Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Paliwo do BENZYNIAKA
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-20, 21:17   

Gaźnik Aisan przebija komplikacją nawet wtryski bezpośrednie.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-20, 22:38   

dudu$ napisał/a:
goswee, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę , że w Cinquecento były montowane nie tylko silniki gaźnikowe ( 704cm i 903cm) ale i na wtrysku jednopunktowym ( 899cm i 1100cm).


zdaję sobie sprawę, ale co ma wtrysk jednopunktowy do np wtrysku bezpośredniego?
wtrysk jednopunktowy to taki gaźnik, tyle ze troszkę nowszy.
Dzisiejsze silniki są sterowane przez komputer i potrafią dopasowywać sobie kąt zapłonu do benzyny, cinquecento raczej nawet nie stało koło takiego silnika.

eplus napisał/a:
Gaźnik Aisan przebija komplikacją nawet wtryski bezpośrednie.


nie chodzi o komplikacje, tylko o efekt działania. Nowoczesne diesle komplikacją przewyższają 90% mechaników - i co z tego? co to ma do rzeczy?
w cinquecento paliwo 98 okazało się nieskuteczne. W Renault 19 też nie czułem różnicy. W fiacie Palio również 0 poprawy.
A w Loganie czuję, że silnik lepiej się zbiera przy niższych obrotach. Mie jechałem na hamownie, bo nie o to chodzi - wg. mnie efekt jest odczuwalny na tyle, że leje Pb98.
Efekt psychologiczny wykluczam, bo wlałem pierwszy raz PB98 bez wiary i nawet lekko niechętnie, na prośbę teścia. Zdziwiłem się wynikiem testu. Ponadto żonie nic nie powiedziałem, sama zauważyła, że coś jest lepiej, jak mi powiedziała, że zauważyła zmianę, to dpoiero jej powiedziałem.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-21, 08:50   

Na razie to tylko wiara i subiektywne odczucia, nawet ślepej próby nie zrobiłeś. Nie musisz wcale jechać na hamownie, wystarczy że zapiszesz log na komórce z przyspieszania na III od 1500rpm do 5000 rpm. Po kilka razy na każdym paliwe. Musisz tylko pamiętać, aby obciążenie i pogoda (wiatr, temperatura i wilgotność) były takie same.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-11-21, 08:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-21, 10:16   

Pomiar na komorce.... W takich samych warunkach pogodowych i jeszcze trzeba wyjezdzic paliwo i zalac nowe.... Takie inzynierskie pomiary to mam w nosie. Odczucis mi wystarcza.
Slepa probe robilem na zonie, tak jak napisalem.
Nie spodzoewam sie wielkiej poprawy przyspieszenia, po prostu silnik lepiej pracuje, ciszej, i troche lepiej zbiera sie na najnizszych obrotach. Kosmetycznie lepiej, ale lepiej.
Nawet jesli wzrost/spadek mocy wynosi 1-2 KM to ani nikt tego nie odczuje, ani nie wplynie to na osiagi, wiec nie ma sie co napinac
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-21, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-21, 10:45   

Dlatego właśnie piszę o pomiarze (mikrofon, gps i akcelerometry z komórki wystarczą do tego), bez tego to tylko twoje subiektywne odczucia. A test na żonie to nie "ślepa" próba ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-21, 16:56   

Koledzy, czy Wy na prawdę nie macie innych poważniejszych tematów i zmartwień. Ja leję 98 bo chcę i mi pasuje. Za granicą leję 95 bo uważam, że jest lepsza niż nasza 98 i tyle. Najważniejsze by samochód jechał do przodu, a czy ma 5 koni więcej czy mniej ..... inteligenty zrozumie. Pozdrawiam i szerokości życzę.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-21, 22:57   

damiaszek napisał/a:
Dlatego właśnie piszę o pomiarze (mikrofon, gps i akcelerometry z komórki wystarczą do tego), bez tego to tylko twoje subiektywne odczucia. A test na żonie to nie "ślepa" próba ;-)


Mam w zyciu ciekawsze zajecia, niz udowadnianie innym swoich opinii, a mnie moja subiektywna opinia wystarcza.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-21, 23:29   

No to raczej jesteś w błędzie skoro myślisz że za granicą ich 95 jest lepsza od naszej 98. Ale cóż Twoje zdanie Twoja kasa
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-22, 06:24   

Pb98 wcale nie jest lepsza od 95, jest inna.
Dla jednych silnikow lepsza, dla innych gorsza.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-22, 09:32   

wuju napisał/a:
No to raczej jesteś w błędzie skoro myślisz że za granicą ich 95 jest lepsza od naszej 98. Ale cóż Twoje zdanie Twoja kasa



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-22, 19:34   

Jeżdze po całej Europie i jakoś nie zauważyłem różnicy w jakości paliwa (oczywiście mówimy o markowych stacjach ). Ale tak jak pisałem wcześniej możesz wierzyć w co chcesz w końcu to Twoja kasa.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-11-22, 21:21   

liczba oktanowa w google i rozwiązane są wasze problemy
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-25, 12:01   

W tej dyskusji nie chodziło o liczbę oktanową ale o jakość paliwa oferowanego w Polsce i za granca. ;-)
 
macgyver 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCE
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate2
Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-11-28, 08:37   

Do swojego 0,9 TCE tankuję Pb95. Gdy kupowałem auto w salonie usłyszałem informację, iż w wypadku tego silnika tankując Pb98 nic nie zyskam. Potwierdzają to informacje znalezione w internecie.

Pb98 daje większą moc w silnikach, które są do niej dedykowane.

A poza tym jakość paliwa zależy bardziej od samej stacji, a nie rodzaju paliwa. Raczej unikam stacji typu "lokalna stacyjka w Psiej Wólce pana Stacha" i tankuję na "koncernówkach".
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2017-11-28, 11:07   

macgyver napisał/a:
....A poza tym jakość paliwa zależy bardziej od samej stacji, a nie rodzaju paliwa. Raczej unikam stacji typu "lokalna stacyjka w Psiej Wólce pana Stacha" i tankuję na "koncernówkach".


Kolego, "robiłem w paliwach" ponad 10 lat i nie chciałbyś wiedzieć szczegółów na temat niektórych "koncernówek". Większość z nich działa na zasadzie franczyzy, a to daje duże pole do popisu ich właścicielom, co nie zmienia jednak faktu, że są bardziej pewne niż pozostałe.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-11-28, 16:21   

Jeśli chodzi o Dusterka to będę lał zwykłe Pb95. Natomiast w Fordzie Mondeo MKIV 2.5T, który miał robiony program w V-Tech w Krakowie (chiptunning) na hamowni wyszła znacznie większa moc i moment na Pb98, niż na Pb95.

No i dodatkowo na Pb95 kiedy się dało w palnik to trochę dławiło silnik i przerywało, a na Pb98 było super. Różnice między Pb95 i Pb98 po chipie to było około 15 koni, a spalanie było o około 1 litr niższe na Pb98.

PS. Będę też chciał zrobić chiptunning w Dusterku i wtedy sprawdzę czy Pb98 daje lepszy efekt. Robiąc nową mapę pod Pb98 da się ustawić znacznie dokładniej optymalny moment wybuchu (tak mi tłumaczono).
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-28, 18:15   

To zależy od kąta wyprzedzenia zapłonu.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-28, 18:40   

Kacper_Potocki napisał/a:
Jeśli chodzi o Dusterka to będę lał zwykłe Pb95. Natomiast w Fordzie Mondeo MKIV 2.5T, który miał robiony program w V-Tech w Krakowie (chiptunning) na hamowni wyszła znacznie większa moc i moment na Pb98, niż na Pb95.

No i dodatkowo na Pb95 kiedy się dało w palnik to trochę dławiło silnik i przerywało, a na Pb98 było super. Różnice między Pb95 i Pb98 po chipie to było około 15 koni, a spalanie było o około 1 litr niższe na Pb98.

PS. Będę też chciał zrobić chiptunning w Dusterku i wtedy sprawdzę czy Pb98 daje lepszy efekt. Robiąc nową mapę pod Pb98 da się ustawić znacznie dokładniej optymalny moment wybuchu (tak mi tłumaczono).


To jak beda robic mape do dusterka, to popros, zeby byl taki moment, zeby sie spalalo - bez wybuchu, silnik dluzej pojezdzi :P
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-11-29, 08:48   

Rozumiem to tak, że wybuch mieszanki jest w optymalnym położeniu, czyli sprężanie wtedy jest największe i tłok nie spręża już dalej, tylko następuje ruch w drugą stronę i siła pędu tłoka sprężając nie działa przeciw sile powstałej z wybuchu, która ma rozprężać.

Tak to rozumiem, jeśli się mylę to mnie poprawcie proszę.

Natomiast stukowe spalanie może spowodować, że wybuch jest szybciej, jeszcze zanim tłok osiągnie optymalny (najwyższy) punkt w cylindrze i wtedy siły działają przeciw sobie i moc jest mniejsza.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2017-11-29, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-29, 09:52   

Prawie dobrze ;-) . Moment zapłonu mieszanki paliwowo-powietrzej następuje przed GMP (górne położenie tłoka). Istotny moment to w którym występuje maksymalne ciśnienie w komorze spalania. Spalanie chwilę trwa w związku z tym zapłon powinien nastąpić wcześniej. Paliwo z wyższym LO spala się wolniej i przy wyższych ciśnieniach ulega samozapłonowi. W związku z tym można je bezpiecznie wcześniej zapalić i uzyskać przy tym samym stopniu sprężania wyższe ciśnienie, w efekcie czego wyższy moment obrotowy. Mając tez paliwo o wyższej LO możemy też zwiększyć stopień sprężania (lub doładowania) uzyskując jeszcze więcej. Głowne niebezpieczeństo polega na tym że, jeśli taki silnik dostanie paliwo o zbyt niskiej LO, a zapłon (lub zbyt mocne spręzanie czy doładowanie) nastąpi zbyt szybko to dojdzie do samozapłonu i cićnienie zbyt szybko urośnie dodatkowo jeszce przed osiągnięciem GMP - wtedy tracimy na mocy, a elementy silnika ulegają obciążeniom większym niż przewidziane. To słychać i po pewnym czasie widać ;-) . Rozwiązaniem są czujniki spalania stukowego, które w połączeniu z ECU potrafią przyspieszać i opuźniać zapłon.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-11-29, 10:13   

Czyli to nieco bardziej skomplikowane niż myślałem. Trzeba mieć łeb, aby programować takie mapy :)
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-29, 16:43   

I chodzi o to, zeby nic nie wybuchalo w ogole, ani szybciejj, ani wolniej, bo wybuchu powoduja znaczne zniszczenia i generuja ogromne przeciazenia. Ma sie spalic rownomiernie, calosc paliwa.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-04, 22:00   

A co myślicie o PB95 w wersji premium ? Warto raz na 10 tankowań do doczyszczania układu ?
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-04, 22:16   

nic to nie daje , jedyna różnica do w portfelu się robi , inaczej sprawa wygląda z ON .
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-12-04, 22:55   

Przez 1 rok lałem co 1000 km Pb 98, ale ostatecznie olałem temat ;-)
_________________
enjoy the silence
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne