Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 20:21
jackthenight napisał/a:
Kolego bebe ty masz takiego oryginalnego pilota (to zdjęcie z twoją ręką na której właśnie leży orginalny pilot). Podłączałeś go już do swojego radia ? Działa ci ?
Nie podłączałem, bo też i nie zamierzam sterować radiem. Poza tym wedle powszechnej wiedzy "mój" blaupunkt nie współpracuje ze sterowaniem, żadnym.
jackthenight napisał/a:
To ja jako wymiatacz powiem ci, że logika właśnie znajduje się w samych siłownikach :)
Same przełączniki to nic innego jak przełączniki i nic więcej nie robią. To właśnie silniczki elektryczne czyli siłowniki posiadają wewnątrz logikę.
Nie w Dacii. :) Wedle mojej wiedzy akurat w tym przypadku logikę przeniesiono do przełączników. W tych impulsowych słychać nawet przekaźnik przy przeciążeniu. :)
jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
a ja rozważam ATMegę, chociaż odrzuca mnie na samą myśl. :(
Czemu ?
Bo nie jestem programistą (z usposobienia, bo umiejętności mam), a już najbardziej nie jestem programistą niskopoziomowym (na wspomnienie epizodu z assemblerem dostaję drgaw :> ), a w C, w którym mam zamiar tworzyć, ostatni raz pisałem w '39. :]
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 20:32
bebe napisał/a:
Nie w Dacii. :) Wedle mojej wiedzy akurat w tym przypadku logikę przeniesiono do przełączników. W tych impulsowych słychać nawet przekaźnik przy przeciążeniu. :)
Nie prawda. Ja nie mam żadnych impulsowych włączników i u mnie żadnych przekaźników nie słychać - bo ich nie ma.
Standardowo w Dacii nie ma przełączników impulsowych, są tylko zwykłe włączniki - włącz/wyłącz. A jak włożysz rękę nad szybę i zaczniesz zamykać szybę to jakoś tej ręki szyba nie odcina, i wcale mocno nie naciska szyba na rękę - wiem bo sprawdzałem - nacisk szyby na rękę jest naprawdę bardzo słaby. Gdyby siłowniki nie miały żadnej logiki, to mogłyby mojej ręce zrobić małą krzywdę.
Poza tym montowałem domykacze szyb, które również polegają i opierają się na logice samych siłowników. Gdyby występowało przeciążenie, to sterownik natychmiast by wyłączył domykanie pozostałych szyb (jak wiesz u mnie domykają się szyby po kolei, jedna po drugiej), a jednak domyka pozostałe. Także moja wiedza w tym temacie jest oparta na doświadczeniu :) Nawet możesz bezpośrednio plus i minus z aku podać na siłownik szyb, i również wtedy widać że jakaś logika z siłownika odcina napięcie, kiedy szyba już dojdzie do samej góry, lub dołu.
bebe napisał/a:
Poza tym wedle powszechnej wiedzy "mój" blaupunkt
Powszechnej czy jakiej ?
Nikt tego nie sprawdzał.
Sprawdzał tylko jeden kolega podłączać pilot ze sklepu do nowszych modeli Blaupunkta. Nikt chyba nie podłączał orginalnego pilota do radia - także póki ktoś tego nie sprawdzi, niczego być pewnym nie można.
To jak masz taki pilot to może podłączysz go i sprawdzisz dla mnie, czy działa ?
Zajmie ci to 5 minut a mnie zaoszczędzi na niepotrzebnych wydatkach ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-01, 20:50, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 20:51
bebe napisał/a:
Bo nie jestem programistą (z usposobienia, bo umiejętności mam), a już najbardziej nie jestem programistą niskopoziomowym (na wspomnienie epizodu z assemblerem dostaję drgaw :> ), a w C, w którym mam zamiar tworzyć, ostatni raz pisałem w '39. :]
To powiedz jak ma to działać, a ja napiszę ci ten program.
A w ogóle co ma robić ta atmega ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-01, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:00
jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
Poza tym wedle powszechnej wiedzy "mój" blaupunkt
Powszechnej czy jakiej ?
W ASO powiedzieli.
jackthenight napisał/a:
To jak masz taki pilot to może podłączysz go i sprawdzisz dla mnie, czy działa ?
Bardzo chętnie, ale jak? W tym domyślnym blaupunkcie jest w ogóle wtyczka C2 do sterowania? Nawet jeśli jest, to tam jest chyba jakaś komunikacja szeregowa, a w pilocie masz po prostu kilka przełączników (patrz schemat wyżej + moje uwagi). Nie mam kluczy do wyciągania tego blaupunkta, więc nawet nie mam jak sprawdzić, co on z tyłu ma. :(
Jeśli masz wiedzę na temat sterowania tym blaupunktem to podaj jakiś pinout, bo w pilocie zazwyczaj jest płaska wtyczka Renault, poza tym w moim wtyczkę już zdjąłem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 21:03
bebe napisał/a:
W tym domyślnym blaupunkcie jest w ogóle wtyczka C2 do sterowania?
No jest C2. Właśnie wtyczka pasuje. Pinout gdzieś miałem, muszę poszukać.
Miałeś wtyczkę kwadratową czy taką długą płaską ?
Bo w naszych Blaupunktach właśnie musi być taka kwadratowa wtyczka.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:22
jackthenight napisał/a:
To powiedz jak ma to działać, a ja napiszę ci ten program.
A w ogóle co ma robić ta atmega ?
W skrócie - sterować ośmioma przekaźnikami. Założyłem, że ATmedze nie będzie przeszkadzało, że na wejściach będą przełączniki z pilota, z tymi zkichanymi opornościami. Wejść jest 6, ale są zwierane między sobą, jak na schemacie:
Dla sześciu guzików w pilocie (par 5-6, 5-4, 5-3, 2-6, 2-4, 2-3) nie ma żadnej filozofii - jeśli są zwarte, to włącz przekaźnik (na tak długo, jak wciśnięty jest guzik).
Dla par 1-6, 1-4, 1-3 jest nieco fajniej - przy inicjalizacji programu trzeba zapamiętać, która para jest zwarta (zawsze któraś jest). Przy kręceniu rolką pary zwierane są po kolei, więc trzeba w pętli porównać zwartą parę z zapamiętaną, jeśli się różnią, to wydedukać, w którą stronę obrócono rolkę, włączyć na kilkaset milisekund odpowiedni przekaźnik, zapamiętać nową parę.
Szczerze mówiąc, to sam program jest prosty aż do bólu. :) Dla mnie głównym problemem jest pozaprogramistyczna strona przedsięwzięcia, czyli skonfigurzenie programatora, środowiska, zaadresowanie wejść i wyjść w ATmedze, a potem zlutowanie tego do kupy. :) Mam nadzieję, że powyższe przede wszystkim pomoże Tobie doszlusować z wiedzą o pilocie i wymyślić swoje rozwiązanie, bo ja już mniej więcej wiem, co trzeba zrobić, tylko muszę to zrobić. :]
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:33
jackthenight napisał/a:
No jest C2. Właśnie wtyczka pasuje. Pinout gdzieś miałem, muszę poszukać.
Jeśli to standardowy pinout ISO, to jest tu. I tu właśnie leży wampir pogrzebany - we wtyczce ISO cała komunikacja odbywa się na dwóch pinach, więc nijak się ma do pilota Renault.
jackthenight napisał/a:
Miałeś wtyczkę kwadratową czy taką długą płaską ?
Płaską.
jackthenight napisał/a:
Bo w naszych Blaupunktach właśnie musi być taka kwadratowa wtyczka.
Taka? Jeżeli sam pilot nie ma dodatkowo jakiejś wewnętrznej logiki, to obawiam się, że ta wtyczka nie ma nic wspólnego z ISO.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-02, 10:23
Tak przeglądam ten wątek i przyznam się mało z niego rozumiem (od strony technicznej ).
Natomiast zastanawia mnie jedno. Czy nie wymyślono sterowania bezprzewodowego - pilot bezprzewodowy? Jakaś kostka do radia od tyłu (z antenką) i pilot na kierownicę. No i żeby to coś pasowało do Daćkowego - Blupunkta
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-02, 12:50
Piloty na podczerwień lipa, bo czasem przerywają. Mam takowy i go zdjąłem. Brakuje mi takiego na kablu, ale pod moje radio z BT. Można sobie pilota płaskiego na podłokietniku zamocować, ale to już nie kierownica :/Chyba, żeby się dało tą podczerwień wyciągnąć gdzieś pod dach, żeby z kierownicy dobrze łapało?
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-10-02, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-02, 21:36
bebe napisał/a:
Dla mnie głównym problemem jest pozaprogramistyczna strona przedsięwzięcia, czyli skonfigurzenie programatora, środowiska, zaadresowanie wejść i wyjść w ATmedze, a potem zlutowanie tego do kupy. :)
Moje zaadresowanie zmiennych, wejść, wyjść, LCD itd. dla tego programu termometru z półautomatyczną klimą wygląda tak :
Config Pind.1 = Input
Set Portd.1 'klawisz
Klawisz Alias Pind.1
Config Pinb.5 = Input
Set Portb.5 ' konfiguracja wejsca swiatel
Swiatla_on Alias Pinb.5
Config Pinc.0 = Input ' stacyjka, kabel od pinc.0 dopięty również
Set Portc.0 'do pind.2 jako INT0 - wybudzanie procka
Stacyjka_on Alias Pinc.0
Declare Sub Menu
Declare Sub Wl_z
Declare Sub Wyl_z
Declare Sub Uspij
Declare Sub Konwersja
Dim T1 As Single , T2 As Byte , Blk1(2) As Byte , Blad As Byte ,
Dim Blad1 As Byte , Ta As Integer , Ta1 As Integer , Klawisz_on As Byte
Dim Czas_dane1 As Byte , Czas_dane As Byte , Dlugosc As Byte
Dim Temp_zadana As Byte , Histereza As Byte , T_integer As Integer
Dim T_integer1 As Integer , Temp_z_integer As Integer ,
Dim Hist_integer As Integer , Wart_ac As Word
Dim Czas_odczytu1 As Byte , Jasnosc As Byte , Wlacz_automat As Bit
Dim Konwertuj_temp As Byte , Migacz As Byte , Czy_wl_zaplon As Byte
Dim Czy_wl_swiatla As Byte , Dane As Integer , Dane1 As Integer
Dim Zm2 As Byte , Zm As Integer , Zm1 As Integer
Dim Tmp As String * 5 , Tmp1 As String * 5 , Aktywne_oblodzenie As Byte
Dim Wart_nap0 As String * 4 , Znak As String * 1 , Znak1 As String * 1
Dim Ujemna As Byte , Ujemna1 As Byte , Ch_z_t As Byte
Dim O_swiatla As Byte , O_ch_z_t As Byte
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-03, 07:43
mekintosz napisał/a:
Prezes napisał/a:
Piloty na podczerwień lipa, bo czasem przerywają. .....Chyba, żeby się dało tą podczerwień wyciągnąć gdzieś pod dach, żeby z kierownicy dobrze łapało?
Przeciez podczerwien sie odbija wiec powinno raczej działac bezproblemowo z odbicia od tapicerki, posufitki etc.
Ja tam nie wiem, nie znam się jak powinno odbijać, pilot od telewizora też nie z każdego konta łapie, a między kierownicą i radiem jest kąt 170 stopni i często przerywa i wkurza.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 13:40
jackthenight napisał/a:
No i sprawdziłem :(
Nie sfajczyło się nic? Bo jeśli ten pilot różni się tylko wtyczką, to poszczególne guziczki po prostu zwierają rozmaite pary, a na wtyczce C2 jest co zwierać... :/
Do mnie dotarło Arduino, ale nie mam czasu przysiąść. :( Z fajnych rzeczy, napisanie działającego kodu zczytującego wciśnięte guziczki zajęło mi 10 minut. :) Okazało się, że jest gotowa biblioteka do obsługi matryc (Keypad), więc obsługa samego pilota jest banalnie prosta.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 14:18
bebe napisał/a:
Nie sfajczyło się nic? Bo jeśli ten pilot różni się tylko wtyczką, to poszczególne guziczki po prostu zwierają rozmaite pary, a na wtyczce C2 jest co zwierać... :/
Nie, nic się nie uszkodziło.
A zwieranie par to jest za pięknie powiedziane, bo jak sam już to zauważyłeś rezystancja "zwartej" wynosi średnio 50 omów.
bebe napisał/a:
Do mnie dotarło Arduino, ale nie mam czasu przysiąść. :( Z fajnych rzeczy, napisanie działającego kodu zczytującego wciśnięte guziczki zajęło mi 10 minut. :) Okazało się, że jest gotowa biblioteka do obsługi matryc (Keypad), więc obsługa samego pilota jest banalnie prosta.
A no właśnie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-06, 14:20, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 14:48
jackthenight napisał/a:
A zwieranie par to jest za pięknie powiedziane, bo jak sam już to zauważyłeś rezystancja "zwartej" wynosi średnio 50 omów.
To i tak nieźle, w moim egzemplarzu jest między 1 a 2 kΩ, mniej, jeśli wcisnąć bardzo mocno. Wyjątkiem jest rolka, w której nie ma styków węglowych tylko zwykłe miedziane blaszki i tam rezystancja jest pomijalna.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 14:55
bebe napisał/a:
To i tak nieźle, w moim egzemplarzu jest między 1 a 2 kΩ, mniej, jeśli wcisnąć bardzo mocno. Wyjątkiem jest rolka, w której nie ma styków węglowych tylko zwykłe miedziane blaszki i tam rezystancja jest pomijalna.
Bo ja swój pilot rozebrałem i wszystkie styki węglowe, i styki na płytce przemyłem spirytusem. Ale i tak na nic się to zdało, bo pilot nie działa z moim radiem
Szkoda bo, bo jak jeździłem dusterem to taki pilocik był bardzo przydatny.
No nic poczekam, jak na allegro pojawi się radio z Dustera.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-06, 15:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 15:07
bebe napisał/a:
po jakim gada wtyczka C2,
W tym radiu co pokazałem na zdjęciu raczej złącza C1, C2, C3 są bo są, ale pewnie do niczego nie są podłączone, czyli wiszą w powietrzu i do niczego nie służą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum