Wysłany: 2010-09-16, 20:47 Unia kończy karierę diesli
Unia Europejska planuje zrównać ceny benzyny bezołowiowej i oleju napędowego. Może to oznaczać spadek zainteresowania silnikami Diesla. Prawdopodobne są za to ulgi dla kupujących auta hybrydowe i elektryczne.
Ale nie o tym chcialem pisac. Mam dosc tej propagandy eko.
Przeciez te hybrydy tak samo zanieczyszczaja powietrze. A samochody elektryczne pradu przeciez z powietrza nie biora (malo jest jeszcze ekologicznych elektrowni, mimo wszystko).
Pisząc o socjaliźmie i odgórnych decyzjach nie sposób zauważyć, że to one w dużej mierze przyczyniły się do popularności diesla. Kiedyś o tym na forum było: diesel tak naprawdę jest nieco droższym paliwem, a na stacji jest tańszy ze względu na niższą akcyzę.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Oczywiście "równanie" będzie polegało na podniesieniu ceny ropy, a nie obniżeniu ceny benzyny
Będzie u nas jak w USA, gdzie diesla ciężko spotkać. Szkoda że zarobki nie będą jak w USA ;)
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-09-17, 12:20
W USA nigdy nie było presji na diesla,nadmiar złóż ropy,niskie ceny paliw i zostali przy swoich benzynkach HEMI i tym podobnych.Z drugiej strony sprawność diesla została wyczerpana,zauważcie teraz konstruują te silniki(oprogramowanie)pod kolejną normę,tym razem Euro5,a w sumie nic rewolucyjnego w tych silnikach nie ma,ciut podniosą moment obrotowy kosztem trwałości.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-09-17, 15:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-09-17, 21:21
psur napisał/a:
Pisząc o socjaliźmie i odgórnych decyzjach nie sposób zauważyć, że to one w dużej mierze przyczyniły się do popularności diesla. Kiedyś o tym na forum było: diesel tak naprawdę jest nieco droższym paliwem, a na stacji jest tańszy ze względu na niższą akcyzę.
Słuszna uwaga. Koszt produkcji ON+daniny=cena wyższa/równa PB. I tak jest w kilku krajach Europy, które NIE DOTUJĄ paliwa dieslowskiego. ON jest tańszy tylko i wyłącznie przez niższe podatki w niektórych krajach.
Oj, kłania się postkomunizm w Polsce. Przecież preferencje dla "ropy" pochodzą z czasów PRL, kiedy to transport (oczywiście uspołeczniony) chodził na dieslu a prywatni śmigali (jeśli to można nazwać śmiganiem?) na E-85.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2010-09-17, 21:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum