Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-18, 02:28
Pilot do radia / fabrycznego / akcesoryjnego
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 20:21   

jackthenight napisał/a:
Kolego bebe ty masz takiego oryginalnego pilota (to zdjęcie z twoją ręką na której właśnie leży orginalny pilot). Podłączałeś go już do swojego radia ? Działa ci ?

Nie podłączałem, bo też i nie zamierzam sterować radiem. Poza tym wedle powszechnej wiedzy "mój" blaupunkt nie współpracuje ze sterowaniem, żadnym.

jackthenight napisał/a:
To ja jako wymiatacz powiem ci, że logika właśnie znajduje się w samych siłownikach :)
Same przełączniki to nic innego jak przełączniki i nic więcej nie robią. To właśnie silniczki elektryczne czyli siłowniki posiadają wewnątrz logikę.

Nie w Dacii. :) Wedle mojej wiedzy akurat w tym przypadku logikę przeniesiono do przełączników. W tych impulsowych słychać nawet przekaźnik przy przeciążeniu. :)

jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
a ja rozważam ATMegę, chociaż odrzuca mnie na samą myśl. :(
Czemu ?

Bo nie jestem programistą (z usposobienia, bo umiejętności mam), a już najbardziej nie jestem programistą niskopoziomowym (na wspomnienie epizodu z assemblerem dostaję drgaw :> ), a w C, w którym mam zamiar tworzyć, ostatni raz pisałem w '39. :]
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 20:32   

bebe napisał/a:
Nie w Dacii. :) Wedle mojej wiedzy akurat w tym przypadku logikę przeniesiono do przełączników. W tych impulsowych słychać nawet przekaźnik przy przeciążeniu. :)


Nie prawda. Ja nie mam żadnych impulsowych włączników i u mnie żadnych przekaźników nie słychać - bo ich nie ma.

Standardowo w Dacii nie ma przełączników impulsowych, są tylko zwykłe włączniki - włącz/wyłącz. A jak włożysz rękę nad szybę i zaczniesz zamykać szybę to jakoś tej ręki szyba nie odcina, i wcale mocno nie naciska szyba na rękę - wiem bo sprawdzałem - nacisk szyby na rękę jest naprawdę bardzo słaby. Gdyby siłowniki nie miały żadnej logiki, to mogłyby mojej ręce zrobić małą krzywdę.
Poza tym montowałem domykacze szyb, które również polegają i opierają się na logice samych siłowników. Gdyby występowało przeciążenie, to sterownik natychmiast by wyłączył domykanie pozostałych szyb (jak wiesz u mnie domykają się szyby po kolei, jedna po drugiej), a jednak domyka pozostałe. Także moja wiedza w tym temacie jest oparta na doświadczeniu :) Nawet możesz bezpośrednio plus i minus z aku podać na siłownik szyb, i również wtedy widać że jakaś logika z siłownika odcina napięcie, kiedy szyba już dojdzie do samej góry, lub dołu.

bebe napisał/a:
Poza tym wedle powszechnej wiedzy "mój" blaupunkt

Powszechnej czy jakiej ?
Nikt tego nie sprawdzał.
Sprawdzał tylko jeden kolega podłączać pilot ze sklepu do nowszych modeli Blaupunkta. Nikt chyba nie podłączał orginalnego pilota do radia - także póki ktoś tego nie sprawdzi, niczego być pewnym nie można.
To jak masz taki pilot to może podłączysz go i sprawdzisz dla mnie, czy działa ?
Zajmie ci to 5 minut a mnie zaoszczędzi na niepotrzebnych wydatkach ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-01, 20:50, w całości zmieniany 5 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 20:51   

bebe napisał/a:
Bo nie jestem programistą (z usposobienia, bo umiejętności mam), a już najbardziej nie jestem programistą niskopoziomowym (na wspomnienie epizodu z assemblerem dostaję drgaw :> ), a w C, w którym mam zamiar tworzyć, ostatni raz pisałem w '39. :]


To powiedz jak ma to działać, a ja napiszę ci ten program.
A w ogóle co ma robić ta atmega ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-01, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:00   

jackthenight napisał/a:
bebe napisał/a:
Poza tym wedle powszechnej wiedzy "mój" blaupunkt

Powszechnej czy jakiej ?

W ASO powiedzieli.

jackthenight napisał/a:
To jak masz taki pilot to może podłączysz go i sprawdzisz dla mnie, czy działa ?

Bardzo chętnie, ale jak? W tym domyślnym blaupunkcie jest w ogóle wtyczka C2 do sterowania? Nawet jeśli jest, to tam jest chyba jakaś komunikacja szeregowa, a w pilocie masz po prostu kilka przełączników (patrz schemat wyżej + moje uwagi). Nie mam kluczy do wyciągania tego blaupunkta, więc nawet nie mam jak sprawdzić, co on z tyłu ma. :(

Jeśli masz wiedzę na temat sterowania tym blaupunktem to podaj jakiś pinout, bo w pilocie zazwyczaj jest płaska wtyczka Renault, poza tym w moim wtyczkę już zdjąłem.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 21:03   

bebe napisał/a:
W tym domyślnym blaupunkcie jest w ogóle wtyczka C2 do sterowania?


No jest C2. Właśnie wtyczka pasuje. Pinout gdzieś miałem, muszę poszukać.
Miałeś wtyczkę kwadratową czy taką długą płaską ?
Bo w naszych Blaupunktach właśnie musi być taka kwadratowa wtyczka.

Nasze radio od tyłu :



A tutaj pinout :



http://elektron.pol.lubli...ble/isoshop.htm
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-01, 21:39, w całości zmieniany 6 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:22   

jackthenight napisał/a:
To powiedz jak ma to działać, a ja napiszę ci ten program.
A w ogóle co ma robić ta atmega ?

W skrócie - sterować ośmioma przekaźnikami. Założyłem, że ATmedze nie będzie przeszkadzało, że na wejściach będą przełączniki z pilota, z tymi zkichanymi opornościami. Wejść jest 6, ale są zwierane między sobą, jak na schemacie:



Dla sześciu guzików w pilocie (par 5-6, 5-4, 5-3, 2-6, 2-4, 2-3) nie ma żadnej filozofii - jeśli są zwarte, to włącz przekaźnik (na tak długo, jak wciśnięty jest guzik).

Dla par 1-6, 1-4, 1-3 jest nieco fajniej - przy inicjalizacji programu trzeba zapamiętać, która para jest zwarta (zawsze któraś jest). Przy kręceniu rolką pary zwierane są po kolei, więc trzeba w pętli porównać zwartą parę z zapamiętaną, jeśli się różnią, to wydedukać, w którą stronę obrócono rolkę, włączyć na kilkaset milisekund odpowiedni przekaźnik, zapamiętać nową parę.

Szczerze mówiąc, to sam program jest prosty aż do bólu. :) Dla mnie głównym problemem jest pozaprogramistyczna strona przedsięwzięcia, czyli skonfigurzenie programatora, środowiska, zaadresowanie wejść i wyjść w ATmedze, a potem zlutowanie tego do kupy. :) Mam nadzieję, że powyższe przede wszystkim pomoże Tobie doszlusować z wiedzą o pilocie i wymyślić swoje rozwiązanie, bo ja już mniej więcej wiem, co trzeba zrobić, tylko muszę to zrobić. :]
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 21:33   

Ty masz taki pilot :
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 21:33   

jackthenight napisał/a:
No jest C2. Właśnie wtyczka pasuje. Pinout gdzieś miałem, muszę poszukać.

Jeśli to standardowy pinout ISO, to jest tu. I tu właśnie leży wampir pogrzebany - we wtyczce ISO cała komunikacja odbywa się na dwóch pinach, więc nijak się ma do pilota Renault.

jackthenight napisał/a:
Miałeś wtyczkę kwadratową czy taką długą płaską ?

Płaską.

jackthenight napisał/a:
Bo w naszych Blaupunktach właśnie musi być taka kwadratowa wtyczka.

Taka? Jeżeli sam pilot nie ma dodatkowo jakiejś wewnętrznej logiki, to obawiam się, że ta wtyczka nie ma nic wspólnego z ISO.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 21:59   

Dobra, kupiłem tego pilota :

http://allegro.pl/renault...1825288377.html
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-01, 22:06   

jackthenight napisał/a:
Dobra, kupiłem tego pilota :

Słusznie, historia nas osądzi. :]
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-01, 22:11   

Dokładnie, bebe - jak nie będzie działać, to przynajmniej będę miał pilota, który posłuży przy pisaniu programu dla atmegi.
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-02, 10:23   

Tak przeglądam ten wątek i przyznam się mało z niego rozumiem (od strony technicznej :cry: ).
Natomiast zastanawia mnie jedno. Czy nie wymyślono sterowania bezprzewodowego - pilot bezprzewodowy? Jakaś kostka do radia od tyłu (z antenką) i pilot na kierownicę. No i żeby to coś pasowało do Daćkowego - Blupunkta
 
Esio1964 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 32
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-02, 12:02   

Pilot na kierownicę Blaupunkt :lol:


Najważniejsze cechy produktu
sterowanie podczerwienią, wybór źródła sygnału (SRC), menu

Dodatkowy opis

Możliwość zdalnego sterowania:
Głośnością +/-
Wyciszaniem (Mute)
Wyborem źródła sygnału (SRC)
Sterowanie menu

Sterowanie funkcjami tunera:
Preset Scan
Wyszukiwanie +/-
Scan
Wybór zakresu fal
Travelstore

Sterowanie funkcjami systemu nawigacyjnego:
Ruch kursora góra/dół
Ruch kursora prawo/lewo
Enter
Sterowanie menu

Sterowanie funkcjami kasety:
Wyszukiwanie utworów (S-CPS) +/-
Szybkie przewijanie w przód i w tył
Scan

Sterowanie funkcjami CD:
Wyszukiwanie utworów przód/tył
Pomijanie utworów przód/tył
Cue/Review
Scan

Sterowanie zmieniarką płyt CD:
Wyszukiwanie płyt przód/tył
Wyszukiwanie utworów przód/tył
Cue/Review
Scan

Inne:
Kolor obudowy srebrny
(Brutto) 167.00zł

Na życzenie kolego pniżej ;)

A czy będzie działać ? :-/ niema zielonego pojęcia wypadało by zapytać w sklepie :lol:
Ostatnio zmieniony przez Esio1964 2011-10-02, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-02, 12:11   

Fajna rzecz dałbyś do tego jakiś link - i pytanko czy to będzie działać z naszym radyjem daćowym?
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-02, 12:50   

Piloty na podczerwień lipa, bo czasem przerywają. Mam takowy i go zdjąłem. Brakuje mi takiego na kablu, ale pod moje radio z BT. Można sobie pilota płaskiego na podłokietniku zamocować, ale to już nie kierownica :/Chyba, żeby się dało tą podczerwień wyciągnąć gdzieś pod dach, żeby z kierownicy dobrze łapało?
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-10-02, 12:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-02, 15:06   

Prezes napisał/a:
Piloty na podczerwień lipa, bo czasem przerywają. .....Chyba, żeby się dało tą podczerwień wyciągnąć gdzieś pod dach, żeby z kierownicy dobrze łapało?


Przeciez podczerwien sie odbija wiec powinno raczej działac bezproblemowo z odbicia od tapicerki, posufitki etc.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-02, 21:36   

bebe napisał/a:
Dla mnie głównym problemem jest pozaprogramistyczna strona przedsięwzięcia, czyli skonfigurzenie programatora, środowiska, zaadresowanie wejść i wyjść w ATmedze, a potem zlutowanie tego do kupy. :)


Moje zaadresowanie zmiennych, wejść, wyjść, LCD itd. dla tego programu termometru z półautomatyczną klimą wygląda tak :
Kod:

$regfile = "m8def.dat"
$crystal = 8000000
$hwstack = 60
$swstack = 15
$framesize = 40

$lib "mcsbyte.lib"

Const Dz_j = 15
Const Maks_jasnosc = 160

Config Lcd = 16 * 2
Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portd.4 , Db5 = Portd.5 , Db6 = Portd.6 , Db7 = Portd.7 , E = Portd.3 , Rs = Portc.1
Cls
Config Adc = Single , Prescaler = Auto , Reference = Off


Deflcdchar 1 , 12 , 18 , 18 , 12 , 32 , 32 , 32 , 32       'znak stopnia
Deflcdchar 2 , 32 , 16 , 9 , 5 , 3 , 15 , 32 , 32       ' strzalka w dol
Deflcdchar 3 , 32 , 15 , 3 , 5 , 9 , 16 , 32 , 32       ' strzalka w gore
Deflcdchar 4 , 28 , 20 , 28 , 20 , 7 , 4 , 4 , 7       ' znak AC klimy

'''''''''''''''''''''''dla ostrzegania o swiatlach'''''''''''''''''''''
Deflcdchar 5 , 16 , 16 , 20 , 24 , 16 , 16 , 31 , 32       ' litera Ł
Deflcdchar 6 , 14 , 17 , 17 , 17 , 31 , 17 , 19 , 2       ' litera Ą
Deflcdchar 7 , 15 , 20 , 16 , 14 , 1 , 1 , 30 , 32       ' litera Ś
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Config Timer0 = Timer , Prescale = 1024
Config Timer1 = Pwm , Pwm = 8 , Compare A Pwm = Disconnect , Compare B Pwm = Clear Down , Prescale = 1

Config Int0 = Low Level
'Set Portd.2

Config Portd.0 = Output
Reset Portd.0                           ' wyjscie przekaźnika
Wylacz_klime Alias Portd.0

Config Pind.1 = Input
Set Portd.1                             'klawisz
Klawisz Alias Pind.1

Config Pinb.5 = Input
Set Portb.5                             ' konfiguracja wejsca swiatel
Swiatla_on Alias Pinb.5


Config Pinc.0 = Input                   ' stacyjka, kabel od pinc.0 dopięty również
Set Portc.0                             'do pind.2 jako INT0 - wybudzanie procka
Stacyjka_on Alias Pinc.0


Declare Sub Menu
Declare Sub Wl_z
Declare Sub Wyl_z
Declare Sub Uspij
Declare Sub Konwersja


Dim T1 As Single , T2 As Byte , Blk1(2) As Byte , Blad As Byte ,
Dim Blad1 As Byte , Ta As Integer , Ta1 As Integer , Klawisz_on As Byte
Dim Czas_dane1 As Byte , Czas_dane As Byte , Dlugosc As Byte
Dim Temp_zadana As Byte , Histereza As Byte , T_integer As Integer
Dim T_integer1 As Integer , Temp_z_integer As Integer ,
Dim Hist_integer As Integer , Wart_ac As Word
Dim Czas_odczytu1 As Byte , Jasnosc As Byte , Wlacz_automat As Bit
Dim Konwertuj_temp As Byte , Migacz As Byte , Czy_wl_zaplon As Byte
Dim Czy_wl_swiatla As Byte , Dane As Integer , Dane1 As Integer
Dim Zm2 As Byte , Zm As Integer , Zm1 As Integer
Dim Tmp As String * 5 , Tmp1 As String * 5 , Aktywne_oblodzenie As Byte
Dim Wart_nap0 As String * 4 , Znak As String * 1 , Znak1 As String * 1
Dim Ujemna As Byte , Ujemna1 As Byte , Ch_z_t As Byte
Dim O_swiatla As Byte , O_ch_z_t As Byte

On Timer0 Przerwanie
On Int0 Wybudzanie

Enable Interrupts
Enable Timer0
_________________

 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-03, 07:43   

mekintosz napisał/a:
Prezes napisał/a:
Piloty na podczerwień lipa, bo czasem przerywają. .....Chyba, żeby się dało tą podczerwień wyciągnąć gdzieś pod dach, żeby z kierownicy dobrze łapało?

Przeciez podczerwien sie odbija wiec powinno raczej działac bezproblemowo z odbicia od tapicerki, posufitki etc.
Ja tam nie wiem, nie znam się jak powinno odbijać, pilot od telewizora też nie z każdego konta łapie, a między kierownicą i radiem jest kąt 170 stopni i często przerywa i wkurza.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 12:45   

No i sprawdziłem :(

Ten pilot :



z tym radiem :


niestety nie współpracuje.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-06, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 13:40   

jackthenight napisał/a:
No i sprawdziłem :(

Nie sfajczyło się nic? Bo jeśli ten pilot różni się tylko wtyczką, to poszczególne guziczki po prostu zwierają rozmaite pary, a na wtyczce C2 jest co zwierać... :/

Do mnie dotarło Arduino, ale nie mam czasu przysiąść. :( Z fajnych rzeczy, napisanie działającego kodu zczytującego wciśnięte guziczki zajęło mi 10 minut. :) Okazało się, że jest gotowa biblioteka do obsługi matryc (Keypad), więc obsługa samego pilota jest banalnie prosta.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 14:18   

bebe napisał/a:
Nie sfajczyło się nic? Bo jeśli ten pilot różni się tylko wtyczką, to poszczególne guziczki po prostu zwierają rozmaite pary, a na wtyczce C2 jest co zwierać... :/

Nie, nic się nie uszkodziło.
A zwieranie par to jest za pięknie powiedziane, bo jak sam już to zauważyłeś rezystancja "zwartej" wynosi średnio 50 omów.


bebe napisał/a:
Do mnie dotarło Arduino, ale nie mam czasu przysiąść. :( Z fajnych rzeczy, napisanie działającego kodu zczytującego wciśnięte guziczki zajęło mi 10 minut. :) Okazało się, że jest gotowa biblioteka do obsługi matryc (Keypad), więc obsługa samego pilota jest banalnie prosta.

A no właśnie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-06, 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 14:48   

jackthenight napisał/a:
A zwieranie par to jest za pięknie powiedziane, bo jak sam już to zauważyłeś rezystancja "zwartej" wynosi średnio 50 omów.

To i tak nieźle, w moim egzemplarzu jest między 1 a 2 kΩ, mniej, jeśli wcisnąć bardzo mocno. Wyjątkiem jest rolka, w której nie ma styków węglowych tylko zwykłe miedziane blaszki i tam rezystancja jest pomijalna.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 14:55   

bebe napisał/a:
To i tak nieźle, w moim egzemplarzu jest między 1 a 2 kΩ, mniej, jeśli wcisnąć bardzo mocno. Wyjątkiem jest rolka, w której nie ma styków węglowych tylko zwykłe miedziane blaszki i tam rezystancja jest pomijalna.


Bo ja swój pilot rozebrałem i wszystkie styki węglowe, i styki na płytce przemyłem spirytusem. Ale i tak na nic się to zdało, bo pilot nie działa z moim radiem :-(
Szkoda bo, bo jak jeździłem dusterem to taki pilocik był bardzo przydatny.


No nic poczekam, jak na allegro pojawi się radio z Dustera.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-10-06, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-06, 15:02   

jackthenight napisał/a:
Szkoda bo, bo jak jeździłem dusterem to taki pilocik był bardzo przydatny.

Ale przecież pilota już masz. :) Wystarczy znaleźć protokół, po jakim gada wtyczka C2, wspomniana ATmega i ognia. :]
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-06, 15:07   

bebe napisał/a:
po jakim gada wtyczka C2,


W tym radiu co pokazałem na zdjęciu raczej złącza C1, C2, C3 są bo są, ale pewnie do niczego nie są podłączone, czyli wiszą w powietrzu i do niczego nie służą.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne