Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Paliwo do BENZYNIAKA
Autor Wiadomość
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-03, 20:46   

Nie wypowiem się na temat ON, ale testowałem w warunkach drogowych w mocnym aucie z turbiną PB Vervę 98, Shell V Power i zwykłe 98 i ............nie widzę różnicy. Może w warunkach torowych, na OSie lub hamowni byłyby widoczne różnice, jednak najbardziej widać różnicę cenową :lol:
_________________
GeRRaD
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-04, 08:13   

Były o tym artykuły w prasie moto. Konkluzja, poparta testami na hamowni, jest taka, że w przypadku paliw klasy regular i premium nie ma róznicy w mocy i ilości spalanego paliwa.

Róznice są co prawda mierzalne na aparatach (1-2%) ale nieodczuwalne dla kierowcy.

Wg tych samych testów wszystkie paliwa spełniają polskie normy. No przynajmniej powinny spełniać...

Próbowałem tankować samochód różnymi paliwmi, regular i premium, 95 i 98 okt. Róznicy nie widziałem.

Może to się opłaca przy super czułych na jakość paliwa dieslach. Ale jaka jest gwarancja, ze paliwo premium jest premium a nie zwykłym tylko z wiekszą marżą? Jak znam polskich pompiarzy masowo sprzedają regular jako premium, i jest git.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 10:05   

Ja jeżdżąc benzyniakami próbowałem lepszych paliw i dałem z tym sobie siana.

Maluch na paliwe 98 gasł przy hamowaniu [nie na jałowych obrotach tylko w czasie hamowania]. Seicento był w prawdzie bardziej elastyczny, ale prędkość maksymalna nieco niższa. W obu przypadkach zużycie paliwa bardzo podobne.

Co do tankowania na Lotosie to tankowaem tylko raz - niedawno w Piasecznie pod Warszawą - tam jest stacja zaraz na przeciw stacji JET więc ceny mają takie ja na JET-cie czyli niskie. Paliwo było bardzo dobrej jakości - lepsze niż to, które tankowałem na Neste. Samochodzik nabrał trochę więcej werwy. A, i jeszcze dali mi kartę rabatową na 4 gr/L PB95 - wyszła mi 4,31, wczoraj przejeżdżałem obok i Olej napędowy mieli po 4,11 [z rabatem po 4,07].

Pod koniec tygodnia [jak przeleją mi pensję...] zatankuję tam Daćkę i opiszę wrażenia co do Oleju napędowego - oczywiście zwykłego.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-12-04, 10:24   

Ja tankuję zwykłe paliwo 95, bo uważam, że to bez sensu tyle kasy wkładać w to auto, zwłaszcza, że zyski z lepszego-droższego paliwa są bardzo mgliste... no ale może w przypadku Diesli to nieco inaczej wygląda.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
  Wysłany: 2007-12-31, 12:22   Paliwo do BENZYNIAKA

Jakie paliwo lejesz do swojej Dacii? Czy widzisz/czujesz różnice pomiedzy paliwami z różnych stacji/koncernów? Czy czujesz różnicę pomiedzy 98 i 95?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-12-31, 12:31   

Po serii eksperymentów z róznymi paliwami regular i premium pb 95 i pb 98, przeszedłem na zwykłe paliwo z l'eclerca pb 95. Róznicy na niekorzyść nie widzę podobie jak nie widziałem róznicy na korzyść lejąc pb 98 premium.

Róznicę w cenie widzę bo paliwo przy L. kosztuje średnio 20-30 gr taniej niż n astacjach koncernów. A rekordowa różnica wynosiła 55 groszy.

Ostatnio tankowałem po 4.05 za litr.


Ceny paliw w Lubelskiem 18 grudnia 2007 r.

Stacja | Pb95 | Pb98 | ON | lpg
Biała Podlaska, Orlen, ul. Janowska | 4,54 | 4,84**) | 4,32/4,49**) | 2,28
Biała Podlaska, Shell, ul. Terebelska | 4,54/4,74* | 4,99** | 4,32 | 2,28
Biłgoraj, BP | 4,43 | 4,81*) | 4,17/4,28*) | 2,29
Chełm, Orlen, ul. Armi Krajowej | 4,32 | 4,62**) | 4,15/4,33**) | 2,25
Dąbrowa, Bliska | 4,43 | 4,53 | 4,19 | 2,23
Kalinówka, Orlen | 4,35 | 4,59**) | 4,19/4,36**) | 2,23
Kazimierz Dolny, Orlen | 4,29 | 4,57**) | 4,13/4,29**) | 2,27
Kraśnik, Shell | 4,41/4,61 | 4,99** | 4,19 | -
Lubartów, Orlen | 4,49 | 4,59 | 4,19 | -
Lublin, Orlen, ul. Głęboka | 4,19 | 4,43**) | 3,99/4,12**) | 2,23
Lublin, Orlen, al. Spółdzielczości Pracy | 4,29 | 4,55**) | 4,15/4,29**) | 2,23
Lublin, Poczta Polska, ul. Sierpińskiego | 4,10 | - | 3,99 | -
Lublin, BP, ul. Północna | 4,39 | 4,67*) | 4,19/4,36*) | 2,27
Lublin, Shell, ul. B. Prusa | 4,29/4,49* | 4,99** | 4,15/4,38* | 2,23
Lublin, Lotos, ul. Diamentowa | 4,17 | 4,49***) | 3,97/4,17***) | 2,25
Lublin, Statoil, ul. Jana Pawła II | 4,20/4,31**** | 4,40**** | 4,00 | 2,25
Lublin, Jet, ul. Jana Pawła II | 4,15 | 4,35 | 3,95 | 2,20
Lublin, Inpel, ul. Czechowska | 4,39 | 4,65 | 4,19 | 2,23
Lublin, Bliska, Droga Męczenników Majdanka | | stacja w remoncie
Lublin, Neste A24, al. Tysiąclecia | 3,99 | 4,08 | 3,79 | -
Lublin, E.Leclerc, ul. Turystyczna | 3,94 | 4,09 | 3,66 | -Lublin, Tesco, ul. Orkana | 4,09 | 4,19 | 3,89 | 2,18
Lublin, Carrefour, al. Witosa | 3,94 | 4,09 | 3,66 | 2,14
Łęczna, Orlen | 4,35 | 4,52 | 4,19 | -
Góra Puławska, Orlen | 4,29 | 4,57**) | 4,13/4,29**) | 2,29
Markuszów | 4,19 | 4,29 | 4,08 | 2,21
Puławy, Orlen, ul. Lubelska | 4,29 | 4,57**) | 4,13/4,29**) | 2,29
Radzyń Podlaski, Orlen | 4,53 | 4,79**) | 4,22/4,39**) | 2,24
Ryki, Orlen | 4,46 | 4,59 | 4,22 | -
Tomaszów Lubelski, Orlen | 4,29 | 4,49 | 4,13 | -
Zalesie, Orlen | stacja w remoncie
Zamość, Statoil, ul. Peowiaków | 4,29/4,46**** | 4,55**** | 4,15 | 2,27
Zamość, Orlen, ul. Hrubieszowska | 4,29 | 4,55**) | 4,15/4,29**) | 2,27
Zwierzyniec, Orlen | 4,39 | 4,58 | 4,15 | -

* V-Power, ** V-Power Racing 99, *** Power gaz, **** Suprema, *) Ultimate, **)Verva, ***)Dynamic
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-31, 13:59   

Ja natomiast uważam że do beznyniaka Dacii 8V można śmiało lać PB 95, oby tańsza - unikając jedynie pseudo stacji w garażach, wypożyczalniach przyczep, bazach TIR itp :lol:

Inną sprawą jest natomiast regularna (nawet co 30.000) wymiana filtra paliwa.
_________________
GeRRaD
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2007-12-31, 14:11   

Logan 1,4 MPI
A gdzie jest ten filtr paliwa? ? ? w pompie pal.?

Pozdrawiam Loganik
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-31, 14:44   

Powinien być pomiędzy zbiornikiem a pompą - jeszcze nie sprwadzałem dokładnej lokalizacji
_________________
GeRRaD
 
Borowik 


Marka: dacia
Model: logan Ambiance +
Silnik: 1,4
Rocznik: 2007
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-31, 14:55   

Teraz leje paliwo Orlenu no chyba też Orlenu ze stacji TESCO.Różnicy nie odczuwam.Pozdro!!
_________________
borowik
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2007-12-31, 14:57   

Powinien, ale niema,nie występuje również jako część zamienna :evil:

Loganik
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-31, 15:33   

Dziwna sprawa, może wypowie sie ktoś kto juz badał ten problem :!:
GDZIE JEST FILTR PALIWA w silnikach 8 V :?: :?: :?:
_________________
GeRRaD
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-12-31, 15:53   

http://www.logan.fora.pl/...jezdzi,468.html

http://www.logan.fora.pl/...ryment,529.html

U mnie nic sie nie zmienilo - dalej tylko VERVA98 z Orlenu

GeRRaD napisał/a:
Inną sprawą jest natomiast regularna (nawet co 30.000) wymiana filtra paliwa.

GeRRaD napisał/a:
GDZIE JEST FILTR PALIWA w silnikach 8 V



Filtr paliwa jest integralna czescia pompy paliwa i nie ma go nigdzie "po drodze" ze zbiornika paliwa do silnika. Sam element jako taki jest niewymienialny. Mozna go wymieniac regularnie z cala pompa... Tylko po co? W ksiazce serwisowej samochodu jak wol stoi:

FILTR PALIWA: NA CALY OKRES EKSPLOATACJI SAMOCHODU.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-31, 16:05   

A szkoda że przyjęto takie rozwiązanie :-( w dobie syfu w paliwie oddzielny filterek za 15 - 20 zł możnaby łatwo wymieniać z korzyścią dla całego układu zasilającego
_________________
GeRRaD
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-01, 15:57   

Leję zawsze BP Ultimate i kropka :mrgreen: ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-01, 16:43   

a nie da sie sie na przewodzie paliwowym w komorze silnika zalozyc dodatkowego? niw widzilem z bliska to nie wiem, ale mysle, ze powinno sie dac. pozdr
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-01, 17:00   

Pytanie primo jak wpłynie to na wytrzymałość pompy :?: Pytanie secundo co na to ASO :lol: :lol:
_________________
GeRRaD
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-02, 04:33   

GeRRaD napisał/a:
Pytanie primo jak wpłynie to na wytrzymałość pompy Pytanie secundo co na to ASO


Moje pytanie primo: tylko po co kolejny filtr w ukladzie? I tak wszystko zostaje w pierwszym niewymienialnym...
 
mgg 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 82
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-01-02, 09:57   

leję od początku tylko 95 gdzie najtaniej także na stacjach przy marketach i chodzi jak zegareczek już ponad 33tyś km.
ten silnik 1,4 V8 jest przystosowany do paliwa rumuńskiego niskooktanowego.
_________________
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOGAN
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-01-02, 10:35   

Ja mam zawszę jedną stację i jest to JET na giszowcu (trasa Mysłowice-Katowice), a jeśli nie podrodze to na shellu koło Reala w Mysłowicach.
Sorki że tak dokładnie, ale może akurat ktoś będzie przejeżdżał niedaleko i będzie trzeba zatankować to będzie wiedział że tam mają dobrą.
Bo jak każdy wie najlepszą benzynę mają tam gdzie nas nie ma :mrgreen:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-02, 22:53   

mgg napisał/a:
leję od początku tylko 95 gdzie najtaniej także na stacjach przy marketach i chodzi jak zegareczek już ponad 33tyś km.
ten silnik 1,4 V8 jest przystosowany do paliwa rumuńskiego niskooktanowego.


Fakt czytałem, że te ośmiozaworóweczki potrafią jeździć na naprawdę kiepskim paliwie i sa przystosowane właśnie do takiego paliwa "państw rozwijajacych sie" ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-03, 02:04   

Pablo78 napisał/a:
czytałem, że te ośmiozaworóweczki potrafią jeździć na naprawdę kiepskim paliwie


To nie ma zwiazku z tym czy w silniku jest 8 czy 16 zaworow a z tym z czego sa zrobione gniazda zaworow i same zawory... (IMHO)
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-03, 21:36   

kas602 napisał/a:
Pablo78 napisał/a:
czytałem, że te ośmiozaworóweczki potrafią jeździć na naprawdę kiepskim paliwie


To nie ma zwiazku z tym czy w silniku jest 8 czy 16 zaworow a z tym z czego sa zrobione gniazda zaworow i same zawory... (IMHO)


Pewnie masz rację, chciałem tylko podkreslić, że chodzi mi o te starsze silniczki od Renault
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-04, 02:51   

Pablo78 napisał/a:
Leję zawsze BP Ultimate i kropka


Tez kiedys lalem tylko to, ale troche sie zmienilo...:-) . Sprobuj pojezdzic chwile na Vervie98 (Orlen) i daj znac jak wrazenia... Z kim bym nie rozmawial, kazdy zauwazyl minimalny spadek spalania i rowniejsza prace silnika przy niskich obrotach... (BP Ultimate98 ---> VERVA98 jak i BP Ultimate ON ---> VERVA ON)

Pablo78 napisał/a:
Pewnie masz rację, chciałem tylko podkreslić, że chodzi mi o te starsze silniczki od Renault

Nowe 16V od Reno rowniez moga jezdzic bez problemu na Pb95. Choc fakt faktem - im prostszy system zasilania tym bardziej odporny na "slabe" paliwo. Zasadniczo benzyniaki "potrafia zniesc" wiele wiecej niz nowoczesne dEzle.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-04, 09:08   

kas602 napisał/a:
Tez kiedys lalem tylko to, ale troche sie zmienilo...:-) . Sprobuj pojezdzic chwile na Vervie98 (Orlen) i daj znac jak wrazenia... Z kim bym nie rozmawial, kazdy zauwazyl minimalny spadek spalania i rowniejsza prace silnika przy niskich obrotach... (BP Ultimate98 ---> VERVA98 jak i BP Ultimate ON ---> VERVA ON)

Tyle tylko że różnica w cenie nie przełozy się wprost proporcjonalnie na efekty stosowania droższego paliwa premium w Loganie.
_________________
GeRRaD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne