Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-11-18, 02:28
Pilot do radia / fabrycznego / akcesoryjnego
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 13:10   

bebe napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Bebe nie wiem jakiego masz pilota więc ciężko mi powiedzieć.

Tego okrągłego mam, o:


Bebe mam tego samego u siebie pilota z takim kółeczkiem od przewijania tracków / radia.
Układ w radiu z pewną częstotliwością czy to na kwarcu czy na np. układzie NE555 z kondensatorami, próbkuje pomiar z pilota - mierzy napięcie i ewentualnie prąd.
W tym układzie Pioneera Jacka , układ Folder Down/ Up zwiększa napięcie o 5V ze źródła RING , masz tam diody stabilizujące , bo jakby nie było tego to układ z FOLDER UP (8k Ohm) byłby po przyciśnieciu takim sam / o rezystancji z przycisku NEXT Track ( też 8kOhm) .
Zresztą nie potrzebnie komplikujesz sobie, nie trzeba wnikać w to co to za kółko i z jakim podziałem jest mierzone, punktem wyjściowym jest to schemat układu który staruje radiem i jakie napięcia/prądy radio rozumie jakim przyciskiem.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 13:35   

corrado napisał/a:
Bebe, skąd to masz ten schemat ?

Z internetów. Po wpisaniu w gógla "pioneer wr plug pinout" wychodzi.

corrado napisał/a:
Dzięki za schemat chyba :) bo jeśli faktycznie u mnie jest sterowanie i to na kablu przez 3.5mm jacka to zrobię sam sobie ten adapter :)

Haha, czyli jednak jest u mnie minijack :mrgreen: :

Jeśli jest opisany "W/R", to zasadniczo to.

Żeby mieć pewność, u siebie wziąłem sobie kabel z minijackiem do samochodu, potencjometr, miernik, i pracowicie posprawdzałem. Działa tak jak na schemacie. Do tego wykryłem, że next-track odbiera połączenie telefoniczne po BT, prev-track odrzuca, a folder-up/folder-down przechodzi między wpisami w menu telefonu. Jedyne co, to z pilota nie da się wejść do menu telefonu, albo ja nie umiem (przetestowałem wszystkie oporności z drabinki z ringiem zwartym i nie).

Marek1603 napisał/a:
Mówiłeś, że na tej rolce są trzy styki, po których ślizga się blaszka. Może je wykorzystuje jako przycisk przewijania góra/dół z tej tablicy.

Tak, i ta blaszka zwiera te same styki kręcąc się na + i na -. I jedyną metodą wymyślenia, w którą stronę rolka została obrócona, jest porównanie obecnie zwartego styku z poprzednio zwartym stykiem. Czyli potrzebujesz rejestru, który przechowa poprzedni stan, oraz komparatora, który porówna stan rejestru ze stanem obecnym i na tej podstawie wymyśli, czy to było kręcenie +, czy -.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 14:17   

Bebe, a masz schemat do tego seryjnego Blaupunktowego w Dacii z pokrętłem ?

I pytanie dodatkowe, czy trzeba odkręcać kierownicę by ściągnąć ten pilocik z "kierownicy"
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-02-18, 15:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 16:22   

corrado napisał/a:
Bebe, a masz schemat do tego seryjnego Blaupunktowego w Dacii z pokrętłem ?

To co, wyżej linkował Marek, wydaje się mieć sens:


Ja korzystałem z tego, ale w nim były błędy, w tym najpoważniejszy - sugerujący, że rolka działa podając po prostu +/- na oznaczonych liniach. ;)

corrado napisał/a:
I pytanie dodatkowe, czy trzeba odkręcać kierownicę by ściągnąć ten pilocik z "kierownicy"

Nie trzeba. Wystarczy zdjąć obudowę kolumny kierownicy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-18, 20:14   

Bebe nie musi być rejestru. Wystarczy, że radio samo w sobie porównuje wartości rezystancji, napięcia, prądu czy czego tam jeszcze.

Ale burzę wywołałem. Nie pchać się z podziękowaniami. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Po prostu potrzeba matką wynalazków, a że mnóstwo rzeczy wynaleziono więc trzeba tylko poszukać gotowych rozwiązań. Ja właśnie taką potrzebę miałem. Dzięki ci Matko. ;-) :-P
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 20:24   

Tak wygląda środek pilota z Blaupunkta, nie ma żadnych układów ani rezystorów. Można śmiało przerabiać.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-18, 20:56   

corrado napisał/a:
Obrazek
Jeszcze tu ładnie widać . Rozpiszę jakby ktoś nie rozumiał jeszcze:
Załóżmy że prąd przewodzenia przycisku = 10mA
- Podczas naciśnięcia tylko SOURCE mamy prąd = 10mA i rezystancję 2,2kOhma
- puszczamy SOURCE
- Naciskamy LIST , mamy prąd = 10mA i rezystancja = 3 * 2,2kOHm
- Trzymamy LIST i naciskamy SOURCE , mamy prąd = 2 * 10mA , a rezystancję = 3 * 2,2kOhma

Itd itd .... ;-)

No takich głupot jak wyżej to już dawno nie czytałem :)
Prąd przewodzenia przycisku = 10 mA ??
Czyli przy 5V przycisk ma rezystancję 500 omów ?
Hmm - to fajny przycisk, raczej zepsuty przycisk :)

Jak naciskamy Source to rezystancja układu wynosi 2.2 kOhm, a prąd jaki popłynie według wzoru
Ohma, którym się chwalisz że podobno znasz wynosi I=U/R, I= 5V / 2200 = 2,2 mA

A jak naciskamy razem przyciski List i Source to rezystancja układu wynosi :
R= (2200+2200)*2200/6600 = 1466 Ohm = 1,46 kOhm
A wtedy płynie prąd I = 5V/1466 = 3,4 mA
A czemu corrado ?
Bo powstaje układ równoległy rezystancji 2,2 kohma i dwóch w szeregu 2,2 kohma.

Także corrado proponuje zanim zaczniesz komuś wytykać znajomość praw Ohma czy Kirchhoffa, pouczać to zastanów się czy sam to umiesz.

A jeśli chodzi o przyciski to ich rezystancja jest pomijalnie mała, a przynajmniej powinna być jak najmniejsza. Idealny przycisk ma rezystancję bliską 0.

corrado napisał/a:

układ Folder Down/ Up zwiększa napięcie o 5V ze źródła RING

Wcale nie zwiększa.

corrado napisał/a:

masz tam diody stabilizujące

Wcale nie, to są diody zabezpieczające.

A teraz wracając do tematu pilota Renault to jego schemat wygląda tak :

Według mnie nie da rady zrobić tego na rezystorach, potrzeba programowalnego mikrokontrolera - zresztą konwertey UNI również robione są na mikrokontrolerach.
No ale wierzę w was chłopcy, powodzenia w wstawianiu rezystorów w układ pilota. :)

corrado napisał/a:
Można śmiało przerabiać.

Powodzenia :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-18, 21:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 21:13   

Tak, tak z rezystancją zagapiłem się. Byłem w pracy wiadomo że połączenie równoległe tam będzie, 1/R = 1/R1 + 1/R2 . Mój błąd. A z tym włącznikiem to miałem na myśli prąd jaki płynie w układzie przy zwarciu i nie liczyłem tam napięć bo nawet nie wiedziałem jakimi są zasilane. Sory, wyszło że niby nie znam praw. :lol:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 23:47   

Marek1603 napisał/a:
Bebe nie musi być rejestru. Wystarczy, że radio samo w sobie porównuje wartości rezystancji, napięcia, prądu czy czego tam jeszcze.

Mylisz się, musi. :) Nie wiem, jak jeszcze mam to wytłumaczyć. Rolka w pilocie mechanicznie zrealizowana jest tak, że musi. W radiach Renault ten rejestr i logika są i dzięki temu pilot Renault wpięty do radia Renault działa. Jak podepniesz do linii matrycy z pilota drabinkę rezystorów, to może to nawet będzie działać, z wyjątkiem rolki, która działać poprawnie nie będzie.

Tłumaczę jeszcze raz. Rolka działa w ten sposób, że kręcąc się zwiera trzy styki (pary linii matrycy) po kolei. Jeden ruch rolki to zwarty styk pierwszy, potem drugi, potem trzeci, potem znowu pierwszy. Jeżeli obrócisz rolkę w drugą stronę, to zewrze się najpierw np. pierwszy, potem trzeci, potem drugi, itd. Jak podepniesz sobie rezystor pod któryś styk rolki, to będzie go zwierało co kilka przeskoków rolki, niezależnie od kierunku obrotu. Żeby wymyślić, w którą stronę kręci się rolka i który rezystor z drabinki zewrzeć, musisz wiedzieć, który styk był zwarty poprzednio i który jest zwarty teraz - jeśli był zwarty pierwszy, a teraz jest zwarty drugi, to ruch rolki nastąpił, dajmy na to, w górę, a jeśli był zwarty pierwszy, a jest trzeci, to ruch rolki nastąpił w dół. Od obczajenia, w którą stronę kręci się rolka, do zwierania właściwego rezystora również droga nie jest całkowicie prosta, bo potrzebne jest jeszcze coś, co go zewrze - na przykład przekaźnik, bo wpinanie się z radiem i drabinką bezpośrednio w wyjście procesora to ponoć niedobra pomysła. ;)

I w dużym skrócie dlatego pan od interfejsów bierze stówę z hakiem od sztuki. :]
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 13:04   

Nie wie ktoś czy ten pilocik z RENAULT MEGANE i innych
ma kółeczko jak w dacii o którym mówił bebe?
http://allegro.pl/renault...3944213978.html
Jest ich zatrzęsienie za 20pln z przesyłką, więc lepiej sobie na tym zrobić adapter do swojego radia a stary mieć w razie niemca na przekładkę do starego radia.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 13:31   

corrado napisał/a:
http://allegro.pl/renault-scenic-lift-megane-02-manetka-pilot-radia-i3944213978.html

To jest właśnie ten pilot z kółeczkiem, o którym cały czas mówimy. Z resztą ten prostokątny też ma kółeczko, tylko inne, ale zrealizowane chyba tak samo.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-19, 13:43   

Dzięki bebe ! Już kupuję . Gościo z allegro też potwierdził mailem, że ma kółko.

Tak sobie teraz liczę kombinacje rezystorów które mam i przypomniałem sobie że tam kolega w przypadku Sony też się pomylił a ja za szybko przytaknąłem , nie sprawdzając
JackTheNight napisał/a:
Jak naciskamy Source to rezystancja układu wynosi 2.2 kOhm, a prąd jaki popłynie według wzoru
Ohma, którym się chwalisz że podobno znasz wynosi I=U/R, I= 5V / 2200 = 2,2 mA

A jak naciskamy razem przyciski List i Source to rezystancja układu wynosi :
R= (2200+2200)*2200/6600 = 1466 Ohm = 1,46 kOhm
A wtedy płynie prąd I = 5V/1466 = 3,4 mA
A czemu corrado ?
Bo powstaje układ równoległy rezystancji 2,2 kohma i dwóch w szeregu 2,2 kohma.

Także corrado proponuje zanim zaczniesz komuś wytykać znajomość praw Ohma czy Kirchhoffa, pouczać to zastanów się czy sam to umiesz.




Niestety kolega też się pomylił bo w przykładzie bedziemy mieć sytuację zwarcia drugiego rezystora (R2+R3) i cały prąd popłynie zworką , czyli przez SOURCE,
więc rezystancja zastępcza układu mimo wciśnięcia dwóch przycisków LIST+SOURCE będzie tylko R1. Czyli Rz = 2,2kOhma.
No niestety jak widać nie tylko ja się mylę. Łatwo to udowodnić korzystająć z ilości prądu jaka popłynie przez drugą zworkę (LIST) z 1wszego prawa Kirchoffa http://pl.wikipedia.org/w...rawo_Kirchhoffa
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-02-21, 12:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-26, 22:59   

Wykonałem pilot na rezystorach do radia Pioneera ze starego pilota dokupionego na allegro z renault MEGANE 1. Mam przyciski wszystkie oprócz tego kółeczka FOLDER UP DOWN. NIe chciało mi się już kombinować ze ścieżek.
Wartości przycisków dobrałem wg

Parę zdjęć z roboty - uprzedzam brzydko polutowane , ale ważne że działa ;)
Na filmiku pokazana rezystancja po na przyciskach .
Jak ktoś będzie chciał to dam więcej szczegółów odnośnie montażu itd. Cena takiego pilocika to 20pln z allegro za używkę, jeśli ktoś chce zachować dotychzacowy w Dacii :-)





wartości w kOhmach.


--> FILMIK
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-27, 06:59   

No i widzicie da się jednak.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-27, 08:00   

Ale co się da ? Kółka nie zrobił przecież, a to głównie o rolkę chodzi.
A rolki niestety na rezystorach nie zrobi, tak aby radio poprawnie rozumiało sekwencje rolki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-27, 08:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-27, 11:00   

corrado napisał/a:
NIe chciało mi się już kombinować ze ścieżek.


JacTheNight nie znaczy, że się nie da, tylko nie wiemy. Skoro gość na tamtym forum zrobił to może jednak.....
Corrado proszę spróbować zrobić. ;-)

Może rozumieć jeżeli porównuje nową wartość do poprzedniej, a są trzy. Wtedy UP albo DOWN.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-02-27, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-02-27, 11:12   

Ale też nie wiadomo czy tamtemu z forum działa rolka, czy tylko zrobił sobie przyciski.
Rolka korzysta z kabli z których korzystają przyciski, jeśli doda jakieś rezystory to po pierwsze straci funkcjonalność przycisków, a po drugie radio może się nauczyć tylko tego, że określona rezystancja, określona wartość prądu powoduje jakąś tam funkcje w radiu.
A rolka takiego sygnału pojedyńczego nie podaje, tylko podaje sekwencje. A samo radio
przystosowane do analogowego pilota nie jest w stanie zrozumieć sekwencji.

Marek1603 napisał/a:
Może rozumieć jeżeli porównuje nową

Niestety radio nie porównuje wartości aktualnej do poprzedniej.

Ale próbujcie, jeśli się uda to chylę czoła :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2014-02-27, 11:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-27, 12:44   

Pożyjemy, zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-02-27, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-27, 12:58   

Marek1603 napisał/a:
JacTheNight nie znaczy, że się nie da, tylko nie wiemy.

WIEMY. :> Nie da się.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-27, 22:49   

Sprawdziłem pilocik w aucie z radiem PIONEERa i działa elegancko :-D Wszystkie te 6 przycisków. Sam się zdziwiłem, że zadziała z marszu , jest tylko problem z przyciskiem TRACK NEXT czasami coś zwiera , w zależności jak ugnę kabelki przy mocowaniu pilota to raz przerzuca do tyłu a raz do przodu TRACKi. Będę chyba musiał poprawić tam luty ...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-28, 09:53   

corrado napisał/a:
jest tylko problem z przyciskiem TRACK NEXT czasami coś zwiera , w zależności jak ugnę kabelki przy mocowaniu pilota to raz przerzuca do tyłu a raz do przodu TRACKi. Będę chyba musiał poprawić tam luty ...

Weź też pod uwagę, że swoją oporność mają też same styki w pilocie, i, co śmieszniejsze, ich oporność zmienia się w zależności od tego, jak mocno naciskasz guzik (taka ich śmiechowa natura).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-03-30, 20:05   

Uruchomiłem wstępnie pilota renault na peiying 9905.
vol+
vol-
source+
source-
mode

Zostaje sprawdzić po podłączeniu rolki. Jest trochę zabawy bo pilot ma trochę zaśniedziałe styki i muszę je najpierw potraktować jakimś kontaktem.
Na pewno mam jeszcze w radyjku możliwość ustawić
mute
ch+
ch-
Więc wygląda wstępnie na możliwość podłączenia 8 pozycyjnego pilota renault.

Dalsze wieści po testach.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2014-03-31, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-03-31, 07:47   

bebe napisał/a:

Weź też pod uwagę, że swoją oporność mają też same styki w pilocie, i, co śmieszniejsze, ich oporność zmienia się w zależności od tego, jak mocno naciskasz guzik (taka ich śmiechowa natura).

Bo poszli po taniości i wsadzili węglowe pigułki w silikonową klawiaturę. Jeśli zastosowano by w klawiaturach wkładki kompozytowe (tzw. SC-pill) to takiego efektu by nie było. Obecnie węglówki są OK ale do sprzętów, które są sterowane CANem lub LINem- tam zmienny opór (przynajmniej w takim zakresie) jest niewidoczny.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 08:57   

+1

węgiel - grafit

przy sterowaniu do radia Renault jest ok, bo tam zamyka obwody po prostu na tych 6 przewodach, ale w tych radiach sterowanych rezystorowo już jest trochę na nic.
 
dawid2157 


Marka: Renault
Model: Laguna II
Silnik: 1.8
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 2014-11-27, 20:22   Opis złącz sterowania z kierownicy

Witam kupiłem radio mn i chcę zainstalować je w lagunie II poszukuję schematu złącza sterowania z kierownicy posiada ktoś taki opis?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne