Pilot już założony problemów nie było teraz czekam na interfejs który został zamówiony na www.piloty.pl do radia Pioneera
Mam pytanie czy ktoś ma założonego u siebie takiego pilota bo chciałbym poznać właściwości poszczególnych przycisków gdy jest podłączony do fabrycznego radia
joystick.jpeg
Plik ściągnięto 6859 raz(y) 47,49 KB
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2010-11-28, 14:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-14, 21:40
Pytanie z sali - czy jest dostępna jako osobna część (górna) osłona kolumny kierownicy z wycięciem na pilota? Jeśli jest, to jaki ma nr i ile za nią sobie życzy ASO?
Swoją drogą - jaki ten pilot ogromny (łapę mam niemałą)...
Ostatnio zmieniony przez bebe 2011-07-16, 23:07, w całości zmieniany 1 raz
Dla mnie pilot pod kierownicą to zbytek - lepiej by zrobili obsługę tylnej wycieraczki bez odrywania ręki od kierownicy. W Skodzie Felce nawet tylny spryskiwacz można obsłużyć jednym palcem.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-15, 00:41
eplus napisał/a:
Dla mnie pilot pod kierownicą to zbytek - lepiej by zrobili obsługę tylnej wycieraczki bez odrywania ręki od kierownicy.
Dla mnie zbytkiem jest obsługa tylnej wycieraczki, której używam mniej więcej raz na 3 miesiące. :) Zresztą, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sobie zrobić obsługę tylnej wycieraczki w pilocie - i tak nie gada on z domyślnym fabrycznym radiem i nie do tego zamierzam go użyć. Piloty są za grosze na Allegro (trzeba szukać po "pilot renault", te daciowe są od któregoś Clio/Megane bodajże), rozpiskę masz tutaj:
i ognia, można sobie sterować, czym tylko sobie stryjenka winszuje. :) Podłączyć doń tylną wycieraczkę potrafiłbym nawet ja (chyba). :]
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-15, 19:21
Beckie napisał/a:
A sterowanie szybami?
Teoretycznie - tylko jeża wyrypać się nie da. ;)
Praktycznie - wymiatacz pokroju jackthenighta zapewne wymyśli Ci to na poczekaniu. :] Ja miałbym jeden problem - siłowniki w Daciach/Renault są "głupie", w sensie - nie mają logiki odpowiedzialnej za zatrzymywanie szyby. Logika ta siedzi w przełącznikach i polega na mierzeniu czegoś, co świadczy o przeciążeniu siłownika i tym samym dojściu do wniosku, że dalej już opuszczać/podnosić szyby nie ma sensu. Jeśli uda Ci się odtworzyć ową logikę - dalej jest z górki. Ten pilot to tylko prztyczki - w nim logiki niemal żadnej nie ma, więc tak długo, jak wystarczy zwykły przełącznik chwilowy, pilot sprawdza się świetnie sam w sobie, jeśli potrzeba czegoś więcej - trzeba kombinować.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-18, 23:59
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
czy jest dostępna jako osobna część (górna) osłona kolumny kierownicy z wycięciem na pilota? Jeśli jest, to jaki ma nr i ile za nią sobie życzy ASO?
Prawdopodobnie 484712968R - 367 zł brutto...
Zaczynam się zastanawiać, po co w ogóle pytam... :| Oni mają jakiś specjalny plastik w tym Renault? Dolewają do niego bourbona, czy co? :O Jakby im zależało, żeby nikt nigdy niczego nie kupił... :/
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-19, 09:18
Wiesz sam koszt części to pikuś. Sama logistyka, magazyny , papierkologia z nimi związana itp. Poza tym lepiej żeby klient kupił nowy samochód a nie drutował stary :)
No w tym przypadku - ja też (; Chociaż bardziej z "drugiej strony" - zalepianie dziury to faktycznie byłby marny pomysł, ale wycięcie jest przecież dość proste...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-19, 13:20
DrOzda napisał/a:
Wiesz sam koszt części to pikuś. Sama logistyka, magazyny , papierkologia z nimi związana itp. Poza tym lepiej żeby klient kupił nowy samochód a nie drutował stary :)
Ale ja drutuję nowy! :) A logistyka, magazyny i papierkologia amortyzują się dzięki efektowi skali, i nie mówcie mi, że nie macie skali, bo zawsze mieć możecie (sprawdzić, czy nie ksiądz). :]
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
Zaczynam się zastanawiać, po co w ogóle pytam
No w tym przypadku - ja też (; Chociaż bardziej z "drugiej strony" - zalepianie dziury to faktycznie byłby marny pomysł, ale wycięcie jest przecież dość proste...
Niby proste, ale obawiam się, wyczynem z przełącznikami impulsowymi wyczerpałem mój limit plastikowej many i nie chcę niepotrzebnie kusić losu, zwłaszcza, że kawałek plastiku powinien kosztować kilka-kilkanaście złotych. :/ Trudno, będę wycinał. :|
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-20, 23:12
...a echo z przyzwyczajenia odpowiedziało "...mać! ...mać! ...mać!". ;)
Okazało się, że pilot do radia nie ze wszystkim jest tak trywialny. Sprawdzałem sobie, czy wszystko dobrze wymyśliłem, i jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że na różnych przyciskach są różne rezystancje (między 0,5 a 1,5 kΩ). Cudu zaznałem, kiedy okazało się dodatkowo, że rezystancja zależy... od siły wciśnięcia przycisku. :D Wyjaśnienie fenomenu okazało się banalnie proste - winna jest lekko przedpotopowa konstrukcja pilota, a konkretnie - styki węglowe (te takie czarne cósie z gumką). Najwięcej śmiechu było, kiedy rozebrałem rolkę - francuska odpowiedź na enkoder po prostu urywa łeb. :D
Ponieważ potrzebuję zasymulować działanie mikrostyków (czyli po wciśnięciu przycisku na danej parze rezystancja ≈ 0), w myślenie nad rozwiązaniem włączyłem mojego tatę, któren z wykształcenia, zawodu i zamiłowania jest elektronikiem. :] Przy próbie wzajemnego wytłumaczenia sobie, co to właściwie ma robić, co to jest matryca i skanowanie tejże itp. dość ostro się ścięliśmy (pojęcie o elektronice mam wybitnie mgliste), ale ponoć w miarę prosto (dla taty) ma się dać to zrobić. :]
Podsumowując: wykorzystanie pilota do własnych celów może być mniej trywialne, niż wynika to ze schematu.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 00:22
Jest coraz fajniej... :|
Schemat powyżej jest odrobinę walnięty. :/ Jak przeczuwałem, rolka jest bardziej skomplikowana - nie ma w niej enkodera, za to tak naprawdę działa na czterech przewodach (dodatkowo para 1-6). Zamiast enkodera, przy kręceniu rolką zwierane są kolejno pary 1-6, 2-6 i 3-6, i tak w kółko. Żeby zaemulować działanie enkodera (czyli tylko dwa wyjścia, zwierane kiedy kręci się rolką w górę/w dół), trzeba albo wyrzeźbić jakieś monstrum z przerzutnikiem i pamięcią (bo trzeba pamiętać poprzedni stan), albo po prostu przeprosić się z ATMegą, gdzie takie rzeczy robi się w minutę osiem. :/
Mój tata myśli, jak to zrobić po swojemu, a ja rozważam ATMegę, chociaż odrzuca mnie na samą myśl. :(
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 18:57
[quote="maciek"]
bebe napisał/a:
Z radiem zrób sprzedaj tego Blaupunkta fabrycznego, Kup np. radio Sony( fajne kupisz nawet za 400-500zł) + dokupujesz sobie pilot SONY RM-X4S (cena około 160-170zł)
Taniej wyjdzie niż kupować te co Renault wciska a i funkcji za pewnie będzie miał więcej )
Lub Kup jakieś inne Radio z Bez przewodowym pilotem z funkcją przymocowywania do kierownicy(np. Pioneer CD-SR100).
Zaletą tego rozwiązania będzie to że panel od radia będzie ściągany i potencjalnego złodzieja mniej będzie kusiło okraść radio.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 19:45
Piloty przykręcane/mocowane do kierownicy są niewygodne.
Ja zamierzam kupić oryginalny pilot : 82 00 969 681 za 96 zł w ASO, dokładnie taki sam jaki jest w Dusterze i sprawdzę czy będzie działać z oryginalnym radiem Blaupunkta.
Może mi się uda najpierw wypożyczyć pilot i sprawdzić czy działa, zanim go kupię.
Ten oryginalny pilot powinien działać, natomiast taki pilot jaki można kupić w sklepie do nowych modeli Blaupunkta działać na 100% nie będzie.
Kolego bebe ty masz takiego oryginalnego pilota (to zdjęcie z twoją ręką na której właśnie leży orginalny pilot). Podłączałeś go już do swojego radia ? Działa ci ?
bebe napisał/a:
Beckie napisał/a:
A sterowanie szybami?
Teoretycznie - tylko jeża wyrypać się nie da. ;)
Praktycznie - wymiatacz pokroju jackthenighta zapewne wymyśli Ci to na poczekaniu. :] Ja miałbym jeden problem - siłowniki w Daciach/Renault są "głupie", w sensie - nie mają logiki odpowiedzialnej za zatrzymywanie szyby. Logika ta siedzi w przełącznikach i polega na mierzeniu czegoś, co świadczy o przeciążeniu siłownika i tym samym dojściu do wniosku, że dalej już opuszczać/podnosić szyby nie ma sensu. Jeśli uda Ci się odtworzyć ową logikę - dalej jest z górki. Ten pilot to tylko prztyczki - w nim logiki niemal żadnej nie ma, więc tak długo, jak wystarczy zwykły przełącznik chwilowy, pilot sprawdza się świetnie sam w sobie, jeśli potrzeba czegoś więcej - trzeba kombinować.
To ja jako wymiatacz powiem ci, że logika właśnie znajduje się w samych siłownikach :)
Same przełączniki to nic innego jak przełączniki i nic więcej nie robią. To właśnie silniczki elektryczne czyli siłowniki posiadają wewnątrz logikę.
bebe napisał/a:
a ja rozważam ATMegę, chociaż odrzuca mnie na samą myśl. :(
Czemu ?
Ja bardzo polubiłem atmegi, po ostatnim pisaniu programu do termometru samochodowego. Nawet zrobiłem sobie specjalny interfejs do odblokowywania atmegi, w przypadku kiedy błędnie ustawimy Fuse Bity - już kilka atmeg uratowałem i sobie i kolegom, którzy nieumiejętnie zmienili sobie Fuse bity.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-01, 20:05, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 20:05
jackthenight napisał/a:
Ja zamierzam kupić oryginalny pilot : 82 00 969 681 za 96 zł w ASO, dokładnie taki sam jaki jest w Dusterze i sprawdzę czy będzie działać z oryginalnym radiem Blaupunkta.
Skoro lubisz... :) Ten sam pilot na allegro kosztuje 10 zł. :) Ostatnio w Dusterze widziałem (na zdjęciach przynajmniej) innego pilota (tego prostokątnego), więc nie wiem, czy można je stosować wymiennie (IMHO nie, ten prostokątny ma inne mocowanie), i czy działają podobnie.
jackthenight napisał/a:
Może mi się uda najpierw wypożyczyć pilot i sprawdzić czy działa, zanim go kupię.
Jakbyś był w Warszawie, to mam tego pilota jeszcze nie zamontowanego, więc można testować do woli.
jackthenight napisał/a:
Ten oryginalny pilot powinien działać, natomiast taki pilot jaki można kupić w sklepie do nowych modeli Blaupunkta działać na 100% nie będzie.
Według mojej wiedzy - nie powinien. Pilot Renault ma styki węglowe, przez co na stykach przy wciskaniu przycisków występują oporności rzędu 1-2 kΩ. Piloty/odtwarzacze, które badałem do tej pory, albo "obsługiwały" różne funkcje na tej samej parze styków przy pomocy różnych oporności, albo zakładały niskie oporności przy wciśnięciu przycisku (microswitche). Do tego jest problem z rolką - to nie jest enkoder (przełącznik obrotowy impulsowy), tylko gołe trzy styki, po których "lata" prund :) , dopiero trzeba dołożyć logikę, która wykryje, w którą stronę kręcisz rolką i zrobi z tego dwa sygnały góra/dół. Nie wydaje mi się, żeby jakikolwiek producent obsługiwał patent Renault. :)
Ja już zamówiłem starter kit Arduino i będę się naumiewał. :] Podejrzewam, że Tobie wyrzeźbienie odpowiedniego programu dla gołej ATmegi zajmie minutę osiem. ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum