Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-04, 09:09
Chyba ostatni dodatek do "AŚ" zawiera test paliw regular i premium.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Raczej przygębiające dla osób, które liczą większą moc i oszczędności na kosztach "lepszego" paliwa.
Wg "AŚ" w przypadku diesli jest lepiej. Stosowanie ON premium oznacza (tu cytat) "ciut" mniejsze zużycie paliwa.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-04, 15:36
GeRRaD napisał/a:
Tyle tylko że różnica w cenie
To byla wypowiedz skierowana do Pablo78 - roznica w cenie Ultimate98 a Verva98 nie jest duza... (o ile jest w ogole)
jan ostrzyca napisał/a:
Wyniki testu paliw "AŚ":
http://picasaweb.google.p...620084639558146
Raczej przygębiające dla osób, które liczą większą moc i oszczędności na kosztach "lepszego" paliwa.
Wg "AŚ" w przypadku diesli jest lepiej. Stosowanie ON premium oznacza (tu cytat) "ciut" mniejsze zużycie paliwa.
Nie zaczynajmy znowu walkowac tematu paliw... kazdy leje to, co chce... Ja wiem z doswiadczenia, ze na V98 silnik "chodzi" lepiej (nie chodzi o wieksza dynamike) i mniej pali, Ty, Janie wiesz, ze to nie ma sensu. Niech tak zostanie...
Tez kiedys lalem tylko to, ale troche sie zmienilo...:-) . Sprobuj pojezdzic chwile na Vervie98 (Orlen) i daj znac jak wrazenia... Z kim bym nie rozmawial, kazdy zauwazyl minimalny spadek spalania i rowniejsza prace silnika przy niskich obrotach... (BP Ultimate98 ---> VERVA98 jak i BP Ultimate ON ---> VERVA ON)
Oczywiście spróbuję, czemu nie i zobaczę
kas602 napisał/a:
Pablo78 napisał/a:
Pewnie masz rację, chciałem tylko podkreslić, że chodzi mi o te starsze silniczki od Renault
Nowe 16V od Reno rowniez moga jezdzic bez problemu na Pb95. Choc fakt faktem - im prostszy system zasilania tym bardziej odporny na "slabe" paliwo. Zasadniczo benzyniaki "potrafia zniesc" wiele wiecej niz nowoczesne dEzle.
Owszem, ale podobno te silniki 8 V bez problemu pojadą i na 91, 90 oktanów a może niżej.
Czytałem o tym, chyba w pierwszych materiałach o Loganie, przed kupnem.
Co ty na to?
A tym nowym 16V tak kiepskie paliwo by nie zaszkodziło.
Z ciekawości pytam
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-04, 18:12
Pablo78 napisał/a:
Oczywiście spróbuję, czemu nie i zobaczę
Czekam na opis wrazen...
Pablo78 napisał/a:
Owszem, ale podobno te silniki 8 V bez problemu pojadą i na 91, 90 oktanów a może niżej.
Bylo juz o tym pisane. Nie dotyczy to wszystkich rynkow gdzie te silniki (8V) sa sprzedawane. Na przyklad w Ameryce Pd. Sa przystosowane do Etanolu i maja inne glowice, zawory, gniazada i jeszcze cos tam zmienione (nie pamietam juz dokladnie co). Do Pb91 rowniez sa to jednostki "przystosowane". Na wiekszosci rynkow minimalna liczba oktanowa to 95.
W polskiej instrukcji jest napisane, ze w przypadku, gdy nie ma innego wyjscia mozna zalac sporadycznie 91, ale nie mozna go stosowac dlugotrwale.
Pablo78 napisał/a:
A tym nowym 16V tak kiepskie paliwo by nie zaszkodziło.
Z ciekawości pytam
Chodzilo mi bardziej o to, ze nowe 16V nie maja zadnych "specjalnych wymagan" co do stosowanego paliwa i moga spokojnie jezdzic na Pb95. Naprawde kiepskie paliwo wykonczy kazdy silnik...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2008-04-02, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Bylo juz o tym pisane. Nie dotyczy to wszystkich rynkow gdzie te silniki (8V) sa sprzedawane. Na przyklad w Ameryce Pd. Sa przystosowane do Etanolu i maja inne glowice, zawory, gniazada i jeszcze cos tam zmienione (nie pamietam juz dokladnie co). Do Pb91 rowniez sa to jednostki "przystosowane". Na wiekszosci rynkow minimalna liczba oktanowa to 95.
W polskiej instrukcji jest napisane, ze w przypadku, gdy nie ma innego wyjscia mozna zalac sporadycznie 91, ale nie mozna go stosowac dlugotrwale.
Pablo78 napisał/a:
A tym nowym 16V tak kiepskie paliwo by nie zaszkodziło.
Z ciekawości pytam
Chodzilo mi bardziej o to, ze nowe 16V nie maja zadnych "specjalnych wymagan" co do stosowanego paliwa i moga spokojnie jezdzic na Pb95. Naprawde kiepskie paliwo wykonczy kazdy silnik...
Często śmigam Laguną 2.0 T (benzyna) dotartą lecz z małym przebiegiem, zalewaną od nowości zwykłym PB 98 i powiem, nie wyczuje się różnicy w warunkach drogowych pomiedzy zwykłą PB 98 a Vervą 98, Shellem V Power itp. - może ułamki sekundy urwane przy przyspieszeniu. Wyczuwa się tylko znacznie lżejszy portfel Po tych doświadczeniach zaprzestałem używania paliw premium I w imię zasady że każdy robi to co lubi nic więcej w tym temacie nie napiszę Pozdrowienia dla wszystkich
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2008-01-04, 19:59
w uniaku tankowalem wielokrotnie 95 i 98 w niemczech, austrii ,czechach ,slowacji, wegrzech no i oczywiscie w polsce. nie odczuwam zadnej roznicy. z tego co czytalem komp adaptuje w pewnym zakresie zaplon/wyprzedzenie/ w zaleznosci od paliwa, majac czujnik spalania stukowego. pozdr
Kiedyś czytałem, że przy silnikach o małej mocy (a takie w Daćkach są) stosowanie paliwa "lepszego" niż 95-oktanowe nie daje wzrostu mocy a może nieznacznie zmniejszyć spalanie lecz nie w takim stopniu by zrekompensować wyższą cenę, więc leję 95, przeważnie na Lotosie. 20 000 km bez problemów z silnikiem (prócz sporadycznego telepania po rozruchu na zimno).
A ja z kolei kiedyś czytałem, że wzrost mocy przy 98 jest możliwy jeśli silnik jest specjalnie do niej dostosowany. Wówczas sam "rozróżnia" paliwo i jak jest 98 to nieco inaczej pracuje z czym wiąże się wzrost mocy. Pytanie czy silnik Dacii taką cechę posiada?
Co do jakości paliwa, to jak się wkopałem w wakacje na Orlenie (i to nie na żadnej patronackiej, tylko u nich na stacji http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=459 ), to od tego czasu nabrałem jeszcze więcej dystansu do tzw. markowych stacji i tankuje prawie zawsze na Lukoilu bądź Neste. Ryzyko podobne, a w portfelu różnica. Wyjątek to przed dłuższymi podróżami - wtedy zwykle V-Power 95 na Shellu.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Powiem wam, że w warunkach drogowych w Dacii to nie odczuwam róznicy pomiędzy PB 95 i 98. Co innego w silnikach z turbo - tam warto lać 98 - bo wyraźniej czuć większą elastyczność
"Od zawsze" czyli do kolejnego już (4) samochodu tankuję Pb 95 i rzadko (przed dłuższą trasą) Pb 98 na NESTE. W Polsce też staram się tankować tylko na tych stacjach, jeśli akurat są w pobliżu. Nigdy nie miałem problemów z powodu jakości paliwa, a różnica w cenie pomiędzy NESTE a jakąkolwiek stacją "markową" bardzo zauważalna - bywało, że dochodziła do 25-30 gr za litr, co przy tankowaniu 40 l daje 12 zł oszczędności!
A co lania Pb 98 przed dłuższymi wyjazdami - ja tam nie znam się na silnikach, momentach i innej mocy, ale to poczucie, że mam lepsze paliwo - bezcenne!
Ja tankuję na BLISKIEJ. Ma paliwo ORLENU i jakość naprawdę dobrą.
Co do tego, czy:
psur napisał/a:
wzrost mocy przy 98 jest możliwy jeśli silnik jest specjalnie do niej dostosowany. Wówczas sam "rozróżnia" paliwo i jak jest 98 to nieco inaczej pracuje z czym wiąże się wzrost mocy. Pytanie czy silnik Dacii taką cechę posiada?
wydaje mi się, że tak. Przy wlewie paliwa widniej naklejka PB 95 / Pb 98
stąd wniosek, że silnik dostosowuje się do paliwa.
Ja tankuję na BLISKIEJ. Ma paliwo ORLENU i jakość naprawdę dobrą.
Co do tego, czy:
psur napisał/a:
wzrost mocy przy 98 jest możliwy jeśli silnik jest specjalnie do niej dostosowany. Wówczas sam "rozróżnia" paliwo i jak jest 98 to nieco inaczej pracuje z czym wiąże się wzrost mocy. Pytanie czy silnik Dacii taką cechę posiada?
wydaje mi się, że tak. Przy wlewie paliwa widniej naklejka PB 95 / Pb 98
stąd wniosek, że silnik dostosowuje się do paliwa.
Zły wniosek, to oznacza tylko, że można lać oba paliwa.
Na 98 spali więcej (będzie mniej dynamiczny ;) o ok 0,5-1 l/100
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-21, 09:07
ja za to stwierdziłem że będę tankował na BP, stacje mają dobrą renomę a moja stoi obok Neste przez co ceny są naprawdę ok. Teraz porównując "95" na BP i "98" na Neste widzę tylko 3 groszę różnicy. Na BP niby zbieram punkty ale to zbieranie to jest na takiej zasadzie że nigdy na nic ciekawego się nie uzbiera :) I zastanawiam się którą lepiej tankować benzynę za właściwie te same pieniądze. Co byście poradzili?
Ostatnio zmieniony przez wilanowiak 2009-09-21, 09:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-09-21, 09:59
Zalałem po raz pierwszy zbiornik paliwa benzyną 98 na stacji Łukoil. Skusiła mnie cena 4,27 zł za litr i ciekawość jak silnik Dacii będzie się sprawował na tej benzynie. Oczywiście w baku pozostała resztka paliwa 95 (rezerwa-około 6-8 l). Trasy w kierunku na Tychy, Pszczynę, Bielsko-Białą, oraz Żory,Skoczów,Ustroń, Wisłę. Parę dni i i w zbiorniku już pusto.
Tryb jazdy bardzo szybki, często 110-100 km/g, maksymalnie 120 km/g, 3000-3200 obr/min., korki w Bielsku Białej, Ustroniu, Wiśle. Polecam drogę od Pszczyny przez Jasienicę w kierunku Skoczowa. Dobry asfalt, brak samochodów, jedynie zjazdy w remontach.
Silnik zdecydowanie bardziej żwawy, lepiej się zbiera, przyspiesza. Potwierdził to także drugi kierowca z którym często ostatnio jeżdżę. Niestety, na benzynie 98 spalanie jest wyższe! Średnio 6,8-6,9 l na 100 km. Przy benzynie 95 około 6,4-6,5 l. Odpowiednio na benzynie 95 przejadę nawet 780-790 km, a na 98 jedynie około 730 km na pełnym zbiorniku.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-09-30, 16:56, w całości zmieniany 4 razy
Silnik zdecydowanie bardziej żwawy, lepiej się zbiera, przyspiesza
Hehe, to raczej mało podobne :D
Kiedyś już było na forum.
98 wolniej się spala, więc silnik ma mniejszą moc.
Ma mniejszą moc, więc bardziej ciśniemy mu gazem.
Bardziej cisniemy gaz, więc mamy wyższe spalanie :D
Ja tankuję wyłącznie 95 oktanów, i praktycznie zawsze na Neste.
Z tego co wyczytałem w instrukcji Dacia dopuszcza nawet używanie benzyny 87 oktanów (przynajmniej w mojej tak napisali) więc lanie 98 jest bez sensu. Kosztuje więcej a w silnikach nie dostosowanych do 98 nie poprawi osiągów ani spalania, może nawet minimalnie pogorszyć.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-23, 19:12
Na zwyklej 98 silnik bedzie slabszy wzgledem 95, bo 98 lagodniej sie spala, co jest lepsze dla silnika. Wzrost mocy i spadek spalania powinien byc odczuwalny dopiero na paliwach typu "premium" (Verva, Dynamic, Ultimate).
Czy ten wzrost mocy po dolaniu paliwa typu premium jest odczuwalny w sposób obiektywny, czy to tylko zasada placebo ? Zastanawiam się się, czy to się po prostu opłaca, bo bak takiego paliwa to kilka dych więcej niż E95...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum