Model radia to LAN5201WR1 a pilota mam kwadratowego, nie tego do którego linka wysłałeś, dobra ale na moim pilocie nie ma ikonek słuchawki więc pewnie dlatego nie działają
Ostatnio zmieniony przez mik61 2016-01-23, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Czyli masz zwykłae MN a nie Evolution .
POkazałem jeden z pilotów zaokrąglony a drugi kwadratowy - one są zgodne pod warunkiem że mają te same styki i opisy na pilocie - inne modele nie będza działały z MN
Marka: Renault
Model: Leguna
Silnik: 1.8 Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2015 Posty: 25 Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-23, 22:51
W Lagunie 2 nie ma znaczenia który pilot.
Czy zwykły, czy z symbolami słuchawki, to te same piloty.
Oby dwa obsługują MN.
I oby dwa pasują do modelu przed i po lifcie.
Stamtąd też pozyskałem szablon do wycięcia otworu na pilot w dolnej osłonie kolumny kierownicy. Niestety ale szablon jest częściowo prawidłowy. W moim Sandero musiałem bardziej wgłębić się w boczną część osłony kolumny. Sam otwór , widoczny od góry powstał zbyt duży. Na szczęście zakrywa go wieniec kierownicy. Pilot zakupiłem na allegro, niestety ale bez zaślepki ;-( Przy okazji zakupu manetki do sterowania wycieraczkami pozyskałem niezbędną do przykręcenia pilota nakrętkę. Wsuwa się ją w otwór w mocowaniu do kolumny kierownicy, by dalej wkręcić długą śrubę mocującą pilota. Najpierw nawierciłem wiertłem 1 mm zarys otworu, później skalpelem, pilnikiem wyrównałem krawędzie. Samo końcowe dopasowywanie już wykonałem po zamontowaniu obu osłon w samochodzie, by dociąć tyle by pilot prawidłowo znalazł się w "gnieździe" montażowym. Najpierw musiałem przeciągnąć przewód do radia, zaś na końcu skręcić całość osłon kolumny. Wyszło jak na załączonych zdjęciach. Jeszcze muszę dokupić tę zaślepkę, gdyż drażni mnie brak estetyki z wystającą śrubą. Mimo, że tego nie widać
Szanowni koledzy. Witam Was jako nowy na tym forum Zastanawiam się nad unowocześnieniem systemu audio w moim pojeździe. Przejrzałem wnikliwie ten temat, ale jest on na tyle rozbudowany, że się trochę pogubiłem. Ale w czym sprawa: Posiadam w swoim Loganie to sławetne radio Blaupunkta ze zdejmowanym panelem. Chciałbym w jego miejsce włożyć to radyjko z USB i możliwością obsługi telefonu, które było montowane np w Loganach I w 2012 roku. Do tego obowiązkowo pilocik przy kierownicy. Rozebrałem już osłonę kolumny kierownicy i stwierdziłem, że mam tam przewidziane mocowanie tego pilota "zaokrąglonego", którego nabywa się z przewodem. I najbardziej teraz jest dla mnie niewiadome to, co zrobić z samym podłączeniem radia. Obecna kostka (wtyczka) jest inna niż potrzebna do tego nowszego radia. Jak to się powinno rozwiązać?
Witajcie ponownie.
Kolejny problem z radiem. Pilot. Kupiłem prostokątny pilot z obsługą tel i kabelkiem. Kabelek działa ale już pilot nie do końca - czemu klawisz telefonu (słuchawki) zamiast wywoływać połączenie to działa jak przycisk RADIO w radiu? Pomijam fakt, ze nie idzie go przykręcić pod kierownice :/
Mam tez ten nowszy pilot, bardziej okrągły ale już na inną wtyczkę i on prócz słuchawki ma przycisk tel/nav. Ogólnie ma więcej przycisków. Tego to już tylko poxipolem będzie można przymocować jak widzę...
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2016-11-02, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Oo, nie wiedziałem ze taki watek istnie, dzieki laisar,.
A nie widze rozpiski pinów do tego najnowszego pilota z przyciskiem tel/nav i z tylu z 2przyciskami i rolka
I aby ten pilot przykręcić muszę wymienić element mocujący... Ten z mastera da radę do logana przekręcić? Czy rzezba pozostaje?
Ostatnio zmieniony przez WooojaS 2016-11-03, 17:14, w całości zmieniany 3 razy
Wszystko po to, aby mieć pod kierownicą pilota. Radio na podmiankę za Blaupunkta ze zdejmowanym panelem. Do tego nowego radia zakupiłem wszelkie potrzebne przejściówki i adaptery oraz pilota. Podłączyłem wszystko i co? I nic - zonk. Po włączeniu radia wyświetla się komunikat : "Connect Diag Tool" i nic nie da się poza tym zrobić. Porównałem z dostępnymi materiałami i wyszło, że brakuje mi dwóch kabelków , które na tym zdjęciu:
opisane są jako "diagnostyka"
Da się to jakoś obejść, czy mam już ogłaszać radio do sprzedania?
Ostatnio zmieniony przez kristoff1177 2016-12-01, 14:14, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki. Sprawdziłem przewody z wszelkimi dostępnymi schematami. Wszystko jest ok. Ale rozmawiałem z tym, co mi te radio sprzedał. To nowy, nieużywany egzemplarz i ponoć nie da się go, wg sprzedajaćego. uruchomić bez podpięcia clipa. Inaczej było by, gdyby to był egzemplarz używany, wcześniej już uruchamiany - wówczas clip byłby zbyteczny. I teraz jak podpiąć się do tego z CLIP em skoro w instalacji auta nie ma wyjścia diagnostycznego do radia? Sprzedawca sugerował włożyć do radio do innego samochodu z tym złączem, i tam uruchomić poprzez CLIPa to radio. Ehhhh... Bym wiedziąał to bym kupił używkę... albo wcale...
Witam. Po dlugich bojach udalo się. Co do radia - tylko modyfikowanie wsadu pozwala je uruchomić. Gdyby ktos je chciał do siebie włożyć to moge mu przerobić je by działało. Samo radio jak na razie dziala genialnie, bt i usb daja rade. Na dniach wepne mikrofon i manetke.
Tak , oczywiście czytałem. Tylka tam nie wiadomo do końca czy ostatecznie to chodziło o źle skonfigurowaną kostkę przyłączeniową czy o ten WSAD. No w każdym razie kable mam ok. Umówiłem z jakimś specem od radii samochodowych za kilka dniu, zobaczymy czy coś poradzi ewentualnie... Jak nie, to skontaktuję się z kolegą WooojaS i będziemy martwić się dalej.
Wiadomo - o wsad, na pewno nie o kostkę, bo rozpiska pinów jest poprawna.
(Zresztą, radio dałoby się oczywiście podłączyć do CLIPa także poza autem - po prostu "na pająka", ale trudno się dziwić, że ASO nie chce się bawić w takie rzeczy).
Witam.
Pytanko czy w Daćkach sterowanie z manetki kierownicy jest analogowe czy cyfrowe?
Mam radio z kablami na wyjście sterowania KEY1 KEY2 ground. I jeśli sterowanie jest analog radio powinno być obsługiwane przez manetke. Przerabiał już ktoś taki temat bez adaptera?
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2018-05-12, 05:40, w całości zmieniany 1 raz
ok nowe radio mające to co chciałem czyli USB i SD jest... i o dziwo mam ISO a nie to Renaultowskie złącze... no ale nie można mieć wszystkiego, złącze antenowe niestety przejściówkę muszę dokupić pytanie co ze sterowaniem głośności z manetki... na "popularnym serwisie" są jakieś przejściówki ale maja tylko dwa przewody wychodzące a co z "mute" bo de facto używałem w fabrycznym tylko 3 przycisków głośności.
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Panowie, a ja mam znowu pytanko. Ostatecznie, w końcu, w moim Loganie zagrało radio AGC 1220 RF. Dokupiłem do niego , nowego, fabrycznego pilota , mikrofon i to wszystko sobie zamontowałem. Działa! Ale oprócz jednej rzeczy. W pilocie jest taki przycisk z zieloną i czerwoną słuchawką, który jak mniemam służy do wejścia w tryb Telefonu (to samo, co robi się przyciskiem "tel" w radiu) . Ten przycisk jest niestety u mnie martwy. Aby wejść w funkcję telefonu muszę to zrobić bezpośrednio na radiu a potem mogę już pilotem sobie przewijać połączenia, kontakty i je zatwierdzać przyciskiem OK i podobnie tym przyciskiem ok inicjować (po wciśnięciu TEL na radiu) i kończyć połączenia. Ale ten przycisk ze słuchawkami nie robi nic.
Sprawdziłem przewody w kostce wg kolorów zawartych w dostępnych schematach i jest wszystko ok.
Spotkał się ktoś z takim problemem? Co to może być za usterka? Oczywiście połączenie telefonu z radiem jest wtedy zawsze uruchomione.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum