Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Iloma śrubami macie dokręconą cewkę wysokiego napięcia?
Autor Wiadomość
SerDell 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 lpg
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-18, 18:05   Iloma śrubami macie dokręconą cewkę wysokiego napięcia?

Witam :)

Mam takie nietypowe pytanie.

Iloma śrubami macie dokręconą cewkę wysokiego napięcia?

Dacia Sandero 2010r 1,4 z gazem fabrycznym.

Miałem ostatnio usterkę, zaczęła się zapalać kontrolka Check Engine, i samochód stracił moc.
Podłączyłem czytnik OBD, pokazał błędy, wypadanie zapłonów na cylindrze 1.
Zamieniłem świece, znowu ten sam błąd na cylindrze 1.
Zmierzyłem opór kabli zapłonowych (w normie).
Zamówiłem sobie nową cewkę zapłonową, jak przyszła wymiana. Usterka zniknęła.

Stara cewka była przykręcona trzema śrubami, pomyślałem że nie dali jednej śruby przez zapomnienie...
Znalazłem dodatkową śrubę 6x35 i próbuję wkręcać w brakujące miejsce ale się nie da.
Sprawdziłem otwór na śrubę, a tam brak gwintu.

No i niby nic się nie dzieję, na trzech też się trzyma.

Ale jak sobie obejrzałem starą cewkę to się okazało że jest od spodu pęknięta w miejscu śrub.
No i zacząłem się zastanawiać czy to że nie ma czterech śrub na to nie wpłynęło?
W końcu silnikiem cały czas trzepie...

Jak to jest u Was?

U mnie zapomnieli nagwintować i się rozpadła, czy tak jest zawsze mocowana na trzy śruby?
Nie wiem czy się bawić w gwintowanie tego otworu.

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Tak to wygląda:

https://imgur.com/a/pqBbhZQ
Ostatnio zmieniony przez SerDell 2023-10-18, 18:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2023-10-18, 20:22   

Logan 1.2 16v cewka jest na 4 śruby.
 
SerDell 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 lpg
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-20, 16:32   

Dzięki za odpowiedz :)

A ktoś z sanderką z 2010 mógł by sprawdzić u siebie?
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 303
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2023-10-20, 17:38   

Moje stare logany 1,4 i 1,6 miały właśnie po 3 śruby. Nic się nie przejmuj. Tak ma być. Też to rozkminiałem.
Raczej je posmaruj przed wkręceniem, bo na bank się zapieką od temperatury (miejsce montażu).
_________________

 
imix 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2021
Posty: 18
Skąd: scyzorykowo
Wysłany: 2023-10-21, 11:07   

SerDell napisał/a:
Dzięki za odpowiedz :)

A ktoś z sanderką z 2010 mógł by sprawdzić u siebie?

Są cztery śruby u mnie.
 
SerDell 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 lpg
Dołączył: 18 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-10-22, 18:04   

Dzięki za odpowiedzi :)
W sumie to tyle przejechałem na tej cewce że nawet na 3 śrubach dała radę.
Dam sobie spokój z tym gwintowaniem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne