Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-24, 00:10
Eksploatacja w warunkach zimowych
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-02, 14:26   Eksploatacja w warunkach zimowych

Jak dobrze liczę, to trzecia zima Loganów w Polsce. Może czas czas na małe podsumowanie? Czy były przypadki zamarzania zamków w drzwiach, pożyczania prądu do padniętego akumulatora, przymarzania drzwi, mało wydajnego ogrzewania, problemów z jazdą na oblodzonej drodze, zagubienia Dacii pod zwałami śniegu? Może ktoś jeździł przy temperaturze niższej niż 15 stopni?

U mnie przy dłuższym, całonocnym postoju trzeba było mocować się parę razy z otwarciem tylnych drzwi. Najczęściej tych po lewej stronie.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-02, 15:07   

Ja puki co tylko zamarzam rano w samochodzie - nie ma problemów ani z drzwiami ani z rozruchem.
Ogrzewanie moim zdaniem jest kiepskie w porównaniu z tym jakie miałem w Seicento.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-02, 15:43   

Ja rowniez nie odnotowalem zadnych "zimowych" problemow. Choc do tej pory (od XII 2006) w zasadzie prawdziwej zimy nie bylo. Czy wystepuja problemy z zamkami nie mam pojecia bo ich nie uzywam... Z ciekawosci bede musial kiedys sprawdzic... :-)
Andrzej napisał/a:
Ogrzewanie moim zdaniem jest kiepskie w porównaniu z tym jakie miałem w Seicento


W Sienie rowniez bylo duuuzo lepsze. Slabe ogrzewanie to nie tylko problem Logana ale takze chyba kazdego innego Reno.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-02, 18:25   

Logan grzeje w normie, słabo to było w UNO (brak nawiewu ciepłego powietrza kratkami na desce rozdzielczej), 126p, 125p, a tak z ciekawości to powiem wam że nie używanie zamków (tylko centralny z pilota) nie zabepiecza przed przymarznięciem drzwi do uszczelek jak i wewnętrznych mechanizów zamka (typowy przykład Ibiza -10 st. Celsjusza -pstryk pilotem i......... wyskakują rygle blokujące, kalmki zewnętrzna i wewnętrzna wykonują jałowe ruchy, a zameczek trzyma :lol: - wchodziłem kiedyś przez bagażnik :lol: )
_________________
GeRRaD
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-02, 18:59   

Słabo grzeje, nie da się ustawić optymalnej temperatury - jest albo za zimno albo za ciepło.

Mi raz zamarzł zamek przy wlewie paliwa. Z zapalaniem nie miałem jeszcze problemów.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-02, 20:44   

Wydaje mi sie że z tym grzaniem MCV należy raczej porównywać nie z osobówkami a vanami/dostawczakami
_________________
GeRRaD
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-02, 21:37   

Grzeje bardzo dobrze, czasem aż za dobrze...

Troche irytuje brak możliwości ustawienia nadmuchu jednocześnie na przednią szybę i boczne szyby. A tak paruje albo przód albo boki i trza kręcić regulacja co kilkanaście minut.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-01-02, 22:01   

MCV z dieslem długo się rozgrzewa. Około 10-15 minut, zanim wnętrze jest nagrzane na tyle, że przykręcam. Potem jest ok. Ciepło.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-01-02, 22:05   

jan ostrzyca napisał/a:
Troche irytuje brak możliwości ustawienia nadmuchu jednocześnie na przednią szybę i boczne szyby. A tak paruje albo przód albo boki i trza kręcić regulacja co kilkanaście minut.

Jak ustawię nawiew tylko na nogi, to przy dużej wilgotności powietrza rzeczywiście szyby mogą lekko parować, ale to zaraz znika, gdy puszczę nawiew na przednią szybę. Wówczas powietrze dmucha również przez małe kratki na desce rozdzielczej skierowane na boki, przy lusterkach.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-02, 22:29   

Kratylos napisał/a:
wtedy przy duzych mrozach -25 - 30 logan odpalal od pierwszego pociagniecia za kluczyk nei zamarzly zamki itp...


krótko:

- 3 zimy jazdy
- żadnych problemów
- no ale garaż ;-)
ale nie ogrzewany :-P :mrgreen:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-02, 22:36   

Kratylos napisał/a:
moja pierwsza zima byla 2005=/2006 i wtedy przy duzych mrozach -25 - 30 logan odpalal od pierwszego pociagniecia za kluczyk nei zamarzly zamki itp...


Mogę się tylko pod tym podpisać. A słabe grzanie to był w poldku. Jak wracałem zimą z okolic Ustrzyk Dln. to jeden ze współpasażerów musiał mi prze nosem machać gąbką :lol:

Grzanie jest ok. tylko trzeba sciągnąć kurtkę i berecik.....
:lol:
Jest inny mały prblem: Jak się zrobi lód w tych rynienkowatych uszcelkach zewnętrnych, to z górnego przedniego naroża robi się zgniatarka do lodu nie wiem jak to lakier zniesie.... :-/
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-02, 22:38   

piotrres napisał/a:
Mogę się tylko pod tym podpisać. A słabe grzanie to był w poldku. Jak wracałem zimą z okolic Ustrzyk Dln. to jeden ze współpasażerów musiał mi prze nosem machać gąbką


No właśnie, co wy z tym grzaniem, przecież daje jakby sam Lucyfer hajcował :evil: :mrgreen:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-02, 22:43   

jan ostrzyca napisał/a:
Troche irytuje brak możliwości ustawienia nadmuchu jednocześnie na przednią szybę i boczne

Janie, ja robię to tak: ustawiam kierownice skrajnych nawiewów lekko po skosie do góry i na zewnątrz. W sedanie pomaga....
I jeszce taki patent: aby szybciej odparować przednie szyby, przy włączonym grzaniu i nadmuchu nalezy opuścić w dół.... osłony przeciwsłoneczne. Nie do końca, tak aby utworzyła się tam taka kieszeń powietrzna.
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-01-02, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-01-02, 23:09   

ian napisał/a:
Może ktoś jeździł przy temperaturze niższej niż 15 stopni?

Odpalałem Dacie przy -30 st C ( mierzone na 10 X p.) Jak dojechałem do pracy to na portierni zobaczyłem, że 1 m od ziemii było -35 st. C !!!!
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
RWw 



Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-01-02, 23:37   

Mam wrażenie, że z ABSem gorzej hamuje się na oblodzonej nawierzchni. Szkoda, że nie ma możliwości wyłączenia tej opcji. Byłem przyzywczajony do hamowania pulsacyjnego i pewniej się czułem wtedy przy hamowaniu.
_________________
Ryszard
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-02, 23:45   

Ja mam w grzaniu tak, że niezależnie jak ustawię to i tak wieje z każdego nawiewu (nie mocno ale wieje)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-03, 02:21   

Pablo78 napisał/a:
przecież daje jakby sam Lucyfer hajcował

Troche sie z tym nie zgodze... Przy obecnej temperaturze (~-8 stopni) ogrzewanie slabo sie spisuje mimo ustawionej maksymalnej temperatury i wlaczeniu 2 biegu wentylatora... Dla porownania w Sienie przy porownywalnych warunkach zewnetrznych po szybkim nagrzaniu wnetrza mozna bylo ustawic temerature nawiewu mniej wiecej w jedej trzeciej maksymalnej tempertatury i utrzymywalo sie cieplo w samochodzie. Gdyby ustawic wszystko analogicznie jak tego wymaga uklad ogrzewania Logana to po 10 kilometrach jazdy zrobilo by sie naprawde nieznosnie goraco w samochodzie...
To bylo ogrzewanie...

piotrres napisał/a:
aby szybciej odparować przednie szyby, przy włączonym grzaniu i nadmuchu nalezy opuścić w dół.... osłony przeciwsłoneczne

powiedzialbym nawet - duuzo szybciej...

RWw napisał/a:
Mam wrażenie, że z ABSem gorzej hamuje się na oblodzonej nawierzchni

To chyba nadaje sie do dzialu "Technika jazdy" --> hamowanie z ABS'em

dogberry napisał/a:
niezależnie jak ustawię to i tak wieje z każdego nawiewu (nie mocno ale wieje)

To normalne w Laganach - tam gdzie ustawisz wieje mocno, tam gdzie nie ma leciec - wieje bardzo lekko... w kazdym razie usterka to nie jest.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-03, 10:50   

Ja także nie mam żadnych problemów , a wczoraj nawet przy -7stopniach na polu myłem sobie szybki auta :) bo mialem strasznie usyfione :). Przy okazji dodam że musiałem szybko zbierać wodę z szyb bo od razu zamarzała :) - trochę się napracowałem ale za to rano o 5 autko do jazdy w 100% przygotowane z czyściutkimi szybkami, światłami i nawet rejestracjami - które musiałem obstukać żeby odpadł lud i żeby było w końcu widać rejestracje - może dlatego nie dostałem ostatnio żadnych mandatów :mrgreen:
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-01-03, 13:12   

To jest wyzwanie jak umyć samochód na mrozie... U mnie stale czyste są tylko wszystkie szyby, lusterka zewnętrzne, i reflektory. Reszta szkoda gadać...

Sedan-czas nagrzewania wnętrza jest trochę za długi przy zimnym silniku. Ja ustawiam prędkość na 2, i temperaturę na trzeciej, lub czwartej czerwonej kropce licząc od końca. Funkcja obiegu powietrza stale otwarta.
Z tymi parującymi, zamglonymi szybami coś jest na rzeczy. U mnie zachodzi podczas jazdy na dolnych krawędziach szyb bocznych, i u dołu słupków przednich, i tylnych na przedniej, i tylnej szybie jak mam prędkośc ustawioną na 0, lub próbuję zamknąć obieg powietrza. Te parujące szyby dostrzegł też inny kierowcy, któremu użyczyłem samochód.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-01-03, 13:38   

A ja właśnie byłem pozytywnie zaskoczony - nie mam problemów z parowaniem szyb. Tylko na tylną trzeba czasem dłuższą chwilę poczekać...
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-03, 18:02   

dogberry napisał/a:

Mi raz zamarzł zamek przy wlewie paliwa.


Cholera, u mnie już bodaj 4 razy był problem na stacji z otwarciem korka wlewu paliwa. Także dziś w południe. Poruszę ten temat u Kiljańczyka w Alejach w najbliższy wtorek, ale co robić teraz? Jakieś ocieplenie pod klapę wlewu? Ilu jest nas, takich pechowców?
Jakby nie patrzeć, głupio wygląda facet dmuchający w korek wlewu na stacji. Tylko patrzeć, jak ktoś głośno zauważy: No tak, Dacia... :mrgreen:
Mniejsza o mnie, ale szkoda mi przez takie duperele psuć wizerunek marki godnej uznania.
_________________

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-01-03, 19:50   

ZeneC napisał/a:
Poruszę ten temat u Kiljańczyka w Alejach w najbliższy wtorek, ale co robić teraz?


Są takie małe odmrażacze (wielkości baterii - paluszka) do zamków. Jeśli działają jak te do szyb to psikniesz i rozmrożone. A jeśli tak to nie działa, to kup sobie taki do szyb i problem z głowy.

ZeneC napisał/a:
Mniejsza o mnie, ale szkoda mi przez takie duperele psuć wizerunek marki godnej uznania.


To się nazywa prawdziwa miłość! Nie patrzy na siebie, lecz na dobro drugiej strony.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-01-03, 20:17   

O odmrażaczach to ja wiem. Ale pewien spec od zamków samochodowych powiedział mi kiedyś, aby tego g...a nigdy nie stosować, jeśli zamek ma służyć przez kilka lat. Nie na tym polega konserwacja. A że zęby zjadł na zamkach, to mam dla jego wiedzy szacunek. I jeśli ASO nie stanie na wysokości zadania, to odwiedzę Mistrza. Warszawa, ul. Dąbrowskiego, zakład "CHIMKO". Polecam.
_________________

 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-03, 21:25   

kas602 napisał/a:
Pablo78 napisał/a:
przecież daje jakby sam Lucyfer hajcował

Troche sie z tym nie zgodze... Przy obecnej temperaturze (~-8 stopni) ogrzewanie slabo sie spisuje mimo ustawionej maksymalnej temperatury i wlaczeniu 2 biegu wentylatora... Dla porownania w Sienie przy porownywalnych warunkach zewnetrznych po szybkim nagrzaniu wnetrza mozna bylo ustawic temerature nawiewu mniej wiecej w jedej trzeciej maksymalnej tempertatury i utrzymywalo sie cieplo w samochodzie. Gdyby ustawic wszystko analogicznie jak tego wymaga uklad ogrzewania Logana to po 10 kilometrach jazdy zrobilo by sie naprawde nieznosnie goraco w samochodzie...
To bylo ogrzewanie...


teraz ja się nie zgodzę, kolega chciałby mieć tropiki po 30 sekundach :?: :-P

Jak sie silnik rozgrzeje, to podtrzymuję j/w... :evil: 8-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-04, 02:30   

Pablo78 napisał/a:
teraz ja się nie zgodzę, kolega chciałby mieć tropiki po 30 sekundach

Jak sie silnik rozgrzeje, to podtrzymuję j/w...


Pablo, nie chodzi mi o czas rozgrzewania sie silnika a o temperature nawiewu juz po jego nagrzaniu - po prostu jest duzo gorzej niz bylo w Sienie. Podejrzewam, ze Baba za kolkiem sie ze mna zgodzi, wszak Ona rowniez jezdzila predzej Siena...

Prosze Cie nie wmawiaj mi, ze ogrzewanie w Loganie jest dobre. Nazwalbym je conajwyzej wystarczajacym. Nie wyobrazam sobie Logana przy temperaturze zewnetrznej rzedu -30 stopni a Sieny wtedy nie bylo problemu rozgrzac (nie chodzi mi o silnik, choc z tym tez nie bylo problemow) i utrzymac ciepla w srodku...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne