Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Marek1603
2019-01-21, 16:35
żywotność akumulatora / wybór nowego
Autor Wiadomość
Grunschlk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-08, 14:17   

Nikita_Bennet napisał/a:
Ja mam Cakcia-Romania w autku z lutego 2011.
Raz jakoś ciężej zakręcił to podłączyłem prostownik.
Dziś się wkurzyłem bo palić pali ale zielone "oczko" jest słabo zielone i znów kilka godzin na prostowniku (po ładowaniu zapalił jak wsiekły).
Zastanawiam się co jest powodem tego że akumulator pada. Ładowanie trochę ponad 14V sprawdzone zwykłym miernikiem.
Czy zdarzyło się komuś aby akumulator padł po 6 miesiącach?
Jest cieplutko i autko powinno palić bez problemów jak wsciekłe.


Mój Duster dCi z lutego 2011 też ma problemy z odpalaniem.
Od dłuższego czasu wybieram się do serwisu ale jakoś nie mogę się zebrać, poza tym cały czas potrzebuję samochodu.
Rano podczas odpalania (czyli po dłuższym postoju) silnik musi zakręcić kilka razy żeby "zaskoczyć", potem jest już lepiej i po krtókich (np 8 godzin) postojach odpala bez problemu.
Myślałem że to coś może ze świecami albo pompą paliwa, ale faktycznie akumulator może bardziej pasować. Tak czy inaczej po wakacjach pojadę do serwisu.
Ostatnio zmieniony przez Grunschlk 2011-08-08, 14:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-08, 21:07   

Mariusz napisał/a:
Czy zdarzyło się już komuś z samochodem 2008r wymienić akumulator? Pytam bo renault daje 25% rabat na nową baterię

ja wymieniałem na wiosne w autku z 2008 roku
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2012-05-15, 18:09   

Właśnie padł mi akumulator (40 ah) w zupełnie nieoczekiwanych okolicznościach podczas wyjazdu majowego - 4,5 roku, 80 tys. km.

W zasadzie żadnych wcześniejszych objawów nie było, no może zimą zapalał o ok. 0,5 - 1 sekundy dłużej, ale nie jestem pewien czy we wcześniejszych latach też tak nie było. Około 2 tygodnie przed padnięciem mierzyłem napięcie - 12,3 V.

Czy komuś z "benzynowych" kolegów też już padł akumulator?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-05-15, 19:27   

U mnie w zeszłym roku akumulator padł nagle. Nastąpiło zwarcie celi
_________________

 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 10:13   

Mój działa od nowego, tj. już 5 lat. Pewnie ma mniejszą sprawność niż nowy, ale nie widzę specjalnych problemów z odpalaniem auta. Mam 75 Ah, bo diesel.
_________________
MCV Laureate dCi
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-16, 10:59   

Ja mam orginalnie 70Ah, a mam benzynę :)
_________________

 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-16, 11:50   

Średnio dziennie 10-15 km po miescie i własnie kończy 7 lat. Pali oczywiscie od pierwszego razu.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-29, 10:26   

Mój fabryczny akumulator ma 2 lata i dziś rano (-2 Oc) coś wolno kręcił. Jutro rano sprawdzę jakie ma napięcie i zobaczymy jak zapali. Jak będzie problem przećwiczę temat z gwarancją (bo z tego co wiem nie ma wyłączenia na akumulator od 3 letniej gwarancji technicznej Dacii).
Dziwna by była taka awaria bo np. w Lacettim u mojego Ojca wytrzymał 8 lat i 200 kkm i facet który go kupił dalej mówi , że działa ok.
W moim byłym Lacetti akumulator też miał 8 lat (przebieg 120 kkm) i też miał pojemność bez zarzutu.
Jeszcze nie zaglądałem pod maskę, może to klemy (choć w Lacettich nie czyściliśmy ich przez 8 lat - bo były nie zaśniedziałe).
Cóż zobaczę i napiszę.
Czy ktoś z was wymianiał akumulator na gwarancji Dacii?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-29, 10:35   

Zawsze w zimę przed odpaleniem autka włączyć na 10s światła mijania bądź drogowe wtedy w aku elektrolit blisko płyt się nagrzewa i aku dostaje "kopa" przez co nie zostaje gwałtownie potraktowany poborem prądu rozrusznika.
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-29, 10:36   

Dziwne, 2 lata to za mało na normalna eksploatacje w naszej szerokosci geograficznej. Ktos na forum pisal o awari wskutek jakiegos wewn. zwarcia - rzekomo wymienili.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-29, 11:42   

A może za dużo prądu zużywasz? Albo na przykład jeździsz tylko po mieście (korki) lub tylko na krótkich trasach ?
Miałem podobny zgrzyt w Jeepie. Jakiś oryginalny amerykański akumulator był i w pewnym momencie zaczął zimą słabo kręcić. Prawie kupiłem nowy ale gość w sklepie z aku podłączył do mojego jakieś urządzenie diagnostyczne i wyszło, że mój aku jest sprawny tylko niedoładowany. I nic dziwnego, zimą non stop ogrzewanie tylnej szyby, grzanie dupska, światła, wolne obroty bo auto stoi w korku to się rozładował biedak. Trochę oszczędzania prądu zaaplikowałem i zdecydowanie mu pomogło.
Także sprawdź najpierw ile prądu zużywasz i zaaplikuj kurację oszczędzającą. Może pomoże.
Z drugiej strony zawsze może zdarzyć się awaria... :-/
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-29, 12:49   

wojtek_pl napisał/a:
może za dużo prądu zużywasz?

No i owszem, może jest to możliwe ale aktualnie moja jazda to 26 km rano, po południu 26 plus parę km jazd lokalnych, więc wydaje mi się, że akumulator ma normalna eksploatację. Z drugiej strony rano zużycie prądu jest duże. U mnie w okolicy jest duża wilgoć więc rano pracuje dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby, czasem przeciwmgielne, czasem długie światła. Dlatego może to i może być przyczyną.
Ale istotnie słuszne będzie zbadanie pojemności i amperażu. Zobaczę jak akumulator rano i ewentualnie umówię się do Renault. Niech sprawdzą. Dzięki.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-10-29, 17:12   

Hakama 4x4 napisał/a:

Czy ktoś z was wymianiał akumulator na gwarancji Dacii?

Ja wymieniałem i muszę Cię jednak zmartwić, bo akumulator nie podlega gwarancji na autko :-|
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-10-29, 18:45   

stempik napisał/a:
Średnio dziennie 10-15 km po miescie i własnie kończy 7 lat. Pali oczywiscie od pierwszego razu.


Mój w czerwcu skończył 7 lat, na razie bez zarzutu!
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-10-29, 19:23   

jackthenight napisał/a:
Ja mam orginalnie 70Ah, a mam benzynę :)

A u mnie jest 65Ah i ten sam silnik co u Ciebie, widocznie w Pitesti dają to co jest pod ręką.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-10-29, 20:03   

moim zdaniem macie za duże pojemności w stosunku do pokonywanej trasy
dlatego nie mogą się naładować
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-10-29, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-29, 20:43   

marszelest napisał/a:
moim zdaniem macie za duże pojemności w stosunku do pokonywanej trasy
dlatego nie mogą się naładować

Powielasz bzdury pisane na innych forach.
Mam do pracy 5 minut drogi i akumulator 70Ah, to sądzisz, że jak będę miał akumulator 45Ah to przez 5 minut drogi się naładuje lepiej niż tez 70Ah ?

Dużo ludzi patrzy pod kątem ładowania akumulatora przez prostownik - a wtedy ładuje się akumulator długo ponieważ ładowany jest małym prądem.
W aucie jest inaczej, akumulator ładowany jest pełnym prądem - całą mocą alternatora co powoduje że akumulator bardzo szybko się ładuje.

Dalej powiem, że ten akumulator 70Ah mam już 4 lata i auto ciągle stoi pod chmurką i jak na razie odpala od pierwszego razu nawet w mrozy -26 stopni - czyli jakoś potrafi się naładować.

A akumulator dobierany jest nie pod kątem tras tylko pod kątem wyposażenia jakie auto posiada : klima, pompa wspomagania kierownicy, elektryczne podgrzewane lusterka.
Gdyby auto miało mniej prądożernych akcesorii to otrzymałoby akumulator o mniejszej mocy.

Kolega monopios ma 65Ah bo pewnie nie ma klimy czy podgrzewanych lusterek czy coś tam jeszcze innego.

monopios napisał/a:
widocznie w Pitesti dają to co jest pod ręką.


Nie dają co mają pod ręką, tylko dopasowują akumulator w zależności od wyposażenia auta.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-10-29, 20:59, w całości zmieniany 5 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-10-29, 21:32   

jackthenight napisał/a:
A akumulator dobierany jest nie pod kątem tras tylko pod kątem wyposażenia jakie auto posiada : klima, pompa wspomagania kierownicy, elektryczne podgrzewane lusterka.
Gdyby auto miało mniej prądożernych akcesorii to otrzymałoby akumulator o mniejszej mocy.

Kolega monopios ma 65Ah bo pewnie nie ma klimy czy podgrzewanych lusterek czy coś tam jeszcze innego.

Klimę posiadam, elektrykę też - no maże nie w pełni, bo podgrzewanych lusterek mi brak. Ale nie sądzę aby brak podgrzewanych lusterek wpływał na zmianę pojemności akumulatora.

Mogę się zgodzić co do dobierania według wyposażenia, bo to ma sens, tylko że różnice między naszymi Sanderkami nie są aż tak znaczące. Wydaje mi się, że tu wszedł księgowy i wyliczył, że 65Ah daje radę - to poco wstawiać droższy 70Ah. Trzeba pamiętać, że producent nie wstawia akumulatora o minimalnych wartościach do aut, tylko są pewne widełki jeżeli chodzi o parametry akumulatora jaki można stosować w danym modelu.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-29, 22:00   

Tak piszecie o pojemnościach aku a ważniejszą sprawą jest prąd rozruchowy aku. Sama pojemność aku np 70Ah oznacza iż możemy pobierać np prąd 1A przez 70h natomiast prąd rozruchowy to jest "moc" aku i to jest najważniejsze. Różnica 5Ah to nie jest dużo. Samo ładowanie z alternatora przebiega jak wyżej ktoś pisał czyli jeśli alternator ma 80A to tyle może dać w czasie nominalnych obrotów jego pracy a regulator napięcia ustala napięcie aby nie przekraczało/nie spadało np 14.4V w zależności obrotów alternatora.
Jeśli byśmy dali aku np 10Ah do auta które miało 70Ah to owszem wszystko będzie chodzić w czasie jazdy bo mamy ładowanie a autka już nie odpalimy (za mały prąd rozruchowy)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-10-29, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-30, 07:26   

Mariusz napisał/a:
Ja wymieniałem i muszę Cię jednak zmartwić, bo akumulator nie podlega gwarancji na autko

Instrukcję przeglądałem wprawdzie póki co w dość szybkim tempie ale nie znalazłem takiego wyłączenia.
Czy powiedzieli Ci z czego ich zdaniem to wynika? Bo moim zdaniem jeżeli gwarancja jest 3 letnia a nie ma wyłączenia to jest na akumulator 3 lata. Inne marki jak np. Hyundai dają dlatego w gwarancji krótszy czas. Jeżeli takiego zapisu nie ma to moim zdaniem nie jest to część eksploatacyjna np. na 3 lata lub np.100 kkm - bo nie ma takich norm formalnie.
Dlatego wydaje mi się , że nie ma podstaw do nie uznania wymiany na gwarancji jeżeli akumulator działa niepoprawnie.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-10-30, 07:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 14:37   

Panowie, ja mam tylko 60 Ah 600A prad rozruchowy. Czy za mało jak na diesleka ? Jakoś przez 3.5 roku nie padł i dzielnie sie trzyma.

akudacia.jpg
Plik ściągnięto 201 raz(y) 182,24 KB

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-30, 17:19   

Wystarczy ;-) dla porównania w ciągniku mam 145Ah z prądem 950A a rozrusznik ma moc 3,5kW czyli prąd w chwili rozruchu ma koło 300A :mrgreen: a w dci jest rozrusznik o mocy 1.1kW czyli pobiera w chwili kręcenia około 100A więc mekintosz, się nie przejmuj masz 500A zapasu prądu :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-10-30, 21:00   

mekintosz napisał/a:
Panowie, ja mam tylko 60 Ah 600A prad rozruchowy.

Z ciekawości wyszedłem sprawdzić jaki jest prąd rozruchowy i okazało się, że u mnie też jest 60Ah i 600A. Czyli to co wcześniej podałem 65Ah, to pomyliłem się (czasem z pamięcią tak jest). Ale mimo wszystko to i tak wydaje mi się, że w Pitesti wkładają do autka akumulator jaki jest pod ręką, bo to jakość dziwnie wygląda jackthenight ma taki sam silnik, klima i posiada akumulator 70Ah, a u mnie 60Ah, a Ty mekintosz do tego wszystkiego masz jeszcze diesla, w których z zasady jest większy akumulator i otrzymałeś też 60Ah. Trochę dziwne, bo przecież diesel potrzebuje większego akumulatora przy rozruchu zwłaszcza zimą kiedy silnik jest bardziej obciążony, do tego świece żarowe i pompa, która musi przetłoczyć gęsty olej napędowy i to w warunkach ujemnej temperatury, która przyczynia się do znacznego spadku wydajności akumulatora w takich warunkach.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-30, 21:23   

monopios napisał/a:
pompa, która musi przetłoczyć gęsty olej napędowy


w dieslu pompa jest jedna mechaniczna nie elektryczna
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-10-30, 21:55   

Owszem, ale mimo wszystko rozrusznik musi tą pompę poruszyć w raz z silnikiem, a przy dużych minusach właściciele diesla wiedzą, jak to wszystko powoli i ociężale zaczyna pracować, przynajmniej na rozruchu. Co stanowi jednak spore wyzwanie dla akumulatora, który jest osłabiony przez temp.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne