Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-18, 02:28
Pilot do radia / fabrycznego / akcesoryjnego
Autor Wiadomość
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-31, 15:52   

Czekam na ten adapter gdyż kupiłem po niskiej cenie, a na izotecha się troszeczkę wkurzyłem.
Pierwsze zapytanie napisałem 1.12 i odpisują mi na wiadomości po 5dniach i do tej pory nie zamówiłem u nich adaptera....
Jak widać na adapterze naklejka z UNI23 http://www.piloty.pl
a na stronie http://www.piloty.pl/UNI23SON.html z tymi pilotem widzę tylko tyle samo wtyczek lecz te kabelki spięte tak że ich nie widać chyba.
jackthenight, miałeś taki adapter?? jak tak to proszę gdybyś udostępnił instrukcję jaką otrzymałes
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-31, 15:54, w całości zmieniany 3 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-31, 16:24   

Dominus ja zamawiałem takie adapter pod radio Clariona i pilot od Renault.
Żadnej instrukcji nie otrzymałem bo tutaj nie potrzeba żadnej instrukcji, wpinasz wszystkie wtyczki i działa. Pomylić się nie można - także prosta sprawa.
Ja też długo czekałem na adapter, ale podobno to w izotechu tak już jest.
_________________

 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-31, 17:19   

jackthenight, aha nic nie było. w takim razie jak bede miał adapter to gdybym miał jakieś wątpliwości odnośnie wpięcia to zapytam na forum to pewnie odpowiesz :)
będe na pewno potrzebował pomocy jeśli będą różne kolory kabelków od pilota i tych w moim przypadku 6 luzem, ale wydaje mi się jak oskuruję trochę wiecej izolacji i wcisne w tą wtyczke oryginalną(od pilota) to nie powinno być problemu
dzieki za wyjaśnienie

jackthenight wiesz moze jaki jest typ/numer tej wtyczki oryginalnej od pilota? żeby dopasować drugą cześć
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-31, 17:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-31, 20:31   

Zależy jakiego masz pilota.
Wyciągnij radio i zobacz jaka wtyczka ci teraz dynda, albo jakie masz tam obecnie wtyczki.
To ci powiem, która wtyczka jest od pilota.
Zrób jej zdjęcie.

Ja miałem pilota z żółtą wtyczką to wtedy wtyczka w adapterze jest taka : http://www.tme.eu/pl/deta...udowy-i-wtyki/#
Ale u ciebie będzie na pewno inna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-12-31, 20:36, w całości zmieniany 4 razy  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-01, 12:26   

o ile się nie pomyliłem to mam wtyczke http://elcodis.com/photos...1717103_sml.jpg
o numerze 1379659 na 8pin lecz jest 6 kabli.
tylko teraz drugą cześć wtyczki potrzebna, lecz tak jak pisałem wyżej jak oskuruje kabelki bardziej i włoże w tą wtyczke to moze bedzie działać...
jak przyjdzie przesyłka to zobaczymy
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-01, 12:44   

Dominus napisał/a:
lecz tak jak pisałem wyżej jak oskuruje kabelki bardziej i włoże w tą wtyczke to moze bedzie działać...

Ja powtykasz w odpowiednie otwory to będzie działać, bo to nie wystarczy tylko w byle jaką dziurę wtyczki włożyć byle jaki kabelek - sam wiesz o co mi chodzi.
pocieszające jest to, że możesz kombinować do woli, nic nie popsujesz, czyli tak przekładaj kable w tej wtyczce aż zacznie działać poprawnie pilot.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-01, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-01, 13:07   

jackthenight, tak wiem wiem o co chodzi... i jak widzę mam różne kolory kabli, nie są identyczne... hmmm no cóż będzie z tym trochę zabawy bo sporo kombinacji będzie, no ale coś za coś, zamiast za 140zł kupiłem za 60zł adapter :-P
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2013-01-01, 13:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-02, 23:32   

U mnie adapter nie miał wtyczki - kolory przewodów pasowały kolorami pod te od pilota.
Za wtyczkę robiły piny do lutowania do układów scalonych, które akurat pasowały rozmiarem do gniazda od pilota.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-17, 17:06   

http://www.daciaklub.pl/f...1631053#1631053
bebe napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Do tego przerobić oryginalnego pilota renault na sterowanie analogowe

Wiesz może, w jakim konkretnie standardzie gada to "sterowanie analogowe"? Sam będziesz robił sterownik, czy chcesz zlecić firmie robiącej sterowniki?

Bebe sterowanie analogowe to nic innego jak drabinka rezystorów odpowiednio połączona. Więc wywalasz bebechy z pilota łączysz przyciski rezystorami i dwoma przewodami do radia. Można wykorzystać istniejąca instalację i zrobić przejście koło radia. Wejście jest albo na wtyk słuchawkowy stereo albo jeden przewód na kostce ISO (stering coś tam) i masa.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-18, 21:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 18:18   

o to ja przy okazji może coś się dowiem, jak to takie proste, to może wyjaśnisz jak podłączyć seryjne sterowanie przy kierownicy z DD ph1, do Pioneera 2 din też rzekomo rezystorowo sterowanego F320BT, jest jakieś z tyłu wejście, mogę zrobić fotkę. Coś przekładać trzeba bebechy - jeśli tak to co ?
http://www.pioneer.eu/eur...320BT/page.html
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-17, 18:55   

Po pierwsze radio musi mieć możliwość sterowania analogowego i uczenia się pilota (chociaż chyba niekoniecznie jak ma się pilota -rozpiskę- do konkretnego radia).
Masz rozpiskę kabli do radia? Najlepiej pdf-a lub linka do niego.
Jutro ci odpiszę jak wykonać bo na kompie w pracy mam różne wykonania pilotów min. do pioneer-a. Nie wiem czy akurat do tego modelu.
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-17, 22:35   

Kupiłem GMS 6501 i ramkę zastanawiam się nad pilotem i adapterem piloty są różne adaptery też radio jest sterowane tak jak wszystkie Chińczyki trzema przewodami masa K1 i k2.Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi adapterami ? mam laureate 2 rocznik 2012
zrezygnowałem z radia fabrycznego ,brak zaślepki na pilota pod kierownicą.Jak by coś ktoś miał jakąś wiedzę proszę o pomoc.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2014-02-17, 22:37   

na allegro jest facet który sprzedaje adaptery, podaj mu model gmsa i za pare dni dostaniesz adapter, koszt jakies 180zl z dostawa, dziala poprawnie
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-02-17, 22:38   

fotolabor, jeżeli nie uda Ci się z pilotem to mam gdzieś zaślepkę to Ci mogę podesłać jak coś.
A co do pilota to odezwij się do biuro@izotech.com.pl ( http://www.piloty.pl/ )
Zamówiłem do niego adapter do sterowania radia Pioneer 1din.
Może zrobi dla Ciebie adapter choć pod chińczyka to nie wiem
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-02-17, 23:34   

Dzięki serdeczne za wszystkie podpowiedzi jutro będę walczył dalej.

http://allegro.pl/sterowa...3927717601.html
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-17, 23:38   

Marek1603 napisał/a:
Bebe sterowanie analogowe to nic innego jak drabinka rezystorów odpowiednio połączona. Więc wywalasz bebechy z pilota łączysz przyciski rezystorami i dwoma przewodami do radia.

A widziałeś bebechy tego pilota?

Bo ja widziałem. Po pierwsze: jak coś wywalisz, to potem będzie straszna rzeźba w brązie, żeby to poskładać - przyciski są na gumach, gumy mają styki te takie ferrytowe czy jakieś, generalnie - czysta mechanika, jak to ruszysz to musisz zrobić swój środek od zera. Do tego jeszcze tragedia antyczna w postaci rolki - tam są trzy blaszane styki, po których ślizga się blaszka. Nawet jak uda Ci się wstawić jakimś cudem w tą rolkę enkoder, to i tak musisz go jakoś oprogramować, bo nie wiem, czy są w przyrodzie tak małe enkodery podające od razu impulsy góra-dół, a nie schodki na trzech stykach.

Do tego w przypadku pioneera dwa przewody to mało, bo tam jest jeszcze trzeci, który ma być zwarty do któregoś z tych dwóch, żeby obsłużyć dwie funkcje (bodajże folder-up i folder-down). Można z nich zrezygnować, ale w moim Pioneerze one akurat odpowiadają za przechodzenie między wpisami z menu telefonu, więc nie można. ;)

A jeśli chcesz jednak zrobić interfejs nie ruszając mechaniki, to oryginalny pilot "gada" przy pomocy jakże kretyńskiego rozwiązania pt. matryca klawiszy, które wprowadza całą, sobie tylko właściwą kategorię problemów. :>

Dziwiłem się trochę, czemu kolo od interfejsów bierze stówę czy nawet więcej za taki interfejs, ale już się nie dziwię. :] Zrobiłem taki interfejs od zera na Arduino i przekaźnikach (czekam na zlutowanie), i skoro ja dałem radę, to każdy da radę, ale to nie jest tak proste jak podłączenie kabelków do oporników. :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-18, 06:15   

Więc tak. Skoro gość na forum-auto.com w clio połączył oryginalny pilot renault (właśnie z tą tablicą znaków) do sony to i da się do pioniera.
http://www.forum-auto.com...sujet132836.htm

Idąc dalej tym tropem mamy "piloty" do różnych radyjek.
http://elektron.pol.lubli...le/pilotyca.htm



Zakładka Kablomania i multimedia.
http://studio24.prv.pl/

I ten twój bebe z rolką też jest rozrysowany. Kablomania/wyświetlacze i piloty/renault

Sterowanie analogowe polega na podłączeniu właśnie rezystorów, a w skrócie pomiarze spadku napięcia na nich. Trzeba tylko wiedzieć jakie radio i jaki musi być pilot.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-02-18, 06:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 09:25   

Marek1603 napisał/a:
Więc tak. Skoro gość na forum-auto.com w clio połączył oryginalny pilot renault (właśnie z tą tablicą znaków) do sony to i da się do pioniera.

Według mnie (w prosty sposób) się nie da.

Marek1603 napisał/a:
I ten twój bebe z rolką też jest rozrysowany. Kablomania/wyświetlacze i piloty/renault

No dokładnie. I wytłumacz mi, proszę, jak zamierzasz podłączyć rezystory do tej rolki, albo jak chcesz zrealizować folder-up/folder-down w Pioneerze. :]

Tak jak już napisałem - gdyby to były tylko przyciski i tylko zwykła drabinka rezystorów na dwóch kablach, to pewnie by się dało. Ale to nie są tylko przyciski i nie jest to drabinka na dwóch kablach (w przypadku Pioneera). Do samej głupiej rolki będziesz potrzebował jakiejś logiki, która ogarnie, w którą stronę rolka się kręci. Do tego te radosne, mechaniczne przyciski w pilocie same mają jakąś tam rezystancję (tak to się nazywa?) w zależności od siły, z jaką dusisz przycisk, do tego samo wciśnięcie przycisku wiąże się z migotaniem stanów, co w analogowym sterowaniu nie powinno mieć znaczenia (odbiornik powinien je obsługiwać), ale któż to wie? Trzeba by się dowiedzieć od kogoś, kto to już robił, albo przetestować na żywym organizmie.

Spędziłem nad tym tematem kupę czasu i protestuję przeciwko jego trywializowaniu. ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 10:12   

Bebe , po pierwsze przy naciśnięciu masz odpowiednią rezystancję ukłau i natężenie prądu które płynie przez ten pilot. Jeśli nie jest programowalny odbiornik , to trzeba sobie pomierzyć i policzyć każdy przycisk i zrobić tak jak zczytuje to ( kombinację napięcie, prąd ) docelowe radio i tak faktycznie przerobić układ w tym pilocie źródłowym o odpowiednie rezystancje i prądy.
Jeśli radio jest programowalne to sprawa faktycznie jest o wiele prostsza .
Widać , że jest to sterowanie prądem ( natęzeniem ) i napięciem . Jeśli znasz prawo I i II Kirchoffa - suma prądów wpływających = sumie wypływających ; Suma spadówków napięć = sumie napięć zasilania w danym obwodzie ( napięcie w danym oczku jest takie samo ), to sobie to obliczysz , No i oczywiście prawo Ohma :-)
Tutaj widać na przykładach jakie są układy w danych pilotach
http://elektron.pol.lubli...le/pilotyca.htm
Ogólnie faktycznie wszędzie jest podobnie
,
czyli oprócz rezystancji układu, zmienia się prąd płynący.
Jeśli się nie ma układu, to faktycznie upierdliwa robota trzeba naciskać i mierzyć opór i natęzenie prądu i zapisać te kombinacje a póżniej można sobie to rozrysować.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-18, 10:17   

Bebe nie wiem jakiego masz pilota więc ciężko mi powiedzieć. Analizując schematy (i to co gość zrobił w clio) wygląda mi na to że jest tam właśnie schemat tej rolki. Mogę się też mylić bo trzeba by zobaczyć to (pilot) na żywca.

Jak ewentualnie kupię to będę rzeźbił coś do oryginalnego pilota.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-18, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 10:25   


Jeszcze tu ładnie widać . Rozpiszę jakby ktoś nie rozumiał jeszcze:
Załóżmy że prąd przewodzenia przycisku = 10mA
- Podczas naciśnięcia tylko SOURCE mamy prąd = 10mA i rezystancję 2,2kOhma
- puszczamy SOURCE
- Naciskamy LIST , mamy prąd = 10mA i rezystancja = 3 * 2,2kOHm
- Trzymamy LIST i naciskamy SOURCE , mamy prąd = 2 * 10mA , a rezystancję = 3 * 2,2kOhma

Itd itd .... ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-18, 11:52   

No i teraz czerwony podłączamy do "STEERING WHEELS" w radiu, a ekran Masa GND. Następnie w niektórych radiach jest możliwość tzw. "uczenia pilota" naciskając poszczególne przyciski, które pokazuje radio na wyświetlaczu.

Chyba BLONDI ma rozwiązany problem w swoim goclever. :-P
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 12:01   

Marek1603 napisał/a:
Bebe nie wiem jakiego masz pilota więc ciężko mi powiedzieć.

Tego okrągłego mam, o:


Marek1603 napisał/a:
Analizując schematy (i to co gość zrobił w clio) wygląda mi na to że jest tam właśnie schemat tej rolki.

Nie wiem, co zrobił gość w clio (TL;DR i mój francuski już nie ten :> ). Wiem za to, jak zrobiona jest rolka w pilocie Renault. Nie da się jej podłączyć bezpośrednio, bo musisz jakąś logiką wymyślić, w którą stronę się kręci, a żeby to zrobić, musisz wiedzieć, jaki styk był zwarty poprzednio i jaki jest zwarty teraz. Według mojej wiedzy nie da się tego zrobić na opornikach. ;)

corrado napisał/a:
Obrazek
Jeszcze tu ładnie widać .


W Pioneerze jest tak:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 12:32   

Bebe, skąd to masz ten schemat ?
Dzięki za schemat chyba :) bo jeśli faktycznie u mnie jest sterowanie i to na kablu przez 3.5mm jacka to zrobię sam sobie ten adapter :)


Haha, czyli jednak jest u mnie minijack :mrgreen: :

http://files.tinypic.pl/i/00501/z4gvsaoec2hv.jpg

Bebe, jesteś genialny !
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-18, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-18, 12:34   

Ten z tego clio też jest taki sam.
Mówiłeś, że na tej rolce są trzy styki, po których ślizga się blaszka. Może je wykorzystuje jako przycisk przewijania góra/dół z tej tablicy.
http://mike.f.free.fr/cmd1.jpg

Na środku molet 1,2 i 3
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-02-18, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne