DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster - purchel na błotniku
Autor Wiadomość
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-17, 18:50   Duster - purchel na błotniku

Po zimie wreszcie solidnie umyłem mojego Dustera przy okazji dokładnie oglądając stan nadwozia. Niestety ku mojemu zdziwieniu na tylnym błotniku, tuż nad rantem pojawił się duży purchel średnicy ok 1,5cm. Dotykając go czuć, że jest miękki (tak jakby pod nim było powietrze), nie widać żadnych uszkodzeń lakieru w tym miejscu. W sobotę jadę do serwisu i zobaczymy co zaproponują. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?

WP_20130417_006.jpg
foto2
Plik ściągnięto 445 raz(y) 233,54 KB

WP_20130417_005.jpg
foto1
Plik ściągnięto 422 raz(y) 240,66 KB

_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-04-17, 19:03   

Sprawdź czy nie przeżarło czasem blachy od wewnątrz? Lustereczko prawdę ci powie:)
To bardziej pesymistyczna wersja (mało prawdopodobna...chyba, że blachy dustera są gówno warte) a druga to wada powłoki lakierniczej, która odeszła, odparzyła się od źle przygotowanej do lakierowania blachy i powinni to usunąć na gwarancji.
W błotniki napierdzielają kamienie ale u ciebie nie ma uszkodzeń lakieru?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-04-17, 19:39   

Można ten temat dodać do powstałego już tematu Korozji. Zabezpieczenie antykorozyjne Dacii
_________________

 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-04-17, 21:00   Re: Duster - purchel na błotniku

_Marcin_ napisał/a:
Po zimie wreszcie solidnie umyłem mojego Dustera przy okazji dokładnie oglądając stan nadwozia. Niestety ku mojemu zdziwieniu na tylnym błotniku, tuż nad rantem pojawił się duży purchel średnicy ok 1,5cm. Dotykając go czuć, że jest miękki (tak jakby pod nim było powietrze), nie widać żadnych uszkodzeń lakieru w tym miejscu. W sobotę jadę do serwisu i zobaczymy co zaproponują. Czy ktoś spotkał się z czymś takim?


Wszystkie daćki wymagają dodatkowego zabezpieczenia. Oczywiście są egzemplarze odporne na korozję ale jest to niewielki procent. Cztery lata temu w Rumuni doświadczalni kierowcy z fabryki w Ploesti radzili mi aby zawsze dodatkowo dozabezpieczyć minimum podwozie , zwłaszcza, jeśli jeżdzi się także w terenie.
Moje dwie daćki zabezpieczam Rust Checkiem i na razie jest ok.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-04-17, 21:01   

tomala72 napisał/a:
Sprawdź czy nie przeżarło czasem blachy od wewnątrz

Duster _Marcina_ to rocznik 2012 - chyba trochę za wcześnie na takie skutki...
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-17, 22:06   

tomala72 napisał/a:
Sprawdź czy nie przeżarło czasem blachy od wewnątrz? Lustereczko prawdę ci powie:)
To bardziej pesymistyczna wersja (mało prawdopodobna...chyba, że blachy dustera są gówno warte) a druga to wada powłoki lakierniczej, która odeszła, odparzyła się od źle przygotowanej do lakierowania blachy i powinni to usunąć na gwarancji.
W błotniki napierdzielają kamienie ale u ciebie nie ma uszkodzeń lakieru?


Bardzo dokładnie obejrzałem zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną stronę błotnika. Nie ma żadnych śladów na lakierze od kamieni ani widocznych oznak rdzy. Skłaniam się do drugiej tezy o wadzie powłoki, która po prostu odeszła od blachy.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-04-17, 22:37   

dokladnie moze element byl tlusty przed malowaniem i farba odeszla
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-04-18, 06:37   

Mariusz napisał/a:
Można ten temat dodać do powstałego już tematu Korozji. Zabezpieczenie antykorozyjne Dacii


Myślę, że warto zostawić osobny wątek, Kolega Hakama 4x4 tez coś pisał o purchlach:

"Ja na pewno będę zgłaszał ponieważ i tak pojadę z pęcherzykiem na prawym tylnim nadkolu (taki póki co na 4 mm. tam gdzie latają kamyki). Pojadę około kwietnia/maja."

Ciekawe czy u niego wynika to z uszkodzeń lakieru czy jest tak samo jak u Marcina.
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-18, 18:31   

Dzisiaj byłem w ASO, samochód dokładnie obejrzany, zmierzona grubość lakieru na błotniku (wszystko zgodnie z normą), zrobiona dokumentacja fotograficzna i po długim weekendzie majowym odstawiam Dustera w ręce lakierników. Cała operacja ma potrwać 2-3 dni, zdam relacje po jej zakończeniu.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-18, 19:12   

_Marcin_ napisał/a:
Dzisiaj byłem w ASO, samochód dokładnie obejrzany, zmierzona grubość lakieru na błotniku (wszystko zgodnie z normą), zrobiona dokumentacja fotograficzna i po długim weekendzie majowym odstawiam Dustera w ręce lakierników. Cała operacja ma potrwać 2-3 dni, zdam relacje po jej zakończeniu.


Mimo wszystko kicha. Sądziłem, że nowe dacie nie będą korodowały.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-04-18, 19:17   

Ta... a świstak siedzi i zawija je w te sreberka :-D
 
_Marcin_ 



Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 154
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-04-18, 19:35   

jan ostrzyca napisał/a:
_Marcin_ napisał/a:
Dzisiaj byłem w ASO, samochód dokładnie obejrzany, zmierzona grubość lakieru na błotniku (wszystko zgodnie z normą), zrobiona dokumentacja fotograficzna i po długim weekendzie majowym odstawiam Dustera w ręce lakierników. Cała operacja ma potrwać 2-3 dni, zdam relacje po jej zakończeniu.


Mimo wszystko kicha. Sądziłem, że nowe dacie nie będą korodowały.


W moim przypadku problemem nie jest korozja, ewidentnie lakier odszedł od blachy co oznacza złe przygotowanie jej przed procesem lakierowania.
_________________
"Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-19, 09:58   

_Marcin_ napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
_Marcin_ napisał/a:
Dzisiaj byłem w ASO, samochód dokładnie obejrzany, zmierzona grubość lakieru na błotniku (wszystko zgodnie z normą), zrobiona dokumentacja fotograficzna i po długim weekendzie majowym odstawiam Dustera w ręce lakierników. Cała operacja ma potrwać 2-3 dni, zdam relacje po jej zakończeniu.


Mimo wszystko kicha. Sądziłem, że nowe dacie nie będą korodowały.


W moim przypadku problemem nie jest korozja, ewidentnie lakier odszedł od blachy co oznacza złe przygotowanie jej przed procesem lakierowania.


Ale to też dobrze nie wróży na zabezpieczenie antykorozyjne :-(
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-04-21, 22:38   

Teraz nawet merole rdzewieja tak że nie ma sie co martwic bo przynajmniej posiadacze Dacii maja mniejsze koszty utrzynania auta no i nie jest wstydem jazda zardzewiałą dacią ale merolem to już tak :-D
Ale wyglada na to ze Dacie nie rdzewieja bo tak maja tylko z powodu partactwa pracowników bo któremuś przylepiły sie tłuste paluchy do blachy i nie raczył tego odtłuscic a blacha poszła do malowania i efekty wychodzą :-?
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-22, 10:20   

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-22, 11:54   

Kratylos napisał/a:

merole korodowaly ale te z przelomu lat 90-2000 teraz sa juz poprawione...

Jak wszystkie inne marki. Widziałem dwulatki z zeżartymi drzwiami. Do rudej trzeba mieć farta, bo pewności nie ma.. no chyba, że fura aluminiowo-karbonowa.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-04-22, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-22, 12:16   

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-22, 12:19   

Macie spaczony obraz zdrowych blach po niezniszczalnych wozach z lat 90-tych z podwójnym ocynkiem. Teraz praktycznie żaden producent tego nie stosuje z powodu cięcia kosztów. Zamiast tego fosforanowanie, katoferaza itp.
Blachy też są coraz cieńsze , na dachu Kangoo z początku wieku można było stanąć , w nowym modelu nie radzę bo noga wpadnie do środka.
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-04-22, 13:35   

Może i spaczony ale ja się na takiej motoryzacji wychowałem:)

Oglądałem niedawno w tvn turbo program "Samochód Marzeń" w którym odnawiano audicę z początku lat 90. Na błotniku miała popękany lakier i szpachel lecz po oczyszczeniu okazało się, iż blacha, mimo wgnieceń po stłuczce była zdrowa, zero korozji.

A teraz...ledwo kamyczek lakierek odbije a ruda już atakuje. Nie wiem na czym dokładnie polega proces zabezpieczenia antykorozyjnego w dacii ale mam coraz bardziej wrażenie, iż ograniczają się tylko do odtłuszczenia blach (dodając do tego ideologie w postaci tajemniczych nazw: kataforeza...pic na wodę) co i tak robią niechlujnie jak widać po omawianych purchlach:(
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-04-22, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-04-22, 16:22   

No cóż Dacia jest niedbale i tanio produkowana :-| , a i tak dobrze sprzedaje się
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2013-04-22, 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
  Wysłany: 2013-04-22, 19:02   

nie ma co narzekać w końcu manufaktura "prawie jak maybach"....co egzemplarz to inny :lol: :lol: :lol:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-04-22, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-04-26, 12:58   

_Marcin_ napisał/a:
Bardzo dokładnie obejrzałem zarówno zewnętrzną jak i wewnętrzną stronę błotnika. Nie ma żadnych śladów na lakierze od kamieni ani widocznych oznak rdzy. Skłaniam się do drugiej tezy o wadzie powłoki, która po prostu odeszła od blachy.

_Marcin_ napisał/a:
W moim przypadku problemem nie jest korozja, ewidentnie lakier odszedł od blachy co oznacza złe przygotowanie jej przed procesem lakierowania.

No kurde mozna sie wkurzyc jak sie kupi autko za 50kilka kzl i tak szybko zaczynaja wychodzic takie kwiatki :evil: . Przeciez Twoj Dusterek dopiero niedawno skonczyl roczek.

Teraz niestety widac, ze te oryginalne plastikowe nakladaki na blotniki moga sluzyc nie tylko do ochrony przed kamyczkami z drogi, ale rowniez do zamaskwania tego, co pod nakladka (czyzby po to je fabryka wymyslila ;-) ?). W jakims starym aucie to moze prawie norma (czesto ich wlasciciele kupuja takie dodatkowe gumowe/plastikowe nakladaki na blotniki, zeby ukryc zzeranie rantow przez rdze), ale zeby tak w prawie nowym :-( ??
 
radens 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Megane II
Silnik: 1,9 dci
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-04-26, 13:45   

DD a co ten ma powiedzieć? http://www.youtube.com/watch?v=mat7pvqMm_E
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-04-26, 14:47   

-->Radens: O w morde :shock: ... czyli potwierdza sie, ze trzeba kupowac Dacie - w razie jakiejs podobnej wpadki najmniej kasy mozna stracic :lol: .
 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-04-29, 09:59   

W instrukcji obsługi od DD zalecają usuwanie z wewnętrznej strony błotników błota i innych nieczystości, które się tam osadzają szczególnie po zimie. Prawdopodobnie jest to celowy zabieg, który ma ograniczyć liczbę roszczeń związanych z rdzą w tych miejscach. Ja zamiast nakładek na nadkola i listw bocznych zamierzam zabezpieczyć sojego DD antykorozyjnie.
Ostatnio zmieniony przez Transfogarski 2013-04-29, 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne