DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Polityka Dacia/Renault
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 16:16   Polityka Dacia/Renault

Przez hasło "polityka" rozumiem strategię rozwoju i sprzedaży, postawę wobec klienta, standarty obsługi, jakość rozpatrywania reklamacji w znaczeniu szerokim a nie indywidualnym.

Mnie osobiście nieco drażni brak tożsamości marki. Nowe modele przestają być w miarę tanimi i prostymi pojazdami dla oszczędnego kierowcy, a zaczynają aspirować do wyższych klas, jednak nie jakością ale cygańskim wyposażeniem i dodatkami.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 16:29   Re: Polityka Dacia/Renault

jan ostrzyca napisał/a:
Nowe modele przestają być w miarę tanimi i prostymi pojazdami dla oszczędnego kierowcy,

He ? Kup proszę porównywalnego wielkością hatchbacka za 30 tys albo sedana za 29 tys ....
W dodatku wyposażonego w normalny czterocylindrowy wolnossący silnik (a nie jakieś HTP czy inny badziew). Ze wspomaganiem kierownicy i czterema poduszkami w zupełnej podstawie .....
jan ostrzyca napisał/a:

a zaczynają aspirować do wyższych klas, jednak nie jakością ale cygańskim wyposażeniem i dodatkami.

Jakość pozostaje bez zmian, dodatki obowiązkowe w końcu (i na szczęście) nie są.
Zawsze można sobie kupić SUVa za 40 tys a minivana za 37 tys.
Cenię Dacię że niczego nie udaje. Jak na przykład Skoda które wmawia że kompakt aspiruje do klasy średniej, a klasa średnia u niej to już segment premium ....
_________________

 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-08, 17:30   

DrOzda napisał/a:
Cenię Dacię że niczego nie udaje. Jak na przykład Skoda które wmawia że kompakt aspiruje do klasy średniej, a klasa średnia u niej to już segment premium ....

Co do Skody, to chyba ludzie sami sobie to wmawiają. Niektórzy nadal wierzą, że Octavia, to tańsza wersja VW Passata :shock:
Fabia, to pewnie VW Golf, a Superb to już super ekstra luksusowy Phaeton albo inny wynalazek.
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-02-08, 17:49   Re: Polityka Dacia/Renault

jan ostrzyca napisał/a:
Mnie osobiście nieco drażni brak tożsamości marki. Nowe modele przestają być w miarę tanimi i prostymi pojazdami dla oszczędnego kierowcy, a zaczynają aspirować do wyższych klas, jednak nie jakością ale cygańskim wyposażeniem i dodatkami.

Zgadzam się. Marka niby cały czas tania, ale już ma te same silniki co Clio, wyglądem aspiruje jednak do wyższej klasy niż ekonomiczna. I tu nasuwa się pytanie: na czym oszczędzali? W starym Loganie bardzo mi się podobał fakt, że doskonale było widać, gdzie są oszczędności i w związku z tym przynajmniej ja nie miałbym specjalnych wątpliwości, że to, co musi być zrobione dobrze (a tego najczęściej nie widać) jest zrobione dobrze.

@poniżej - szczególnie teraz, w czasach kiepskich sprzedaży powinno to się objawiać dużymi rabatami w celu zwiększenia sprzedaży. Mam jeszcze kilka powodów, dlaczego nie bardzo wierzę w 3000€, ale nie bardzo mi się chce strzępić klawiatury ;)
Ostatnio zmieniony przez yadoctor 2013-02-08, 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-02-08, 20:04   

Cytat:
I tu nasuwa się pytanie: na czym oszczędzali?

Niedawno w chyba Auto Świat był artykuł, że VW przymierza się do nowej budżetowej marki konkurencyjnej dla Dacii i z tego co pamiętam, któryś z szefów miał się wypowiedzieć, że wyprodukowanie takiego auta kosztuje tylko 3000 €. Z tego nasuwa się wniosek,
że Dacia może stopniowo "ulepszać" swoje autka tak, aby być konkurencyjną na rynku i nadal utrzymać interesujące mnie widełki cenowe.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 20:25   

jan ostrzyca,
od 71 strony
http://www.renault.com/en...-26-09-2012.pdf

tutaj całość ( strona 35 szczególnie do analizy ;-) )
http://www.renault.com/en...er-05122012.pdf
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-02-08, 20:58   

Bardzo jestem ciekaw co oznaczają tak wysokie 'pozostałe' koszty w Loganie w stosunku do minimalnych w Clio ;)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-08, 21:05   

np inwestycja w rozwój fabryk produkujących Logany :?:

lub też coś całkowicie prozaicznego - jakiś koszt który nie istniał w czasach produkcji Clio2 a teraz istnieje i byłby tak samo duży dla Clio2 co dla Logana
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-02-08, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 22:02   

Kratylos napisał/a:
Gimbo napisał/a:
Kiedyś produkowało się zupełnie inaczej.... i to nie tylko auta.
Trzeba było zaspokoić potrzebę. Firmy starały się zdobyć klienta. Obecnie ci, którzy chcieli mieć samochód, już go posiadają, więc firmy nie chcą budować solidnych pojazdów na wiele lat. Teraz bardziej im się opłaca budować coś, co klient za kilka lat będzie musiał wyrzucić i kupić nowe.
Nie wszystkim to się podoba, ale tak jest niestety. Dotyczy właściwie wszystkich towarów.


dla mnie sprawa jest prosta gdyby lodzia miala 12 lat gwarancji na perforacji jezdzil bym dalej dacia a tak do czasu az polityka koncernu sie nie zmieni dacii nie kupie


To mniej więcej miałem na myśli pisząc o "polityce" Dacia.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne