
Pochwal się daj zdjęcia schemat.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
swissman 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 283
Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2017-02-10, 08:52   

no, napisal przeciez ze widzial "ciękie kabelki"

a jak widzial to i wie.... ze widzial...
:evil:

szkoda tylko ze nie czyta odpowiedzi we wlasnym watku...
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-10, 09:13   

Cytat:
Kiedyś czytałem w jakiejś starej książce że jeśli po trzykrotnym kręceniu rozrusznikiem bez odpalania (świadomie nie odpalając) silnika napięcie spadnie poniżej 10V to znak że należy umieścić w budżecie składkę na nową baterie


Odnoszę wrażenie, że dzisiejsze akumulatory mają trochę inną charakterystykę. Ogólnie dłużej trzymają, za to jak padają to bardziej bez ostrzeżenia i od razu na amen.
 
robk1 



Marka: Renault > Dacia
Model: Laguna > N Sandero Stepway
Silnik: 2.0 > 0.9
Rocznik: 2007 > 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 78
Skąd: PL
Wysłany: 2017-02-10, 09:19   

Od przeczytania minęło dużo czasu, a wtedy tekst miał już swoje lata. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-10, 16:13   

jas_pik napisał/a:
I co takiego ciekawego tam zobaczyłeś?
Pochwal się daj zdjęcia schemat.

Nie przesadzaj ze schematem. Ale jakoś nie zauważyłem niczego co było by w stanie obciążyć akumulator.
Brak radiatora czy czego co ciepło by rozproszyło. Nie robiło się też żadna część ciepła. A podczas pomiaru nie widziałem na podpiętym dodatkowo mierniku spadku napięcia.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-10, 16:48   

Bo obciążanie trwa przez kilka milisekund i bez obciążenia rezystacyjnego bo ilość wydzielonego ciepła jest znikoma. Reszta to estymacja danych z tego pomiaru.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-02-10, 17:01   

Przy cieniutkich i długich przewodach co obciązysz.?
Same przewody wprowadzają spadek. Więc raczej trik polega na czym innym.
Oczywiście widziałem też w praniu trochę lepsze i dokładniejsze. ( Czytaj drodze) Tam owszem obciąża się akumulator.
Zmierzylem zasilacz impulsowy 12V/10A i dostałem wynik prądu rozruchu 65CCA
Ostatnio zmieniony przez kali 2017-02-10, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-06-18, 18:16   

No i dopadlo mnie rowniez. Przychodze do auta (dzis 30 stopni) chce odpalic a tu dupa.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-06-18, 18:18   

Po 4 latach?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne